lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Science-Fiction (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-science-fiction/)
-   -   [Komentarze] Dziedzictwo Kruków (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-science-fiction/18702-komentarze-dziedzictwo-krukow.html)

Ketharian 19-12-2019 18:20

[Komentarze] Dziedzictwo Kruków
 
Szanowni, z ogromną przyjemnością chciałbym Was powitać w nowej sesji Rogue Tradera. Mamy już praktycznie skompletowaną ekipę i będziemy kontynuowali linię fabularną związaną z niedawnymi warsztatami Micasa (z drobną modyfikacją, o której zaraz wspomnę). Ród Coraxów ma się dobrze i zamierza rzucić wyzwanie Ekspansji Koronusa, by opromienić się glorią i chwałą (a przy okazji świetnie zarobić).

Końcówka warsztatów okazała się szaleńczym maratonem, w którym Coraxowie byli atakowani z wszystkich stron, a zajadli wrogowie spychali ich coraz bardziej w ślepy zaułek. Mając na względzie to jak trudna byłaby to pozycja wyjściowa do kontynuacji, wspólnie postanowiliśmy cofnąć się kilka kroków w biegu wydarzeń i rozpocząć własną sesję od najbardziej dogodnego dla nas momentu. Ktoś nazwałby to błogosławieństwem Architekta Przeznaczenia, ktoś inny sennym koszmarem Winter, który się nie spełnił – tak czy owak, nasza saga rozpoczyna się w Port Wander w trzecim miesiącu 816.M41. Winter Corax okryła się sławą szlachcianki, która odnalazła zaginionego merszanta rodu Saulów, a następnie dokonała nań heroicznego abordażu tocząc spektakularny bój z okupującymi wrak renegatami. Obecnie odcina kupony od tego wyczynu bawiąc na salonach Port Wander podczas gdy reszta jej załogi pracuje, trenuje, zbiera informacje albo zwyczajnie się wałkoni korzystając z przepustek. Lecz zegar tyka i lada chwila trzeba będzie znowu zacząć zarabiać na swoje wydatki, bo na pokładzie macie trzydzieści tysięcy gęb do wyżywienia.

Początek właściwej sesji to 06/01/2020. Akurat wrócę ze świątecznego urlopu, podobnie jak część graczy. Lecz ponieważ niektórzy uczestnicy przejawiają chęć rozkręcenia zabawy już wcześniej, dla tych deklarujących dodatkowe akcje przygotuję kilka wpisów jeszcze przed Bożym Narodzeniem (będą to krótkie scenki dla ochotników, związane z przygotowaniami do wylotu z Port Wander).

Tyle w kwestii fabuły, teraz porozmawiajmy o technikaliach. Posty fabularne piszemy zgodnie z ogólnymi zwyczajami na LI. Stosujemy funkcje indent oraz justuj. Scenki rozpoczynamy nagłówkiem z datą i lokalizacją bohatera. Rzuty wykonujemy z użyciem forumowej kostnicy (jeśli sytuacja wymaga kilku rzutów taką samą kością, nie robimy ich osobno, tylko rzucamy raz, np. 3k100). Drobne deklaracje techniczne (wykorzystanie umiejętności, zachowanie i reakcje, zamiary postaci) będziemy umieszczali w wątku fabularnym w spojlerach. Wątek komentarzowy będziemy używali do bardziej złożonych potrzeb – knucie intryg na skalę planetarną, rozkminianie mechaniki, graczowe wojny z MG albo terroryzowanie przez niego graczy.

Dodatkowo zamierzam stosować pewien hołmrul – mechanika Rogue Tradera oparta jest na względnie złożonym zbiorze zasad. Jest dużo współczynników, umiejętności i zdolności, na które wręcz wypada rzucać kostkami (z doświadczenia wiem, że często epickie faile na kościach mogą stać się zalążkiem epickiej historii). Będziemy z tych zasad korzystać, ale z pewną modyfikacją. Otóż gry PBF mają to do siebie, że gracze często wkładają w swoje wpisy mnóstwo serca i wysiłku, a koniec końców wyniki uzyskane na kostkach im te serca łamią. Aby nieco ten dyskomfort złagodzić, postanowiłem nagradzać autorów obszernych fabularek premią +10 do rzutu kośćmi. Moi srodzy, wymagający i restrykcyjni gracze zaproponowali dodatkowo, aby wprowadzić też karę -10 za posty jednolinijkowe, ale koniec końców postanowiłem udawać dobrego Mistrza Gry i odstąpiłem od tego pomysłu.

