Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Horror i Świat Mroku > Archiwum sesji RPG z działu Horror i Świat Mroku
Zarejestruj się Użytkownicy


Zobacz wyniki ankiety: Co z chętnymi do gry, którzy się nie dostali?
Nie zmieścili się, więc mówi się trudno. 15 graczy to max! 0 0%
Przyjmijmy wszystkich chętnych, to w końcu sesja otwarta! 5 33.33%
Gracze mają 2tyg. na odpowiedź do sesji. Jeśli ktoś jej nie udzieli, wylatuje i może wejść nowy. 10 66.67%
Głosujących: 15. Nie możesz głosować w tej sondzie

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20-11-2007, 20:12   #51
Banned
 
Reputacja: 1 Arango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodze
Prusowie, Prusów, Prusom, Prusów, Prusami, Prusach, Prusowie - proszę

Behemot czy Ty masz zegar w XIII wieku ?
 
Arango jest offline  
Stary 20-11-2007, 20:13   #52
 
merill's Avatar
 
Reputacja: 1 merill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputację
Jeśli chodzi o odmianę to raczej Prusowie, choć magistra z polonistyki nie mam, ale to jest poprawna forma. Co do pytania o mylenie nazw nie wiem. Zgadzam się z behemotem, że taki skrót wydarzeń co jakiś czas byłby bardzo pomocny.

Pozdrawiam wszystkich mrocznych

P.S. Niech nikt mojej postaci nie próbuje utożsamiać z moją osobą, nie jestem jakimś faszystą-mediewista, i wolę "rotę" od "tamtaradei".:P
 
__________________
Czekamy ciebie, ty odwieczny wrogu, morderco krwawy tłumu naszych braci, Czekamy ciebie, nie żeby zapłacić, lecz chlebem witać na rodzinnym progu. Żebyś ty wiedział nienawistny zbawco, jakiej ci śmierci życzymy w podzięce i jak bezsilnie zaciskamy ręce pomocy prosząc, podstępny oprawco. GG:11844451
merill jest offline  
Stary 20-11-2007, 20:35   #53
Konto usunięte
 
Mira's Avatar
 
Reputacja: 1 Mira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputację
Behemot apropo prośby już się wypowiedziałam. Linki pojawią się na dniach. Na razie mamy techniczy rozgardiasz, a i obsada wciąż nie jest pełna.

Co do streszczeń - świetny pomysł, ale czasochłonny. Na mnie niestety nie liczcie.

Behemot co do Twojego drugiego pytania (na pierwsze odpowiedzi nie znam, ale myslę, że google pomoże), pamiętaj, że formy staropolskie są często trochę inne niż te współczesne. Poza tym wówczas nie miał ich kto sformalizować, więc różne regiony inaczej odmieniały - wedle swoich naleciałości gwarowych. Tak więc skoro sesję stylizujemy, można stosować dowolną formę, byleby tylko się jej trzymać.

Edit: Linki zrobione
 
__________________
Konto zawieszone.

Ostatnio edytowane przez Mira : 20-11-2007 o 21:05.
Mira jest offline  
Stary 21-11-2007, 00:18   #54
 
Grey's Avatar
 
Reputacja: 1 Grey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodze
Arcybiskup Jakub Świnka

1. Kto zacz
Arcybiskup, metropolita gnieźnieński Jakub Świnka, herbu Świnka
Kanonik zakonny, którego osoba i przekonania są szeroko znane, jeden z najzdolniejszych polityków okresu.

2. Przynależność rasowa
Człowiek (mag)


3. Wygląd

Nieco nalany, zawsze bogato ubrany w szaty podkreślające kościelną pozycję, najwyższą na terenach Polski. Nadwagę kryje szeroka sutanna, lecz nie są jej w stanie ukryć pęczniejące policzki i grube palce, szczodrze przyozdobione pierścieniami.
Wiek to około 40 lat, aczkolwiek trudno to ustalić, a sam Jakub nie przykłada do tego uwagi i nie chwali się.

4. Przyczyna przybycia
Jakub Świnka to polityk międzynarodowej renomy, przy tym gorący orędownik zjednoczenia Polski. Jednocześnie powszechnie znana jest jego niechęć wobec Niemców i narzędziowego Zakonu Najświętszej Marii Panny. Powszechnie uważa się, że Jakub wiele by dał, aby Polska została zjednoczona przez Piasta, lecz jeśli nie byłoby to możliwe, byłby skłonny pomóc choćby Czechom, którzy dzielą niechęć wobec Niemców, w dokonaniu tak wielkiego dzieła.

