|
Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
17-03-2023, 21:00 | #351 | |||
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
- No zapewne tak z perspektywy BG i Gracza może to wyglądać. No ale zwróć uwagę na parę szczegółów. - Gobliny mają podstawowe staty dość zbliżone do ludzi. Co oznacza, że gdyby dało się goblina "zjechać do zera" jednym strzałem to też to samo można by zrobić z człowiekiem. - Mechanicznie u obu ras, podstawowy poziom SIŁ i ODP to 3. Więc najczęściej to kostka wchodzi "na czysto" jako dmg zabrany z ŻYW. Ludzie mają najczęściej ok 12 ŻYW, gobliny ok 10 ŻYW. Więc raczej nie ma szans aby jedną kostką k6 zabić kogoś kto ma "pełny pasek zdrowia". - Kostka k6 jest podstawową używaną najczęsciej podczas liczenia obrażeń. Działa na całą planszę. Więc tak Greta i reszta górali strzelała z łuku na k6, tak samo pająki czy gobliny też używali k6 do rozliczania obrażeń. Na k6 średnio statystyczny rzut to ok 3-4 więc o ile w danym wypadku SIŁ i ODP sie wyrównują lub są dość zbliżone to tyle "schodzi" jako obrażenia. Górna granica to 6 czyli w przypadku istot takich jak gobliny czy ludzie to ok połowa HP-ków. Oczywiście każdy punkt różnicy między SIŁ a WYT pomiędzy stronami może zwiększyć lub z mniejszyć tą różnicę ale niezbyt drastycznie np. Greta strzelając z łuku ma dmg na 4+k6. - Najczęściej jednak w moich sesjach (nie tylko tej) o ile specyfika sytuacji czy przeciwnika tego nie powoduje to raczej nie walczy się do ostatka i przeciwnika jest łatwiej zmusić do odwrotu niż zabić w walce. Zwłaszcza jak ma on swobode manewru. Najczęściej ustalam sobie jakiś poziom utraty HP-ków po jakim rzuca się do ucieczki lub robi test SW/morale na wytrwałość w walce. Tak też było i tym razem. Goblinom trzeba było "zdjąć" ok połowy HP-ków aby rzuciły się do ucieczki. A do tego mogło wystarczyć jedno średnio-dobre trafienie od ludzi. Co niejako automatycznie utrudniało zabicie ich chyba, że kolejnym strzałem. Największy jednostkowy dmg w tej walce to chyba zadała Petra strzałem z kuszy. Lekka kusza zadaje 4+k8 dmg. Przy wysokim rzucie kostką Petra zadała bodajże 9 dmg więc prawie zabiła jednego z goblinów (10-9=1/10) ale nie całkiem. - W tej walce gobliny były bardzo ruchliwe, same też się ostrzeliwały z łuków w pierwszej fazie starcia więc trudno było trafić tego samego goblina. Dlatego rzucałem kostką w razie trafienia w kogo poszło to trafienie. Obu stronom. - W oryginalnej mechanice jak wiesz kula się dmg na 1k10. Co do Siły broni zostaje ona dość zbliżona, przynajmniej w przypadku broni ręcznej i łuków jakie dominowały w tym starciu. Kostka 1k10 daje średnio statystyczne przeciętne rzuty na 5-6. Tam też gobliny mają nieco mniej HP-ków bo 8. Więc przy przeciętnym rzucie na 3+1k10 jest szansa, że łucznik czy wojownik z bronią białą by mógł zdjąć takiego goblina i "zjechać go do zera". Tylko, że tam też mechanika i kostki działają na cąłą planszę. Więc każde trafienie od goblina czy pająka też by używało 1k10. W tym wypadku rany Grety i wszystkich którzy oberwali też byłyby po ok 1-2 obrażeń większe niż mają obecnie. Greta bodajże oberwała 3 razy. Więc od ŻYW 8/16 trzeba by odjąć ok 3-6 w zależności jaką średnią statystycznie przyjąć. Lothar jak skończył z 5/13 HP przy takich większych kostkach no też nie byłby w wesołej sytuacji. - Inaczej też działa pancerz niż w oryginale. W tej ostatniej walce co prawda raczej trudno było o ciężko opancerzone postacie no ale jednak jakiś tam pancerz a więc i rzuty na OP były. Statystycznie górale mieli po OP 9+ a szefowe po OP 8+. Gobliny OP 10. I znów średnio statystycznie oznacza, że co 10-ty