lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Fantasy (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/)
-   -   [Komentarze] Karawana Niewolników (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/17010-komentarze-karawana-niewolnikow.html)

xeper 18-04-2017 22:04

[Komentarze] Karawana Niewolników
 
Witam. Witam. Się nie rozpisuje. Przecież wszyscy wiemy po co komentarze są :)

Jak ktoś mi avka nie podesłał, to poproszę. Zwyczajowo, jak to u mnie, jakoś je sobie obrobię na jedno kopyto i wtedy wrzucę.

Czy zostajemy przy tempie sesji proponowanym w rekrutacji, tzn. 3 dla Was, 2 dla mnie?

Jak macie pytania, pytajcie!

Życzę udanej sesji :D

[media]http://i.imgur.com/okM5SdW.jpg[/media]

Cytat:

Pêlida - niegdyś część sąsiedniego Dierro, która odłączyła się po Bliźniaczej Wojnie. Państwo nie ma jednego władcy, a rządzone jest przez siedemnastoosobową Radę, której członkowie wybierani są przez ogół szlachetnie urodzonych, na odbywających się co siedem lat zjazdach. Pod rządami Rady państwo rozkwita, zdobywając dominującą pozycję wśród torillskich krain. Kwitnie handel, rozwija się przemysł. Kopalnie dostarczają rud i kruszców, na wybrzeżu wytapia się szkło z piasku, saliny dostarczają drogiej soli, a w Asleucie, która położona jest kilka dni drogi od wybrzeża, dzięki głębokości rzeki Pelio, prosperuje potężna stocznia morska. Również w Asleucie znajduje się jeden z najlepszych uniwersytetów na świecie, kształcący zarówno magów, jak i naukowców.

W kwestii religii:

BOGOWIE GHAGA
Hala-alul - "Bystrooki", ghagański bóg opiekun, mający pieczę nad porządkiem świata. Jest też opiekunem najwyższych, rządzących kast w społeczeństwie.
Yiasu - "Ciemny", ghagański bóg świata podziemnego, umarłych, mający równocześnie pieczę nad płodnością, urodzajem i roślinnością dzieląc te dziedziny z swoją małżonką.
Derbago - "Płodna Matka", małżonka Yiasu, bogini kobiet, płodności i urodzaju.
Rugug - bestialski, krwiożerczy bóg-małpa
RELIGIA GMANAGH
Kaalan Malu - gmanaghska bogini, Ta O Wielu Obliczach. W zależności od aspektu jest dawczynią życia, boginią płodności, opiekunką ludzi i zwierząt, boginią wojny, panią umarłych, losem i przeznaczeniem. Stworzycielem świata jest jej małżonek, mityczny This, którego pożarła tuż po seksualnym akcie kreacji. Z uronionego nasienia Thisa powstali ludzie, którymi zaopiekowała się Ta O Wielu Obliczach. Kaalan Malu jest też tą, w której gromadzą się po śmierci duchy, którymi może kierować i posyłać je z powrotem na ziemię. Jej świętym zwierzęciem jest koń.
RELIGIA KHA-ANK-HA-RU
Khaankharu wyznają całą masę bogów, spośród których tutaj zaprezentowano tylko najważniejszych. Spośród nich największym poważaniem i czcią cieszą się okrutny wężogłowy Mahal i jego boski rywal Isir. Pomniejsi bogowie mają znaczenie lokalne, może się zdarzyć że tylko pojedyncza wieś wyznaje jakiegoś boga. Khaankharu wierzą w życie po śmierci, więc mumifikują swoich zmarłych i umieszczają ich w grobowcach. Największe groby należące do rządzących nigh-ra budowane są przez tysiące niewolników i mają kolosalne rozmiary.

