Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Fantasy > Archiwum sesji z działu Fantasy
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12-12-2014, 21:22   #1
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
[Komentarze] Wyprawa do Nowego Świata

 Ahoj, marynarze!


Witam w wątku komentarzy do sesji Wyprawa do Nowego Świata.

Reguły odpisywania w sesji
  1. Zawsze można wrzucać:
    • przemyślenia własnej postaci,
    • retrospekcje,
    • opisy zamiarów postaci,
    • i inne odpisy nie ingerujące w bieżącą sytuację.
  2. Kiedy sytuacja pozwala można wrzucać:
    • wypowiedzi swojej postaci,
    • opisy czynności stanowiących wyłącznie koloryt - tzn. nie wymagających mechanicznego rozstrzygnięcia (w razie wątpliwości można zamienić formę na opis zamiaru, albo uzgodnić wcześniej w komentarzach).
  3. Kiedy sytuacja pozwala i po uzgodnieniu można wrzucać:
    • dialogi z inną postacią lub jej "tykanie" - uzgodnić z zainteresowanym,
    • opisy czynności wymagających rozstrzygnięć mechanicznych - uzgodnić z prowadzącym.

Światotworzenie

Mile widziane i w zasadzie nie wymagające uzgodnienia z prowadzącym jest światotworzenie w obszarach będących domeną danej postaci lub po prostu uzupełniające w naturalny sposób scenografię - przykładowo dowódca wyprawy może dość swobodnie opisywać wygląd swojej kajuty (zastrzegam sobie wprawdzie prawo do prośby o modyfikację, ale nie sądzę, żebym musiał robić z niego użytek). Wplatać w odpis elementy wystroju kajuty może też gracz prowadzący inną postać w tej kajucie akurat obecną, ale w takim przypadku musi liczyć się z tym, że może zostać poproszony przez "właściciela" kajuty o zedytowanie posta (dlatego takie rzeczy warto wcześniej uzgodnić między sobą).

Tempo
Luźne, bowiem nie wymagam (aczkolwiek zawsze mile widziane) odpisów od postaci, które akurat nie stoją przed jakimś problemem do rozwiązania. Mamy przeszło dziesiątkę postaci, pełniących różne role i różnie osadzonych w hierarchii, więc siłą rzeczy nie każdy będzie w każdym momencie zaangażowany w takim samym stopniu. Bez sensu jest więc wymagać regularnych odpisów i czekać z pchnięciem akcji aż każdy wrzuci swoje trzy grosze.

Deklaracje
Jeśli chodzi o odpisy, to generalnie nie oczekuję elaboratów, ani w gruncie rzeczy odpisu koniecznie w sesji. Bywa że się nie ma weny, czasu, i tak dalej - wtedy można wrzucić suchą, krótką deklarację zamiarów tutaj w komentarzach i tyle. Lepsze to, niż zastój w sesji.


Statek
Cytat:
Nazwa: ?
Koncepcja ogólna: Galeon, cud techniki.
Utrapienie: Załadowany po brzegi.

Poziomy (od góry):



Link do statku, bo coś obrazek się nie wyświetla.

Najwyższym pokładem na statku jest niewielki pokład rufowy (10). Znajduje się w tylnej części okrętu i rozciąga jedynie nad kajutą (9), którą obecnie zajmuje kapitan Czarnobrody, stanowiąc jednocześnie jej sufit.

Poziom niżej, znajduje się wspomniana kajuta kapitana (9) - wchodzi się do niej z pokładu zwanego sterowym (8), który swą nazwę zawdzięcza znajdującemu się na nim kołu sterowemu. Na środku tego pokładu wznosi się jeden z dwóch masztów pomocniczych.

Na tym samym poziomie znajduje się niewielki pokład dziobowy (7), nad którym góruje drugi maszt pomocniczy. Pokład sterowy (8) i pokład dziobowy (7), pomimo że znajdują się na tym samym poziomie, nie są ze sobą połączone i stanowią osobne platformy.

Zarówno z pokładu sterowego (8), jak i dziobowego (7) można zejść schodkami na zajmujący środkową część okrętu pokład główny (1), z wyrastającym z niego głównym masztem. Wzdłuż burt umieszczono po trzy działa. Środek pokładu zajmuje szalupa ratunkowa (do dwudziestu osób).

Z pokładu głównego (1) drzwi w kierunku rufy prowadzą do korytarzyka, wzdłuż którego rozmieszczono sześć kajut oficerskich (po trzy z każdej strony) a który kończy się drzwiami do kajuty dowódcy wyprawy (4). Podobnie podzielono przestrzeń (5) za drzwiami znajdującymi się od strony dziobu, jednak ze względu na szczupłość miejsca tam znajdują się cztery oficerskie kajuty (po dwie z każdej strony korytarzyka) a kajuta wydzielona dla komandora ma wielkość zbliżoną do kajuty kapitana (9).

Schody z pokładu głównego pozwalają zejść na pokład załogi, tzw. korytko - pierwszy pokład rozciągający się przez cały przekrój okrętu (11). Pokład ten zagospodarowano następująco (idąc od strony rufy): mesa oficerska (15), kambuz (17) i pentra (16), mesa załogi (12) wraz z przestrzenią sypialno-mieszkalną. Istnieje możliwość wydzielenia tutaj kilku osobnych kajut. Ponadto na tym pokładzie na dziobie umieszczono jeszcze jedno działo pościgowe.

Niżej znajduje się pokład magazynowy (13), zwany spiżarką ze znajdującą się na nim zamykaną na klucz zbrojownią (18). Do tego poziomu nie powinna dostawać się woda, więc można tutaj trzymać wszystko, czemu wilgość mogłaby zaszkodzić.

Czego nie można powiedzieć o pokładzie dolnym (14), zwanym po prostu dołkiem. Zbierająca się tam woda stanowi zagrożenie dla niezabezpieczonych i wrażliwych na wilgoć towarów. Wszystko inne można tam trzymać. Ponadto jest to dobre miejsce, do dyscyplinowania krnąbrnych członków załogi - kilka godzin w ciemności, wilgoci, chlupocie i smrodzie potrafi złamać niejednego twardziela.

Uwaga 1. Powyższy opis jest ogólny, nie obejmuje różnych małych składzików, pakamerek, malutkich przejść, pokładzików, itd., itp., czego jest pełno, jak na każdym statku, gdzie przestrzeń wykorzystuje się do maksimum.

Uwaga 2
. Powierzchnia pokładów nie w każdym miejscu jest lita. W niektórych miejscach znajdują się takie kratki, jak widoczne na rysunku poniżej, wpuszczające powietrze i światło na niższe kondygnacje.


