lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Komentarze do sesji RPG - Warhammer (http://lastinn.info/komentarze-do-sesji-rpg-warhammer/)
-   -   Sodraland 2527 - komenty (http://lastinn.info/komentarze-do-sesji-rpg-warhammer/20593-sodraland-2527-komenty.html)

Pipboy79 03-08-2023 15:01

Tura 02 - 2527.01.27 mkt; południe
 
- Oki, wróciłem z urlopu to post jest i mam nadzieję wrócić do standardowego rytmu sesji czyli 5+2 :) Co do terminu to jest 9 dób na zmajstrowanie posta czyli do północy w pt. 08.11.


Stan postaci:

Warmund Kruger 12/12 ŻYW; R 6
Kristof Grummiohr 13/13 ŻYW; R 2



PZ

Warmund 92 PZ
Kristof 147 PZ


---



- W tej turze minęło ok 1-2 h. Tak mniej więcej na spotkaniu w sali narad, obgadaniu tego wszystkiego co szef mówi i co reszta ze sobą rozmawia. Pod koniec tury jest mniej więcej połowa dnia. Burza zdążyła się skończyć ale nadal jest na zewnątrz mokro, zimno i ponuro.


- Co do opisów przyrody/klimatu to ja daję poglądowy opis w nagłówku danej sceny. np.

Cytat:

Warunki: sala narad; jasno; gwar rozmów; ciepło; na zewnątrz: jasno, zachmurzenie, d.sil.wiatr, mroźno (mod -15)

- To to jest właśnie opis warunków wewnątrz pomieszczenia i na zewnątrz. Te na zewnątrz to głównie z powodu terenu i pogody. Modyfikatory przy opisie temperatury to mody do testów przetrwania, odporności, noclegu itd.


- Sama zas pogoda to kwestia generatora. Na każdą turę kulam jaka będzie. Temperatura, wiatr i opady. Z tego wychodzi tzw. temperatura odczuwalna i powyższe opisy i modyfikatory.



- Ponieważ w mieście gdzie panuje plaga każdy ma szansę ją złapać to raz w tygodniu gry będę kulał czy BG też nie złapali tego syfa. To takie zagrożenie tła, z samego przebywania na terenie gdzie panuje plaga. Jak oprócz tego ktoś coś będzie gmerał w takim zarażonych klimatach i miejscach no to już osobne rzuty i sprawa. Ogólnie miejcie świadomość, że BG nie są tutaj wyjątkiem i też mogą zostać zarażeni plagą noworoczną.



- Oki a co do tury to po prostu dalszy ciąg narady. Szef rozwija temat o co mniej więcej chodzi w liście. Jest rozmowa o tym wszystkim itd.

- Co do questów:

- trzeba znaleźć milady Vivian von Schwarz (Dom Uczonych)
- trzeba znaleźć Ostrą Karę (świątynia Mirmydii)


- Co do milady to przybyła do miasta kilka m-cy temu. Uczeni i magowie np. Warmund i Franziska mogli ją nawet poznać przelotnie. Mają więc podobne informacje no i wiedzą jak Vivian wygląda. Reszta jej raczej nie spotkała np. Kristof.

- Milady jest potrzebna Maximo do tłumaczenia starożytnych języków bo ponoć Vivian zna takie języki. Więc trzeba ją odnaleźć i poprosić o pomoc w tej sprawie. Niestety nie wiadomo gdzie się znajduje i czy w ogóle jest jeszcze w mieście bo często wyjeżdżała prowadząc różne badania.

- Wiadomo, że pochodzi z Imperium (Stirland) i interesuje się starożytnością we szelkiej postaci stąd też i jej znajomość wymarłych języków.

- Co do Ostrej Kary to Maximo nie wie dokładnie co to jest. Sam o tym dowiedział się z jakichś opisów gdzie to jest wspomniane ale nie opisane. Więc z kontekstu wywnioskował, że to jakiś przedmiot i służył do wymierzania kary ale nie jest opisane co to jest. I ten przedmiot ma się znajdować w posiadaniu świątyni Mirmydii w mieście. Trzeba by pogadać z kapłankami aby pomogły ustalić co to jest i zgodziły się pomóc w tej sprawie.


- No i ogólnie jak są wszyscy albo prawie wszyscy śmiałkowie w jednym miejscu to jest okazja pogadać ze sobą nawzajem. I jbc to wszyscy tam się znają chociaż na tyle co jest to opisane w Galerii Bohaterów i to nie od wczoraj.


