lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Science-Fiction (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-science-fiction/)
-   -   [Komentarze] Nemesis (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-science-fiction/18341-komentarze-nemesis.html)

Wenzel 16-03-2019 00:06

[Komentarze] Nemesis
 
Witam,

pierwsze co, to dzięki za wzięcie udziału w rekrutacji i powodzenia z przeżyciem w sesji.

A teraz kilka słów w kwestii organizacji:
  • Przepraszam, że używam kierunków świata na statku kosmicznym, ale robię to dla ułatwienia w odniesieniu do załączanej mapy. Mam nadzieję, że nie kłuje aż tak mocno po oczach.
  • O długości i wyglądzie postów mówiłem już wiele razy - jak kto chce. Proszę jednak nie nadużywać wytłuszczenia i podkreślenia bez powodu, a także unikać zmian koloru tekstu.
  • Wszelkie wątpliwości zgłaszamy tutaj, chyba, że dotyczą mechaniki ukrytej - wtedy na PW
  • Nie zdradzamy innym graczom ukrytych celów, które dostaniecie później.
  • 5 dni dla Was na odpis, 1 dla mnie.
  • Ten post będzie edytowany co kolejkę, na dole, pod tym wstępem, znajdziecie dodatkowe informacje o rozgrywce: opis odkrytych pokoi, link do dużej wersji mapy, cele dodatkowe etc.
  • Prawdopodobnie później wrzucę poniższe zasady do gdoca i zalinkuje dla chętnych żeby mieć miejsce w tym poście na spis pokoi i mapę.

Zasady:

Tutaj wszystko jest, w spojlerze zostały stare informacje na wypadek gdyby ten dokument czegoś nie zawierał.

Najpierw przypomnienie z rekrutki:
Gra podzielona będzie na rundy i kolejki, które oznaczać będą upływ czasu, a im więcej czynności spróbujecie wykonać w jednej rundzie tym bardziej utraci na tym wasza czujność i skupienie, do momentu aż będziecie zmuszeni dać pas na daną rundę. To ile czasu coś zajmuje jest takie samo dla każdej postaci (nawet jeżeli mi ktoś napisze, że biegnie na drugi koniec statku, to będzie musiał liczyć się z tym, że przebiegnie maks 2 pomieszczenia na kolejkę) - więc co post będziecie schodzić jeden kolor niżej - poza czynnościami w których są słabe, bo te kosztują daną postać zejście o 2 kolory w dół. Kolory są następujące:
Zielony
Pomarańczowy
Czerwony
Czarny.
Oprócz tego, że gracz oznaczony Czarnym nie może już nic pisać do następnej rundy, to ten system symbolizuje też waszą gotowość bojową w przypadku niespodziewanego zdarzenia. Postać zielona ma 25% szansy na bycie zaskoczoną, pomarańczowa 50%, czerwona 75%, czarna 100% w przypadku spotkania z kimś... wrogo nastawionym. Skutkuje to atakiem okazyjnym wymierzonym w waszą stronę - różnica między takim atakiem, a normalnym atakiem jest tylko w tym, że następuje przed spasowaniem wszystkich graczy, w trakcie rundy. Ale proszę pamiętać, że wasz aktualny kolor nie ma wpływu na wasze szanse spotkania kogoś wrogiego - od tego jest inna mechanika. Ogółem jest to mega proste dla Was, bo tylko patrzycie na kolor jakim Was opisuje w swoim poście podsumowującym kolejkę i decydujecie czy gracie dalej czy wolicie poczekać do następnej rundy.

