Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > Rozmowy przy kawce > Karcianki i Planszówki
Zarejestruj się Użytkownicy Oznacz fora jako przeczytane

Karcianki i Planszówki Poker? Poker to przeżytek


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23-07-2005, 15:28   #1
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
KULT

Czy może są tu jacyś KULT-ciarze? Jak dla mnie to gra jest o wiele lepsza niż Magic (to moje zdanie) ale nie wynika to mechaniki tylko z czystego, ekonomicznego rachunku - aby grać w KULT wystarczy podstawka i kilka boosterów. Na lepszy deck potrzeba trochę więcej boostów, ale za to brak jest którejśtam edycji, tysięcy wzorów kart i upgradeowania reguł co wydanie. I KLUT ma klimat, którego chyba się nie znajdzie w innych grach - oparta na grze RPG czerpie z niej pełnymi garściami. Nie wiem, jak się ma do tego Veto, ale słyszałem, że ma ono "górną" granicę i jeśli ją ktoś osiągnie, to raczej nie ma już przyjemności grania.
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-07-2005, 03:37   #2
 
Hood's Avatar
 
Reputacja: 1 Hood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłość
Niet :/

Z karcianek znam tylko MAGIC'a (w którego grałem odrobinkę), SHADOW RUN'a, STAR TREKA czy STARYCH WORÓW albo DOOM TROOPER'a (w którego nie grałem) oraz BRYDŻA (o którym mam blade pojęcie)

Ale jeśli miałbyś ochotę cos szrajbnąć, to chętnie coś w miarę treściwego o tej grze przeczytam. W jakiej konwencji jest (fantasy, sci-fi), na jakiej grze fabularnej jest oparta, itp
 
Hood jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-07-2005, 01:01   #3
 
diabolique's Avatar
 
Reputacja: 1 diabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwu
Cytat:
Napisał kult

Rzeczywistość jest Kłamstwem. świat wokół to Iluzja stworzona aby uniemożliwić ludzkości Przebudzenie.

Nie zawsze tak było. Niegdyś wśród nas kroczył Demiurg, który nazwał siebie stwórcą. Nikt nie wie czy był nim naprawdę. Być może był jednym z nas, tyle tylko ze dysponował większą mocą i wiedza. Być może był nam równy? Dzisiaj nie sposób odpowiedzieć na te pytania

To Demiurg zbudował nasze wiezienie. Oszukał zmysły i narzucił ograniczenia, które dzisiaj są czymś normalnym . Prawda o prawdziwej rzeczywistości przebrzmiewa jedynie w bajkach i fantastycznych historiach. Taki zresztą był jego cel.

Demiurg stworzył sobie do pomocy Archontów, dziesięć nieśmiertelnych sług, którym powierzył władzę nad iluzją. Ich zadaniem było utrzymanie ludzkości w nieświadomości. Sama obecność Archontów powołała do życia Aniołów Śmierci. Aniołowie śmierci są przeciwwagą dla potęgi Archontów. Dziesiątka sług Demiurga stworzyła z kolei Liktorów, istoty, którym przeznaczono żyć wśród nas i sprawować nad nami bezpośredni nadzór. Liktorzy dali początek Razydom odrażającym pomocnikom Aniołów Śmierci.

Każdy archont sprawował kontrole nad dziesiąta częścią Ziemi. Liktorzy i ich słudzy i manipulowali ludźmi, infiltrując ich królestwa i organizacje. Mroczny bliźniak Demiurga Astaroth i jego Aniołowie śmierci, torturując i zastraszając, utrzymywali ludzi w ryzach. Jako że iluzja była silna , ludzkość zadowalała się wiarą w wymyślone przez Demiurga historyjki o stworzeniu i zbawieniu.

Ale nie trwało to wiecznie. Ludzie, próbujący nieświadomie zerwać narzucone im więzy, przestali wierzyć w te opowieści. Pod koniec XVIII wieku Demiurg zaczął tracić kontrolę nad Iluzją. Ostatnią próbą odzyskania władzy nad powoli budząca się rasą ludzką była teoria ewolucji, opracowana przez Archontów, A przedstawiona za pośrednictwem Liktora Darwina. Miała ona zamydlić nam oczy, powstrzymać przed zbyt dokładnym zagłębianiem przeszłości.

Były to próżne wysiłki.

Na początku XX wieku Demiurg zniknął bez śladu. Nikt nie wie, czy uciekł, czy umarł. Nikt też nie może sobie przypomnieć jak, ani kiedy odszedł. Coraz więcej ludzi wątpi w jego istnienie.

Astaroth szukał swego brata, gdyż bez niego nie może istnieć. Znalazł jedynie osobiste piekła i czyśćce, stworzone przez ludzi coraz śmielej wkraczających w rzeczywistość. Zrozumiał, ze ludzkość się Przebudziła, uwolniła się z swego więzienia, że jego potęga jest zagrożona. Wezwał więc Aniołów Śmierci i zaczął gromadzić armie przeklętych. Nie wszyscy Aniołowie odpowiedzieli na wezwanie, cześć z nich spiskuje przeciw Archontom i sobie nawzajem, realizując swe własne cele.

