lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu DnD (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/)
-   -   [Komentarze] Miraże na pustyni (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/20421-komentarze-miraze-na-pustyni.html)

Aro 13-01-2023 22:17

[Komentarze] Miraże na pustyni
 



Witam!


Księga skarg i zażaleń do Waszego użytku. Korzystajcie rozsądnie. ;)


Kwestia postów
Posty piszemy. Zgodnie z zasadami polskiej ortografii oraz interpunkcji (każdy w granicach swych zdolności językowych) i staramy się, by posty wyglądały reprezentatywnie. Podpisy można wyłączyć, można zostawić. Piszemy głównie z punktu widzenia postaci, w trzeciej osobie liczby pojedynczej. Używamy języka polskiego. Posty nie za długie, nie za krótkie, acz w sam raz.

Dialogi piszemy od myślników, najlepiej kursywą. Myśli postaci albo w stylu angielskim (cudzysłów + kursywa), albo od tyldy. Nagłówki pogrubione, imiona postaci niekoniecznie. Obrazki wyśrodkowane i nierozwalające układu strony (magiczną szerokością jest bodajże 550px). Gify mogą być, jeśli pasują do treści i nie jest ich dużo. Wielkie ściany tekstu dzielimy na akapity.

Teksty kolorem domyślnym lub czarnym. Przy używaniu innych kolorów, unikajmy tych tzw. oczojebnych i nie przesadzajmy z ilością kolorowego tekstu.

Domyślny format moich postów to [ COLOR="Black" ][ JUSTUJ ][ INDENT ] - [ /INDENT ][ /JUSTUJ ][ /COLOR ].


Kwestia światotworzenia
Światotworzenie dozwolone w granicach rozsądku. Tworzenie pomniejszych NPCów i ubarwianie lokacji jak najbardziej, zmiany ważnych NPCów i lokacji - nie. Jeśli nie macie pewności czy coś przejdzie, uderzajcie na PW. Trzymajmy się też tego, co napisał ktoś inny.


Kwestia edycji postów
Tylko w celach kosmetycznych. Wrzucony post jest wiążącą i ostateczną deklaracją, której nie zmieniamy. Jeśli zmiana treści będzie naprawdę potrzebna, informujmy o tym w komentarzach.


Kwestia mechaniki
Pathfinder, druga edycja. Wykorzystywana głównie przeze mnie, aczkolwiek może się zdarzyć, że poproszę Was o poturlanie 5d20 od czasu do czasu i wklejenie rzutów pod postem. Mechanika odzwierciedla fabułę i na odwrót, ale mimo wszystko zwycięża fabuła i zdrowy rozsądek. Mechanika jest narzędziem neutralnego arbitrażu i wprowadzania losowości do sesji.


Kwestia kanonu
Wszystkie materiały kanoniczne do roku 4707 AR zachowują ważność. Do kanonu wchodzi to, co wydarzy się podczas sesji. Moja interpretacja settingu jest moją interpretacją settingu.


Kwestia PvP
Nie.


Kwestia terminów
5-2/3, pięć dni dla Was, dwa/trzy dla mnie. Wiadomo, że kolejka kolejce nierówna i czasami będzie krótsza, czasami dłuższa. W przypadku walk, deklaracja raz na 24h.


Kwestia doca
Do walk. Ewentualnie jakieś krótkie scenki dialogowe.


Tyle z kwestii organizacyjnych chyba. :)

Wrzucę też nieco więcej info, jak pociąg sesyjny już wyruszy. Prosiłbym Was o uzbrojenie się w nieco więcej cierpliwości, ale do końca przyszłego tygodnia zaczniemy rozgrywkę. Na tą chwilę mogę jedynie podpowiedzieć, że pierwszy post obejmie dosyć spory kawałek czasu, od momentu wyruszenia z Absalomu aż do przybycia do Sakhrabayi. Podróż obejmie skok portalem do qadirańskiej stolicy Katheer, by wedle tradycji złożyć hołd i podarki gospodarzowi (satrapie), a następnie rejs wzdłuż wybrzeży i w górę rzeki Meraz - także możecie zacząć dumać nad jakimiś scenkami, jeśli taka Wasza wola. Postać Nanatara wedle wstępnych ustaleń jest już na miejscu, w Sakhrabayi, ale i tercet to ładna zgraja. :p


Życzę miłej zabawy i weny przy pisaniu. Powodzenia!