Nie zamierzam prowadzić jednolitego systemu kolejek. Moje posty będą się pojawiały co 3-4 dni, czasami częściej, czasami później. Jeśli pojawi się potrzeba czekania na spóźnialskiego gracza, nie ma problemu – aczkolwiek generalnie miłe są wcześniejsze informacje o absencji. Jeśli reakcja gracza nie jest w danym momencie konieczna, najczęściej będę nieobecnego gracza proksował. Mam też alternatywę dla retrospekcji: retrospekcje mają to do siebie, że podczas czytania z definicji zaburzają układ chronologiczny wydarzeń, a ja ogromnie cenię sobie coś, co znajomy gracz określił mianem „flow of story” (copyright by Klejnot Nilu). Prosiłbym zatem, aby gracze chcący w danym momencie włączyć się w tryb fabularny, a nie mający na to dość czasu korzystali z opcji rezerwacji posta – działa to w ten sposób, że BG wrzuca do topiku post ze słowem „rezerwacja”, a w wolnym czasie (ale najlepiej tego samego dnia lub następnego) uzupełnia zarezerwowane miejsce normalnym fabularnym opisem. Korzystam z tego rozwiązania w sesji WFRP „Pan Wron” i jak dotąd bardzo dobrze się ona sprawdza.

Na dobry początek chyba wystarczy informacji, resztę dopisze się sama z siebie w następnych dniach podług potrzeb. Na sam koniec zatem zostawiłem jedną kwestię – otóż tak już mam, że bardzo mnie ponosi w opisach świata i realiów settingu. Obszerne sceny fabularne trudno zaś się pisze z perspektywy bezosobowej, dlatego często zdarza mi się – za co z góry przepraszam – wcielać w postacie graczy. Wiem, że niektórzy z Was tego nie lubią, tego tak zwanego prowadzenia na autopilocie, ale wierzę, że będę to potrafił robić bez wzbudzania w graczach poczucia dyskomfortu. Staram się zawsze uczyć postaci graczy i wchodzić jak najwierniej w ich skórę, ponadto zaś nigdy w swoich opisach nie generuję scen mogących w jakikolwiek sposób negatywnie wpłynąć na ich bieżącą sytuację.

Przykładem takiego „pożyczania” postaci (a także demonstracją zasad konstruowania postów w tej grze) niechaj będzie wpis fabularny, który około 21:00 umieszczę w topiku przygody. Będzie to post dedykowany bohaterce Aiko, opisujący wrażenia i zachowania Bellity podczas wizyty w Chórze Astra Telepathica w Port Wander. Bądźcie proszę przygotowani na to, że czasami również Wasze postacie zostaną przeze mnie wykorzystane w celu napisania obszerniejszej fabularki, w którą wplotę wówczas ich przemyślenia, wrażenia i neutralne względem fabuły zachowania.

Teraz to już chyba naprawdę czas na Wasze pytania...

P.S. Corax, Mi Raaz oraz Cane zadeklarowali chęć popisania w pobocznych wątkach sesji jeszcze przed 06/01/20. Aiko wplątałem w to niejako z rozpędu, ale wierzę, że się na mnie nie pogniewa. Amduat, Double Lynx – chcecie też dołączyć czy też wolicie świąteczny odpoczynek i start pełną parą od stycznia?

Cane 19-12-2019 20:13

jol! :P

Lynx Lynx 19-12-2019 22:42

Coś mogę robić, ale przez ten weekend odpadam. Potem pouzupełniam informacje na docu i ogarnę rzeczy do sesji.

Amduat 22-12-2019 00:23

ja tak tylko się przywitam i napiszę coś więcej... przed końcem roku. Pozdrawiam

Ketharian 22-12-2019 16:20

Spokojnie, nie ma pośpiechu. Ja sam będę miał czas na pisanie jeszcze do 27/12, potem wyjeżdżam na urlop do Polski i pojawię się w sieci dopiero po 05/01. W międzyczasie zacząłem konstruować pomniejsze scenki fabularne dla Waszych postaci - częściowo w zamiarze wykreowania side questów, częściowo zaś dla ukazania Wam z bliższej perspektywy Portu Wander oraz przybliżenia klimatu świata.

