02-11-2017, 10:29 | #11 |
Reputacja: 1 | Ten zwyczaj ma jedno konkretne plemię z wielu, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby Twoje plemię miał inne zwyczaje
__________________ -To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację. |
02-11-2017, 10:43 | #12 |
Reputacja: 1 | Dobrze. Jedziemy z kartą zatem. Niech będzie że plemię sprzedało na gladiatora. Po czym mija rok i postać zyskuje wyzwolenie i udaje się do domu. A plemię zostało wybite. Teraz będzie szukanie zemsty. Ewentualnie jest w drodze do domu i nie wie co sie działo z plemieniem. Jak kartę zrobić, w jakimś programie specjalnym, w Wordzie? Gdzie umieścić kartę. Tu czy na pw? Jakiś wzór karty preferujesz? |
02-11-2017, 10:50 | #13 |
Reputacja: 1 | Przy pisaniu odpowiedzi wylogowało mnie Od razu co polecam: W tym systemie nie ma tzw "dump-stats", tzn. każda cecha jest ważna. Najogólniej poziomy cech i umiejętności przedstawiają się następująco: brak umiejętności - osoba kompletnie niewyszkolona w danej dziedzinie. MG może odmówić w ogóle wykonania testu. k4 - podstawowe przeszkolenie - np. uczeń szkoły ochroniarskiej (strzelanie), chłop w settingu fantasy (walka) k6 - przeszkolony zawodowiec w danej dziedzinie - np. młody policjant, giermek k8 - doświadczony zawodowiec w danej dziedzinie - np. starszy policjant (lub początkujący SWAT-owiec), starszy giermek (młody rycerz) k10 - początkujący elitarny w danej dziedzinie - np. początkujący członek SAS lub Delta Force, doświadczony rycerz. k12 - elitarny - doświadczony członek SAS lub Delta Force, Rycerz Gwardii Królewskiej. To tak dla świadomości jaki jest Twój potencjalny poziom poziom postaci, istotne są też przewagi jakie się dobiera. Co do przewag, polecam Szybki (odrzucasz karty inicjatywy poniżej 5) i przewagi których nazw teraz nie mam jak sprawdzić jak brzmią w wersji polskiej, w angielskiej to Level Headed i Improved Level Headed. Te dwie przewagi sprawiają że losujesz odpowiednio dwie lub trzy karty inicjatywy i działasz na najwyższej. Ponieważ w tym systemie Inicjatywa zmienia się z rundy na rundę, generalnie te przewagi są bardzo dobre dla wojowników. W samym BiB dobra przewaga to Loincloth Hero/Bikini Heroine (Bohater w przepasce/Bohaterka w bikini?) - jeśli nie zamierzasz się opancerzać. Wzór karty dowolny, może być tu lub na PW, jak Tobie bardziej pasuje. Na forum krótko grałem w savage, jest tu jakiś standardowy wzór karty, chyba w panelu sesji, więc żaden specjalny program nie jest wymagany. Dla jasności polecam najpierw zrobić postać na poziomie Nowicjusz a potem rozwijać ją do poziomu Doświadczony (łatwiej ogarnąć co się zmienia i kiedy).