Uwaga 3. Przy takiej konstrukcji statku, znanej już liczebności załogi, przy założeniu względnie standardowego wyposażenia, uzbrojenia, amunicji do dział oraz zabrania jakichś towarów na ewentualny handel, żywności powinno wystarczyć na około 2 miesiące podróży.
Załoga
Cytat:
  1. Anna, towarzyszka - Dziewczyna o naiwnym, marzycielskim podejściu do życia.
  2. Eliza, towarzyszka - Gorący charakter, kocica.
  3. Gerens Blyth, sekretarz - Podróżnik pasjonat.
  4. Bowemir, kapłan - Strażnik Pokoju, zakonnik.
  5. Joaquin Peccadero, kartograf - Podróżnik o nieposkromionej ciekawości.
  6. William Rees, puszkarz - Specjalista od wybuchów, boi się wody.
  7. Sir Henry Clutterbuck, probabilista - Człowiek słoń o wielu talentach.
  8. Hob, cieśla - Znany, nie pierwszej młodości, przydatny fachowiec.
  9. Amiqo, inżynier - Zdolny, precyzyjny, dobrze urodzony.
  10. Kobi, powroźnik - Przysadzisty, z dobrą gadką.
  11. Seew, powroźnik - Lękliwy, ale niesamowicie dokładny i zręczny w swoim fachu.
  12. Tux, badacz - Bardzo odważny, hop do przodu.
  13. Ewok, badacz - Ciekawy świata, nieco pretensjonalny.
  14. Ezbol, badacz - Żartobliwy, śmiały, pozytywny facet.
  15. Gazjo, myśliwy - Osławiony łowca. Trochę zadufany w sobie, ale nie bez powodu.
  16. Arwe, myśliwy - Stosujący niekonwencjonalne metody. Obyty. Precyzyjny.
  17. Feesu, myśliwy - Nobliwy już, ale znany ze swojej skuteczności.
  18. Putty, astronom - Dowcipny specjalista. Oddany królowi.


Cytat:
Doświadczeni i samodzielni marynarze
  1. Buvir, obstawa kapitana - Silny i sprytny. Wielki nochal.
  2. Topa, obstawa kapitana - Szybka, odważna i sroga.
  3. Merowing, pierwszy oficer - Całkowicie lojalny wobec domu panującego, bezwzględny.
  4. Kaja, drugi oficer (tzw. nawigacyjny) - Zaradna, spostrzegawcza.
  5. Cezyg, trzeci oficer (tzw. ratunkowy) - Powściągliwy, wymagający, schludny.
  6. Weg, bosman - Wprawny specjalista. Trochę dziki.
  7. Bukuk, podoficer/wachtowy - Pomysłowy, prawy.
  8. Bralfok, podoficer/wachtowy - Bardzo entuzjastycznie nastawiony. Sprawia wrażenie idealnego kandydata.
  9. Yanaeby, podoficer/wachtowy - Elegancki. Elastyczny.
  10. Dethaj, podoficer/wachtowy - Szczery, gorliwy.
  11. Wyss, podoficer/wachtowy - Zwalisty figlarz.
  12. Kubak, żaglomistrz - Wszechstronny oryginał.
  13. Fupo, żaglomistrz - Pracowity, porządny.
  14. Zoro, nawigator - Potężny chłop. Skrupulatny.
  15. Yuhos, nawigator - Pomysłowy, rycerski.
  16. Gabi, ochmistrzyni/magazynier - Dokładna, z polotem.
  17. Kojiako,"pomoc pokładowa" - Typowa "szwaczka".
  18. Zivpi, "pomoc pokładowa" - Rozwiązła trajkotka.
  19. Sven, marynarz - Typowy, zwalisty, porządny marynarz
  20. Vyjec, marynarz - Sprośny, nieco psychotyczny. Wysoki
  21. Guy, marynarz - Nijaki, milczący
  22. Thees, marynarz - Inteligentna i dokładna. Głowa pełna pomysłów, nie zawsze racjonalnych
  23. Xarah, marynarz - Prosta, mocarna dziewczyna
  24. Zemil, marynarz - Butny. Entuzjastyczny
  25. Vuko, marynarz - Realista trzeźwo stąpający po ziemi
  26. Xaqo, marynarz - Samodzielny. Taktownie kwestionuje głupie rozkazy
  27. Fohib, marynarz - Mrukliwy, zamknięty w sobie
  28. Kfap, marynarz - Typowy marynarz
  29. Fulo, marynarz - Skromny, sprawia wrażenie, jakby się znalazł tutaj przypadkiem. Ale ma coś w sobie
  30. Zelor, marynarz - Szorstkością przykrywa serdeczność
  31. Haruto, marynarz - Poukładany, sympatyczny
  32. Erew, marynarz - Przystojny, poukładany chłopa
  33. Bizel, marynarz - Pełna godności. Inteligentna, dowcipna. Łatwo się irytuje
  34. Kuvooy, marynarz - Nie da sobie w kaszę dmuchać
  35. Dmecos, marynarz - Zamyślony elegancik
  36. Wufu, marynarz - Porządny marynarz. Wytrzymały
  37. Znifir, marynarz - Zaangażowany. Uszczypliwy
  38. Ubutu, marynarz - Doświadczony wilk morski
  39. Pika, marynarz - Charyzmatyczna, zorganizowana. Szukająca wyzwań
  40. Fime, marynarz - Wyniosła pannica, ale fachura
  41. Kuon, marynarz - Niezrównany marynarz
  42. Lowa, marynarz - Sroga i ostra, ale staranna
  43. Izera, marynarz - Śliczna, zwinna
  44. Bogo, marynarz - Nieco zahukany, ale silny i wytrzymały chłop
  45. Azeio, marynarz - Pewny siebie. Pełen entuzjazmu
  46. Cuki, marynarz - Ambitny. Dusza towarzystwa
  47. Ouo, marynarz - Silny, dostojny. Jedna dłoń niewładna
  48. Ohi, marynarz - Prawdziwy spryciarz. Nieśmiały
  49. Goma, marynarz - Krnąbrna, ale serdeczna dziewczyna
  50. Pob, marynarz - Gawędziarz
  51. Mumiq, marynarz - Opryskliwy, zblazowany
  52. Uligard, kucharz okrętowy - Wesoły kompan do bitki i do wypitki.


