Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Inne > Archiwum sesji z działu Inne
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Inne Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemach innych (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-12-2022, 21:22   #1
 
Rewik's Avatar
 
Reputacja: 1 Rewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputację
[Mafia] Battlestar Galactica - komentarze

MAFIA:
ZASADY ROZGRYWKI

Słowa zapisane kursywą odwołują się do konkretnych pojęć opisanych w “słowniku pojęć”.


CEL GRY

Gra polega na zmaganiach dwóch grup graczy (dwóch przynależności) - ludzi oraz cylonów (podszywający się pod ludzi kosmici).

Cel gry dla ludzi to likwidacja cylonów.

Cel gry dla cylonów to likwidacja ludzi (lub doprowadzenie gry do takiego stanu, w którym zwycięstwo ludzi nie będzie już możliwe). W grze istnieją także uśpieni cyloni ich cel gry jest identyczny jak cylonów (patrz: uśpieni cyloni).


PRZEBIEG ROZGRYWKI - ROZPOCZĘCIE GRY

Gracze tworzą uproszczony szkic postaci pasującej tematycznie do gry. Tematyka gry to ucieczka garstki ocaleńców z planety Ziemia statkiem kosmicznym w nieznane. Nie muszą być to postaci z Battlestar Galactica.

Przy starcie gry, prowadzący rozgrywkę przesyła w wiadomości prywatnej każdemu uczestnikowi wylosowaną profesję oraz przynależność dla utworzonej przez niego postaci. Profesja określa zestaw akcji oraz cech jakimi dysponuje twoja postać. Przynależność zaś określa cel gry (to po której stronie starcia jesteś). Są to informacje niejawne. Oznacza to, że to jaką masz profesję oraz przynależność nie jest wiadome dla wszystkich lub części (zgodnie z odrębnymi zasadami) graczy.

Cyloni otrzymują od prowadzącego grę link do dokumentu google. Będą mogli w tajemnicy przed ludźmi planować tam swoje działania w grze (tylko podczas jednej z dwóch faz gry).

Prowadzący grę tworzy specjalny wątek sesyjny na cele jednej z dwóch faz rozgrywki oraz wątek komentarzy dla spraw organizacyjnych.


PRZEBIEG ROZGRYWKI - CYKL FAZ

Każdy gracz uczestniczy w naprzemiennym cyklu fazy akcji jawnych oraz fazy akcji skrytych. Gra rozpoczyna się od fazy akcji jawnych. Gra kończy się gdy jedna ze stron rozgrywki (cyloni lub ludzie) wypełni cele swojej gry.
  • Faza akcji jawnych
    W tej fazie gracze mogą stosować akcje jawne oraz pisać w utworzonym przez prowadzącego grę wątku sesyjnym, gdzie gracze na różne sposoby wymieniają się swoimi spostrzeżeniami, manipulują innymi itp. by zrealizować swój cel gry. Często jest to okraszone fabularnym opisem, podobnie jak w innych sesjach na tym forum (choć z reguły panuje w mafii nieco luźniejsze podejście).

    Dodatkowo każda faza akcji jawnych może zakończyć się linczem - gracze głosują kto ma zostać wyeliminowany z rozgrywki (patrz: lincz).

    Może zdarzyć się też tak, że podczas fazy akcji jawnych zostaną przeprowadzone dodatkowo wybory prezydenta. (patrz: wybory).

  • Faza akcji skrytych
    Następuje po zakończeniu fazy akcji jawnych. W fazie akcji skrytych gracze nie mogą pisać w wątku sesyjnym, ale dla większości graczy jest to czas korzystania z akcji skrytych, a dla cylonów dodatkowo czas na naradę w udostępnionym tylko im dokumencie google.

    Po zakończeniu fazy akcji skrytych, prowadzący gry w wątku sesyjnym lub w wiadomości prywatnej (w zależności od wymaganej dyskrecji) opisuje efekty podjętych przez graczy akcji.

  • Areszt:
    Podczas gry, możliwe, że twoja postać na skutek podjętych akcji trafi do aresztu. Jest to wyjątek, który zmienia nieco przebieg gry. Tak długo, jak przebywasz w areszcie nie bierzesz udziału w fazie akcji jawnych, ani w fazie akcji skrytych. Zamiast tego otrzymujesz dostęp do dokumentu google “areszt”, w którym możesz swobodnie pisać z innymi więźniami lub postaciami, które posiadają odpowiednią cechę na to zezwalającą. Areszt to nie koniec gry. Możesz zostać ułaskawiony, a kto wie z kim przyjdzie ci porozmawiać na osobności?

    Uwaga: Zapis rozmowy w dokumencie “areszt” będzie archiwizowany (do udostępnienia na koniec gry) i usuwany każdorazowo przy rozszerzeniu puli graczy, którzy mają doń dostęp.

PROFESJE, CECHY ORAZ AKCJE
  • Haker:
    cechy: brak
    akcja skryta: zablokuj efekty akcji wybranej postaci w bieżącej fazie.
    akcja skryta: wybierz profesję, staje się ona jawna (wyjawniona zostaje tożsamość postaci z tą profesją, akcja komandora, nie będąca jawna, także może zostać ujawniona w ten sposób). Nie można użyć tej akcji ponownie przez 2 kolejne fazy akcji skrytych.
    akcja skryta: użyj po fazie akcji jawnych, w której odbyły się wybory. Poznaj na kogo głosowały dwie wybrane postaci.

  • Komandor
    cechy: profesja jawna, ochrona
    akcja jawna: wybierz postać, umieść ją w areszcie.
    akcja skryta: jeżeli postać z profesją porucznik znajduje się w areszcie pozbaw go profesji porucznika. Następnie, jeżeli nie ma w grze postaci z profesją porucznik, wybierz postać (inną niż ty) i nadaj jej tę profesję.
    akcje skryta: sprawdź profesję i cechy wybranej postaci.
    akcje skryta: [treść tej akcji zostanie ujawniona Komandorowi i tylko jemu w momencie rozpoczęcia gry.]

  • Medyk
    cechy: podmieniony genom
    akcja skryta: przesuwa wszelkie następstwa pierwszej w tej fazie likwidacji postaci na sam koniec fazy akcji jawnych. Istnieje 25% (kumulatywnych) szans na całkowite anulowanie efektów likwidacji tej postaci. Użycie raz na grę.
    akcja jawna: przesuwa wszelkie następstwa pierwszej w tej fazie likwidacji postaci na sam koniec fazy akcji skrytych. Istnieje 25% (kumulatywnych) szans na całkowite anulowanie efektów likwidacji tej postaci. Użycie raz na grę.

  • Naukowiec
    cechy: brak
    akcja skryta: Przeprowadź badania udostępnionej do badań próbki genomu. Twoja własna próbka genomu jest zawsze dla ciebie dostępna.

  • Obywatel
    cechy: awans (medyk)

  • Obywatel
    cechy: awans (naukowiec)

  • Obywatel
    cechy: awans (polityk)

  • Obywatel
    cechy: awans (haker)

  • Polityk
    cechy: brak
    akcja jawna: wotum nieufności - zagraj przynajmniej 24 h przed końcem fazy akcji jawnej. Prezydent traci swoją profesję. Następują wybory na nowego prezydenta. Nie można użyć tej akcji ponownie przez 2 kolejne fazy akcji jawnych.
    akcja skryta: opracuj projekt ustawy (jeżeli posiadasz także profesję prezydent, możesz ją od razu podpisać).

  • Porucznik
    cechy: awans (komandor), jawny dla komandora, wizyta w areszcie
    akcja jawna: zlikwiduj wybraną postać. Jeśli w ten sposób zostanie zlikwidowana postać z przynależnością ludzie, automatycznie trafiasz do aresztu.
    (można użyć tej akcji na postać przebywającą w areszcie).

  • Prezydent
    cechy: immunitet
    akcja skryta: wybierz postać, zyskuje ona na czas następnej fazy akcji jawnych cechę immunitet.
    akcja skryta: podpisz projekt ustawy - rozpoczynasz grę bez projektów ustaw, lecz podczas gry gracz z profesją polityk może rozszerzyć pulę twoich ustaw.


  • Nadzorca badań
    cechy: profesja jawna, profesja nominowana (prezydent, polityk)
    akcja jawna: wybierz postać i pobierz jej próbkę genomu. Przekaż do badań próbkę genomu (to może być także twoja próbka genomu lub podmieniona za pomocą cechy podmieniony genom, jeśli posiadasz tę cechę).

  • Akcje ogólnodostępne:
    • akcje jawne:
      • badanie na cylonizm (wszyscy): przekaż do badań próbki swojego genomu.
    • akcje skryte:
      • przebudzenie cylona (wszyscy) - musisz zadeklarować tę akcję przed końcem fazy akcji jawnych(będzie ona, inaczej jak pozostałe akcje, rozegrana na samym pcozątku fazy akcji skrytych). Gdy skorzystasz z tej akcji i okażesz się ukrytym cylonem, twoja przynależność zmienia się na cylon (Otrzymujesz dostęp do dokumentu google dla cylonów, dowiadujesz się kto jest cylonem). Jeśli okażesz się mieć przynależność ludzie, cyloni dowiadują się jaka postać skorzystała z tej akcji oraz jaką ma profesje i cechy.
      • poszukiwania uśpionego cylona (cyloni) - wybierz postać, sprawdź czy jest uśpionym cylonem (cyloni mogą uzależnić użycie akcji likwidacji celu od wyniku tej akcji).
      • likwidacja celu (cyloni) - zlikwiduj wybraną postać (w danej fazie akcji skrytych może skorzystać z tej akcji tylko 1 cylon)
SŁOWNIK POJĘĆ
  • akcje
    • akcje jawne - wykonuje się je podczas fazy akcji jawnych. Aby to zrobić należy w wątku sesyjnym zaznaczyć użycie akcji podświetleniem tekstu. Po użyciu akcji jawnej prowadzący grę dokonuje krótkiego wpisu w wątku sesyjnym, potwierdzając zgodność akcji z profesją i wprowadzając do gry konieczne zmiany. Każdy gracz może skorzystać maksymalnie z 1 akcji jawnej w 1 fazie akcji jawnych.
    • akcje skryte - wykorzystywane w fazie akcji skrytych. Każdy gracz może skorzystać maksymalnie z 1 akcji skrytej w 1 fazie akcji skrytych.
    • akcje ogólnodostępne (wszyscy/cyloni) - rodzaj akcji skrytych i jawnych, z których może korzystać każda z profesji o odpowiedniej przynależności. Akcje te liczą się do limitów akcji dostępnych na daną fazę. W nawiasie po nazwie akcji ogólnodostępnej dodano informację dla jakiej przynależności są one dostępne - wszyscy dla wszystkich przynależności oraz cyloni dla cylonów.
  • areszt - postać przebywająca w areszcie nie uczestniczy w fazach gry (jej głos się nie liczy w głosowaniach (lincz, wybory), nie może udzielać się w wątku sesyjnym, jest odporna na akcje skryte, ale wciąż może być celem akcji jawnych, może też zostać zlinczowana lub… wybrana prezydentem).
    Osoba przebywająca w areszcie otrzymuje od prowadzącego grę dostęp do dokumentu google, w którym będzie mogła swobodnie rozmawiać z postaciami, które posiadają cechę wizyta w areszcie.
    Areszt mieści maksymalnie 1 postać. Postać z profesją Porucznik nie liczy się do tego limitu.
  • awans (nazwa innej profesji) - profesja z tą cechą otrzymuje nową profesję wskazaną w nawiasie w momencie gdy profesja wskazana w nawiasie nie występuje już w grze. W momencie aktywowania cechy awans gracz otrzymuje informacje na temat dotychczasowych akcji poprzednika/czki i ich rezultatów w zakresie akcji dostępnych dla tej profesji. Po awansie, profesja danej postaci dająca ów awans zostaje porzucona.
  • badania - określają czy analizowana próbka genomu pochodzi od osoby z przynależnością cylon, czy z przynależnością ludzie (uśpiony cylon zostanie wskazany jako cylon). Aby doszło do badań, naukowiec musi posiadać próbkę genomu do badań udostępnioną mu podczas ostatniej fazy akcji jawnych i wykonać odpowiednią akcję dostępną dla naukowca.
    Próbki genomu do badań może otrzymać w wyniku akcji ogólnodostepnej "badanie na cylonizm". Wyniki badańjawne tylko dla naukowca. Naukowiec decyduje którą próbkę podda badaniom, jeśli zgłosiło się więcej osób.
  • cechy - zbiór charakterystycznych dla danej profesji reguł gry.
  • fazy
    • faza akcji jawnych - jedna z dwóch faz rozgrywki - patrz: “Przebieg rozgrywki - cykl faz”. Trwa 48 godzin czasu rzeczywistego. Gdy w grze zostanie połowa lub mniej graczy czas ten może ulec skróceniu do 24 godzin (jeśli większość tak zdecyduje).
    • faza akcji skrytych- jedna z dwóch faz rozgrywki - patrz: “Przebieg rozgrywki - cykl faz”. Trwa 24 godzin czasu rzeczywistego.
  • immunitet - Postać z tą cechą może w dowolnym momencie zdecydować o wyjściu z aresztu. Prowadzący grę czyni informację dotyczącą skorzystania z cechy immunitet jawną dla pozostałych graczy.
  • jawny - informacja dostępna dla każdego gracza (lub profesji podanej w nawiasie). Np. w przypadku jawnej profesji, wiadome jest który gracz ją posiada już w momencie rozpoczęcia gry.
  • likwidacja - w wyniku linczu lub akcji gracz może odpaść z rozgrywki. Postać takiego gracza uznaje się za zlikwidowaną i nieobecną w grze. Gra dla osoby, której postać została zlikwidowana kończy się. Po likwidacji ujawnione zostaje czy dana postać była cylonem (uśpiony cylon ujawnia się jako cylon), ale nie ujawnia się profesji. Likwidacja jest rozpatrywana na samym końcu danej fazy.
  • lincz - każdy z graczy może oddać w fazie akcji jawnych głos na wybraną postać. Robi to w swoim poście w wątku sesyjnym poprzez pogrubienie nazwy postaci, na którą chce oddać swój głos. Głos można anulować ponownie wpisując pogrubioną nazwę postaci, ale przekreśloną. Jeśli pod koniec fazy akcji jawnych na którąś z postaci oddano liczbę głosów większą o jeden od połowy liczby graczy uczestniczących w fazie akcji jawnych (zaokrąglone w dół), dochodzi do linczu. Postać zlinczowana zostaje zlikwidowana. Lincz nie jest akcją.
  • ochrona - na postać z tą cechą nie działa akcja, skutkująca likwidacją. Po zablokowaniu likwidacji w ten sposób, cecha dla tej profesji znika (gracz posiadający cechę ochrona, dowiaduje się o tym).
  • podmieniony genom - kiedy postać z tą cechą korzysta z akacji ogólnodostępnej "badanie na cylonizm", zamiast przekazywać do badań własną próbkę genomu, może przekazać do badań próbkę genomu innej postaci, którą dotknęła w tej fazie akcji jawnych (fakt ten musi być umieszczony w wątku sesyjnym lub dokumencie google "areszt" w fabularnym opisie np. "postać X podeszła do postaci Y i poklepała ją po ramieniu", przy czym postać korzystająca z podmienionego genomu, może być tutaj zarówno postacią X jak i postacią Y). Trzeba przywołać ten moment w wiadomości PW do prowadzącego grę inaczej akcja zostanie użyta według standardowych zasad jak "badanie na cylonizm".
  • profesja - przypisany do danej postaci zbiór cech oraz akcji. Profesja podczas gry może ulec zmianie. Jeśli zdarzy się tak, że jedna osoba miałaby pełnić dwie profesje, wszelkie cechy oraz akcje profesji pozostają dla niej dostępne.
  • profesja nominowana (nazwa profesji nominującej) - profesja, która nie występuje w grze, w momencie jej rozpoczęcia, lecz może zostać nadana postaci w wyniku akcji profesji przedstawionej w nawiasie.
  • projekty ustaw - elementy wprowadzane do gry przez polityka oraz prezydenta zmieniające reguły gry i akcji zgodnie z opisem ustawy. Aby ustawa została wprowadzona do gry, polityk musi za pomocą swojej akcji przygotować ją do podpisu dla prezydenta. Polityk korzystając ze swojej akcji wysyła prowadzącemu grę wiadomość którą ustawę przygotowuje, następnie prowadzący grę z końcem fazy akcji skrytych przesyła ją prezydentowi do podpisu. Jeśli prezydent podpisze ustawę, jej treść zaczyna obowiązywać ze skutkiem natychmiastowym. W przypadku zmiany prezydenta, ustawy pozostają dostępne dla nowego prezydenta. Polityk podczas gry ma do dyspozycji projekty ustaw według poniższej listy:
    • rozbudowa aresztu - od tej pory w więzieniu mogą przebywać max 2 osoby
    • ustawa o decylonizacji - wybrana postać (decyduje prezydent) zyskuje profesję: nadzorca badań.
    • opieka medyczna dla osadzonych - medyk zyskuje cechę wizyta w areszcie
    • ustawa o cyberbezpieczeństwie - profesja haker traci swoje akcje.
    • ustawa o ochronie VIP - prezydent lub naukowiec (polityk wybiera) zyskuje cechę ochrona.
    • ustawa o delegalizacji - anuluj jedną z podpisanych ustaw
  • przynależność - każdy z graczy posiada jedną z trzech przynależności - ludzie, cyloni, uśpieni cyloni.
    • ludzie - jedna z przynależności. Liczebność 7
    • cyloni - jedna z przynależności. Liczebność 2 (+ uśpieni cyloni)
    • uśpieni cyloni - rodzaj przynależności cyloni. Liczebność: 1 lub 2 (w zależności od ostatecznej liczby graczy oraz rozlosowanych profesji). W momencie rozpoczęcia gry otrzymuje fałszywą informację od prowadzącego grę, że należy do ludzi. Cyloni również nie wiedzą, że gracz z tą przynależnością jest cylonem. Jeżeli w dowolnym momencie gry dojdzie do sytuacji, że cyloni nie mogą uczestniczyć w fazie akcji skrytych (zostali zlikwidowani, lub przebywają w areszcie), uśpieni cyloni automatycznie dowiedzą się, że są cylonami na początku fazy akcji skrytych.
  • wizyta w areszcie - cecha, która umożliwia danej profesji dostęp do dokumentu google, przeznaczonego dla osób osadzonych w areszcie i zezwala na swobodną rozmowę z przebywającymi tam postaciami.
  • wybory - głosowanie, które występuje w fazie akcji jawnych w przypadku, gdy w grze na początku tej fazy akcji jawnych nie ma postaci o profesji prezydent, lub gdy skorzystano z akcji wotum nieufności. Głosowanie nie jest jawne. Przebiega poprzez oddanie swojego głosu przez prywatną wiadomość do prowadzącego grę na jedną z postaci biorących udział w grze. Zwycięzca głosowania zyskuje profesję prezydent. W przypadku braku większości głosów na jedną z postaci, prezydentem zostaje polityk, a w dalszej kolejności komandor.