cios wymierzony w goblina brał na siebie pancerz, u górali co 5-ty a u szefowych co 3-4-ty. Udany rzut na pancerz oznacza, że do jego penetracji nie doszło i uchronił właściciela przed zranienieniem. Nie osłabia ciosów tak jak w oyginale tylko "wszystko albo nic". Tak np. w pierwszej turze walki, gdy jeszcze na placu boju ze strony ludzi byli tylko Greta i Lothar to mieli spory fart na te rzuty na OP bo mimo powyższej statystyki z pancerze z przechwyciły z połowę trafień od goblińskich strzał. - Zaś te modyfikatory za rany są nie tylko do WW czy US ale też do KRZ. Więc jak ktoś ma tam np. -20 to oznacza także osłabienie KRZ o -20 a więc i Siły o -2. Po prostu słabnie w miarę otrzymywania kolejnych ran, bólu i upływu krwi. Więc jak np. Greta miała na początku walki dmg na 4+k6 to pod jej koniec na 2+k6. Oczywiście górale, szefowe, gobliny i reszta tej czy innych plansz tak samo. - Mam nadzieję, że wyjaśniłem te mechaniczne detale. Ale jeśli coś byś chciał wiedzieć jeszcze to daj znać Cytat:
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | |||
18-03-2023, 04:41 | #352 |
Majster Cziter Reputacja: 1 | Tura 48 - 2520.05.30 wlt (1/8); południe - Oki to mój post jest :> Termin na wrzucenie posta do pt. 03.24. Czyli jest 7 dób na sklecenie posta :> Stan zdrowia: Greta Herschel 16/16; s.zdrowy (mod 0); PZ Budżet wspólny 36 PZ - Greta 255 PZ PD - Greta 5 PD za wrzucenie posta - Greta 10 PD za ogólne przemyślenia i czyny - Greta 5 PD za dodanie propozycji co do dalszych poczynań --- Razem: - Greta 1605 + 20 = 1625 PD --- @Wszyscy - Oki, to w tej turze minęło ok 2 tygodni. Tak aby wrócić do Zelbad, podleczyć się a potem dotrzeć do Lenkster. - Chronologicznie to wyszło to tak: 05.15 abt - poprzednia tura 05.17 bct - spotkanie dwóch ciał towarzyszy Gotryka, Góral 2 wraca do zdrowia 05.21 fst - dotarcie do Zelbad 05.22 wlt - Eryk wraca do zdrowia 05.23 abt - Greta i Lothar wracają do zdrowia 05.24 mkt - początek podróży Zelbad - Lenkster 05.25 bkt - Petra wraca do zdrowia 05.29 fst - dotarcie do Lenkster 05.30 wlt - obecna tura w "Zającu" - Generalnie to podróż przez górską dzicz niezbyt sprzyja gojeniu i leczeniu ran więc postęp był dość powolny. Dopiero odpoczynek w Zelbad "pod dachem i pierzyną" pozwolił zregenerować większość ran. Jak wszyscy opuszczali po 3 dniach odpoczynku tą osadę to już tylko Petra była nieco draśnięta (14>15/16 HP). - Podczas podróży do a potem z Zelbad odbyło się parę mniej znaczących spotkań, zdarzeń, aur pogodowych ale raczej nie były na tyle istotne aby jakoś zasadniczo wpływać na samą podróż. - W końcu pod koniec Festag 05.29 wycieczka dotarła do Lenkster i spędziła pierwszą noc na Podzamczu, dokładniej to w karczmie "Pod skocznym zającem" tej samej gdzie urzędowali przed wyprawdą w góry. - Ogólnie zaś myślę, że to by raczej była ostatnia w miarę standardowa tura. W kolejnej zapewne zrobię większy przeskok czasowy aby pokazać różne wydarzenia z nadchodzących miesięcy. Już tak pod kątem kończenia tej kampanii Bastionu i złapania nieco szerszej perspektywy. No chyba, że mnie zaskoczyć i będziesz chciał coś jeszcze rozegrać bardziej standardowo wcześniej. To wtedy daj znać. Bo jak nie to uznam, że czas z wolna kończyć tą sesję i jw z tym większym przewinięciem - Aha no i chyba czas na koniec sesji wydać PD-ki bo zdaje się, że wciąż masz te z początku sesji --- - I chyba tyle ode mnie Jak jakieś pytania czy deklarki to daj znać --- - To poszło 3 Tury walki nim gobliny zrejterowały. Wcześniej jednak udało im się zranić zauważalną część górskiej wycieczki. - Całościowo wycieczka ma ok pół tuzina: Petra - 6/15 HP (mod -20); OP 