Rozwinięcie
Startowy, domyślny cel gry: Upewnić się, że chociaż 2 z 3 silników działają, upewnić się czy statek zmierza na Ziemię, wrócić do Hibernatorium i położyć się w kapsule przed skokiem.
Raz jeszcze poglądowa mapa
  • Akcje - Pisze o nich wielokrotnie, ogółem przyjmuje, że w 1 poście powinniście zamieścić tylko 2 akcje będące faktyczną interakcją z otoczeniem. Czyli ruch+ruch, ruch+przeszukiwanie, strzał+strzał itd. Niektórzy mają coś takiego jak darmowa akcja, takie nie wliczam do tego limitu.
  • Warunek zwycięstwa - Postać musi przeżyć i spełnić swój ukryty cel. Samo przeżycie nie liczy się jako wygrana scenariusza, ale może dla niektórych lepsze to niż śmierć.
  • Hibernatorium - Obecnie kapsuły się zamknęły, ale otworzą ponownie za jakiś czas. Wtedy można spróbować wejść do jednej z nich i się zahibernować. Jest to wymagane, aby przeżyć skok. Gracz, który skutecznie się zahibernuje kończy rozgrywkę i nie ma już wpływu na dalsze wydarzenia na statku. Pod koniec rozgrywki sprawdza się czy spełnia warunki zwycięstwa.
  • Silniki - jak widać są 3, na start gry losuje osobno dla każdego z nich stan uszkodzony/sprawny. Przebywając w pomieszczeniu z silnikiem możecie jedną akcją sprawdzić jego stan. Naprawa silnika ma specjalny koszt 2 akcji, więc zabiera cały post - chyba, że posiada się przy sobie narzędzia. Ta zasada nie dotyczy mechanika, który płaci 1 akcję za naprawę silnika. Bardzo ważne! Naprawa pozwala Ci ustawić stan na jaki TY chcesz. Współgraczom możesz powiedzieć co chcesz, a mi na PW wysyłasz czy po Twoim majsterkowaniu silnik jest zepsuty czy sprawny.
  • Kapsuły ratunkowe - Odblokują się wszystkie, gdy zginie jeden z graczy lub gdy ktoś zainicjuje autodestrukcje i nikt nie wyłączy jej w odpowiednim czasie (więcej jak odnajdziecie generator na statku), poza tym można znaleźć klucz kontrolny odblokowujący/blokujący jedną z nich. Żeby być uznanym za ocalałego, przed wystrzeleniem się w kapsule należy wysłać sygnał S.O.S z jednego z specjalnych pomieszczeń. Inaczej nikt nigdy nawet tu po Was nie przyleci. Skuteczne wystrzelenie w kapsule po wysłaniu sygnału = dotarcie na Ziemię. (tylko Ziemię, jeśli wasz cel mówi inaczej to niestety musicie dotrzeć tam ze statkiem)
  • Kokpit - zasada na mapie opisana. Podobna do silników. 1 akcja sprawdzenie co jakie ma koordynaty, 1 akcja zamiana celu lotu - więc 2 aby zrobić to w całości. Pilot może to zrobić w 1 akcji i znacznie szybciej niż inni gracze.
  • Pogrubienie - w tekście używam, aby oznaczyć coś ważnego do czego odniosę się w komentarzach lub PW.
  • Podkreślenie - w tekście używam, aby oznaczyć coś Ciężkiego. Możecie nosić 2 ciężkie rzeczy, ale mechanicznie uznaje, że broń to Ciężki przedmiot i startowo zajmuje Wam jedną rękę. Podniesienie/upuszczenie ciężkiej rzeczy to taka darmowa akcja.
  • Możecie wymieniać się przedmiotami.
  • Korytarze techniczne - To cała sieć ciasnych przejść, szybów wentylacyjnych i ukrytych przejść pod podłogami/nad sufitami pomieszczeń i korytarzy, które przecinają się ze sobą w skomplikowany sposób, tworząc dodatkową warstwę korytarzy na statku poza tą widoczną na mapie i łącząc ze sobą wszystkie pomieszczenia oznaczone jako te, które mają do nich wejście. Ale nie macie powodu, aby obecnie ktokolwiek do nich właził, poza mechanikiem, który jako jedyny potrafi w nich się odnaleźć (taka umiejętność specjalizacji) - dla reszty to albo strata czasu albo spore ryzyko zgubienia drogi.
  • Punkty Życia - Każda postać ma miejsce na 2 lekkie rany, które nie wpływają na jej umiejętności, gdy miałaby otrzymać 3 kasują się one do 0, a postać otrzymuje Ciężką Ranę, która zależnie od typu będzie ją ograniczać (np Ciężka Rana nogi sprawi, że poruszanie się będzie trudniejsze). Jeżeli ktoś uzbiera 3 Ciężkie Rany i miałby dostać jakąkolwiek kolejną ranę - ginie. Groźniejsi przeciwnicy na krytku mogą Wam zadać od razu 1 Ciężką ranę, niezależnie od waszych Lekkich Ran albo nawet zabić, gdy macie już 2 Ciężkie Rany, więc ostrożnie. Leczenie tylko za pomocą przedmiotów, specjalnych pomieszczeń i poprzez medyka.


SPIS PRZEDMIOTÓW - poszerzany wraz z odkrywaniem pomieszczeń.
SPIS POMIESZCZEŃ

W pierwszych rundach niestety rozgrywka będzie wolniejsza, bo trzeba zatrzymać się w nieodkrytym pomieszczeniu. Jeśli waszą 1 akcją jest wejście do zakrytego pomieszczenia i zmuszeni jesteście tam przez to zostać, tracąc 2 akcję - w moim poście dostajecie dodatkowo jeden przedmiot, tak jakbyście przeszukiwali ale nie zużywając swojego prawa do przeszukiwań.

Aktualna Mapa

hen_cerbin 16-03-2019 12:49

Cześć. Mam przeczucie, że będzie się nam fajnie grało.

Ponieważ MG wylosował mi postać Kapitana pozwoliłem sobie wydawać rozkazy. Mam nadzieję, że nie przeszkadza Wam to w grze.

Dokładniejsze deklarację dopiszę jak dostanę odpowiedź na poniższe pytania:
- wejście do korytarza + wejście do pomieszczenia to dwie akcje czy jak to liczymy?
- są jakieś drzwi do otwierania/zamykania? i ile akcji zajmuje ich otworzenie/zamknięcie?
- czy pomieszczenie w którym teraz jesteśmy też można przeszukać czy to już jest "zrobione"?

