lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Komentarze do sesji RPG - Fantasy (http://lastinn.info/komentarze-do-sesji-rpg-fantasy/)
-   -   [Warsztaty Savage Worlds]BiB - Fortuna i Sława! (http://lastinn.info/komentarze-do-sesji-rpg-fantasy/17574-warsztaty-savage-worlds-bib-fortuna-i-slawa.html)

Prince_Iktorn 31-10-2017 20:41

[Warsztaty Savage Worlds]BiB - Fortuna i Sława!
 
Witam,
Ten temat służy jako temat do komentarzy odnośnie zbliżającej się sesji w systemie Savage Worlds w settingu Bestie i Barbarzyńcy.
Sesja początkowo solowa, nie wykluczamy dodatkowej rekrutacji w późniejszym terminie.

Gracz: RyldArgith

Startowa ranga postaci: Doświadczony

Dotychczasowe uwagi od MG:

Zasady domowe (house rules :wink:)
1. Zabronione są zawady: Mściwy, Wredny, Krwiożerczy. (Jak pisałem na PW nie bawi mnie prowadzenie dla psychopatycznych postaci)
2. Konieczna Zawada - Postać musi posiadać przynajmniej jedną z wymienionych: Kodeks Honorowy, Lojalny, Bohaterski. (nawet Leon Zawodowiec czy Conan czy Han Solo mieli swoje zasady)
3. Maksymalnie dwie Zawady dla postaci. [Edit: Punktu 3 nie powinno być, ilość zawad dopuszczam zgodnie z podręcznikiem podstawowym Savage Worlds]

Ale jest i bonus :wink:
Gdy weźmisz zawadę Bohaterski, dostajesz dwa dodatkowe rozwinięcia. Można do tego dodatkowo dobrać sobie jeszcze Zawadę poważną (lub dwie drobne) i wtedy efektywnie masz 3 rozwinięcia do przodu.

To teraz pytanie jakiego rodzaju postacią chciałbyś zagrać?


EDIT 13.11.2017
Wszystko dosłane i zatwierdzone, więc startujemy :grin:

Na początek kilka spraw technicznych:
Chciałbym abyśmy całą mechanikę walk i innych elementów sesji trzymali w temacie o komentarzach (tutaj :wink:)
Natomiast po zakończeniu walki lub np. pościgu rozgrywanego mechanicznie, na zmianę ja lub gracz (lub tylko ja jeśli gracz nie da rady) będziemy wstawiali fabularny opis do tematu sesyjnego.

Rzuty wykonuję ja, na razie mogę wklejać wyniki z kostnicy, jeśli okaże się to zbyt uciążliwe, lub dołączą kolejne osoby to raczej zrezygnuję z wklejania.

Czas odpisów: proponowałbym 4 dni dla gracza, 3 dni dla MG. Przy czym podczas walki lub dialogów wskazane byłoby szybsze tempo :wink:

Sposoby rozstrzygania walki: Jest ich kilka i chciałbym w miarę możliwości sprawdzić wszystkie. Mógłbym je podzielić jako:
1. Walka normalna z pełną mechaniką. Jak w podręczniku, tura po turze.
2. Walka przyspieszona. Jak wyżej, ale gracz daje delkaracje nap. na dwie lub trzy następne tury w stylu "atakuję wroga A aż padnie, potem atakuję B"
3. Szybka walka. Chyba jest też w polskiej edycji z 2015. Całą walkę rozstrzyga jeden rzut kostką.

EDIT:
Link do rekrutacji uzupełniającej:
http://lastinn.info/archiwum-rekruta...elniajaca.html
Link do sesji:
http://lastinn.info/sesje-rpg-fantas...a-i-slawa.html
Link do materiałów sesyjnych:
http://lastinn.info/komentarze-do-se...y-sesyjne.html

RyldArgith 01-11-2017 09:14

Mam kilka pytań.
Gdzie planujesz rozpocząć sesje?
Z postaci mam następujące koncepcje, z pobieżnego przejrzenia podręcznika. Pewnie jak po południu zasiądę do podręcznika to i inne koncepcje wejdą. No więc:
- Tytuł gry zobowiązuje, więc idąc tym tropem jakiś barbarzyńca. W stylu Conana, lub czerwonej sonji z komiksów.
- Zawsze chciałem też zagrać czarodziejem. Ale tu widzę jak czarodziej, to z reguły złe moce i wyszedłby z tego czarnoksiężnik. Do przemyślenia.
- Amazonka. A jak! :D
- Ktoś z hebanowej sawanny. O ile jest możliwe by osoba od nich odłączyła się od plemienia i zaczęła wędrówkę po krainach.
- Złodziej z Jalizaru.
To na razie wszystkie koncepcje na szybko. Jak mówiłem, posiadam tylko podstawkę i strzępy sztandarów.