Cytat:
Wytrzymali i zdyscyplinowani
  1. Lukrecja, kronikarz wyprawy - Wszędobylska kobieta ze smykałką do interesów.
  2. Kennet, cyrulik - Doświadczenie zdobywał, jako chirurg polowy.
  3. Carl Bowman, porucznik - Nieskazitelna opinia. Nieco zdystansowany.
  4. Ajla, podoficer - Wspaniała, liderująca, bystra.
  5. Visuj, podoficer - Arystokratyczny, zimny drań.
  6. Jagleb, podoficer - Zdyscyplinowany, światły.
  7. Ehav, podoficer - Szorstki, małomówny.
  8. Wulkan, żołnierz - Nigdy, przenigdy nie spotkałeś nawet w połowie tak wytrzymałego człowieka. Skała. Łatwo wpada w gniew.
  9. Acanre, żołnierz - Bardzo mocny, drugi po Wulkanie. Trochę zestrachany i przez to nieobliczalny.
  10. Susi, żołnierz - Pozytywna, odważna, mocna i szybka jak diabeł.
  11. Mbigi, żołnierz - Młody, wiecznie spóźniony, ostatni, wyglądający jak siedem nieszczęść. Odpaliłbyś go pierwszego, ale coś... jakieś przeczucie... mówi, żeby go zostawić...
  12. Fude, żołnierz - Jeździec bez głowy.
  13. Myril, żołnierz - Łgarz lubiący kpiny, ale wiedzący, kiedy przestać.
  14. Biwoj, żołnierz - Wytrzymały. Zdaje się lubić kontakt fizyczny - zapasy to jego żywioł.
  15. Egi, żołnierz - Mocny, zdeterminowany.
  16. Cyrhqbo, żołnierz - Małomówny, ale bystry i poczciwy.
  17. Lyxes, żołnierz - Poukładany.
  18. Xexyte, żołnierz - Frywolne usposobienie, a jednocześnie cholernie ambitna.
  19. Pewis, żołnierz - Perfekcjonista.
  20. Enubi, żołnierz - Niedosłyszący, a mimo to pełen entuzjazmu.
  21. Mbuaqit, żołnierz - Religijny. Uważny.
  22. Pivok, żołnierz - Gburowaty pesymista.
  23. Zguev, żołnierz - Jednoręki grubas, ale bardzo silny.
  24. Remery, żołnierz - Flejtuchowaty, ale silny i dokładny.
  25. Leji, żołnierz - Gładkolicy paniczyk, ale podkowy łamie.
  26. Caphoa, żołnierz - Bardzo silna niewiasta. I atrakcyjna.
  27. Qlihe, żołnierz - Pierdołowaty, ale silny. Taki typ, co nie zdaje sobie sprawy z własnej siły.
  28. Efir, żołnierz - Szybki, zadziorny.
  29. Hupgaf, żołnierz - Wielkolud o obliczu myślą głębszą nie zmąconym.
  30. Sloq, żołnierz - Serdeczny wesołek o żelaznym uścisku.
  31. Lucubu, żołnierz - Silny i szybki.
  32. Rzepa, żołnierz - Chutliwa, zadziorna gaduła.
  33. Ritopef, żołnierz - Skrupulatny kontestator.
  34. Batag, żołnierz - Pozuje na pewnego siebie, ale nie potrafiłby skrzywdzić muchy.
  35. Usq, żołnierz - Władczy, charyzmatyczny mocarz.
  36. Xoyu, żołnierz - Niby rozkojarzony, rozmemłany, ale kiedy trzeba działać, to piekielnie szybki.
  37. Pekal, żołnierz - Nerwowy i krnąbrny, ale silny i szybki.
  38. Urlib, żołnierz - Silny, poważny, nieprzenikniony.
  39. Lusa, żołnierz - Piękna dziewczyna. Potrafi być okrutna.
  40. Sumzyg, żołnierz - Pełen entuzjazmu, dokładny.
  41. Qobaaki, żołnierz - Wszędobylski, zarozumiały.
  42. Ucyna, żołnierz - Zuchwała dziewczyna.
  43. Jumy, żołnierz - Opryskliwy wściubinos.
  44. Cydo, żołnierz - Anemiczny. O twardych zasadach.
  45. Insuj, żołnierz - Schludny, chorobliwie ambitny.
  46. Uke, żołnierz - Ciapowaty synalek drucha komandora.



Referencje:
 

Ostatnio edytowane przez dzemeuksis : 17-02-2015 o 22:08.
dzemeuksis jest offline  
Stary 15-12-2014, 00:02   #2
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Jako, że wystąpił problem techniczny z avatarem to przyśle skąd indziej:
Lukrecja.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline  
Stary 27-12-2014, 21:12   #3
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Karty postaci (ost. akt.: 12 marca 2015):
Cytat:
Imię: Matthew Anderson vel. Blackbeard
Koncepcja ogólna: Były pirat kapitanem okrętu
Utrapienie: Drewniana noga

Kliknij w miniaturkę

Opis wyglądu:

Postawny, wysoki mężczyzna zbliżający się do pięćdziesiątki, o twarzy zesmaganej morskim wiatrem i słońcem. Ma tubalny głos i lubi go używać, tak by jego polecenia były słyszane na całym okręcie. Ubrany zwykle w długi, podniszczony płaszcz ciemnego koloru, pod którym chowa kordelas i kilka pistoletów. Jego prawa noga zakończona jest poniżej kolana drewnianą protezą.

Przydomek wziął się od rozłożystej, nieuporządkowanej brody, zaplecionej w warkoczyki i przyozdobionej paciorkami, która zdaje się żyć własnym życiem.

Pierwsza przygoda:
Gdym dzieckiem jeszcze był,
Żeglować chciałem pośród mórz
Do końca moich dni.
A okręt najpierw piekłem był,
Lecz niebem mi się stał,
Na topie trupią głowę i
Dwa piszczele miał.

Piratem wkrótce stałem się
I pokochałem to,
Parszywy to był los,
Lecz tam znalazłem przyszłość swą!
Pierwsza przygoda - aspekt: Całe życie na statku

Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt:
Bo Kapitan nasz szalony był,
Mówiono, że z diabłem ma pakt.
Gdy w warkocz zaplatał brodę swą,
Drżał przed nim cały świat.

Zapragnął zrobić na statku piekło,
Pod pokład spędził nas.
W trującym dymie prochu i siarki
Wytrzymał najdłużej z nas.
Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt: Postrach mórz

POSTAWY
Dobra (+3): podstępna,
Niezła (+2): szybka, siłowa
Przec. (+1): uważna, widowiskowa
Słaba (0): pomysłowa

SZTUCZKI
Stary wyga: Ponieważ jestem Starym wygą i niejedną rzecz na morzu już widziałem, otrzymuję +2 do Pomysłowego przezwyciężenia w sytuacjach związanych z manewrowaniem okrętem (szczególnie w trudnych warunkach).
Znany z bezwzględności: Ponieważ jestem Znany z bezwzględności otrzymuję +2 w sytuacji, kiedy próbuję siłowo uzyskać przewagę poprzez zastraszenie / wzbudzenie trwogi w kimś, kto mnie zna.


Cytat:
Imię: Lukrecja
Koncepcja ogólna: Kobieta biznesu jako kronikarz wyprawy
Utrapienie: Jest wszędzie, nawet tam gdzie nie powinna.

Kliknij w miniaturkę

Opis wyglądu:

Lukrecja jest szczupłą wysoką kobietą, która nosi się zwykle w prostych kobiecych strojach, które jednak subtelnie podkreślają jej urodę. Ma owalną twarz na, której są osadzone błękitne połyskujące oczy. Wokół jej falują długie złotorude włosy.

Pierwsza przygoda:
Gdy Lukrecja po pracowitym dniu odpoczywała w portowej karczmie, gdy wparował do niej blady jak ściana kapitan Hans Holtz ze statku Arieta. Lukrecja szybko zamówiła piwo dla siebie i kapitana, a następnie bliżej z nim się zapoznała. Gdy Hans się bardziej otworzył opowiedział historię, jaką mieli przygodę na nawiedzonej wyspie oddalonej o tydzień podróży wzdłuż brzegu od portu. W historii tej była też mowa o wraku dużego statku. Lukrecja wietrząc interes szybko wypożyczyła konia i na nim pognała do portu pobliskiego dla tej wyspy. Tam namówiła uczciwie wyglądających rybaków, aby zawieźli ją z kupioną przez siebie łódką swoją łodzią w pobliże wyspy. A na wyspie... Lukrecja znalazła wiele bagien, które wytwarzając wielkie ilości pary, a ta wisząc nad wyspą tworzyła rzeczywiście niesamowite widoki. Gdy odkryła prawdę szybko się udała na poszukiwania wraku. Po jego przeszukaniu odnalazła parę rozbitych skrzyń, a w nich trochę precjozów.
Pierwsza przygoda - aspekt: Ryzykowny biznes

Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt: Lukrecja lubi być dobrze poinformowana
Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt: Chorobliwie ciekawska