Pozbawieni pana Archonci walczą miedzy sobą o władze nad wszechświatem. Żyją w Metropolis skąd dowodzą swymi siłami Iluzji.

Nawet Liktorzy się zmienili, tylko niektórzy wciąż służą Archontom, starając się utrzymać ludzi w niewiedzy: pozostali przyłączyli się do Astarotha i jego Aniołów Śmierci przygotowujących Apokalipsę

Iluzja jest w strzępach. Coraz więcej i więcej ludzi zerka za jej zasłonę. Niektórzy, gdy tylko tego zechcą mogą wkroczyć w rzeczywistość, otwierając portale w miejscach zbrodni, na polach bitew. Morzna przejSC przez nie do najróżniejszych miejsc: do Metropolis, do Inferna, do innych światów - gdziekolwiek. Z iluzji mogą również wyrywać się szaleńcy. Niegdyś jedynie artefakty i narkotyki mogły przerwać barierę. Dziś nawet senne marzenia mogą przebudzić śpiącego i przerzucić jego bezbronną duszę przez senny portal ku Prawdziwej Rzeczywistości.
 
__________________
eMIEJoteSCe eNA PeODePyIeS
old desingn(tm)'s man
diabolique jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-07-2005, 01:08   #4
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
I nic więcej nie muszę dodawać do tego. Tak przedstawia się geneza KULTU, jego kosmologia i ideologia. I jest to podstawa do KULTU RPG. Karciany KULT nie różni się wiele od fabularnego - zarówno pod względem rozgrywki jak i świata przedstawionego. Szczegóły wkrótce. A swoją drogą diabolique podziwiam znajomość KULTU. Nie jest dużo osób, które ją znają

[ Dodano: 2005-07-28, 20:41 ]
Teraz trochę o mechanice. Jest ona dość luźno oparta na kartach tarota - zwanego tutaj taroticum. Karty z ręki układa się w krzyż wraz z okolicami co tworzy Obsadę i Scenę. Każda karta ma przypisane miejsce, gdzie można ją położyć, więc nie da się wszystkich wykładać wszędzie. Na scenie lądują zwykle miejsca lub potężne postacie - na obsadę składają się karty, którymi bezpośrednio się gra i są do natychmiastowego użycia. Brzmi to może skomplikowanie, ale to tylko tak się wydaje. W każdej z gier coś się układa - w SHADOWRUNIE kompletuje się drużynkę do przygody, to samo w Zewie Cthulhu oraz Netrunnerze, W KULCIE układa się krzyż.
Teraz o kartach - są dość standardowe, bo są postacie, miejsca, czary, zdarzenia oraz wpływy. Karta, poza przypisaniem miejsca, gdzie może leżeć ma jeszcze kilka wskaźników, które są chyba jedne z bardziej opisanych w znanych mi grach. Jest podstawowy wskaźnik, czyli kolor karty. Ponieważ całość oparta jest na kosmogonii KULTU, więc jest podział na Archontów (czerwoni) oraz Aniołów Śmierci (niebiescy). Karty czerwone mogą być używane tylko przez Archontów, a niebieskie - przez Aniołów Śmierci. Ponadto widać na kartach koszt. Koszt karty wynika również z przypisania do konkretnego Arkana (Anioła lub Archonta). W grze istnieją określone wpływy, które są kontrolowane przez poszczególne Arkana. Każdy z Wielkich może kontrolować do czterech rodzajów takich wpływów. A są to: śmierć (czaszki), namiętność (róża), sen (księżyc), czas i przestrzeń (klepsydra). Zatem jeden z Aniołów może kontrolować 2 czaszki i 2 księżyce. To jest właśnie zasób, który posiada i którym zarządza. Zatem można wykładać karty, które jesteśmy w stanie kontrolować przez naszego Bossa. W przykładzie naszym widać, że karty z 2 czaszkami możemy spokojnie, ale już z 3 to już nie jest tak dobrze. Podana kontrola oznacza, że zawsze kontrolujemy 2 czaszki - niezależnie od liczby kart, które są pod naszą kontrolą. Uf. Trochę skomplikowane, ale jak dla mnie daje naprawdę solidne pole do kombinowania kartami. Poza tymi znacznikami oraz działaniami dochodzi kontrola nad ludżmi. Sługi Demiurga bowiem kontrolują ziemię i dla nich stanowimy kartę przetargową. Stąd walczą o wpływ nad nami, bo dzięki temu mogą zdobywać nowe terytoria. Stąd obecność żetonów ludności, które są zdobywane przez dany Krzyż. Żetony są przeciągane z Obsady na Scenę. Ich posiadanie daje moc, gdyż wiele kart wymaga właśnie ludzi, by zadziałać. Ponadto poświęcanie ludzi pozwala uzyskać czasową kontrolę nad danym rodzajem wpływu, co pozwala kontrolować kolejne, potężniejsze karty.
Jak widać i łatwo się domyślić - wygrana to utworzenie Krzyża oraz posiadanie na swojej karcie Arkan 5 żetonów ludności. Łatwe? O nie.
Specjalnym rodzajem kart są Wielkie Arkana, które spoczywają na środku sceny, jak pająk w sieci. To one kontrolują podstawowe wpływy i dają bonusy. Jest ich tyle ile Aniołów Śmierci oraz Archontów (po 12). Każdy z nich ma cechy specjalne oraz własny zestaw wpływów. Ponieważ każdy Anioł to mroczne odbicie Archonta - ich moce są ułożone w pary. Mój ulubiony - HOD - to Archont, który daje przewagę w walce, o ile poświęci się ludność.
Sama walka jest prosta. Każda postać ma wskaźnik walki. Podczas fazy walki, kto ma większy - wygrywa. Bonusy są wskazane, bo bez nich to się nie da pokonać super stwora. A postacie są takie jak w Kulcie fabularnym - zatem wszystkich wielkich tego świata da się zobaczyć - Teptova, Martineza, Hodera i Marbasa, Razydów, Crowleya itp.
Szczegóły? Komentarze? Mogę odpowiedzieć na każde pytanie.
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-02-2006, 17:06   #5
 