Księżna Lorianna rzecz jasna zdaje sobie doskonale sprawę z tego, że obecność sprzymierzeńca jest nieodzowna i upatruje w arcybiskupie swoją szansę, bowiem jest z Piastów, a kanonik jest jedyną osobą, która w zgodzie z prawem Kościoła może dokonać koronowania Króla Polski. Jednak zdaje sobie sprawę, że Jakub Świnka zdecydowanie chętniej widziałby w roli Króla Księcia Bolka, niż ją.

Arcybiskup rzecz jasna pochodzi, w terminie krótkim, z Gniezna, gdzie niedawno, ledwie przed rokiem, zyskał tytuł i pozycję. Wcześniej był kanonikiem krakowskim, a skąd pochodzi naprawdę? Tego właściwie nikt nie wie. Ród Świnki dopiero zaczyna się ujawniać, co budzi pewne podejrzenia bardziej wnikliwych obserwatorów politycznych perturbacji na terenie niegdyś należącym do Piastów.

Arcybiskup, czego nie ukrywa, skończył kościelne studia w Rzymie, specjalizując się w prawie. Stąd też jego znana i wielka praca nad prawami w Kościele Wielkopolskim.

5. Plotki
a) Nieżyczliwi twierdzą, że życie Jakuba Świnki nie przypomina zupełnie tego, co sam głosi. Wyjątkowo złośliwi twierdzą, że w jego komnatach nierzadko goszczą kurtyzany.
b) Niektórzy nieszczęśnicy, nieliczni jednak, twierdzą nawet, że w czas domniemanych orgii Jakub Świnka daje upust czemuś więcej niż tylko swojej chuci.
c) Pewien sługa, który uciekł z domu Świnki świadczył nawet, że Jakub kuma się z samym diabłem i mrocznymi istotami, które nie umierają śmiercią uczciwego człowieka.
d) Ponoć sługę trafiła kara za wiarołomstwo. Kilka dni po ucieczce zdechł na potworne konwulsje. Wedle niektórych była to kara boska za złe świadectwa wobec bogobojnego człowieka.
e) Wedle niektórych była to kara wymierzona ręką Jakuba Świnki.
f) Pewne osoby, znające się na magyi twierdzą, że był to czar i że Jakub jest magiem. Ci jednak tego nie rozgłaszają, bo i ich sumienie czyste nie jest.

6. Powiązania
Księżna Lorianna - zaprosiła arcybiskupa powiem słusznie widzi w nim największego sprzymierzeńca w próbie zjednoczenie Królestwa. Arcybiskup wie o mrocznej tajemnicy Lorianny. To budzi w nim sprzeczne uczucia. Z jednej strony zdaje sobie sprawę z zagrożeń, z drugiej w nienaturalnych mocach upatruje niezwykłej mocy, która może okazać się niezbędna w budowie Królestwa.
Książe Bolko - Jakub Świnka zapytany przez diabła, kogo widzi jako przyszłego Króla, bez zastanowienia odpowiedziałby - Bolka. Ale po zastanowieniu odpowiedź byłaby prawdopodobnie inna... Zdecydowanie przeciw jest jego związek z wampirzycą...
Laszlo Andras - nie raz i nie dwa arcybiskup spotykał się z Laszlem na różnych dworach, w tym i u siebie w katedrze. Trudno powiedzieć, czy się lubią. Zdecydowanie się szanują jako dyplomaci.
Mistrz Emmanuel - byłoby eufemizmem powiedzieć, że Jakub Świnka nie lubi nadwornego maga. Wręcz organicznie go nie cierpi. I z całych sił zwalcza. W wizji Jakuba, jak i Kościoła, nie ma miejsca na kogoś, kto para się magią w sposób oficjalny. To wielka potwarz dla Piastowskiego rodu, że gości u siebie oficjalnie takiego poganina i bałwochwalca. Jakub zupełnie nie dostrzega, że w gruncie rzeczy Emmanuel zajmuje się tą samą dziedziną. To kwestia mało istotna. Problemem pierwszej wagi jest dyplomatyczna ujma. Bo jakże to tak. Chrześcijański kraj wspierający pogaństwo i pakty z demonami?!
Berenika Dobrzyńska - ta młoda osóbka jest córką księcia dobrzyńskiego, Ziemowita Dobrzyńskiego, bliskiego przyjaciela Jakuba Świńki. W czasie gdy jeszcze był kantorem kapituły gnieźnieńskiej pogodził księcia z sąsiadem. Spór dotyczył granicznych ziem. Od tej pory stara się regularnie odwiedzać Ziemowita, co dwa, trzy lata. Rzecz jasna stara się otoczyć córkę przyjaciela najlepszą opieką. Jednak czyni to raczej nie osobiście, bowiem nie chciałby, aby ta poznała zbyt wiele prawdy o wysoko-postawionym duchownym, którego ma za dobrodusznego wujka.
Burkhard Albrecht von Truttcheweitz - Jakub szanuje owego gracza, marszałka zakonnego, jako godnego przeciwnika, ale jako Niemca szczerze nienawidzi. Dobrze wie, że obecność zakonnika oznacza, że Krzyżacy wiedzą o knowaniach Lorianny i będą się starać przeciwdziałać.
Ojciec Franciszek - zwierzchność wobec przeora nie oznacza, że Jakub nie obawia się tego fanatyka. Ma się w ostrożności i najchętniej odprawiłby franciszkanina do klasztoru. Jednak jak na doskonałego polityka udaje, że obecność ojca jest mu jak najbardziej na rękę i obcowanie z niemal świętym sprawia przyjemność.
Sir Gregor Anzulewicz - arcybiskup od dawna intensywnie koresponduję z Gregorem. Tak więc dyplomata dobrze zdaje sobie sprawę z planów Jakuba i w kwestiach zawodowych, można powiedzieć, są przyjaciółmi. W kwestiach prywatnych dotąd szlachcic jedynie brał udział w polowaniach pod Gnieznem, organizowanych przez Świnkę.