Prince_Iktorn 01-11-2017 10:17

Po kolei:

Cytat:

Gdzie planujesz rozpocząć sesje?
To zależy od Ciebie, od rasy, typu postaci i historii postaci. No i oczywiście od tego czy chciałbyś zacząć w jakimś konkretnym miejscu. :)

Cytat:

- Tytuł gry zobowiązuje, więc idąc tym tropem jakiś barbarzyńca. W stylu Conana, lub czerwonej sonji z komiksów.
Pasuje jak najbardziej.

Cytat:

- Zawsze chciałem też zagrać czarodziejem. Ale tu widzę jak czarodziej, to z reguły złe moce i wyszedłby z tego czarnoksiężnik. Do przemyślenia.
Szczerze, to na początek odradzam. Tu czarodzieje to faktycznie mrok i złooo, pakty z demonami i te sprawy, to na 80% bohaterowie negatywni. Pozostałe 20% to:
1. Alchemicy Lotosu - postać fajna ale najlepiej grać nią w drużynie. W sesji solowej mógłby mieć ciężko.
2. Jadeitowi Mnisi - można fajnie zagrać, mają np. koncept wędrownego łowcy demonów i radzą sobie solo.
3. Można zagrać dobrym czarownikiem, ale wtedy raczej nie z Tricarnii. Coś w stylu kapłaństwa/druidyzmu. Ogólnie magowie (za wyjątkiem alchemików) to w tym settingu bardziej magowie-kapłani niż czarodzieje. Taki Toth-Amon bardziej niż Merlin czy Gandalf.
4. Kolejną opcją, ale opisaną tylko fragmentarycznie w poszczególnych dodatkach, byliby wędrowni kapłani Huliana, boga kowali. W różnych podręcznikach są różne wersje tego co teoretycznie mogliby robić (chyba autor sam jeszcze nie zdecydował) ale ogólnie możnaby ich określić jako kowali run - mogą tworzyć znaki które ranią lub odganiają demony i magiczne istoty, usuwają magię itp. Oczywiście są ścigani na terenach Faberterry i Tricarni. Tyle że tu trzeba by używać moich zasad domowych, bo to co jest opisane trochę się różni w różnych dodatkach.

Cytat:

- Amazonka. A jak! :grin:
Może być :)


Cytat:

- Ktoś z hebanowej sawanny. O ile jest możliwe by osoba od nich odłączyła się od plemienia i zaczęła wędrówkę po krainach.
Jak najbardziej może być. Nie ma żadnego problemu aby mógł znaleźć się wszędzie ;)


Cytat:

- Złodziej z Jalizaru.
Nie ma problemu. Mam dodatek o Jalizarze to jak będziesz chciał podrzuce Ci kilka ciekawych opcji mechanicznych.

Kerm 01-11-2017 10:22

Bawicie się tylko w dwójkę, czy można się przyłączyć?

Prince_Iktorn 01-11-2017 17:37

Tak jak pisałem w pierwszym poście, ja osobiście wolałbym aby na czas pierwszych 4-5 odpisów sesja pozostała solową. Powodów tego jest kilka, głównie chodzi o moje ograniczenia czasowe (nie mogę pisać w godzinach pracy, po powrocie do domu czeka na mnie mała córeczka- piszę wtedy gdy ona śpi) oraz o fakt, że jest to moja pierwsza sesja na forum jako MG, po prostu nie wiem czy ogarnę większą ilość graczy.
Natomiast jeśli po tych kilku kolejkach uznam, że dam radę przyjąć jeszcze kogoś i RyldArgith nie będzie miał nic przeciwko, to jak najbardziej będzie można się przyłączyć :)

RyldArgith 01-11-2017 19:55

W końcu, po całym dniu pracującym, mogłem coś więcej przeczytać w podręczniku. Po lekturze pojawiły się następujące typy postaci do rozpatrzenia.

Barbarzyńca, amazonka i hebanowa sawanna. Złodziej i czarownik odpadają. Czarownik bo to zła postać z reguły, a na złodzieja przyjdzie mam nadzieję pora. Teraz chcę się zapoznać z systemem, więc coś prostego.
Szukałem jakiś krain dla barba, ale ze zdziwieniem odkryłem (może się mylę), że krain typowo barbarzyńskich, jak cymeria u conana, jest niewiele. raptem wpisuje się w ten typ Nordheim z wariacją na temat wikingów(Nordami). Dalej już cywilizowany świat. Imperium, Tricarnia, nawet rubieże jako tako cywilizowane. Na północy więc nordowie i koczowniczy Valkowie. Na południu mamy Sawanne. Czyli takiej Cymerii w BiB nie widzę. Stąd nie wiem czy nie lepiej połączyć Barba z sawanną. wszak tam to takie państwo oparte na plemionach, ziemi, nomadach. Wydaje mi się że pasowałaby tam postać barba.
amazonka, bliżej cywilizacji. byłaby taką wojowniczką, niż barbarzynką.

Prince_Iktorn 01-11-2017 22:24

Ogólnie wybierz to z czym będzie Tobie się dobrze grało.


Według mnie najbardziej barbarzyńsko/Cymmeriańskim krajem byłby właśnie Nordheim. To co jest opisane w podręczniku podstawowym przedstawia tą krainę właśnie jako obszar pełen szczepów, plemion które walczą między sobą równie często co z innymi. W dodatku Amulet of Dogskull opisano dodatkowo Nordheim jako olbrzymi obszar na północy, większy niż zaznacza się na mapie, w dużym skrócie właśnie jako odpowiednik Cymmerii z uniwersum Conana. Wioski spotyka się tam bardzo rzadko, populacja to głównie myśliwi i zbieracze. Nie znają dobrze obróbki metali, dopiero uczą się wytwarzać broń z brązu, a żelazo jest dla nich niemal niczym magia. Ich bóg, Bóg Grzmotów przy narodzinach obdarza ich siłą, a potem nie dba specjalnie o swoich wyznawców. ;) Wpływów wikińskich tam za dużo nie widziałem ;)


Z innych barbarzyńskich krain są jeszcze Ludy Kurchanów. Tu podobnie jak i na Sawannie czy Nordheimie nie ma pojęcia "państwa" czy "kraju". Poszczególne klany zamieszkują grobowce swoich starożytnych osiedli i z równym upodobaniem walczą tak między sobą jak i wyprawiają się na wyprawy łupieżcze na inne ziemie. O tym że mogą być groźni świadczy to, że Morze Utopionego Króla ma swoją nazwę właśnie od króla który zjednoczył wiele klanów Kurchanów i chciał najechać Jalizar (zginął w sztormie).


Tak więc tutejsza wersja Conana barbarzyńcy może spokojnie pochodzić z północy ;)

RyldArgith 01-11-2017 23:12

Ok. Przemyślałem sprawę i decyduje się na barba z hebanowej sawanny. Mniej więcej myślę o wojowniku z plemienia, który albo był w niewoli i teraz uciekł lub wywalczył wolność. Albo zwykły wojownik co szuka przygód z dala od sawanny. Historia do dogadania.
Skoro mniej więcej wiadomo klasę postaci i skąd ma być, to chyba pora na tworzenie karty. Są jakieś dodatki opisujące sawanne?

Prince_Iktorn 02-11-2017 07:31

Samych dodatków opisujących Sawannę nie ma, są wzmianki o rożnych plemionach z sawanny i ich zwyczajach w rożnych dodatkach, tak na szybko to co teraz pamiętam:
- Wiedźmy z Sawanny poprzez taniec wprowadzają się w trans w którym mają wizje np. widzą przyszłość (możesz sobie np. wpisać do historii)
- Jest plemię które sprzedaje swoje kobiety na rok czasu na arenę gladiatorów i jeśli przeżyją, to wracają z pieniędzmi do rodziny. Walczą czakramami, a z każdego zabitego przeciwnika zabierają jakiś metalowy fragment wyposażenia i przekuwają na pierścień który zakładają sobie na szyję. Im więcej zabitych tym więcej pierścieni, tym dłuższa szyja, coś w tym stylu.

Poza tym z rzeczy dodatkowych:
Z dodatku Gladiatorzy są Przewagi:
Shield Warrior
Wymagania:
Doświadczony, Zr. k6, Walka K8, Siła k8
Pozwala na swojej inicjatywie zmienić bonus do Obrony jaki daje Tarcza na bonus do ataku lub do obrażeń lub do Trików. Zmiana działa do Twojej następnej rundy.
Shaft Master
Wymagania: Doświadczony, Zr. k8, Walka K8
Jeśli używasz włóczni (lub kija, ogólnie broni drzewcowej podobnej długości) w dwóch rękach, możesz dodać jej bonus z zasięgu do ataku lub obrażeń.

Może któraś by Ci przypasowała.

Poza tym z ekwipunku jest bojowa włócznia (to już nie pamiętam z którego dodatku, może nawet nie z BiB ;)):
Bojowa Włócznia
Włócznia o długim, szerokim ostrzu, przystosowana do zadawania pchnięć i cięć. Cechy jak normalna włócznia, za wyjątkiem: Obrażenia Siła +k8, -2 do rzucania.

RyldArgith 02-11-2017 08:37

No tak. Zapomniałem że w Afryce kobiety noszą te pierścienie. Przyznam że nie wyglądają w nich ładnie. Jeśli miałbym grać kobietą to bez tych pierścieni. Może gladiatorka na samym początku kariery więc i nie miałaby tego dodatku na szyi. Może też niewolnica, która uciekła właścicielowi i musiała nauczyć się walczyć by przeżyć. Lub ostatnia z klanu i szuka zemsty.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:47.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172