Nadel's Avatar
 
Reputacja: 1 Nadel ma z czego być dumnyNadel ma z czego być dumnyNadel ma z czego być dumnyNadel ma z czego być dumnyNadel ma z czego być dumnyNadel ma z czego być dumnyNadel ma z czego być dumnyNadel ma z czego być dumnyNadel ma z czego być dumnyNadel ma z czego być dumnyNadel ma z czego być dumny
Cóż grało się kiedyś w Kulta ale bardzo mało. Nie ma to jak gra ze słabą talią z np Inwyt bądź Toman5onem, którzy mieli już wybajerowane karty hehe ((=
 
__________________
Gaer zhah nau byr i'dol, uss i'dol zhah ulu elgg dos
Nadel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-02-2006, 18:56   #6
 
toman5on's Avatar
 
Reputacja: 1 toman5on ma wyłączoną reputację
No i ładnie. Wyszło, że jako zapaleni karciankowcy pastwimy się z inwyt nad biednymi początkującymi adeptami tej sztuki i ich słabymi taliami To oczywiście żart W Kulcie nie ma talii słabych - są tylko "słabi" gracze Coś o tym wiem dostając ostatnio wciąż porządne baty od Yarota i inwyt Cóż, a były czasy gdy Thaumiel budził lęk
 
__________________
You're another sh... talking punk to me
You're living inspiration for what I never wanna be
And I see, you've been blinded by what you believe
And now back up and sit down, shut up and act like you need to be
toman5on jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-02-2006, 13:24   #7
 
Marvin's Avatar
 
Reputacja: 1 Marvin ma wyłączoną reputację
Uwielbialem tą gierkę. To przyciąganie i odpychanie żetonów ludności. Świetna, spójna, wciągająca. Niestety.. Bylo nas trzech grających. Wyczerpaliśmy się (ile razy można grać z tą samą osobą?). Magic zabil tą gierkę. Byl wszędzie i wszyscy w to grali. Dodatkowo, sama przestala się rozwijać (wydano coś więcej niż dodatek Inferno?). Sentyment do niej pozostal i od czasu do czasu pogrywamy sobie...
P.S. Mam talię opartą na Yesodzie
 
__________________
Marvin the Paranoid Android
Marvin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-03-2006, 18:03   #8
 
pioq's Avatar
 
Reputacja: 1 pioq ma wyłączoną reputację
Czy ten wątek jeszcze żyje? Można by sobie poKultowac na Gatlingu, przecież...
 
__________________
-----
pioq
pioq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-03-2006, 18:06   #9
 
toman5on's Avatar
 
Reputacja: 1 toman5on ma wyłączoną reputację
Jak to?? Słyszałem kiedyś o netowej wersji, ale nie znam szczegółów. Pioqu info, info!
 
__________________
You're another sh... talking punk to me
You're living inspiration for what I never wanna be
And I see, you've been blinded by what you believe
And now back up and sit down, shut up and act like you need to be
toman5on jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-03-2006, 18:17   #10
 
pioq's Avatar
 
Reputacja: 1 pioq ma wyłączoną reputację
wejdz na www.ccg-workshop.com bodajze
tam masz liste gier i engine do sciagniecia. odpalasz klienta-engine, logujesz sie i sciagasz zasoby potrzebne do gry, np. grafike kart, wchodzisz do pokoju danej gry (jak na czacie) i wio!
przyjemnie sie nawet gra, zaprawde. niektore gry sa platne, ale nie Kult , V:tes tez nie chyba
 
__________________
-----
pioq
pioq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:27.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172