Skrzyżowanie ścieżek po raz drugi lub inny aspekt (opcjonalnie) Lukrecja zamustruje się jako skryba dzięki protekcji Carla Bowmana jednego z oficerów odpowiedzialnych za rozpoznanie odkrytych lądów. Lukrecja i Carl nawiązali w spółkę dzięki, której oficer ma uczestniczyć w korzyściach jakie obrotna kobieta osiągnie dzięki tej wyprawie.
Skrzyżowanie ścieżek - aspekt drugi (opcjonalnie): Spółka z Bowmanem

POSTAWY
Dobra (+3): pomysłowa,
Niezła (+2): widowiskowa, podstępna
Przec. (+1): uważna, szybka
Słaba (0): siłowa

SZTUCZKI
Obrotna: Potrafię się odnaleźć zawsze i wszędzie, a zatem zyskuję +2 do postawy pomysłowej, gdy wkraczam na scenę lub ona się gwałtownie zmienia a sytuacja wymaga natychmiastowej akcji przezwyciężania.
Kobieca broń: Jestem niebrzydką kobietą i potrafię z tego korzystać. Zyskuję +2 do rozbrajania mężczyzn moim wdziękiem. Czyli premia przysługuje przy widowiskowej próbie uzyskania przewagi przy wykorzystaniu mojego wdzięku na mężczyzn w rywalizacji społecznej.


Cytat:
Imię: Książę William Alfred Wilhelm von Gustendorf-Pretlimwelg de Velsen er Walldergen
Koncepcja ogólna: Zadufany w sobie arystokrata na czele wyprawy
Utrapienie: Zawsze musi mieć racje, jeśli nawet jej nie ma

Kliknij w miniaturkę

Opis wyglądu:

Wysoki, ciemnowłosy młodzieniec o długich włosach związanych w kuca. Błękitne oczy z których bije szczerość. Na twarzy ma lekką bliznę, którą uzyskał podczas ćwiczeń szermierki, jednak nie szpeci twarzy.

Pierwsza przygoda:
Kiedy lat nie więcej niż dziewięć miał. Niezwykle ciekawy świata był, tak więc często marmurowe mury pałacu nie starczały mu, kiedy wyglądał z okna na świat u podnóża swojego domu, zawsze go ciekawiło jak wygląda tam życie. Pewnego wieczoru, postanowił sprawdzić osobiście. Ubrał się ciepło, do mieszka schował kilka monet, które zawsze trzymał w dolnej komodzie. Wykorzystując skrytki, które poznał podczas zabawy w chowanego, opuścił mury zamkowe. Świat robił na nim, niesamowite wrażenie, targowiska pełne ludzi, dziwne zapachy dobiegające ze straganów, kolorowe ubrania, czy hałas, tak ten ostatni szczególnie na nim wywarł wrażenie. Z górnych poziomów miasta, dochodziły co jakiś czas dźwięki z dołu, jednak uczestnicząc w tym, to wrażenia których nie potrafił opisać.

Podczas swoich podróży, natrafił do biedniejszej dzielnicy, gdzie poznał dwie siostry, które uznały go za syna kupca, oprowadziły go po okolicy. Przez kilka godzin bawili się na zewnątrz kiedy chłopiec usłyszał dźwięk trąb oraz tupot sporej grupy ludzi, wiedział że zaczęli go szukać. Matka dziewczynek naturalnie jak najszybciej odprowadziła młodego Williama do wojska, w zamian za opiekę, jej córki mogły pracować na zamku. Pierwsza z dziewcząt, Anna, okazała się mieć naiwne podejście do życia, druga, Eliza wkrótce ukazała swój gorący charakter.
Pierwsza przygoda - aspekt: Dwie służące zawsze przy boku

Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt: Niezależnie od charakteru czy też poglądu, każdy ma swoją cenę, a JA jestem w stanie zapłacić.
Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt: Niezwykle bogaty

POSTAWY
Dobra (+3): podstępna,
Niezła (+2): widowiskowa, pomysłowa
Przec. (+1): uważna, siłowa
Słaba (0): szybka

SZTUCZKI
Książę: Ponieważ jestem księciem, otrzymuje +2 Podstępnego stworzenia przewagi w sytuacji, gdy z kimś rozmawiam. Mój rozmówca ma wrażenie, że wszystko co mówię, jest ważne a przede wszystkim, osobę o moim statusie stać tylko na szczerość!

Historia:
Przyszedł na świat w Aldern, stolicy Królestwa. W chwili urodzenia, był 6 w kolejce do tronu. Był synem księcia Witolda, syna króla Alberta VI. Albert VI posiadał czwórkę dzieci z czego dwie córki oraz dwóch synów. Księcia Wilhelma (znanego później jako Wilhelma II) oraz księcia Witolda 16. diuka Velsen.

Jego życie z całą pewnością nie było trudne, miał wszystkiego pod dostatkiem, jednak mimo ukłonów które otrzymywał, mimo szacunku jakim go darzyli, nigdy nie posiadał realnej władzy. Albowiem czym jest siła wydawania poleceń służbie, kiedy w większości rozmawiało się z lordami? Kiedy był młodzieńcem, bardzo lubił opowieści o bohaterach oraz wielkich podróżnikach. Jego ulubioną była historia o wielkim podróżniku który został królem. Naturalnie, chodziło o jego przodka, który założył państwo oraz zapoczątkował dynastie panującą. Nazwa państwa, wzięła się podobno od imienia jego małżonki, która umarła kiedy powiła syna.

W czasach kiedy państwa walczyły o supremacje, wiele dworów panujących wysyłały swoich odkrywców w nieznane, by przynieść chwała, skarby oraz nowe ziemie swoim macierzystym ziemiom. A osobą które się to udawało, przynosiło to wieczną chwałę. Kiedy William dowiedział się o takich planach, niemal natychmiast wyczuł w tym okazje. Jeszcze przed oficjalną informacją, wyraził tym swoje zainteresowanie. Co jak co, ale to zawsze jakieś wyjście - mieć zaufanego dowódcę wyprawy, otoczonego dobrymi ludźmi.


Cytat:
Imię: Kennet
Koncepcja ogólna: Cyrulik z prowincji
Utrapienie: Koszmar - twarz pierwszego zmarłego pacjenta

Kliknij w miniaturkę

Opis wyglądu:

Średniego wzrostu szczupły mężczyzna, ciemne, krótkie włosy, korzysta cały czas z tego samego fartucha, przy pasie nosi przybory chirurgiczne.

Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt: Przeprowadziłem nielegalną autopsję wraz z postacią Balzamoona - nielegalną, ponieważ zgodnie z prawem można operować żywego pacjęta, lecz ciało zmarłego jest relikwią i nie można go bezcześcić.
Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt: Nielegalna autopsja z postacią Balzamoona

Skrzyżowanie ścieżek po raz drugi lub inny aspekt: Piastując obowiązki chirurga polowego podczas bitwy ocaliłem życie X.
Skrzyżowanie ścieżek - aspekt drugi: Jako chirurg polowy ocaliłem X

POSTAWY
Dobra (+3): pomysłowa
Niezła (+2): uważna, szybka
Przec. (+1): podstępna, widowiskowa
Słaba (0): siłowa

SZTUCZKI
Czerwone z czerwonym, żółte z żółtym, białe z białym i wszystko będzie dobrze: dostaję +2 podczas pomysłowej akcji przezwyciężania, w sytuacji, kiedy próbuję zaszyć poważną ranę w warunkach polowych przy użyciu improwizowanych narzędzi i materiałów.
Zupa z gwoździ: +2 podczas pomysłowego uzyskania przewagi w sytuacji, kiedy gotuję z nietypowych składników.