8+; br.ręczna; lekka kusza Inez (konno) - 14/14 HP (mod 0); OP 9+; br.ręczna; straszna maska Eryk - 9/14 HP (mod -10); OP 9+; br.ręczna; łuk Góral 1 - 11/12 HP (mod 0); OP 9+; br.ręczna; łuk Góral 2 - 12/12 HP (mod 0); OP 9+; br.ręczna; łuk Lothar - 5/13 HP (mod -20); OP 9+; br.ręczna; łuk Greta - 8/16 HP (mod -20); OP 9+; br.ręczna; łuk - Na koniec mojej tury jest krótko po walce. Większość goblinów zwiała więc na pobojowisku jest 1-2 ich zabitych. Inez zaczyna robić obchód i opatrywać rannych. Koń Petry był w stanie krytycznym i trzeba
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić |
19-03-2023, 23:13 | #353 |
Majster Cziter Reputacja: 1 | @Keth - Fajno, że wrzuciłeś posta tak szybko ale dziś to już raczej nie będę siadał do swojego Ale co do tego zdrowienia i osłabienia ranami to Greta i Lothar, właściwie wszyscy poza Petrą dochodzą do pełni zdrowia jeszcze w Zelbad. Jak ruszają z Zelbad do Lenkster to są już wszyscy zdrowi, Petra zdrowieje dzień czy dwa po wyjściu z Zelbad więc jak przybywają do Lenkster to już wszyscy są zdrowi
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić |
20-03-2023, 21:24 | #354 |
Dział Postapokalipsa Reputacja: 1 |
__________________ Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis! |
20-03-2023, 21:50 | #355 | |||
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
- Hmmm... No ja to widzę troszkę inaczej Przede wszystkim planowałem szerszy zakres działań. Czyli kilka scenek do przodu od obecnej tury w Lenkster i tak aż do jesieni tego roku, zwykle co kilka tygodni. I ta wizyta w druidycznym kręgu byłaby zapewne chronologicznie najbliższa w czasie. - Zaś co do ewentualnej rekruty to planowałem ją w następnym roku (czyli w 2521 KI), po zimie (w grze oczywiście). I raczej w całkiem innych klimatach chociaż też koncentrująca się na przygodach bastionowej ekipy. I ewentualnie nowi BG by też byli osobami jakie się z powodów różnych osiedliły/zaciągnęły na służbę do górskiego margrabiego. - Zaś co do liczebności nowych osób to ja nie mam nic przeciwko. Ale tłumów chętnych się nie spodziewam Cytat:
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | |||
25-03-2023, 02:16 | #356 |
Majster Cziter Reputacja: 1 | Tura 49 - 2520. lato - jesień - Oki to mój post jest :> Termin na wrzucenie posta do pt. 03.31. Czyli jest 7 dób na sklecenie posta :> Stan zdrowia: Greta Herschel 16/16; s.zdrowy (mod 0); PZ Budżet wspólny 36 PZ - Greta 255 PZ PD - Greta 10 PD za szybki post - Greta 10 PD za ogólne przemyślenia i czyny - Greta 500 PD za ukończenie przygody - Greta Ranga +1 za ukończenie przygody i awans społeczny (Ranga 2>3) Razem: - Greta 1625 + 520 = 2145 PD - Oki, to jak widać ten rozdział bastionowej sagi jest właściwie na ukończeniu Ta tura jest mało typowa. Bo robi większy czasoprzestrzenny zoom na to co się działo przez resztę roku od standardowych wydarzeń i trybu sesji jakie działy się do tej pory. - Każda scenka dzieje się w innym czasie i najczęściej w innym miejscu. Ale są ułożone chronologicznie pi x oko co miesiąc. Od przełomu wiosny i lata do jesieni. Chronologicznie wygląda to mniej więcej tak: 05/06 - letnie przesilenie - przepustka w Lenkster > Greta z Gotrykiem w druidycznym* kręgu 06.13 - początek podróży Lenkster - Falkenhorst 06.27 - przybycie z Lenkster do Falkenhorst 06.33 - święto sagi, krasnoludzi dzień pamięci > scenka zaprzysiężenia Gebirgsjager 07.04 - początek szukania szlaku południowego z Falkenhorst do Hochlandu 07.17 - przybycie do Hochlandu - wytyczenie południowego szlaku 07.21 - powrót z Hochlandu do Falkenhorst 08.10 - festyn i turniej rycerski > scenka z