Pozdrawiam piątkowo,
Aro

psionik 14-01-2023 07:10

Cześć, dzień dobry wszystkim i udanej rozgrywki :)

Sindarin 14-01-2023 08:48

Dobrej gry i oby kości nam sprzyjały :)

Nanatar 14-01-2023 21:38

Siemka. Będzie dobra zabawa.

Elf czeka na śmiałych współtowarzyszy na dworze Semiramis w Sakhrabayi. Jak widać w znakomitym towarzystwie. Śpiewa, czaruje, pije, gra, przegrywa, znów gra.

Aro 20-01-2023 17:42

Tak jak informowałem Was na PW, temat sesyjny jest już wydedytowany i pojawił się post rozpoczynający rozgrywkę.

Pierwsza kolejka klasycznie na przedstawienie postaci. Podróż z Absalomu trwała prawie miesiąc, w Sakhrabayi macie popołudnie dla siebie, więc możecie śmiało zapełniać te luki czasowe, sięgając nawet po NPCów w tle. Tak jak w pierwszym poście komentarzy, światotworzenie jest jak najbardziej możliwe, więc zachęcam do korzystania z tego narzędzia, jeśli macie na to ochotę przy pisaniu i budowaniu narracji.

Wspomniane rzuty, które doklejacie pod swoimi postami, nie muszą być linkowane do orokosa czy podobnych, ufam Wam na słowo. I tak nie wiecie, który wynik będę brał pod uwagę (bo o tym zadecyduje k5). :p

W sumie to chyba tyle na tą chwilę. W razie pytań/wątpliwości/czegokolwiek, jestem do Waszej dyspozycji.

EDIT: Zapomniałem doprecyzować - półork Rayyan zostanie Waszym sidekickiem, przeznaczonym na pierwszą linię, uznałem że jakiś typowy frontliner może być potrzebny. Jeśli okaże się zbędny, to wyślemy go do Pharasmy. ;)

Alex Tyler 20-01-2023 18:43

A ja z opóźnieniem się przywitam! Cześć! :cso: Miłej gry :-)

Sindarin 23-01-2023 11:36

Mój post już jest, jeśli ktoś chciałby pogadać z Deirlialem, jestem chętny do dialogu :) Skoro postacie znają się te parę tygodni, to wszyscy raczej wiedzą, że jest raczej skrytym uczonym z Absalomu, zafascynowanym starożytnym Osirionem. Zna się też trochę na alchemii i magii.

Alex Tyler 23-01-2023 20:18

Sindarin, w Qadirze posługują się językiem Kelesh, a nie Osiriańskim.

Sindarin 23-01-2023 20:28

A dziękuję, poprawiam :)

Aro 28-01-2023 12:42

Post się pojawił. Akcje zawieszone w chwilach pozwalających Wam na reakcje, o ile chcecie reagować. ;) Możecie zadeklarować krótko tutaj - (Lara czy uspokaja żaka, idzie sprawdzić na co on pokazuje czy może zostawia Rionę samą :p; elfy czy idą zerkać wraz z Rayyanem, tylko obserwują z daleka czy może szukają jakichś mundurowych) - wtedy dokleję parę zdań w swoim poście; bądź też możecie to zrobić fabularnie, wtedy powinienem dać radę wrzucić pozakolejkowego mini-update'a przed terminem.

Termin do czwartku 02.02 włącznie.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:52.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172