Cytat:
Imię: Bowermir
Koncepcja ogólna: Brat zakonny pokoju oraz ładu wśród ludzi strzegący
Utrapienie: Obawiam się totalnej anarchii, kiedy ludzie potracą trzeźwe rozumy, a sił mi braknie, by osobiście temu zapobiec

Kliknij w miniaturkę

Opis wyglądu:

Wysoki, dobrze zbudowany - jak na brata zakonnego - mężczyzna, z ogoloną głową. Na jego ciele można znaleźć w różnych miejscach kilka blizn. Żylaste, umięśnione ręce wyraźnie wskazują na to, że braciszek nie tylko składał je do modlitwy.

Z bijącego szarością tęczówek spojrzenia można odebrać emanujący z postaci zakonnika spokój oraz rozwagę w działaniu.

Zazwyczaj nosi na sobie skórzaną kurtę, proste spodnie i długie buty. Kiedy jednak wymagają tego okoliczności zakłada na siebie koszulę kolczą z kapturem. Poza tym nie rozstaje się ze swoim mieczem jednoręcznym, który przytroczony jest do jego pasa.

Pierwsza przygoda: Pogodzenie zwady szlachty z prowincji.
Pierwsza przygoda - aspekt: Słowa skuteczniejsze od miecza

Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt: Zakon Strażników Pokoju potrzebował zaopatrzyć się w broń prochową. Wszak nie chciał zostawiać postępu technologicznego za sobą. Z tego powodu wynajął człowieka, który doradził, w jakich cechach rusznikarskich zaopatrzyć się w nowoczesną broń i jakie sztuki brać, a których unikać. Człowiek ten sprawił się znakomicie. Współpracując z Bowermirem, który występował jako przedstawiciel interesów zakonu, pomógł w zakupie broni palnej i w jej dostarczeniu.
Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt: William'a Rees - swój chłop i znakomity fachowiec

POSTAWY
Dobra (+3): uważna
Niezła (+2): siłowa, pomysłowa
Przec. (+1): widowiskowa, podstępna
Słaba (0): szybka

SZTUCZKI
Strażnik ładu: ponieważ szkolono mnie w wprowadzaniu pokoju, tam gdzie ład został zachwiany, dostaję +2 przy wykonywaniu Pomysłowego Przezwyciężenia gorejącego konfliktu, posługując się przy tym przedstawieniem logicznych argumentów zwaśnionym stronom.
Obrońca uciśnionych: ponieważ w zakonie wpojono we mnie odruchy praworządnego obrońcy, dostaję +2 przy wykonywaniu Siłowej Obrony, jeśli próbuję walką w zwarciu osłonić osobę wymagającą natychmiastowej pomocy.

PUNKTY LOSU: 2

Zakon Strażników Pokoju
Zakon Strażników Pokoju to zakon rycerski. Ma do dyspozycji jedną placówkę w postaci twierdzy, w której żyją, szkolą się oraz pracują jego członkowie. Przewodzi mu Wielki Mistrz, który przed swoją śmiercią wybiera swojego następcę.

Pierwszą klasę w hierarchii zakonu tworzą bracia rycerze. W ich skład nie wchodzą jednak wyłącznie szlachetnie urodzeni. Na Strażników Pokoju Wielki Mistrz mianuje tylko zasłużone osoby, które swoimi czynami i postępowaniem udowodnili własne oddanie w posłudze dla ładu. Rodowód w tej kwestii nie ma żadnego znaczenia.
Drugą i zarazem ostatnią klasę zajmują bracia zakonni. Każdy, kto został przyjęty w szeregi zakonu zostaje bratem zakonnym. Ich obowiązki mają bardzo szeroki zakres. Dbają oni bowiem o porządek w samej twierdzy, zajmują się uprawą roślin, przyrządzają posiłki oraz oporządzają rynsztunek braci-rycerzy. Jednak przede wszystkim pobierają nauki oraz szkolenia, które w przyszłości mają im posłużyć w sprawowaniu obowiązków Strażników Pokoju. Dodatkowo bracia zakonni mogą nosić przypasany miecz po ukończeniu odpowiednich szkoleń. W takim przypadku dostają nowe obowiązki, które zazwyczaj opierają się na pomaganiu w wykonywaniu zadań braci-rycerzy.

Zakon mimo powszechnej opinii jest raczej świecki. Posiada swój Kodeks napisany przez poprzednich Wielkich Mistrzów. Księga ta zawiera zbiór praw, nakazów, zakazów oraz przemyśleń w kwestii utrzymaniu pokoju oraz ładu panującego na świecie.

Wielki Mistrz nie utrzymuje własnej armii. Bracia-rycerze wyrzekają się swoich majątków na rzecz wspólnoty. To właśnie ich obowiązkiem jest tłumienie zamieszek, łagodzenie panujących konfliktów, wprowadzanie pokoju wśród zwaśnionych oraz przewodniczenie w rozmowach dyplomatycznych.
Wielki Mistrz współpracuje z królem oraz z władzą porządkową panującą w miastach. Choć monarcha może liczyć na pomoc zakonu w utrzymywaniu panującego ładu w jego kraju, Wielki Mistrz nie jest jednak jego lennikiem. Jednakowoż każdy następca Wielkiego Mistrza uroczyście ślubuje przed królem i przysięga dożywotnią służbę w dzierżeniu pieczy nad ładem i harmonią tych ziem.


Cytat:
Imię: Gerens Blyth
Koncepcja ogólna: Książęcy sekretarz, doświadczony podróżnik
Utrapienie: Pasja, która przybiera cechy obsesji

Kliknij w miniaturkę

Opis wyglądu:

Średniego wzrostu, sucha pomarszczona skóra, długa siwa broda, włosy w tym samym kolorze, także długie, ciemne oczy o świdrującym spojrzeniu. Ubiera się na modłę wschodnią. Chodząc podpiera się na kiju ze względu na lekki niedowład lewej nogi. Wiek: 56 lat.

Pierwsza przygoda:
„XIX Luna Mensis, Anno Nuovo 1381

Ostatnio naszła mnie myśl, że warto uporządkować pewne sprawy. Uznałem za najlepszą na to metodę prowadzenie dziennika, jednakże rozpoczęty w tym momencie mojego życia nie byłby pełny, bowiem los jego bohatera warto by uzupełnić o wydarzenia przeszłe. W tym momencie, kiedy siedzę pod drzewem o nieznanej mi nazwie i ukrywam się przed niesamowicie gorącym słońcem, które nie jest słońcem mojego ludu myślę o domu zostawionym daleko za sobą.

Wszystko zaczęło się zwyczajnie, od narodzin. Matka była służką w domu mojego pana ojca, a ten w swej niepohamowanej żądzy dołożył wszelkich starań by coś z tego wyszło. I tak też narodziłem się dziewięć miesięcy później. Me pierwsze lata nie były złe, a zresztą i tak ich nie pamiętam. Jedyna rzecz, która zapadła mi z tego okresu w pamięć to matka, która uśmiecha się do mnie, by chwilę później zniknąć i nigdy nie wrócić.”