turnieju w Falkenhorst 08.14 - początek wytyczania szlaki zachodniego - do Middenlandu 08.23 - dotarcie do Mosiężnej Twierdzy > scenka w Mosiężnej Twierdzy 09.01 - przybycie do Middenheim - wytyczenie zachodniego szlaku 09.04 - zwiedzanie miasta > scenka ze zwiedzania miasta z Arturem 09.07 - audiencja Petry i Inez przed władzami miasta 09.10 - początek podróży powrotnej z Middenheim do Falkenhorst 09.27 - powrót z Middenheim do Falkenhorst *używam nazwy "druidzi" mimo, że oficjalnie ich nie ma w Warhammerze. Tutaj to taki skrót myślowy gdy chodzi o kapłanów Talla i Rhyi. - Ogólnie to jak widać sporo się dzieje tak w samym Falkenhorst jak i okolicy. No a Grecie z towarzyszami niejako przypada już trochę tradycyjna rola wysłanników i reprezentantów swojego pana. Stąd też właśnie często opuszczają oni Falkenhorst i sporo podróżują. - Scenki same w sobie są właściwie niezależne i samoistne. Ale, że są ułożone chronologicznie to niejako po części wynikaja same z siebie. @Wizyta w druidycznym kręgu - Kalendarzowo od ostatniej tury to do letniego przesilenia było ledwo parę dni. Więc już skorzystałem z okazji aby opisać to warhammerowe przesilenie. Zwłaszcza, że jest ono poświęcone Tallowi i Rhyi, i ogólnie wszystkiemu co żyje, płodności, urodzajowi itd. Z opisu podręcznikowego mnie przypomnina słowiańską noc kupały to tak to odmalowałem w sesji. - W druidycznym kręgu Greta z Gotrykiem spokojnie mogą spędzić nawet parę dni. Więc raczej powinna się trafić okazja do rozmów z jakimś kapłanem. Od Lenkster do Eichewaldchen jest ok 1-1,5 dnia pieszej drogi więc dość blisko. Tyle, że są po dwóch stronach granicy między prowincjami. - Co do scenki to możesz się zająć samym przesileniem, jak i późniejszymi rozmowami po nim jak i przygodami w samym Lenkster. @Zaprzysiężenie Regimentu Gebirgsjager - Dzieje się w Falkenhorst po powrocie z Lenkster. Przypomina właśnie przysięgę wojskową. Do tego momentu oddział Gebirgsjeager rozrósł się do ok dwóch dziesiątek/tuzinów osób. Oprócz nich są też ćwiczone milicje i oddziały najemników ale w dość symbolicznych jeszcze ilościach. Ze 20 czy 30 głów to też "nieco na wyrost" nazywać to regimentem czy choćby kompanią no ale to ma być zaczątek do takich większych oddziałow. - Tutaj scenka no cóż, z przysięgi wojskowej. To jak coś to właśnie z tym związana by pewnie była. @Turniej rycerski w Falkenhorst - Przy końcówce lata i początku jesieni w Lenkster odbywa się turniej i festyn rycerski. Odbywa się po żniwach a ewentualni gości zapewne byliby w większości z Ostlandu bo w tym momencie by działał właśnie tylko szlak wschodni. I goście też by potrzebowali około 1,5-2 tyg konno lub dwa razy tyle pieszo aby pokonać tą trasę do Falkenhorst. - Turniej trwa kilka dni. Jest nie tylko dla szlachetnie urodzonych. Więc jak Greta chce to może stanąć w szranki w jakiejś dyscyplinie. W końcu zapewne jest jednym z lepszych strzelców u górali @Wizyta w Mosiężnej Twierdzy - Wizyta dzieje się mniej więcej po tygodniu drogi z Falkenhorst na zachód. Twierdza jest w zachodnich krańcach Gór Środkowych. Zakładam, że ani Greta ani towarzysze jej wcześniej nie widzieli podobnie jak z Middenheim stąd taka a nie inna reakcja z początku. - No ale dzień czy dwa można by zrobić postoju w okolicach tej twierdzy. Do samego zamku może ot tak nie wpuszczają skoro to prywatne kwatery samego cesarza no ale pozwiedzać czy popróbować można @Zwiedzanie Middenheim - Na początku Brauzeit, czyli parę dni po jesiennej równonocy wycieczka dociera do Miasta Białego Wilka. No i czekając na audiencję jest okazja je zwiedzić. Potem następuje podróż powrotna ale tego już