Anhur - bóg wojny, zarówno dzikiej, krwiożerczej furii jak i strategicznego planowania.
Geheb - bóg ziemi i bogactw w niej ukrytych.
Het-Heru - bogini miłości, radości, uciech, muzyki i tańca
Hor - bóg słońca, najwyższe bóstwo w panteonie.
Isir - bóg śmierci i odrodzonego życia, wielki sędzia zmarłych.
Iset - bogini płodności i opiekunka kobiet.
Mahal - bóg pustyń, burz, ciemności i chaosu, a także bóstwo demoniczne
Nephthys - bogini bogactwa, handlu oraz opiekunka dzieci i umarłych
Nut - bogini nocy
Sechmet - bogini chorób, wojny i zemsty.
Thot - bóg mądrości; opiekun i patron pisarzy oraz tych, którzy zajmują się nauką i sztuką
WIARA RUSANAMANI
Fahim - Bóg stworzyciel i opiekun Rusanamani. Jedyne bóstwo wyznawane przez tą nację. Święte księgi Rusanamani, spisane przez siedmiu proroków, którym oddaje się należną im cześć, zawierają 1111 wersetów z mądrością Fahima, które nakazują jak powinien żyć wierny. Obejmują one większość aspektów życia, a to czego nie obejmują spisane jest w Huna'ab Gesh - monumentalnym dziele autorstwa Najwyższego Proroka Alego. Wierni Rusanamani muszą pościć w czasie trzeciego tygodnia każdego miesiąca, modlić się trzy razy dziennie, odbyć choć raz pieszą pielgrzymkę do jednego ze świętych miast: Senesh, Yerm lub Al'Alayan i nie wolno im spożywać zabronionych w świętych wersetach pokarmów i napojów.
PANTEON THOERTIAN
Religia Thoertian jest ściśle sformalizowana, podobnie jak większość aspektów ich życia. Wszystkie dogmaty wiary spisane są w Codexach, wszystkie świątynie, niezależnie od położenia wyglądają tak samo, a wszystkich duchownych obowiązują te same normy. Obrzędy są proste, ale często długotrwałe. Świętym dniem jest ostatni, siódmy dzień tygodnia i wówczas odbywają się nabożeństwa błagalno-dziękczynne. Ponadto w każdym miesiącu są dwa dni poświęcone konkretnym bogom, w które odprawia się nabożeństwa ku ich czci.

Adaniros - bóg słońca, najwyższe bóstwo, władca i ojciec bogów
Ilien - bóg wojny
Trea - bogini śmierci
Morthes - bóg-stworzyciel i opiekun ludzi
Ladana - bogini płodności i urodzaju
Bremon - bóg wody, mądrości, rzemiosł i medycyny
Entarion - bóg ziemi i powietrza
Minos - bogini nocy i księżyca
Sespir - bóg burzy i pioruna
Sanubus - bóg natury, zwierząt i roślin
Octavius - pierwszy Cesarz i twórca Imperium Thoertiańskiego, przyjęty w poczet bogów, opiekun Imperium i patron wszystkich Cesarzy
INNI BOGOWIE
Poza panteonami i bóstwami opisanymi powyżej ludzie wyznają też innych bogów.

Król Gór - wyznawany powszechnie przez ludzi mieszkających w górach, niezależnie od kultury, bóg gór, górskich ścieżek, pogody i skał.
Zithar - wywodząca się z torillskich wierzeń, wyznawana powszechnie przez złodziei i oszustów, bogini nocy.
Khajun - powszechnie wyznawany bóg krwi, patron zabójców.
Sagoth - niegdyś bóg wszystkiego co żyje, wyznawany zarówno przez ludzi, jak i zwierzęta. Obecnie o znacznie ograniczonej liczbie wyznawców, głównie wśród prymitywnych plemion.

EKWIPUNEK

liliel 18-04-2017 22:48

Hej.:)
Witam GMa i graczy.

Mnie założenia odpowiadają. Sesja z szybkim tempem, bez kilometrowych elaboratów, choć interakcje z postaciami oczywiście mile widziane, możliwie jednak bezdockowo.

Autumm 18-04-2017 22:53

No i ja się melduję na pokładzie. Ahoj przygodo! :D

Warunki z rekruty jak najbardziej ok.

EDT:

Jak z mechaniką? W sensie my opisujemy co robi postać, a MG interpretuje i rzuca, mamy dawać dodatkowe deklaracje pod postem czy jeszcze inaczej? Mechanika będzie wpisana do KP?

No bo nie mamy opisanych postaci tak dokładnie jak np. w DnD. Niby jestem tym zwiadowcą, ale dokładnie nie wiem co "wolno" mojej postaci robić, w sensie w czym jest dobra (tropienie? skradanie się? surwiwal?). Jak ta kwestia zostanie rozwiązana?