„III R.M., Anno Nuovo 1382

Jak już mówiłem wcześniej te wszystkie lata, które spędziłem w zakonie nauczyły mnie pokory i spokoju. Poza chłostą wyniosłem stamtąd wiele wiedzy oraz umiejętności, które mogłyby mnie zaliczać do grona inteligentnych. Niestety zabrakło jednej rzeczy a mianowicie mądrości życiowej. Miałem 26 lat kiedy uciekałem z klasztoru, a pomimo tego czułem się jak dziecko kiedy znalazłem się w prawdziwym świecie. Trochę zajęło mi pozbieranie się, a niemała w tym pomoc pewnego kupca, który to potrzebował pomocy przy transporcie towaru i chyba licząc na mój młody wiek stwierdził, że w razie czego będę służył pomocą przy obronie życiowego dorobku.

Od tego czasu minęło już 5 lat i tyle też jestem w podróży, która przybliża mnie do mojego celu. Celu, którego nie znam, ale w ogólnym zamyślę wszystko to jest proste. Zmierzać na wschód. Jak najdalej na wschód i poznać te wszystkie odległe krainy, niesamowite pustynne kraje, dzikie lasy oraz ludzi je zamieszkujących. Co mnie do tego popchnęło sam nie wiem. Może księgi, które czytałem w zakonie, a może stary bajarz przy nocnym ognisku.”
Pierwsza przygoda - aspekt: Surowe wychowanie w domu nauki

Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt:
„IX M.M., A.N. 1403

Dziś zorientowałem się, że mam już 52 lata. Tak, to już prawie dziesięć lat odkąd wróciłem z wyprawy mego życia. Czas, który miałem po powrocie przeznaczyłem na spisywanie wszystkiego co zobaczyłem na drugim końcu świata. Kultury, obyczajów, języka, historii. Teraz zastanawiam się czy było warto. Zamiast szukać miejsc, których nie widział żaden biały człowiek, spędziłem czas wśród pergaminu i tuszu. Jest jednak jeszcze dla mnie szansa. Dowiedziałem się, że pewni ludzie przymierzają się do odkrywania nowych lądów za wielkim morzem. To moja nadzieja. Wysłałem list do Księcia Wiliama Alfreda z wiarą, że zgodzi się bym pomógł mu w organizacji całej ekspedycji, jeżeli takowa dojdzie do skutku. No, ale co tam, raz się żyję jak to mówią. Pieniądze, które zarobiłem na wschodzie też się kończą, a warto by mieć co włożyć do miski. Myślę, że mogę być jego doradcą, sekretarzem, a nawet zamiataczem stajni, jedyne czego chcę to w tym uczestniczyć.”

„XXX L.M., A.N. 1407

Od 4 lat jestem na służbie u księcia Wiliama i tyle też lat staramy się by zorganizować naszą wyprawę. W końcu marzenia się ziściły. Szczęśliwy. Tak, jestem nieziemsko szczęśliwy!”
Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt: Zaufany sekretarz księcia

POSTAWY
Dobra (+3): pomysłowa
Niezła (+2): podstępna, uważna
Przec. (+1): widowiskowa, szybka
Słaba (0): siłowa

SZTUCZKI
Badacz obcych kultur: Ponieważ wiele podróżowałem i znam zwyczaje obcych kultur, potrafię się z nimi porozumieć nawet w kryzysowych sytuacjach, co daje mi +2 do pomysłowego stworzenia przewagi przy rozwiązywaniu konfliktów i pertraktacjach.
Klasztorne wychowanie: Ponieważ wychowałem się w klasztorze, jestem pełen pokory i miłości bliźniego oraz potrafię zachować cierpliwość, co daje mi +2 do uważnego przezwyciężania barier międzykulturowych.


Cytat:
Imię: Joaquin Peccadero
Koncepcja ogólna: Kartograf - podróżnik zafascynowany wiedzą Starożytnych
Utrapienie: Ciekawość sprawia, że wybiera rozwiązania nierozważne, jeżeli doprowadzi to do uchylenia rąbka tajemnicy Starożytnych

Kliknij w miniaturkę

Opis wyglądu:

Wzrost i waga średnie. Nieco się garbi i mruży oczy - efekt nieprzespanych nocy nad woluminami i mapami. Gestykuluje ekspresywnie i precyzyjnie, jakby kreślił mapę lub kaligrafował do niej legendę. Dłonie są nieco za duże, by zachować proporcje ciała, palce silne i długie, niemal zawsze poplamione atramentem. Ubiera się w skróconą tunikę bakałarza Uniwersytetu Królewskiego, bryczesy i solidne, dobre do długich marszów buty.

Pierwsza przygoda: Wyprawa Srebrnym Szlakiem do Biblioteki Argentum w Emiracie Irem, znanym z odnajdywanych na pustyni ruin i artefaktów Starożytnych. Musiał służyć rok i dzień jako zwykły kopista na pustynnych wykopaliskach, by uzyskać zezwolenie na skorzystanie ze zborów Biblioteki. Joaquin musiał przetrwać w obcej kulturze z początkowo minimalną, a potem niedostateczną znajomością języka, praw i obyczajów. Musiał się nauczyć zdobywać informacje z obserwacji i na tej podstawie odpowiednio się zachowywać i wypowiadać.
Pierwsza przygoda - aspekt: Obserwacja znaczy życie

Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt: Po powrocie z Emiratu Irem Joaquin przeprowadził serię odczytów na macierzystym Uniwersytecie Królewskim. Grupa słuchaczy miała liczne pytania - tak powstała nieformalna grupa towarzyska wymieniająca się informacjami na temat Irem (handel, wojsko, prawo), Srebrnego Szlaku i Starożytnych. Niektórzy uczestniczyli w niej osobiście, inni - korespondencyjnie. Inna postać mogła by być członkiem tej grupy lub tajnym "obserwatorem" jej działań z ramienia instytucji zaniepokojonych popularyzacją tego typu wiedzy - Kościoła, państwa itp.
Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt: Książęcy sekretarz Blyth korespondencyjnym członkiem grupy

POSTAWY
Dobra (+3): uważna
Niezła (+2): pomysłowa, widowiskowa
Przec. (+1): szybka, podstępna
Słaba (0): siłowa

SZTUCZKI
Patrzę i stosuję: Joaquin obserwuje ludzkie zachowanie i stara się do niego dostosować tak, by umożliwiło mu to realizację jego celu. Dlatego zyskuje +2 podczas uważnego przezwyciężania w sytuacji, kiedy ma możliwość obserwowania oponenta przed podjęciem działania.
Miarka w oku, miarka w ręce: Joaquin precyzyjnie określa odległości, objętość, masę i dokładnie przenosi to na papier. Dlatego zyskuje +2 podczas szybkiego uzyskania przewagi, w sytuacji, gdy kluczowe jest szybkie i precyzyjne szacowanie.


Cytat:
Imię: William Rees
Koncepcja ogólna: Puszkarz, z zamiłowania rusznikarz i pirotechnik
Utrapienie: Nie potrafię pływać!!!

Kliknij w miniaturkę

Opis wyglądu:

Średniego wzrostu, dobrze umięśniony mężczyzna o bujnej jasnej czuprynie. Chodzi w prostych, skórzanych ubraniach. Nigdy nie rozstaje się ze swoją ulubioną fajką.

