Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Warhammer > Komentarze do sesji RPG - Warhammer
Zarejestruj się Użytkownicy


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 17-11-2022, 21:34   #1
Opiekun działu Warhammer
 
Dekline's Avatar
 
Reputacja: 1 Dekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputację
[WFRP 2ed.][Warsztaty] Przednówek - komentarze

Zasady gry, uwagi, ustalenia, ważne informacje

- Link do sesji: http://lastinn.info/sesje-rpg-warham...rzednowek.html

- Tempo odpisów: 4+4 ( 4 dni dla graczy, 4 dni dla mnie)

O mnie

Musicie wiedzieć o mnie kilka rzeczy:
1. Mam małe dzieci; czasami obiecuje ze coś zrobie np wieczorem a później nici z tego. Czasami jest gorszy dzień i tyle. Proszę się nie oburzać. Staram się za dużo nie obiecywać, ale czasami dam sie ponieść. Stąd tez długi czas na odpisy. Na szybko można mnie dorwać na Disco.


2. Po kilkunastu latach grania w młotka pewne rzeczy zdaja mi sie być oczywista oczywistością, ale niestesty tylko mi, więc pytajcie.


3. Podobnie jeśli chodzi o zasady; "przecież tak jest podręczniku" - no nie zawsze, czasami mi sie tylko zdaje, jestem tego świadomy.


4. Zdaje mi sie że znam podręcznik na pamieć i oczywiście mam racje, zdaje mi się. A tak na serio: podręcznik jest dla mnie osią zaczepienia a nie sztywnym wyznacznikiem, jak każdy zmieniam część zasad, elementów świata przedstawionego. To normalne, prosze się nie oburzać. W tych warsztatach postaram sie wyzbyć naleciałości, lecz nie wszystkich się da. Musicie być tego świadomi.


5. Zdecydowanie zbyt czesto korzystam z funkcji dyktowania, która lubi płatać figle. Chciałbym mieć tyle czasu ażeby nie musieć korzystać z tej funkcji, lecz niestety, nie chcem ale muszem.


Ludzie i miejsca

- Trogen - wasza wieś startowa
- Sieperting - wieś do której zmierzacie
- Edgar - sołtys Trogen
- Sygit - sołtys Sieperting
- Nora - zielarka ze Sieperting, daleka kuzynka Edgara
- Antonia - sołtys Sieperting po śmierci Sygita
- Linus Riehl - kapłan Sieperting
- Aredhel tal vas Morwen - jedyny ocalały łowca z Sieperting
- Rival - udomowiony, tresowany "wilk" Arefhela
- Chris i Leon - dwójka młodych drwali z Trogen, która ryszyła na pomoc do wsi Sieperting
- Tim - drwal, dobry znajomy Joachima

Mapa Sieperting




Ludność Sieperting
- Aktualnie ogółem 40 ludzi, głównie kobiety, starsi, chorzy i niedołężni. Wszyscy młodzi lub/i zdolni do walki zostali zamordowani

- Dzieci jest 15ścioro, wszyscy w ruinach





O bandytach

- Ilu jest bandytów? Sześciu; jeden Herszt, jeden „Kapłan”, 4 zbrojnych, z czego jeden ranny
- Herszt, dowódca, ubrany i wyposażony podobnie jak reszta, z pozoru nie do odróżnienia.
- „Kapłan” – Hochsztapler, bałamutnik, wprowadzony do wsi jako najwyższy kapłan mający zająć się tym obecnym, bo podobnież kulty uprawiał. Ma gadane, ale nic poza tym, broni trzymać nie umie.
- Ranny. Zatrucie żelazem. Właściwie wyautowany na ten moment. Oberwał od swego ziomka, gdy razem pochlali i postanowili się sprawdzić
- Gdzie mieszkają? W ruinach zameczku, dawnej siedziby Pana tych ziem. Drewniane elementy już dawno sparciały i padły, lecz kamienie stoją niewzruszone. Bandyci w piwnicy trzymają jeńców a sami zabudowali część góry na własne potrzeby. To nigdy nie był zamek warowny, lecz bronić się w nim można i ciężko puścić z dymem.
- Ile wystawiają straży? - Gdzie wystawiają straże? W zamku ciągle dwójka, we wsi tylko patrole, kilka razy na dzień.
- Na ile uważnie kontrolują wieśniaków? Właściwie to prawie w ogóle, ale jak kogoś złapią poza obrębem wsi to wieszają bez szansy na wytłumaczenie się. Poza tym maja zakładników.
- Jak wygląda pilnowanie wsi? Patrole + zakaz opuszczania rewiru + godzina policyjna pod karą stryczka
- Jak zwie się ich przywódca? Jurgen, ale jego ludzie mówią do niego szefie.