Scenka A to wizyta Winter i Ramireza w kompleksie Mechanicus. Scenka B przedstawia wizytę Ahalliona na Solstice Imperialis. C to Bellitta w Chórze Astra Telepathica. Jutro pojawi się D - spotkanie Alecto z konsulariuszem Xan'Tai w Port Wander oraz być może E - wątek dla Garlika. Kto będzie chciał, może się pobawić w rozwijanie tych wątków do początku stycznia, wówczas Błysk Cieni wyruszy w podróż przez Paszczę - z techkapłanami magosa Karrambola lub bez, z pielgrzymami Hyperiosa lub bez :wink:

P.S. Myślę, że w najbliższych dniach rozstrzygnie się, kto dołączy do naszej ekipy na stanowisku Arch-Militanta.

Lynx Lynx 22-12-2019 22:26

Można mieć kumpla NPC ogryna? Taki znajomy z dawnych lat? XD

Ketharian 23-12-2019 20:00

@Lynx Lynx. Ogryn-kumpel nie jest problemem, ale kim on właściwie miałby być? Jaką pełnić rolę w świcie Garlika? Intelektualistami ogryny raczej nie są, specjalistami w dziedzinach innych niż close combat też raczej nie. Rozwiń nieco tę wizję przyjaźni, proszę.

Szanowni, wrzuciłem już kilka fabularek do wątku. Jak wcześniej zaznaczyłem, w przeciwieństwie do mających nas nauczyć mechaniki warsztatów w tej sesji pierwsze skrzypce grać będzie fluff. Jak pewnie już zauważyliście, w dużym stopniu pomoże mi w tym Christo, którego niezależnie od biegu fabuły zamierzam lokować w różnych ciekawych miejscach - ale Wasze indywidualne posty też chciałbym w teorii kotwiczyć głęboko w tle fabularnym, jak choćby w poście dla postaci Amduat. W teorii, bo nie wiem czy nie zacząłem przesadzać z tym fluffowaniem. Gdybyście odnieśli wrażenie, że jest tego za dużo i Was nieco ten aspekt prezentacji świata przytłacza, dajcie mi znać, bo w tej konkretnej kwestii w ogóle nie mam wyczucia (w sensie, mógłbym fluffować bez końca).


Mi Raaz 27-12-2019 11:37

Pytania/kwestie techniczne
 
Przerzucam zapytania i odpowiedzi z gdoca, żeby Ci, którzy tam nie zaglądali przez święta byli na bieżąco.

1) Ustalmy zatem jednoznacznie jak używać umiejek w scence.

Cytat:

Widzę to tak: w obrębie danej sceny możecie użyć dowolnych umiejętności, które mogą Wam w jakiś sposób pomóc. Nie stosuję też ujemnych modyfikatorów za użycie więcej niż jednej umiejki (chyba, że byłby to jakiś bardzo specyficzny powergaming). Żeby dostać do każdej z nich bonus fabularny +10, trzeba tak napisać fabularkę, żeby było użycie tej umiejętności widać.
2) Nie kończmy jeszcze tej sceny (niezależnie od rzutu) [dotyczy wątpliwości wywołanej stwierdzeniem, że post ma być zakończony rzutem, a MG odpowie w swoim poście wynik danej sceny.

Cytat:

Z tym nie mam najmniejszego problemu, możemy spokojnie rozbić te negocjacje na kilka mniejszych wpisów - bo czemu nie? (nie ustalaliśmy, że każdy Wasz wpis musi być kompletnie zamkniętą sceną)
3) Zróbmy coś, żeby gracze nie czuli się jakby nie mieli kontroli nad postaciami

Cytat:

Myślę, że czynnika losowego nie damy rady wyeliminować całkowicie. Winter zrobiła, co było w jej siłach do tej pory (+10 do testu za fabularkę), ale słudzy Omnisjasza to ciężcy negocjatorzy i może się przy odrobinie pecha okazać, że jednak jej nie ulegną.
Kwestia negocjacji profitu z AdMech
Cytat:

Słuchacie - czemu w takim razie nie rozbić tych negocjacji na kilka odcinków? Zauważyłem już wcześniej taki trend do zamykania całego jednego rozdziału/sceny/wątku w jednym poście, ale z mojej strony to nie jest konieczne, jeśli chcecie to rozbudować. Wrzućcie bieżący post z wynikiem Charmowania na końcu, a ja w wolnym momencie napiszę jak techkapłani zareagowali i wówczas zyskacie oboje możliwość wysunięcia w następnym poście nowych kontrpropozycji.

corax 30-12-2019 22:21

Keth jak się tam odessiesz od poświątecznego stołu to zerknij na PW proszę :)

Cane 31-12-2019 00:09

Odpisałem ale na pewno trzeba będzei pogadać teraz z Winter i Barca. Ahalion sprzedda im pomysł swój.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:50.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172