Pierwsza przygoda: Zawody artyleryjskie zorganizowane przez Związek Cechów Puszkarskich.
Pierwsza przygoda - aspekt: Moje działa nigdy nie pudłują! Czasem tylko trafiają w coś innego niż celowałem.

Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt: Pomoc przy wyborze i dostarczaniu broni palnej dla Zakonu Strażników Pokoju.
Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt: Bowermir - uczciwy człowiek. Dobrze robiło się z nim interesy.

POSTAWY
Dobra (+3): uważna
Niezła (+2): siłowa, pomysłowa
Przec. (+1): szybka, podstępna
Słaba (0): widowiskowa

SZTUCZKI
Moje działo nie trafi?!: Jako, że jestem doświadczonym puszkarzem, dostaję +2 przy Uważnym Ataku z armaty przy wykonywaniu strzału na trudny do trafienia cel.
Pirotechnik: jako, że jestem obeznany z ładunkami wybuchowymi, dostaję +2 przy Pomysłowym Uzyskaniu Przewagi wiążącym się z konstrukcją prowizorycznych ładunków wybuchowych przy ograniczonych środkach.

TOR PRESJI
1,2,3


Cytat:
Imię: Diego Gibralfaro
Koncepcja ogólna: Komandor, weteran wielu wojen
Utrapienie: Dba o swoich ludzi jak o siebie samego. Robi to zaś kosztem innych, co zaskarbia mu nienawiść cywili.

Kliknij w miniaturkę

Opis wyglądu:

Postawny mężczyzna grubo po trzydziestce z wieloma bliznami na ciele. Kiedy ma czas i jest w humorze goli się, tak by jego krótka brązowa broda prezentowała się należycie, ale zazwyczaj jest dziko porośnięty. Ma ciężki, chrypiący głos, którym bez przerwy niemal łaja ludzi, niekoniecznie pod jego komendą. Odziany jest często w pancerz i hełm, ale bywa, że przywdzieje mundur oficerski. Tak czy owak, zawsze ma przy boku miecz, arkebuz zawieszony na ramieniu, a w olstrach pistolety- na wszelki wypadek.

Pierwsza przygoda: Urodzony w ubogiej rodzinie, która dała mu jedynie nazwisko, Diego niemal całe swoje życie spędził na polu bitwy. Dla młodego żołnierza koszary stanowiły jedyny dom, a wojsko- rodzinę, wobec której zawsze pozostawał bezwzględnie lojalny.

Jego poglądy i charakter ugruntowała pierwsza wielka bitwa, w której brał udział jeszcze jako szeregowiec, a która zakończyła się pyrrusowym zwycięstwem jego armii. Po niej, wraz z ocalałymi przyjaciółmi zamordowali ich niekompetentnego dowódcę, który bezmyślnie posłał ich na śmierć, a po złączeniu z resztą wojsk wszyscy zgodnie skłamali, że dowódca zginął w bitwie i przekazał dowodzenie Gibralfarowi. Od tego czasu zaczęła się jego kariera oficerska.
Pierwsza przygoda - aspekt: Lojalny wobec towarzyszy broni

Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt: W czasie jednej z bitew, gdy Diego dowodził obroną obozu z lazaretem, został trafiony przez kawałki wrogiego szrapnela, które rozerwały mu pierś. Gdyby nie pomoc Kenneta, który zajął się wtedy wojskowym, najpewniej wykrwawiłby się tamtego dnia.
Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt: Kennet uratował mi życie

POSTAWY
Dobra (+3): siłowa
Niezła (+2): szybka, pomysłowa
Przec. (+1): podstępna, uważna
Słaba (0): widowiskowa

SZTUCZKI
Ja jestem waszym ojcem, a armia to wasza matka, @@@ wasza mać!: Posiadam posłuch wśród moich ludzi i budzę strach u innych, dlatego gdy wydaję rozkazy komuś, kto miał styczność z wojskiem dostaję +2 przy siłowym uzyskiwaniu przewagi poprzez zastraszanie.
Będziemy walczyć, jak długo będzie trzeba: Gdy ochraniam czyjeś tyły, osłaniam odwrót, czy staję w obronie rannego sojusznika, to dostaję +2 podczas siłowego przezwyciężania niepomyślnych okoliczności.


Cytat:
Imię: Uligard
Koncepcja ogólna: Kuk z piracką przeszłością
Utrapienie: Pociąg do alkoholu

Kliknij w miniaturkę

Pierwsza przygoda: Niespodziewany atak korsarzy podczas plądrowania statku kupieckiego. Było to lat temu cztery. Ich piracki bryg napotkał kupiecką flutę. Rozgorzała walka. Wszyscy piraci brali udział w abordażu. Uli, choć jak zawsze napruty w trzy dupy też. Po pijaku bowiem wykazuje on odwagę lwa i zręcznośc pantery. Na trzeźwo wszystko mu z rąk leci. Klnie wtedy i sarka. Mniejsza jednak z tym. Od północy napłynął statek korsarski. Bitwa, rozgorzała na nowo, Z piratów przeżyli nieliczni, zaś z kupców już nikt. Skazany, napiętnowany miał być powieszon. Uciekł wraz z współwięźniami spod szubienicy i zaciągnął się na nowy statek jako kucharz.
Pierwsza przygoda - aspekt: Po alkoholu jestem nie do pokonania, na trzeźwo już nie.

Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt: W karczmie jakowejś, której nazwa, zawsze ulatywała mu z pamięci zaciągnął się na statek, by uciec przed sprawiedliwością. Ukrywa swą piracką przeszłość i piętno a będąc doskonałym kucharzem szybko zyskuje poparcie załogi.
Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt: Ucieczka na morze przed wymiarem sprawiedliwości.

Inny aspekt: Lubi śpiewać po pijaku. I robi to dobrze.

POSTAWY
Dobra (+3): podstępna
Niezła (+2): siłowa, pomysłowa
Przec. (+1): szybka, uważna
Słaba (0): widowiskowa

SZTUCZKI
Bitka po pijaku: Po pijaku wstępuje we mnie diabeł. Zyskuję +2 podczas siłowego ataku, kiedy walczę na bani.
Kuchcik - oto i moja specjalizacja: Dajcie mi możliwość i produkty a przygotuję ucztę godną króla. Zyskuję +2 podczas pomysłowego uzyskania przewagi w sytuacji, kiedy chcę zyskać uznanie poprzez ugotowanie wykwintnej potrawy.

PUNKTY LOSU: 2


Cytat:
Imię: Sir Henry Clutterbuck
Koncepcja ogólna: "Medyk heroiczny", astronom i probabilista
Utrapienie: Jam diabelski podrzutek, wyrosły z czarów zasianych w matczynym łonie.

Kliknij w miniaturkę

Opis wyglądu:

Wyrażenie "człowiek-słoń" wyczerpuje opis.