Ekstra ode mnie:
Cała ta banda wygląda jak oddział wojskowy, a właściwie to co z niego zostało. Mężczyźni zostali zwolnieniu albo zbiegli i stwierdzili że nie chce im się już robić. Na zbrojach były insygnia, lecz bandyci skrzętnie się ich pozbyli.



Wzór KP


imie "ksywka" nazwisko , profesja (login lastinn)

<avatar>

<opis postaci>

Cechy główne (skrót) - wartość procentowa - Do czego wykorzystujemy

Czym wyższa liczba tym lepiej. Testujemy rzucając kośćmi k100 ( wynik od 1 do 100), jak rzut wyjdzie tyle ile cecha albo mniej to jest sukces, jak więcej to porażka. 1 to krytyczny sukces, 100 (czy tam 0) krytyczna porażka. Używamy bezpośrednio, np w walce, lub pośrednio przez umiejętności np: ukrywanie się.

Walka wręcz (WW) - Walka w zwarciu (broń jednoręczna: miecz, włócznia, kij, operowanie tarczą)
Umiejętności strzeleckie (US) - Walka na dystans (Podstawowe: łuk, kusza)
Krzepa (K) - Siła fizyczna, w walce i nie tylko
Odporność (Odp) - Odporność na ciosy, ale również na choroby oraz zmęczenie
Zręczność (Zr) - Kradzież kieszonkowa, wszelakie akrobacje, uniki w walce
Inteligencja (Int) - Wiedza i możliwości jej wykorzystania, lotny umysł, postrzeganie otoczenia
Siła woli (SW) -Odporność na strach, magie, istotne dla magów ( Ciebie nie dotyczy)
Ogłada (Ogl) - Sprawianie dobrego wrażenia w rozmowie, przekonywanie do swoich racji bez użycia siły

Cechy drugorzędne (skrót) - wartość - Do czego wykorzystujemy

Stałe, lub wynikajace z cech podstawowych, wyjaśnie w boju.

Atak (A) - liczba ataków w turze
Żywotność/aktualna żywotność (Żyw) - Maksymalna liczba punktów życia, jeśli zejdzie poniżej zera możesz umrzeć, zostać okaleczona lub tylko pozbawiona przytomnośco
Siła (S) - Wynika z pierwszej cyfry krzepy, ważna zadawaniu obrażeń
Wytrzymałość (Wt) - Wynika z pierwszej cyfry odporności, ważna przy przyjmowaniu obrażeń
Szybkość (Sz) - Ważna w odniesieniu do innych, 4 to wartość standardowa dla człowieka
Magia (Mag) - Tylko dla czarowników
Punkty obłędu (Po) - Liczba traum, czym więcej tym wieksze szanse na stałe pomerdanie w głowie
Punkty przeznaczenia (PP) - Liczba przerzutów, czyli ile razy w ciagu doby możesz powtórzyć rzut, oraz liczba "żyć" - jeśłi twoja postać umiera, wykorzystujesz PP aby jednak to sie nie wydarzyło.

Schemat rozwoju - które cechy będzie można zwiększyć za otrzymane punkty doświadczenia ( po skończonym etapie sesji). Narazie nie zaprzątaj sobie tym głowy.