7. Moce
Duch
Umysł
Pierwsza

Postać wzorowana na autentycznej - http://pl.wikipedia.org/wiki/Jakub_%C5%9Awinka
 

Ostatnio edytowane przez Grey : 18-12-2007 o 00:48.
Grey jest offline  
Stary 21-11-2007, 15:54   #55
Konto usunięte
 
Mira's Avatar
 
Reputacja: 1 Mira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputację
Dyskusja o ghulach została przeniesiona do osobnego tematu (TUTAJ) i tam też możecie ją kontynuować.
 
__________________
Konto zawieszone.

Ostatnio edytowane przez Mira : 21-11-2007 o 15:58.
Mira jest offline  
Stary 22-11-2007, 11:24   #56
Konto usunięte
 
Mira's Avatar
 
Reputacja: 1 Mira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputację
Ok, trzeba oficjalnie podsumować sondę, z której jednoznacznie wynika, że każdy grający zobowiązany jest do napisania minimum jednego posta na 2 tygodnie. W przeciwnym razie wylatuje.

Teraz inna kwestia: Co zrobimy jeśli dojdzie do walki?
Wynik nie powinien zależeć od "widzimisie", bo wtedy wygra ten, kto pierwszy napisze posta. Specjalnie w tym celu podłączyłam do gry kostki - pytanie tylko: jak z nich korzystać?
Macie jakieś propozycje?

Ja mam dwie:
1. Każdemu przysługuje jedna kostka k10 bez względu czy jest wampem, magiem, czy człowiekiem i np. wygrywa ten, komu wypadnie niższa cyfra.
2. Ludziom przysługuje 1k10, ghulom 2k10, wampirom i magom 3k10 --> starcie wygrywa ten, który ma większą liczbę oczek.
 
__________________
Konto zawieszone.
Mira jest offline  
Stary 22-11-2007, 11:34   #57
homeosapiens
 


Poziom Ostrzeżenia: (0%)
Tutaj powstaje dylemat. Jeżeli wybierzemy opcję drugą będzie niesprawiedliwa, ponieważ ludzie nie będą mieni szans. Pierwsza też będzie niesprawiedliwa, ponieważ ludzie nie powinni mieć szans. Według mnie powinniśmy po prostu głosować. Ja jestem za opcją numer dwa, przy czym Kordowi należy przyznać cztery kostki .

Pozdrawiam.
 
 
Stary 22-11-2007, 12:04   #58
Zak
 
Zak's Avatar
 
Reputacja: 1 Zak wkrótce będzie znanyZak wkrótce będzie znanyZak wkrótce będzie znanyZak wkrótce będzie znanyZak wkrótce będzie znanyZak wkrótce będzie znanyZak wkrótce będzie znanyZak wkrótce będzie znanyZak wkrótce będzie znanyZak wkrótce będzie znanyZak wkrótce będzie znany


A ja znalazłem połączenie . Jeżeli wampir nie używa swoich nadprzyrodzonych zdolności to ma zwyczajny rzut 1k10, a jeżeli korzysta i się w ten sposób ujawnia to ma 3k10.