Pierwsza przygoda:
"Niechaj lekarze dobrze odziani chodzą na wizytę,
A klejnoty im błyszczą na dłoniach nieskryte...
Bo kiedy strojnie ubrani i wyglądają ładnie,
Wtedy im w ręce większa sumka wpadnie;
Chorzy zawsze więcej pieniędzy tym medykom dają,
Którzy ich w najlepszych strojach w domu odwiedzają"

Sir Henry Clutterbuck, lecząc tureckiego baszę, przyjął dużą zapłatę i pozwolił pacjentowi odpoczywać. Basza zmarł nieoczekiwanie, a Clutterbuck roztropnie uciekł przed sądem na statek. Przyjaciele baszy nie zamierzają jednak tak łatwo zrezygnować z przepiłowania go na pół.
Pierwsza przygoda - aspekt: Śliski jak szczur

Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt:
Przypadek I
Dżentelmen z tego miasta nadwerężył sobie mózg. Otworzyłem mu żyłę na ramieniu i upuściłem sporo krwi. Miał potem kilka ataków. Za każdym razem ulgę przynosiło mu odciąganie krwi. W późniejszym okresie kilkakrotnie zapadał w śpiączkę. Wtedy również uciekano się do miejscowego upuszczania krwi.

Przypadek II
Młody duchowny, do którego mnie wezwano... Upuszczanie krwi przyniosło mu wyraźną i całkowitą ulgę. Nacisk wywierany na mózg był tak silny, że gdyby nie dało się go szybko zmniejszyć, pacjent na stałe zostałby kaleką.

Przypadek III
Pacjentka sama namawiała mnie usilnie, abym upuścił jej krew. Wezwano mnie podczas trzech lub czterech podobnych ataków po północy. Zastałem ją w stanie silnego odrętwienia - nie mogła mówić. Rozpoznała mnie jednak i bez słowa wskazała na zgięcie w łokciu, dając do zrozumienia, żebym upuścił jej krew, co też uczyniłem.

Przypadek IV
Wydaje mi się, że w innym przypadku uratowałem życie dwóch osób...
Skrzyżowanie ścieżek lub inny aspekt: Stetoskop, ty prosta tubo, wieszcząca otwarty grób

Inny aspekt:
Koniunkcja Saturna z Jowiszem przynosi ludziom śmierć. Koniunkcja Marsa z Jowiszem powoduje wielkie skażenie powietrza. Jowisz, planeta ciepła i wilgotna, wyciąga diabelskie opary z ziemi i wody, a Mars, wyjątkowo gorący i suchy, wznieca w nich ogień.

Humory są pobudzone i ich siła się zwiększa, gdy światła na księżycu przybywa. Mózg powiększa się w czaszce, kiedy wody w rzece wzbierają. Wtenczas błony czerepu się wznoszą, przybliżając do czaszki, a wtedy łatwiej je uszkodzić narzędziami chirurgicznymi.
Aspekt: Traper Czarnowidz

POSTAWY
Dobra (+3): pomysłowa
Niezła (+2): uważna, podstępna
Przec. (+1): szybka, widowiskowa
Słaba (0): siłowa

SZTUCZKI
Eksperymentujący Medyk: Ponieważ jestem Wiecznie Eksperymentującym Medykiem, otrzymuję +2, kiedy używam Pomysłowego stworzenia przewagi w sytuacji, gdy rozwiązuję problemy zdrowotne w zupełnie nieoczekiwany, nowatorski sposób.
Elokwentny Anglik: Ponieważ jestem Elokwentnym Anglikiem, otrzymuję +2, kiedy używam Podstępnego stworzenia przewagi w sytuacji, gdy próbuję kogoś do czegoś przekonać.




Witam po świętach!

Jeśli nic mi gdzieś nie zaginęło, to brakuje już tylko postaci del martiniego, Clutterbane'a i Balzamoona, przy czym ten pierwszy zgłaszał się ze znakiem zapytania, ten drugi zapowiadał, że postać dośle w nowym roku. Na razie spokojnie czekamy, przy czym zachęcam gorąco do zgłaszania uwag/pomysłów odnośnie opublikowanych postaci oraz uzupełniania awatarków.

2 stycznia 2015 to realny termin startu sesji, przy czym prawdopodobnie nie będzie on obligatoryjny dla wszystkich graczy - zaczniemy od dowódcy wyprawy i stopniowo będą dołączane kolejne postacie.

Jeszcze nie postanowiłem, jak dokładnie będzie wyglądał statek, zresztą szczegółowy plan nie będzie potrzebny - raczej będziemy działać na poziomie aspektów (statek będzie miał swoją kartę postaci). Poza tym dopuszczam przebudowę tego, co zostanie dane na początku sesji: oficerowie mogą zgłaszać różne uwagi a dowódca wyprawy może je chcieć uwzględnić. Niemniej tak dla ogólnego wyobrażenia sobie podrzucam dwa przykładowe plany galeonów:
  1. Rzut izometryczny
  2. Rzut z góry i opis.
Gdyby ktoś znalazł jakiś inny tego typu, który by pasował, to niech podrzuci, może wykorzystamy.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.

Ostatnio edytowane przez dzemeuksis : 21-04-2015 o 19:34.
dzemeuksis jest offline  
Stary 27-12-2014, 21:32   #4
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Można po polsku te plany?
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline  
Stary 27-12-2014, 22:24   #5
 
SauronPawe's Avatar
 
Reputacja: 1 SauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłość
Naprawdę dobrze wyglądają te plany. Mogę się zając przerobieniem obrazków w paincie i wklepać tam polskie nazwy. Powiedzmy, że do jutra będzie gotowe.

A tak poza tym to myślę, że jako sekretarz dowódcy mogę zacząć razem z nim 2 stycznia. Oczywiście jeśli taki jest plan MG
 
SauronPawe jest offline  
Stary 27-12-2014, 23:11   #6
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Czemu nie. Bylebyś się za wiele nie narobił, jeśli to miało by ostatecznie wyglądać inaczej.

I tak, faktycznie jako sekretarz dowódcy zaczniesz równocześnie z nim.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline  
Stary 28-12-2014, 11:35   #7
 
SauronPawe's Avatar
 
Reputacja: 1 SauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłość
Plan po polsku zrobiony do rzutu izometrycznego. Z rzutem z góry da się już poradzić bez tłumaczenia.



Przy okazji polecam lekturę słownika terminów żeglarskich, żeby wiedzieć co i jak: Slownik terminow zeglarskich
 

Ostatnio edytowane przez SauronPawe : 28-12-2014 o 14:38. Powód: poprawienie nazw na planie statku
SauronPawe jest offline  
Stary 28-12-2014, 14:05   #8
 
Vicary's Avatar
 
Reputacja: 1 Vicary nie jest za bardzo znanyVicary nie jest za bardzo znany
Jakiego typu jest nasz okręt? bryg, fregata, karawela?
 
Vicary jest offline  
Stary 28-12-2014, 14:31   #9
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Wręcz przeciwnie. Myślałem o karace, ale się nie upieram. Galera (statek o napędzie wiosłowym) to na pewno nie będzie. Cokolwiek to będzie, to jednak żaglowiec. Podesłane rysunki przedstawiały galeon, który jest chyba trochę za bardzo hop-do-przodu. Ale, jak piszę, kwestia jest otwarta.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline  
Stary 28-12-2014, 14:35   #10
 
SauronPawe's Avatar
 
Reputacja: 1 SauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłość
Tfu, tfu. Już chyba za dużo patrzę na ten statek Chciałem napisać galeon, a napisałem galera i widzę, że to samo zrobiłem przy rysunku. Czas na kolejną poprawkę
 
SauronPawe jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:21.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172