WW
US
K
Odp
Zr
Int
SW
Ogl


A
Żyw
S
Wt
Sz
Mag
Po
Pp

Aktualna - jak już coś sobie rozwiniesz to trzeba to odnotować

WW
US
K
Odp
Zr 40
Int
SW
Ogl

A
Żyw
S
Wt
Sz
Mag
Po
Pp

Umiejętności (skrót do testowanej cechy, podstawowa/zaawansowana) - opis

Testujemy jak cechy, stąd też wiemy jaka jest wartość graniczna. Np.:

- Opieka nad zwierzętami (Int, P) - Umiejętność oporządzenia zwierząt, podejście do zwierząt, nie tresura

Zdolności – opis

Np.:

- Broń specjalna proca - umiejętność posługiwania się procą ( nie taka jak myślisz, kręcona) nie każdy to umie, ale ty tak, latwiej schować niż luk albo kusze, nie potrzeba amunicji

Ekwipunek
To co w opisie profesji plus:
- broń jednoręczna
- łuk (ewentualnie)
- nóż

- brudne, znoszone ubranie codzienne
- podstawowe wyposażenie biwakowe ( koc, kubek, miska, sztucce, hubka i krzesiwo)
- ilość (zk) złotych koron - <5 na k100 ( wynik mniejszy lub równy 5 to jedna złota korona)
- ikosc (s) srebrników - K10
- ilość (p) mosiężnych pensów - wyższy wynik z 2k10
- ilość porcji niskiej jakości pożywienia - niższy wynik z 2k10.


 
__________________
ORDNUNG MUSS SEIN
Odpowiadam w czasie: PW 24h, disco: 6h (Dekline#9103)

Ostatnio edytowane przez Dekline : 20-04-2023 o 20:55.
Dekline jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-11-2022, 07:38   #2
Dział Postapokalipsa
 
Ketharian's Avatar
 
Reputacja: 1 Ketharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputację
Witam Mistrza i współgraczy, oby nam się grało gładko i przyjemnie, przede wszystkim Tildan.

Mój bohater to Manfred Acker, akolita kultu Sigmara (w grze będę częściej stosował określenie Młotodzierżca przez wzgląd na bitny charakter Manfreda). Młodzieniec życzliwy wobec współwyznawców, ale krewki na samą myśl o grzesznikach, Acker marzy o namaszczeniu na bitewnego kapłana i wstąpieniu do armii, aby móc gromić konsekrowanym młotem najeźdźców z Norski, zielonoskórych i insze bezbożne plugastwa. Jest bardzo dumny ze swojej umiejętności sylabizowania słowa pisanego, bo okupił tę rzadką u plebsu umiejętność mnóstwem wziętych na grzbiet rózg. Jest też wrażliwy na dziewczęcy urok, co w jego wieku nie powinno dziwić, a co stara się zwalczać żarliwą modlitwą za każdym razem, gdy dojrzy kawałek odsłoniętej kobiecej łydki. Tyle słowem wstępu, później dodam ewentualne rozwinięcia opisu.

MG, będziesz chciał stworzyć całą postać Manfreda własnoręcznie? Mogę zasugerować jakieś rozwinięcia?
 
__________________
Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis!
Ketharian jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-11-2022, 15:37   #3
Bellis perennis
 
Tildan's Avatar
 
Reputacja: 1 Tildan ma wspaniałą reputacjęTildan ma wspaniałą reputacjęTildan ma wspaniałą reputacjęTildan ma wspaniałą reputacjęTildan ma wspaniałą reputacjęTildan ma wspaniałą reputacjęTildan ma wspaniałą reputacjęTildan ma wspaniałą reputacjęTildan ma wspaniałą reputacjęTildan ma wspaniałą reputacjęTildan ma wspaniałą reputację
Ja również witam MG i Współgraczy na początku naszej przygody.