- W tej turze bym chciał wiedzieć:

- czy BG integrują się z kimś ze śmiałków podczas zebrania
- jak BG reaguje na wieści z listu co czyta de Soto
- jak BG zamierzają zabrać się do poszukiwań


- W tej turze macie do dyspozycji czas powiedzmy do zmierzchu.


---


- I chyba tyle ode mnie na tą turę. Jbc to dajcie znać co jest niezbyt klarowne albo o czymś zapomniałem.

Baird 03-08-2023 22:24

Veto!
Jak to przeciążony? Przeciez nie mam.żadnej zbroi. Ciuchy, pas, rękawiczki, peleryna, miecz, bicz i sztylet w bucie, ja się zastanawiałem czy se jajek warmund nie odmrozi jak wyjdzie na zewnątrz, a ty mi go rozbierać każesz. :D

Baird 03-08-2023 22:35

A tak pozatym to proponowałbym się rozdzielić. Ja na pewno ruszam do biblioteki szukać czarnej pani ze stirlandu, myśle że na pewno zabieram franciszke. Może jeszcze 1-2 npc z listy dobiore. Czuję że przydał by się "Van Hel" do tej rozmowy ;)

Kristof może iść po Ostrze, proponował bym wziąć bretończyka, może kogoś ze specjalizacją w religie południa do rozmowy z siostrami.

A tak ogólnie to na pewno chodzi o Myrmydię? Bo Kara, i to ostra, to bardziej kwestia Vereny :P

Pipboy79 03-08-2023 22:42

Cytat:

Veto!
Jak to przeciążony? Przeciez nie mam.żadnej zbroi. Ciuchy, pas, rękawiczki, peleryna, miecz, bicz i sztylet w bucie, ja się zastanawiałem czy se jajek warmund nie odmrozi jak wyjdzie na zewnątrz, a ty mi go rozbierać każesz.
- Każda kolejna dziesiątka KRZ daje 1 slot udźwigu. Tabelka jese w Brudnopisie na s.21.

- A co do ekwipunku Warmunda:

Cytat:

Miał na sobie swój typowy szlachecki strój z rękawiczkami, wysokimi jeździeckimi butami i czerwoną jak krew peleryną. Przy pasie Krüger nosi swój posrebrzany miecz, który wisi mu na lewym biodrze,
- Wszystko powyższe z ubrania nie liczy się do ekwipunku.

- Miecz jako pierwsza br. jednoręczna też nie.


Cytat:

po prawej stronie wisi bicz
- Broń jednoręczna = 1 slot


Cytat:

oraz 5 fiolek wypełnionych dziwną czerwoną oleistą cieczą i dwie sakiewki. Jedna na monety, w drugiej Warmund trzyma kawałki węgla, siarki, papierki i inne łatwopalne komponenty.
- Torby, sakwy i inne takie, łącznie 1 slot.


Cytat:

Charakterystycznym elementem wyglądu Krügera prócz czerwonej peleryny jest długi łańcuch, który nosi przewiązany na skos na piersi.
- 2 m łańcucha = 2 sloty


Cytat:

Łańcuch ten jest często używany w parze z żelaznymi kajdanami, które teraz, podobnie jak inne przydatne przedmioty, Krüger trzymał w swoim plecaku.
- Kajdany = 1 slot. Nawet jeśli są w plecaku to nadal 1 slot. Liczy się w momencie gdy się dźwiga ten plecak lub kajdany.


Cytat:

Wspomniany plecak stał oparty o ścianę, tuż obok nóg Warmunda. U góry plecaka wystawała główka pochodni, z boku wisiała dodatkowo latarnia sztormowa, a z drugiej strony zawieszono róg sygnałowy jakiego używa się w bitwie.
- Pochodnia = 1 slot (podobnie jak pałka albo inna br. jednoręczna)
- lampa = 1 slot




- Czyli łącznie z rzeczy poza standardowymi ubraniami to wychodzi jakieś 7/2 slotów z plecakiem, bez plecaka jakies 4/2.


- Oczywiście można wyjść poza ten limit i dźwigać więcej ale wtedy mowa już o przeciążeniu postaci. Czyli:

Cytat:

- Jeśli komuś mało ekwipunku, może przeciążyć postać. Za każdą następną wartość swojej Krzepy ma obniżoną Szybkość o 1 i dwucyfrowe staty o 10. Czyli jeśli ktoś ma tej Krzepy na 35 może przeciążyć postać o 1. Wówczas Krzepa ulega podwojeniu czyli tak jakby miała wartość 70 czyli daje to 7 slotów. Szybkość spada jednak o 1 i dostaje się mod -10. Kolejny skok o kolejne 35 to wartość 105 czyli już 10 slotów ale Szybkość spada o 2 a modyfikatory rosną do -20.
Brudnopis s.22


- Ogólnie zaś plecak i duże torby na bagaże to raczej się nosi w podróży lub innej okazji gdzie trzeba zabrać więcej rzeczy na dłuższy czas. Po mieście się raczej chodzi bez tego.

Cioldan 04-08-2023 13:04

Cześć,

Baird
jako postać z taką rangą możesz stworzyć swoich towarzyszy (chyba wieeelu) i niech oni latają za Twoim BG... taka tam sugestia ;).

Pipboy79
Co do towarzyszy. Czy tworząc ich, wybieram rasę, potem podstawową profesję i jakieś dwa zdania kim oni są?
Czy może sam opis?
Albo tylko kilka opisowych słów + atrybuty.
Chyba, że wolisz jakiś dłuższy opis, to żaden problem ;).

Baird 04-08-2023 13:49

Cioldan Mogę twojej postaci zapłacić jak mi plecak będzie nosić. :D

Pip Jak plecak i łańcuch zostawie to będzie 5 mniej?

Pipboy79 04-08-2023 17:40

Cytat:

Pipboy79
Co do towarzyszy. Czy tworząc ich, wybieram rasę, potem podstawową profesję i jakieś dwa zdania kim oni są?
Czy może sam opis?
Albo tylko kilka opisowych słów + atrybuty.
Chyba, że wolisz jakiś dłuższy opis, to żaden problem .
- Ilość pomocników zależy od Rangi. Spis jest na s.12 Brudnopisu.

- Co do mechy to wszyscy mają startowe, rasowe staty. Do tego powiedzmy ze 2 umsy charakterystyczne w jakich się specjalizuje dana postać. No i Rangę najlepiej niższą niż postać główna.

- Zaś fabułę kto to jest i dlaczego trzyma się z główną postacią to już wedle uznania. Cała historia życia nie jest potrzebna ot dobrze by było opisac pi x oko kto to jest, czym się charakteryzuje, zajmuje itd.



Cytat:

Pip Jak plecak i łańcuch zostawie to będzie 5 mniej?

druga br. jednoręczna (bicz) 1/2
torby, sakwy itd. 2/2


plecak (+4 sloty, razem 6/2 = -20 do testów)

pochodnia 1/1
kajdany 2/2
lampa 1/1

Cioldan 04-08-2023 22:22

Cytat:

Napisał Pipboy79 (Post 980127)
- Ilość pomocników zależy od Rangi. Spis jest na s.12 Brudnopisu.

- Co do mechy to wszyscy mają startowe, rasowe staty. Do tego powiedzmy ze 2 umsy charakterystyczne w jakich się specjalizuje dana postać. No i Rangę najlepiej niższą niż postać główna.

- Zaś fabułę kto to jest i dlaczego trzyma się z główną postacią to już wedle uznania. Cała historia życia nie jest potrzebna ot dobrze by było opisac pi x oko kto to jest, czym się charakteryzuje, zajmuje itd.

Oczywiście wiem ilu pomocników mi przysługuje, wiem gdzie szukać w Brudnopisie. Zadam więc konkretne pytanie.

Czy tworząc towarzysza mogę dać mu podstawową profesję z "Career Compendium"??

Pipboy79 04-08-2023 23:01

Cytat:

Oczywiście wiem ilu pomocników mi przysługuje, wiem gdzie szukać w Brudnopisie. Zadam więc konkretne pytanie.
- Szpoko, wolałem się upewnić czy wszystko jasne :)


Cytat:

Czy tworząc towarzysza mogę dać mu podstawową profesję z "Career Compendium"??
- Czyli? Nie znam angielskiej terminologii.

Baird 04-08-2023 23:56

Kompendium Profesji, niestety nie ma wersji polskiej (jeszcze ;) )

Pip, widziałeś moją dokową kartę ostatnio?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:19.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172