P.S. Jeśli dobrze rozumiem moją zdolność, możemy dzięki niej wykonać rzeczy z dwóch kolejek w czasie jednej, więc możecie deklarować sporo czynności. MG nam pewnie powie więcej jak się obudzi;)

Wenzel 16-03-2019 15:55

Cytat:

Napisał hen_cerbin (Post 830589)
Dokładniejsze deklarację dopiszę jak dostanę odpowiedź na poniższe pytania:
- wejście do korytarza + wejście do pomieszczenia to dwie akcje czy jak to liczymy?
-są jakieś drzwi do otwierania/zamykania? i ile akcji zajmuje ich otworzenie/zamknięcie?

Ach, wiedziałem że coś ważnego pominąłem... Ruch to wejście w korytarz, przejście go całego i wejście do kolejnego pomieszczenia, wszystko w ramach 1 akcji chyba, że chcecie się tam celowo zatrzymać to indywidualnie do tego podejdę zależnie od posta. Drzwi, tak jak zaznaczyłem na mapce, są tylko i wyłącznie w korytarzach (na środku każdego, pomiędzy pomieszczeniami) i tak dla poglądu model z gry mi się podoba. Widać na nim nawet panel, świecący na niebiesko. Zamknięcie drzwi, to akcja. Ale to są tzw. Awaryjne drzwi, więc otworzyć ich już nie otworzysz, chyba, że masz specjalne akcje umożliwiające Twojej postaci jakoś obejść zabezpieczenia. Na start gry wszystkie są otwarte, a dodatkowo póki co nie macie się co nimi przejmować, bo panele świecą na czerwono z powodu jakiejś awarii (mieliście zauważyć w kolejnym poście, w ramach ruchu :P), którą musicie zlokalizować i naprawić. Tylko Admin ma umiejkę, która pozwala mu zamykać drzwi pomimo tego.


Cytat:

Napisał hen_cerbin (Post 830589)
- czy pomieszczenie w którym teraz jesteśmy też można przeszukać czy to już jest "zrobione"?

Nie ma niczego do znalezienia w Hibernatorium, Kokpicie i pomieszczeniach z silnikami.
Cytat:

Napisał hen_cerbin (Post 830589)
P.S. Jeśli dobrze rozumiem moją zdolność, możemy dzięki niej wykonać rzeczy z dwóch kolejek w czasie jednej, więc możecie deklarować sporo czynności. MG nam pewnie powie więcej jak się obudzi;)

Dla uproszczenia rozgrywki zdolność ta da wam dodatkową specjalną kolejkę postów przed końcem rundy.

Oh! Ważne. Gdy będziecie mieli już swobodną możliwość zamykania drzwi i za każdym razem gdy to robicie, piszcie zaznaczając wytłuszczeniem czy czekacie na inne osoby, które mogłyby iść za wami czy nie.

Proxy 16-03-2019 17:00

Postać Googola nie powinna się nazywać "naukowiec", miast "admin"? :)

Wenzel 16-03-2019 17:09

Cytat:

Napisał Proxy (Post 830604)
Postać Googola nie powinna się nazywać "naukowiec", miast "admin"? :)

To Naukowiec, ale dwukrotnie zaznaczył mi, że woli Admin tak więc ponieważ nie kolidowało mi to z resztą nazw (po specjalizacjach, rolach - brak imion) to tak został dodany do panelu sesji. Zwracać się możecie do niego jak chcecie, mechanicznie traktuje go jak naukowca i wszystkie jego umiejki pochodzą od naukowca, którego zestaw umiejętności jak najbardziej pasowałby do jakiegoś Informatyka.

Proxy 16-03-2019 17:11

A to przepraszam, wszystko jasne. :)

Wenzel 16-03-2019 17:52

Umm... W sumie w startowym pomieszczeniu, te korytarze w stronę silnika nie skręcają w żadną stronę ale są oddzielne, więc kierując się nimi piszcie czy idziecie tym nr 1 czy nr 4. (na podglądzie większym widać wyraźnie cyferki niektórych korytarzach, a od następnej kolejki dodam je do każdego przejścia.)

hen_cerbin 16-03-2019 18:24

Kapitan ruszy korytarzem (zapewne tym nr 2) ale dopiero gdy wszyscy się przedstawią.

Wenzel 16-03-2019 19:41

Cytat:

Napisał hen_cerbin (Post 830615)
Kapitan ruszy korytarzem (zapewne tym nr 2) ale dopiero gdy wszyscy się przedstawią.

Okej, ale ze względu na kolejność będę rozpatrywał, że w razie czego idziesz tym korytarzem pierwszy.


Zdecydowałem się użyć Gdoca do trzymania w nim opisu przedmiotów, które mogą wymagać wyjaśnienia, a nie chcę zaśmiecać ciągle jednego postu milionem informacji. Tak więc tutaj będą w miarę rozgrywki pojawiały się opisy przedmiotów. Dodane do pierwszego posta, razem z opisem Punktów Życia w zasadach na samym dole.

GrubyErni 16-03-2019 23:17

Witam wszystkich i życzę udanej zabawy. Post będzie prawdopodobnie wtorek/środa :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:01.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172