Postać:

Olga Kudert to młoda kobieta o szczupłej, ponurej twarzy, w której uwagę zwracają przede wszystkim lekko skośne brwi i szarozielone, zawsze lekko przymrużone, czujne oczy. Włosy ma ciemnobrązowe. Postronny obserwator oceniłby jej wiek na 26 lat. Ona sama nie zawraca sobie tym głowy, choć czci czas swoich narodzin w Noc Wiedźm. Największym szacunkiem darzy dwoje bóstw: Morra i Shallyę. Z natury samotniczka, nie szuka towarzystwa, ale i od niego nie stroni, jeśli się nadarzy. Jej rodzice zginęli podczas ataku wyznawców Khornego, Pana Czaszek, ona jako jedna z nielicznych, cudem ocalała. Rzadko używa prawdziwego imienia, woli by wołano ją Mara, co przy bladej cerze i chudej postaci, bardzo do niej pasuje. Jej skórzane ubranie jest mocno znoszone i przybrudzone – cóż, łażenie po kanałach nie sprzyja schludności. Zazwyczaj jej jedynym druhem jest pies, mały, kudłaty kundel o imieniu Bryt. Wyszkolony od szczeniaka do doli szczurołapa, potrafi tropić milczkiem, a w polowaniu wykazuje spryt, nieustępliwość i odwagę. Oldze trudno usiedzieć w jednym miejscu, dlatego opuściła miasto, gdy tylko nastała wiosna.

Link do obrazka postaci:
https://i.imgur.com/POrGb7G.jpg

Link do obrazka psa:
https://i.imgur.com/JJXOcZD.jpg

Dekline, przepraszam z góry, jeśli coś jest nie tak.
W razie potrzeby daj znać co, a poprawię natychmiast.
 
__________________
Życie to ciągłe czekanie: na dorosłość, na miłość, na autobus, na ulubiony serial, na szczęście, na wakacje, na przyjaciela... aż w końcu na śmierć.
Tildan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-11-2022, 18:59   #4
Dział Postapokalipsa
 
Ketharian's Avatar
 
Reputacja: 1 Ketharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputację
Manfred Acker, akolita Sigmara Młotodzierżcy

Pomyślałem sobie, że szczegółowy opis tworzenia postaci może zaciekawić zarówno Tildan jak i Elenorsara, dlatego postanowiłem zademonstrować ten proces krok po kroku.

Zdecydowałem się na wybór człowieka, który będzie akolitą jednego z imperialnych kultów i chociaż początkowo nastawiałem się na Verenę (boginię sprawiedliwości), na wniosek Dekline bez trudu przestawiłem się na Sigmara (bóstwo patronackie Imperium, założyciela ludzkiego mocarstwa, śmiertelnika, który dostąpił wyniesienia na boga jako najmłodszy członek panteonu). A ponieważ sigmarycki kult jest mocno wojowniczy, tym razem postanowiłem odstąpić od wizji wątłego uczonego z mało praktyczną wiedzą teologiczną i wcielę się w skórę bitnego młodziana marzącego o tytule bitewnego kapłana i o własnym pobłogosławionym przez Teogonistę młocie.


Współczynniki podstawowe

Zacząłem od kwestii najbardziej bazowej, czyli losowania współczynników (służy do tego tablica 2-1 na str. 18). Osiem pierwszych cech (Walka wręcz, Umiejętności strzeleckie, Krzepa, Odporność, Zręczność, Inteligencja, Siła woli i Ogłada) określa w przypadku człowieka suma wartości 20 oraz rzutu 2k10.

Moje rzuty wyniosły kolejno 4, 16, 6, 2, 18, 12, 6 i 14. Powiem szczerze, że trochę mnie zmartwiły wszystkie cztery niskie wyniki, bo Manfred nastawiony jest na walkę młotem, więc czekają go ciężkie wyzwania przy WW 24 przy jednoczesnym US 36 (pewnie sobie nawet nie zdaje sprawy z tego, że znacznie lepiej byłoby mu tym młotem ciskać). Słabo wyszła Odporność, przez co zapewne będzie bez przerwy zasmarkany, a co zimę złapie gruźlicę. No i Siła Woli to tylko 26, więc jego myśli będą natrętnie krążyć wokół walorów cielesnych szczurołapki, a nie wokół bogobojnych wersetów. Podręcznik rzuca graczowi jedną linę ratunkową w przypadku kiepskich rzutów, zasadę Łaski Shallyi (bogini miłosierdzia). Zasada ta pozwala zastąpić wybrany jeden wynik wartością 11 (czyli uśrednioną wartością rzutu 2k10). I po namyśle zdecydowałem poprawić właśnie Walkę Wręcz zmieniając poziom cechy z 24 na 31.

Tak prezentują się teraz moje główne cechy:

WW 31, US 36, K 26, Odp 22, Zr 38, Int 32, SW 26 i Ogł 34.

Żywotność człowieka to wynik 1k10 w tablicy 2-2 na str. 19. Wypadła mi dziewiątka, więc Manfred będzie miał początkową Żywotność 12. Od razu rzucam też w tablicy 2-3 na Punkty Przeznaczenia z wynikiem 6, co daje mi 3 PP.

Profil Manfreda zawiera oprócz sześciu cech głównych, Żywotności i Punktów Przeznaczenia również parę innych współczynników - są nimi Ataki (liczba ciosów zadawanych w jednej rundzie walki) równe z definicji 1, Siła równa pierwszej cyfrze Krzepy (czyli 2, kiepsko), Wytrzymałość równa pierwszej cyfrze cechy Odporność (czyli… 2, Sigmarze miej mnie w swojej opiece), Magia (dla postaci nie-czarującej równa 0). Szybkość równa bazowo 4 oraz Punkty Obłędu warte bazowo 0.

Oto ponownie profi postaci (ale uwaga, jeszcze nie finalny):

WW 31, US 36, K 26, Odp 22, Zr 38, Int 32, SW 26, Ogł 34, A 1, Żyw 12, S 2, Wyt 2, Szyb 4, Mag 0, PO 0, PP 3.


Umiejętności i zdolności

Drugim etapem tworzenia postaci jest rozpisanie umiejętności i zdolności związanych z pochodzeniem oraz wybraną profesją (w moim przypadku z rolą akolity). Na str. 20 podręcznika znajduje się informacja, że ludzie posiadają następujące cechy rasowe: plotkowanie, wiedza (Imperium) oraz znajomość języka staroświatowego, a także dwie zdolności wybrane losowo z tabeli 2-4, gdzie wyrzuciłem kolejno 78 (szczęście) oraz 43 (niezwykle odporny… chyba jakaś kpina… albo chwilę temu wyproszona łaska Sigmara).

Następnie zajrzałem do opisu profesji akolity, żeby wynotować sobie „zawodowe” umiejętności i zdolności Manfreda. Umiejętności to kolejno czytanie i pisanie, leczenie, nauka (astronomia lub historia, wybrałem dla Mańka historię), nauka (teologia), przekonywanie, spostrzegawczość, znajomość języka (klasyczny), znajomość języka (staroświatowy). Zdolności to kolejno bardzo silny albo szybki refleks (wybrałem bardzo silnego), charyzmatyczny albo urodzony wojownik (wybrałem wojownika), przemawianie.

Bardzo silny zapewnia mi premię +5 do Krzepy, Niezwykle odporny premię +5 do Odporności, Urodzony wojownik premię +5 do Walki wręcz, a Szczęście jeden dodatkowy przerzut kostki, gdybym był niezadowolony z wyniku rzutu podczas gry (każdy gracz posiada tyle punktów szczęścia, czyli przerzutów kostek, co Punktów Przeznaczenia, czyli Maniek ma ich 3+1.

I jeszcze jedna wisienka na torcie - na koniec procesu tworzenia postaci gracz otrzymuje jedno darmowe rozwinięcie cechy (+5 do cechy głównej albo +1 do cechy drugorzędnej, ale pod warunkiem, że rozwinięcie takie dopuszcza schemat rozwoju profesji). U akolity można rozwinąć WW, US, Odp, Int, SW, Ogł i Żyw, więc po namyśle zdecydowałem się na dalsze podbijanie Odporności.

A ponieważ trochę tych premii się nazbierało, koniecznie muszę zaktualizować swój profil postaci i wygląda on następująco:


Manfred Acker

WW 36, US 36, K 31, Odp 32, Zr 38, Int 32, SW 26, Ogł 34, A 1, Żyw 12, S3, Wyt3, Szyb 4, Mag 0, PO 0, PP 3, PŚ 4.

Umiejętności: czytanie i pisanie, leczenie, nauka (historia), nauka (teologia), plotkowanie, przekonywanie, spostrzegawczość, wiedza (Imperium), znajomość języka (klasyczny), znajomość języka (staroświatowy).