nie opisywałem --- - Na sam koniec przygody w podziękowaniu za udział no i rozegranie tej przygodu Greta dostaje +500 PD. Oraz +1 Rangę. Więc wzrasta jej z 2 na 3. - A poza tym tak zwyczajnie i po RPG-owemu dziękuję Ci Keth za wytrwałość i sumienność w rozgrywaniu tej sesji. Fajnie, że chociaż w okrojonym składzie ale udało nam się zakończyć tą górską przygodę - Będzie jeszcze jedna tura na sam koniec. Już taka kończąca co będzie też zapowiedzią i ogniwem pośrednim z nową rekrutą i sesją. Ale to będzie kończąca tura w niej już będzie bez odpisów BG. Czyli dla Ciebie to jest ostatnia pisana tura Keth, jak masz coś do napisania na koniec tego rozdziału to jest okazja --- - No i cóż, chyba tyle na tą nietypową turę. Jak jakieś pytania czy wątpliwości to daj znać
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić |
11-04-2023, 16:02 | #357 |
Dział Postapokalipsa Reputacja: 1 |
__________________ Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis! |
11-04-2023, 17:56 | #358 | |
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
- A co do komasacji scenek... No cóż... Odniosłem wrażenie, że odkąd zrobiła się nam solówka to obaj raczej wolelibyśmy zakończyć sesję prędzej niż później. Z tego powodu mając do wyboru np. rozpisać powyższe scenki każda na jedną turę co dawałoby dodatkowe 4-5 tur albo wrzucić je w jeden ciąg co dawałoby 1 turę no to wybrałem to drugie rozwiązanie. Tak tylko mówię co, jak i dlaczego a nie, że kogoś oskarżam czy coś w ten deseń. To tak tylko gwoli wyjaśnienia
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | |
16-04-2023, 16:18 | #359 |
Majster Cziter Reputacja: 1 | Tura 50 - 2521. wiosna - KONIEC No to moja ostatnia tura poszła To koniec tego rozdziału naszej górskiej sagi więc daruję sobie standardową rozpiskę HP-ków, terminy itd. - Jak widać obecna tura jest też łącznikiem z planowaną rakrutą i kontynuacją tych górskich historii. Z góry chciałbym Ci Keth serdecznie podziękować i pogratulować udziału w tej odsłonie kampanii. I to od początku do końca. U nas minął lekko ponad rok w naszym realu od początku sesji, wyszło w tymczasie 50 Tur, w grze większość z tych literek działo się w ciągu dwóch wiosennych miesięcy. Cel tej kampanii czyli dotarcie i kolonizacja Bastionu został osiągnięty. No i z miejsca chciałbym Cię zaprosić na kolejną odsłonę tej opowieści - Myślę, że jak się weźmie pod uwagę start i koniec sesji to ładnie widać progres postaci. Zwłaszcza społeczny no i pod względem kariery. Chyba nawet nie tylko u BG ale też tych BN-ów co się zwykle wokół nich przewijali. - A następna to by się działa w wiosennych początkach 2521 KI. Czyli w czasie najazdu armii Shurta Lenka na Kislev i Ostland. Więc klimaty byłyby zapewne głównie wojenne i okołowojenne. Co do Grety i ewentualnie nowych BG to zapewne by się wcielali w grupę ochotników pod sztandarami margrabiego jacy będą walczyć z siłami najedźców. Więc rekruta zapewne zaczęłaby się w podobnej scenerii jak ostatnia scenka w "Zającu". Właściwie podobnie jak ta z obecnej sesji tylko werbunek byłby nie do kolonizacji gór tylko do oddziału margrabiego jaki będzie walczył z chaosytami. - No i cóż, jak coś byś chciał dodać, zapytać, wyjaśnić, czy co to chyba jest do tego dobra okazja
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić |
22-04-2023, 19:03 | #360 |
Majster Cziter Reputacja: 1 | @Keth - No to mamy rekrutę do kontynuacji tej bastionowej sagi Dokładniej to tutaj: http://lastinn.info/rekrutacje-do-se...tml#post975258 - No i oczywiście z góry zapraszam Cię serdecznie do tej kontynuacji
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić |