lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Inne (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-inne/)
-   -   TfTL - Pogadanki (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-inne/18497-tftl-pogadanki.html)

Santorine 19-08-2019 16:36

No, u Konrada to raczej prosta sprawa? Sprawdzamy, gdzie jest ten sektor E3 z dostępnych źródeł i tam idziemy. Ot, i tyle :)

BG 20-08-2019 18:23

Jakby nie było na normalnych mapach, mogą pójść do sąsiadki Ewy poszukać, tam pewnie jest sporo książek o mieście

PeeWee 20-08-2019 18:28

W porządku, mam jasnośc. Na przyszłość jednak fajnie byłoby, aby tego typu deklaracje znajdowały się w postach.

Amduat co tam z tobą? Będzie jakiś odpis?
Jutro chciałbym pojechać dalej z tematem. Szkoda stać w miejscu bez sensu.

PeeWee 21-08-2019 20:35

Post jest. Zaczynamy teraz prawdziwą zabawę. Wrzucam taką nieporadną mapę, co byście się lepiej w terenie zorientowali i lepiej planowali, co dalej.
Oto i ona:


Legenda:
drzewa to drzewa :P
górki to górki
te szare kwadraty to takie większe skupiska złomu wszelakiego. Dobre miejsce na kryjówkę.
ta niebieska plama to wyciek ścieków z Grawitronu. Takie jeziorko w sumie. Pewnie toksyczne, ale kto wie.
szary prostokąt to teren Instytutu, czyli Grawitronu.
czerwone kropki to roboty patrolujące teren
zielona kropka to wasza paczka

Zapomniałem dorysować jeszcze ludzi w kombinezonach. Oni stoją na wzgórzu za toksycznym jeziorkiem.

Jak coś jest nie jasne, to pytajcie.

Amduat 21-08-2019 21:09

O blin... ale dałam ciała. Ja przyznaje... zapomniałam, z głowy urlopowo wyleciało :( Jak pisałam w PW - jak się coś dzieje to pisać do mnie na pw - wtedy widzę że świeci. Przepraszam, następnym razem postaram się nie zapomnieć o niczym ważnym

PeeWee 21-08-2019 21:17

Spoko, nic się nie stało.

Santorine 23-08-2019 21:22

No to taka deklarka:

Konrad zamierza najpierw podkraść się do jednej kupy złomu, poobserwować roboty, zobaczyć, czy poruszają się w jakimś ustalonym porządku. Jeśli tak – to spróbować to wykorzystać. Przeskradać się. Darek jako ekspert od IT także mógłby się wypowiedzieć.

A jak się okaże, czy patrole poruszają się w ustalonym porządku, to dopiero wtedy wypowie się, co dalej :)

PeeWee 24-08-2019 16:42

Z racji, że będziecie się skradać, to warto w tym momencie wspomnieć słowem o mechanice w tym systemie.

Wszystkie rzuty opierają się o pulę kości sześciościennych. Wielkość tej puli to suma Atrybutu i Umiejętności (zależne oczywiście od sytuacji jakiej dotyczy test. W przypadku skradania będzie to BODY + SNEAK.
Sukces to wyrzucenie "6" na kości. Zazwyczaj potrzebny będzie jeden sukces. Zdarzają się jednak sytuacje wymagające większej ilości sukcesów.

Zdobycie większej ilości sukcesów w teście pozwala dodać do specjalny efekt do danego działania. Oznacza to, że coś wyszło naszemu dzieciakowi nad wyraz dobrze i można to wykorzystać dodając opis do tej czynności i uzyskując jakiś dodatkową korzyść.

Przykład:
Konrad siłuje się z jakimś oprychem ze szkoły. Udaje mu się rzucić trzy "6" a jego przeciwnik nie ma żadnego sukcesu. Konrad zatem nie tylko go pokonał, ale może dodać opis, że go przy tym strasznie upokorzył bo zrobil to z wielką łatwością.


Wykonując test do puli kostek można dodać dodatkowe kostki używając swoich ważnych i ikonicznych przedmiotów, które wymyślaliście przy tworzeniu postaci.

Jeżeli test się nie udał, to można go albo przerzucić, albo użyć szczęścia.
Przerzut, to po prostu kolejny rzut tą samą pulą kostek z tym, że porażka w tym rzucie oznacza dodatkowy negatywny efekt.
Na przykład:
Ewka próbuje uciec przed robotem. Musi rzucić na BODY i MOVE. Pierwszy rzut i nie ma żadnych sukcesów. Decyduje się na przerzut i znowu nic. Oznacza to, że nie tylko nie udało jej się uciec w bezpieczne miejsce, ale też w trakcie biegu potknęła się i upadła.
Punkty Szczęście - używając punktu Szczęścia powtarza się test wybraną ilością kostek, bo na przykład w pierwszym rzucie uzyskało się za mało sukcesów. Zatem sukcesy z pierwszego rzutu zostają, ale rzuca się ponownie kostkami na których nie było sukcesu.

Raz w trakcie sesji można też uzyskać automatyczny sukces używając swej Dumy. Wymyślaliście ją tworząc postać.

Na przykład
Lilka walczy z robotem. Używa swojej Dumy, którą jest bycie poza systemem. Czuje ona dumę jeśli zniszczy coś należącego do społeczeństwa. Robot jest państwowy, komunistyczny, więc jak najbardziej wszystko się zgadza.
Lilka bez konieczności rzutu, trafia robota i go niszczy.


Można też pomagać sobie na wzajem.
Gdy jakaś postać stara się coś zrobić inna postać wspiera ją słowem lub podpowiada co ma zrobić, aby dane działanie się powiodło. Daje to jedną dodatkową kostkę do puli.

Są też testy wspólne i takim będzie wasze skradanie. W tych testach grupa musi uzyskać jakąś daną ilość sukcesów. Każdy rzuca swoją pulę kostek, a sukcesy się sumują dla grupy.

Tak będzie wyglądał test na wasze skradanie. Każde z was rzuca na BODY + SNEAK i będziecie musieli uzyskać 4 sukcesy, aby cała grupa przeszła niezauważona przez roboty.

Pytanie tylko jak technicznie rozwiążemy rzucanie.
W panelu sesji jest opcja "uruchom kostki", ale nie wiem jak ona działa.
Jakieś propozycję?

BG 24-08-2019 17:42

Nie wiem... Też nie znam się zbytnio na lastinowych kostkach. Z ciekawości spróbowałam, ale chyba coś nie wyszło :D

PeeWee 24-08-2019 18:55

Też próbowałem, ale faktycznie coś jest nie halo.
Trzeba coś wymyślić, co da frajdę z rzutów i będzie łatwe w użyciu.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:56.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172