Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Fantasy > Komentarze do sesji RPG - Fantasy
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 28-11-2017, 22:31   #1
 
Prince_Iktorn's Avatar
 
Reputacja: 1 Prince_Iktorn ma wyłączoną reputację
[Warsztaty Savage Worlds]BiB materiały sesyjne


Miasto Darsus leży na południowo zachodnim krańcu Syranthii, na wybrzeżu Morza Grozy. Niedaleko znajduje się ujście Rzeki Mieczy, naturalnej granicy Syranthii z Królestwem Kyros. Złota Droga, bardzo dobrze utrzymana od czasów Imperium, prowadzi z Darsus do Askerios i dalej na północ, trakt zwany Drogą Mieczy prowadzi na wschód omijając okoliczne wzgórza aż do Syranthii, stolicy kraju.

Na południe, po drugiej stronie Zatoki Mieczy mieści się Zamarad, zwane Miastem Szmaragdów lub Szmaragdowym Miastem. Jest to najdalej na zachód położne miasto należące do Królestwa Kyros. To naturalny rywal Darsus jeśli chodzi o handel, jednak z powodu swojego położenia zawsze było drugie w tym wyścigu. Jest otoczone przez pustynie, a kontakt zresztą Królestwa odbywa się drogą wodną poprzez Rzekę Mieczy. Nazwa bierze się stąd, że w okolicznych wzgórzach występują bardzo bogate złoża szlachetnych kamieni, głównie szmaragdów.

Południowe pustynie usiane są ruinami starożytnych miast, zarówno z czasów Keronu jak i późniejszych, gdy rejony te nie były jeszcze ogarnięte przez gorące piaski. Ludzie mówią, że są one pełne skarbów, ale aby się tam dostać trzeba by poradzić sobie z pustynią i żyjącymi na niej nomadami...
Drugim większym miastem w tej okolicy jest Wolne Miasto Sedef, zwane przez tutejszych Miastem Pereł. Jest to niezależne miasto położone nad brzegiem Morza Grozy, tuż za ciągiem wysp Zęby Keronu. Miasto to jest domem dla najlepszych nurków i poławiaczy pereł, a okoliczne wody obfitują w perłopławy i koralowce nadające się do obróbki.

Zęby Keronu to ciąg wysp, według legend powstały podczas upadku Gwiazdy Grozy i zniszczenia Królestwa Keronu. Opowieści marynarzy pełne są ukrytych miast, pałaców, wejść do starożytnych tuneli pełnych skarbów, które tylko czekają na śmiałków. Niewielu z tych którzy próbowali je odkryć jednak powróciło, a spośród nich, żadna relacja nie jest taka sama...
Na niektórych wysepkach mieszczą się małe osady rybackie, które wytworzyły własną, wyspiarską kulturę, nie uznając się za poddanych żadnego z okolicznych władców. Plemiona mieszkające na wyspach przyjmują nazwy od samych wysp, przybysze zaś dla uproszczenia tak samo nazywają ich główne osady.
Największą i najżyźniejszą z wysp jest Kealani, wyspa położona na południowym wschodzie. Jej plemię jest obecnie najsilniejsze i rości sobie prawa do rządzenia pozostałymi.
Haheo to małe plemię z wyspy pobliskiej Kealani, które zostało już podporządkowane przez silniejszych wojowników Kealani.
Latai, Laki i Ilihia to plemiona toczące zajadłe walki między sobą, na krótko tylko sprzymierzając się gdy nadchodzi potrzeba odparcia ataków Kealani.
Kaulu (Mapa Kaulu) oraz Fetia to dwie wyspy które uważane są za przeklęte. Fetię co noc spowija trująca mgła, która doprowadza ludzi do szaleństwa. Na Kaulu zaś, żadna osada nie przetrwała dłużej niż kilka tygodni. Po pewnym czasie wszyscy mieszkańcy po prosru znikają, pozostawiając nienaruszone domy i sprzęty. Nie znalazł się żaden świadek który mógłby pomóc ustalić co stało się z ludźmi przybywającymi na wyspę. Obie te wyspy stanowią częste miejsce zesłań przestępców.
Kalei to plemię zamieszkujące wyspę wysuniętą najdalej na północ. Jest to najbardziej tajemnicze plemię, podobno praktykują kanibalizm i składają ofiary z ludzi dla ubłagania morskich potworów.
Wyspy Heiata oraz Heiarii to miejsce zakazane dla wszystkich wyspiarzy. W okolicach tych wysp pojawiają się morskie potwory niszczące każdy napotkany statek i nie pozostawiające żadnych świadków swoich ataków. Na Heiarii mieści się także owiana złą sławą Jaskinia Wyroczni. Legendy wyspiarzy mówią, że mieszkają tam wiedźmy, które potrafią przepowiadać przyszłość a ich rady są zawsze skuteczne, choć cena ich pomocy jest bardzo wysoka...
Wyspiarze dla przybyszów nie różnią się od siebie nawzajem. Ciałą zarówno mężczyzn i kobiet pokrywają tatuaże, które określają przynależność plemienną.

Oddech Rakui to wielki wir, pojawiający się znienacka w okolicach najkrótszej trasy morskiej między Darsus a Sedef. Jego dokładne położenie zmienia się, czas występowania także nie podlega żadnym prawidłowościom. Jest bardzo niebezpieczny dla żeglugi, choć w tawernach żeglarskich bez problemu można znaleźć ludzi twierdzących, że właśnie ich okręt przepłynął przez Oddech Rakui...

Na północy Zębów Keronu znajduje się obszar na którym podobno co jakiś czas pojawiają się morskie potwory. Oczywiście, jak zwykle, każdy marynarz widział, słyszał lub znał kogoś kto widział i słyszał jak te potwory wyglądają. Według relacji były to: grupa ryboludzi, olbrzymie kraby, Kraken, wąż morski, syreny...
Kilka miesięcy temu grupa uczonych z Syrantyjskiej biblioteki wynajęła za duże pieniądze statek i odważnego kapitana i popłynęła aby zbadać sprawę morskich potworów, jednak ślad po nich zaginął...
 
__________________
-To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację.

Ostatnio edytowane przez Prince_Iktorn : 06-02-2018 o 22:50. Powód: Dodanie mapy Kaulu
Prince_Iktorn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:45.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172