Oczywiście nie znam systemu ale myśle, że jest coś takiego jak nadprzyrodzone zdolności wampirów i ghuli.
 
Zak jest offline  
Stary 22-11-2007, 14:43   #59
 
Lukadepailuka's Avatar
 
Reputacja: 1 Lukadepailuka wkrótce będzie znanyLukadepailuka wkrótce będzie znanyLukadepailuka wkrótce będzie znanyLukadepailuka wkrótce będzie znanyLukadepailuka wkrótce będzie znanyLukadepailuka wkrótce będzie znanyLukadepailuka wkrótce będzie znanyLukadepailuka wkrótce będzie znanyLukadepailuka wkrótce będzie znanyLukadepailuka wkrótce będzie znanyLukadepailuka wkrótce będzie znany


Hmm, według mnie opcja druga. Jednak wśród ludzi są ewenementy, naprzykład Kord Griszko, który podobno dobrze walczy. Dla takich dałbym po 2k10. No i jeszcze moja kwestia. Czy człowiek mag też dostanie tylko 10?
 
Lukadepailuka jest offline  
Stary 22-11-2007, 14:45   #60
 
Szusaku's Avatar
 
Reputacja: 1 Szusaku jest godny podziwuSzusaku jest godny podziwuSzusaku jest godny podziwuSzusaku jest godny podziwuSzusaku jest godny podziwuSzusaku jest godny podziwuSzusaku jest godny podziwuSzusaku jest godny podziwuSzusaku jest godny podziwuSzusaku jest godny podziwuSzusaku jest godny podziwu


Moje trzy grosze w sprawie decydowania o wyniku walki.

Podoba mi się głosowanie, podoba mi się rzut kością i kusi mnie myśl o uwzględnieniu tego kim nasze postacie są.

Moja propozycja brzmi następująco (jest trochę zakręcona ale ):
1. Obie postacie opisują (krótko) jaką strategię chcą przyjąć w walce (w szczególności jakie moce nadprzyrodzone używają) i wysyłają do MG, który to wkleja je w jednym poście do komentarzy.
2. Każdy graczy oceniając taktyki przesłane przez pojedynkujących się, może zdecydować kto ma większe szansę na zwycięstwo, wysyłając PW do MG w ciągu 24h od umieszczenia powyższej wiadomości.
3. Obie postacie rzucają k10 oraz dodają modyfikatory (patrz poniżej).
4. Ten z wyższym wynikiem zwycięża i opisuje pojedynek w temacie.

Modyfikatory:
Wampir +2
Zdolności nadprzyrodzone aktywowane przez postać (wampir, mag, ghul) +2
Postać umie władać bronią +1
Postać jest doświadczonym wojownikiem/rycerzem (zamiast powyższej) +3
Każdy głos na postać +1

Zalety:
- Myślę że jest to dość ekscytujący i dość sprawiedliwy sposób na rozegranie walki
- Wszyscy (którzy chcą) biorą udział

Wady:
- Może trwać za długo

Przykład:
Ojciec Franciszek staje do pojedynku z Zawiszą
Sędzią pojedynku (MG) zostaje np Szuskau .

1. Ojciec Franciszek decyduje się modlić o ratunek i powstrzymanie wąpierza.
2. Zawisza ma zamiar przeciąć Franciszka na pół swoim długim dwuręcznym mieczem.
3. Szusaku wkleja ich strategie w komentarzach.
4. Pozostali gracze rozważają kto wygra. Część (4) oddaje głos na Franciszka uznając że jego silna wiara obroni go przed wampirem. Jeszcze inni (6) uważają że miecz Zawiszy jest dużo za duży aby wiara pomogła. Przesyłają głosy do Szusaku (reszta się automatycznie wstrzymuje).
5. Szusaku ogłasza wyniki głosowania w komentarzach.
5. Ojciec Franiszek otrzymuje (7) z rzutu, Zawisza (4).
6. Ojciec Franciszek dodaje tylko głosy na swoją postać, jako że żadne inne modyfikatory mu się nie należą (czas w klasztorze nie nauczył go władać bronią) otrzymując 7+4=11.
Zawisza po dodaniu rzutu i głosów dostaje 4+6=10. Następnie jako że jest wprawiony w bojach dodaje +3 otrzymując 13 i dodaje kolejne +2 za bycie wampirem. W sumie jego wynik to 15.
7. Gracz prowadzący Zawisze opisuje jak to pokonał i co uczynił z Franciszkiem
 

Ostatnio edytowane przez Szusaku : 22-11-2007 o 15:32.
Szusaku jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:42.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172