__________________ -To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację. |
02-11-2017, 12:46 | #14 |
Reputacja: 1 | Czytam te tworzenie postaci i nie wiem jak statystyki rozłożyć. Wszystkie niby ważne a punktów za mało. A co z przewagi. Według podręcznika to mam jedną przewagę darmo. A inne jak zawady dodam jakieś. Czy tak? |
02-11-2017, 15:57 | #15 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
---------------- Możesz zacząć tak:Startowo: Siła k6 Zręczność k6 Wigor K6 Spryt k6 Duch k6 Przewaga darmowa: Szybki Zawady: Bohaterski, Kodeks honorowy Umiejętności : Walka k6 Rzucanie k6 Strzelanie k4 Sztuka przetrwania k6 Spostrzegawczość k4 Wspinaczka k4 Pływanie k4 Jeździectwo k4 Skradanie k6 Tropienie k6 ---------------- Za zawady dostajesz dwa rozwinięcia, które przeznaczamy np. na Siłę i Wigor, dodatkowo ja daję bonus jednego rozwinięcia za Bohaterski, więc podbijamy i zręczność. Teraz mamy: Siła k8 Zręczność k8 Wigor K8 Spryt k6 Duch k6 Przewaga darmowa: Szybki Zawady: Bohaterski, Kodeks honorowy Umiejętności : Walka k6 Rzucanie k6 Strzelanie k4 Sztuka przetrwania k6 Spostrzegawczość k4 Wspinaczka k4 Pływanie k4 Jeździectwo k4 Skradanie k6 Tropienie k6 ---------------- Sesja jest solowa, więc zaczynasz na poziomie Doświadczony, czyli masz jeszcze 4 rozwinięcia do zrobienia. Wybieramy Przewagi Loincloth hero, 2 punkty umiejętności, Shield Warrior, Dzikus? (Savage) Teraz mamy: Siła k8 Zręczność k8 Wigor K8 Spryt k6 Duch k6 Przewagi: Szybki, Loincloth Hero, Shield Warrior, Dzikus? (Savage) Zawady: Bohaterski, Kodeks honorowy Umiejętności : Walka k8 Rzucanie k8 Strzelanie k4 Sztuka przetrwania k6 Spostrzegawczość k4(w naturalnym środowisku k6) Wspinaczka k4(w naturalnym środowisku k6) Pływanie k4 Jeździectwo k4 Skradanie k6 Tropienie k6 I mamy całkiem konkretnego wojownika z południa
__________________ -To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację. | |
02-11-2017, 17:00 | #16 |
Reputacja: 1 | A nie aby k4 startowo a nie k6 jak u ciebie? W cechach oczywiście. A skoro masz inne pody niż pod główny, to z ciekawości spytam jak z Amazonkami w tamtych dodatkach? Dużo jest rozpisane o nich? |
02-11-2017, 18:25 | #17 |
Reputacja: 1 | W cechach startowo jest k4 w każdej. Na początku masz 5 punktów do podziału między cechy. Więc dałem wyrównane, nie ma specjalnie silnych stron, ale nie ma też słabych O amazonkach za dużo nie ma, jest opis Sokolego Statku w dodatku o Piratach, w Gladiatorach jest opis walki czakramem, w różnych przygodach są BNi amazonki, była też wzmianka o Domu Połogu (House of Labor). Było to miejsce, gdzie amazonki rodziły dzieci, i gdzie dzieci płci męskiej były im natychmiast odbierane.
__________________ -To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację. Ostatnio edytowane przez Prince_Iktorn : 02-11-2017 o 19:19. |
02-11-2017, 21:34 | #18 |
Reputacja: 1 | Trochę wgryzłem się w mechanikę i oto co wyszło: Siła k8 Zręczność k8 Wigor K10 Spryt k6 Duch k6 Walka k8 Strzelanie k8 Sztuka przetrwania k4 Spostrzegawczość k6 Wspinaczka k4 Pływanie k4 wiedza sawanna k4 Tropienie k6 zastraszanie k6 przewagi: błyskawiczny refleks(u ciebie szybki), półnagi mocarz/bohaterka w bikini, ładny. zawady: bohater, honorowy charyzma 2 obrona:6 tempo 6 wytrzymałosc:7 |
02-11-2017, 22:15 | #19 |
Reputacja: 1 | Cechy i Przewagi ok, ale myślę, że w Umiejętnościach masz 1 punkt za dużo: Walka k4 k6 k8 = 3 Strzelanie k4 k6 k8 = 3 Sztuka przetrwania k4 = 1 Spostrzegawczość k4 k6 = 2 Wspinaczka k4 = 1 Pływanie k4 = 1 wiedza sawanna k4 = 1 Tropienie k4 k6 = 2 zastraszanie k4 k6 = 2 Startowo rozdajesz 15, u Ciebie jest 16. Poza tym pamiętaj, że Strzelanie dotyczy łuków, dmuchawek itp. Oszczepy, włócznie, toporki, noże (przy rzucaniu), bolas czy np. czakram i ostrze amazonek w walce na dystans podpadają pod Rzucanie. Poza tym wszystko ok. teraz tylko na PW poproszę o historię postaci i napisz czy drogę do domu chcesz daleką czy krótką
__________________ -To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację. |
02-11-2017, 23:03 | #20 |
Reputacja: 1 | Tyle że podnioslem dwie umiejętności w ramach jednego z rozwinięcia. Były niższe niż cecha więc skorzystałem. |