Zdolności: bardzo silny, przemawianie, urodzony wojownik, niezwykle odporny, szczęście.


W powyższym poście pominąłem losowanie parametrów wyglądu, sytuacji rodzinnej oraz doboru ekwipunku, rozrysuję to w osobnym wpisie.

Dekline, mam nadzieję, że nie zrobiłem nigdzie błędu - jeśli tak, nie wahaj się besztać!
 
__________________
Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis!

Ostatnio edytowane przez Ketharian : 19-11-2022 o 19:07.
Ketharian jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-11-2022, 19:33   #5
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Ja też witam. Ja będę pełniłem rolę tzw. doradcy, czyli komentatora, który od czasu do czasu, albo i nie będzie miał do wrzucenia coś pomocnego.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-11-2022, 22:28   #6
 
Elenorsar's Avatar
 
Reputacja: 1 Elenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwu
Witam wszystkich. Na razie się nie rozwijam, ale jak Dekline zaakceptuje kartę to także przestawię swoją postać. Przepraszam, że tak późno, niestety dwa dni miałem wyjęte praktycznie. Karta zaraz zostanie wysłana na pw. Powodzenia i kolej gry

Katharin, dzięki za rozpiskę. Upewniłam się, czy dobrze zrobiłem
 
Elenorsar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-11-2022, 20:02   #7
Opiekun działu Warhammer
 
Dekline's Avatar
 
Reputacja: 1 Dekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputację
Tildan: Już wczoraj uzupełniłem Twoją kartę. Jedyne co mi zostało to wzięcie darmowego rozwinięcia. Przejrzyj proszę listę swoich umiejętności i wskaż tą które twoim zdaniem jest najbliższa twojej idei postaci. Rozwinę ten właśnie współczynnik.

Ket: I bardzo to proszę tak sobie pomyślałeś. Też zastanawiałem się czy to robić, ale bałem się że wyjdzie to za długa epopeja. Tobie wyszło to całkiem schudnie, a w połączeniu z moim opisem, patrz karta tildan w sesji, mamy właściwie komplet informacji. Dzięki.

Przechodząc do karty, widzę że zastosowałeś wariant losowości cech głównych, ja dopuszczam jeszcze wariant doboru: wrzucenia 9 razy, odrzucenia najniższego wyniku, a każdego wyniku mniejszego od 6 zamienienie na 6 właśnie, to jest jakakolwiek cecha nie będzie niższa niż 26 (oczywiście mówimy tu o człowieku). W przedstawionym przeze mnie układzie, mamy większą dowolność, oraz wpływ na to jak będzie wyglądać nasza postać. Bardzo prosto można otrzymać postać która ma dosyć dużą siłę i wytrzymałość, dając wyniki z trójką z przodu ( 30, 31 itd)do tych cech., Można też fajnie sobie dopasować umiejętności i zdolności. Aczkolwiek to nie jest tak że któryś z tych systemów jest lepszy albo gorszy. Przypominam że według podręcznika podstawowego profesję też losujemy, a wariant ani przedstawiony przeze mnie a nie przez Keta tego nie stosuje.

Jeżeli chodzi o zdolności, to zdolność o nazwie szczęście często zmienia swoją definicję. Warto umówić się na początku rozgrywki, co dane szczęście będzie oznaczać, żeby później nie było niedomówień.

Warto również na etapie wpisywania umiejętności, dopisać według jakiej cechy głównej decyduje się dana umiejętność. Pamiętajcie że prawdopodobnie nikt nie zna wszystkich umiejętności oraz cech od nich zależnych lepiej mieć to w jednym miejscu. Tak jak zostało to przedstawione w karcie tildan.

Mam nadzieję że przekonwertujesz kartę na format taki jaki przedstawiłem w przypadku karty tildan?