I jeszcze jedno pytanie:

Przybliżysz nam nieco ekonomię świata? Monety, ceny etc. I jak wygląda kwestia porozumiewania się, jakie języki funkcjonują, jest jakiś "wspólny"?

xeper 19-04-2017 08:52

Mechanika pozostaje po mojej stronie, tzn. Wy w postach dajecie deklaracje, a ja rzucam i na podstawie wyniku opisuje u siebie jak poszło. Np.

Cytat:

... podszedł do ściany i obejrzał ją pod kątem możliwości wspinaczki. Starał się wyszukać jak najłatwiejszą drogę na szczyt, już zawczasu wybrać dobre miejsca chwytu i podparcia dla nóg.
I ja sobie rzucam, wychodzi mi, że się udało, więc odpisuję:

Cytat:

Wejście nie zajęło więcej niż jeden obrót klepsydry. Ściana była chropowata, pełna pęknięć i występów. Dla XX nie była żadnym wyzwaniem. Już po chwili bohater stał na szczycie, spoglądając na drugą stronę...
:!:

Postać jest opisana tylko cechami, ale jak chcecie mogę zaaplikować umiejętności podobnie jak w BRP, tzn. procentowo. Podczas rekrutacji nie chciałem zbytnio komplikować procesu tworzenia, stąd taki a nie inny algorytm. Teraz jest tak, że np. zwiadowca będzie umiał się skradać, tropić, ukrywać, zacierać ślady itp, a złodziej skradać, wspinać, używać liny, otwierać zamki...

:!:

Mechanikę wpiszę do KP.

:!:

Nie ma wspólnej mowy, każda nacja posługuje się własnym językiem, wewnątrz którego są gwary i dialekty. Na zachodzie, za Górami Czarnymi rozpowszechniony, jako język kupców jest lingua thoertiana, a na wschodzie najprościej będzie dogadać się po rusanamańsku, gdyż to właśnie Rusanamani zdominowali handel. Na potrzeby sesji zakładam, że wszystkie postacie w jakimś stopniu opanowały język Torillo, gdyż właśnie na obszarze zamieszkałym przez ową nację zaczyna się sesja.

:!:

Teraz kwestia ekonomi. W zależności od regionu ma się to różnie. Na obszarach mniej cywilizowanych obowiązuje głównie barter. Tam gdzie jest cywilizacja, jest i pieniądz. Każdy kraj ma swoją walutę, ale upraszczając sprowadza się ona do złotych, srebrnych i miedzianych/brązowych monet. Przykładami może być thoertiański złoty aureus, srebrny denarius i brązowe sesterce albo okaryjski engel, grott i hald; w Pelidzie, gdzie zaczynamy obowiązują złote floreny, srebre escudo i miedziane peso.

Tutaj znajduje się link do doca z ekwipunkiem pod Conana, możecie sobie popatrzeć. Już wkrótce dostosuje go do settingu. Chyba, że zostajemy przy tym, który podawałem w rekrutacji - tutaj.

Marrrt 19-04-2017 21:30

Zatem salve ludziska!

Jakaś mapka by się zdała choćby i mocno robocza, bo świat fajny i aż się prosi o szersze spojrzenie...

Krieger 20-04-2017 00:46

https://sites.google.com/site/nwspbf...y/vrakhoss.jpg

Znalazłem takie coś w googlach. Nazwy się zgadzają, ale xeper jeden wie czy to dobra mapa czy też nie :)


Witam wszystkich, to zaszczyt być członkiem takiej ekipy :D

xeper 20-04-2017 10:22

Dobra, dobra :) Tą samą mapę wrzuciłem w pierwszego posta w komentarzach, żeby nie trzeba było szukać. Tam pewnie też będę dodawał informacje o świecie.

xeper 21-04-2017 14:14

Do pierwszego posta, pod mapą dodałem informacje o religii ludów, z których wywodzą się Wasi bohaterowie.

Kerm 21-04-2017 22:41

Z pewnym opóźnieniem również wszystkich witam ;)

Szkuner 22-04-2017 22:30

To i ja się przywitam. Cześć wszystkim! ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:07.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172