Do wszystkich:

Jeżeli chodzi o ekwipunek, to tam zbyt wielkiej filozofii nie ma, ale mam wymaganie co do pieniędzy oraz żywności . Zaznaczam że nie jest to wykładnia z podręcznika

- ilość (zk) złotych koron - <5 na k100 ( wynik mniejszy lub równy 5 to jedna złota korona)
- ikosc (s) srebrników - K10
- ilość (p) mosiężnych pensów - wyższy wynik z 2k10
- ilość porcji niskiej jakości pożywienia - niższy wynik z 2k10.

Arch: Część, fajnie że zawitałes.

Elon: Właśnie nie przeglądam się karcie.
 
__________________
ORDNUNG MUSS SEIN
Odpowiadam w czasie: PW 24h, disco: 6h (Dekline#9103)

Ostatnio edytowane przez Dekline : 20-11-2022 o 20:05.
Dekline jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-11-2022, 21:28   #8
Bellis perennis
 
Tildan's Avatar
 
Reputacja: 1 Tildan ma wspaniałą reputacjęTildan ma wspaniałą reputacjęTildan ma wspaniałą reputacjęTildan ma wspaniałą reputacjęTildan ma wspaniałą reputacjęTildan ma wspaniałą reputacjęTildan ma wspaniałą reputacjęTildan ma wspaniałą reputacjęTildan ma wspaniałą reputacjęTildan ma wspaniałą reputacjęTildan ma wspaniałą reputację
Dekline

Co do rozwinięcia jednej z umiejętności, to wybrałam skradanie się.
Nie wiem, czy słusznie, ale wyszłam z założenia, że to może się przydać w toku przygody.

EDIT:

Mam pytanie, co do broni mojej postaci.
Czy to konkretnie jest:
a] drewniana pałka,
b] drewniana wekiera
c] morgenstern
 
__________________
Życie to ciągłe czekanie: na dorosłość, na miłość, na autobus, na ulubiony serial, na szczęście, na wakacje, na przyjaciela... aż w końcu na śmierć.

Ostatnio edytowane przez Tildan : 20-11-2022 o 22:38.
Tildan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-11-2022, 06:12   #9
Opiekun działu Warhammer
 
Dekline's Avatar
 
Reputacja: 1 Dekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputację
Słusznie, czy nie, to zależy czy będziesz z tego korzystała. Jeśli tak to dobrze.


Drewniana pałka, bo pozoslaey są na dodatkową umiejętność. Możesz wybrać dowolną broń jednoręczna podstawowa: pałką, włócznia, kij, młot, siekiera. Wybrałem pałkę bo bardziej pasuje do postaci, łatwiej jest wytłumaczyć że masz przy sobie pałkę, bo każdy nosi jakas broń, niż miecz, który świadczyłby o tym że nie jesteś tym za kogo się podajesz. Mechanicznie nie robi różnicy. Włócznia ma tylko dodatkowy profit, ale jest długa, nie poręczna no i znów argument: a po co pani to?
 
__________________
ORDNUNG MUSS SEIN
Odpowiadam w czasie: PW 24h, disco: 6h (Dekline#9103)
Dekline jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-11-2022, 11:16   #10
Dział Postapokalipsa
 
Ketharian's Avatar
 
Reputacja: 1 Ketharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputację
Postawiłem na losowość praktycznie wszędzie z wyjątkiem profesji, ponieważ profesję wolałem dobrać ręcznie pod założenia scenariusza. KP w pożądanej wersji przygotuję albo dzisiaj w ciągu dniówki (niedługo wyjeżdżam na drugą zmianę) albo jutro do południa, jeśli to nie problem. Muszę jeszcze poszukać odpowiedniego awatarka.


Ekwipunek

Tę akurat kwestię podręcznik przedstawia dość wyczerpująco, więc oprócz ubrania podróżnego, plecaka z kocem i miską/sztućcami oraz sztyletu Manfred będzie posiadał młot kowalski (broń jednoręczna mogąca budzić słuszne skojarzenia z kultem Młotodzierżcy), starannie spakowane szaty ceremonialne (w skromnej wersji akolickiej) i odlany z żelaza święty symbol noszony na rzemyku na szyi (w postaci komety). W sakiewce jeden srebrnik, siedem pensów. I do tego trzy racje żywnościowe.
 
__________________
Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis!
Ketharian jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:39.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172