W grze występują gracze gracz1, gracz2, gracz3, ... ,gracz10. Tworzą sobie kolejno postaci Joe Biden, Elon Musk, Garry Pobity, D, E, F, G, H, I, J.

Losuję, jako prowadzący grę profesję oraz przynaleznośc dla każdej utworzonej postaci. Oto wynik losowania:



Jako, że wśród wylosowanych cylonów nie ma żadnej ważnej profesji, dla balansu rozgrywki uznaję, że będzie 2 ukrytych cylonów. (Gracze tego nie wiedzą - spodziewają się jednego lub 2 ukrytych cylonów).

Wysyłam każdemu informacje, jakie posiada jego postać na podstawie wylosowanych profesji i ich cech i przynalezności.

Gra rozpoczyna się od fabularnego wstępu prowadzącego grę, po którym następuje pierwsza faza akcji jawnych. Gracze piszą posty i dajmy na to, że już podczas tej fazy ktoś decyduje się skorzystać z akcji jawnej ogólnodostępnej (badanie na cylonizm). Jest to gracz J (medyk, cylon), który w fabularnym opisie dotknął postać H oraz postać I i korzystając z cechy podmieniony genom przekazał do badań genom gracza H.

Komandor (postać D) widząc to postanawia także skorzystać z akcji jawnej. Umieszcza gracza J w areszcie argumentując to stwierdzeniem "jeśli z testu wyjdzie że nie jesteś cylonem, prezydent z pewnością cię ułaskawi."

W fazie akcji jawnych dochodzi także do głosowania do linczu. Potrzeba 5 głosów by kogoś zlinczować (10 postaci, jedna w areszcie - 9/2 =4,5 zaokrąglone w górę = 5). Jednakże z braku informacji do linczu nie dochodzi.

zaczyna się faza akcji skrytych. Każdy z graczy może teraz skorzystać z akcji skrytych. Jeden z cylonów (postać J) jest w areszcie, więc niestety drugi cylon nie ma z kim się naradzić, ale wie, że musi postarac się odstrzelić prezydenta lub polityka, by zyskać na znaczeniu swojej profesji) obywatel (polityk). Korzysta więc z akcji ogólnodostępnej likwidacja celu (cyloni) i uzywa jej na Garry Pobity. Garry Pobity w tej fazie pracował nad genomem przekazanym mu do badań, lecz został zlikwidowany.

Komandor żałował, że umieścił w areszcie postac J (cylon, medyk) podejrzewał bowiem, że to medyk i chciał to sprawdzić, ale zapomniał, że postacie w areszcie nie uczestniczą w fazie akcji skrytych, nie moga więc być celem akcji. Ostatecznie decyduje się sprawdzic profesje i cechy jednej z postaci, którą potencjalny medyk mógł podac badaniom. Padło na postać H i komandor wie teraz że postać H jest obywatelem (medyk).

Działo się jeszcze kilka innych rzeczy. Między innymi gracz6 (porucznik) uciął sobie pogawędkę na prywatnym dokumencie z osadzonym w areszcie. (rozmowa mogła zacząć się już w fazie akcji jawnych), a kilka innych graczy skorzystało ze swoich akcji - polityk przygotował projekt ustawy, haker zaś blokował Joe Bidena (prezydenta).

Po fazie akcji skrytych okazuje się, że zginął Garry Pobity. Wiadome jest, że nie był cylonem, lecz jego profesja nie zostaje wyjawniona. Tylko gracz7 otrzymuje wiadomośc prywatną, w której dowaiduje się od prowadzącego, że został awansowany na naukowca. Teraz gracz 7 może zobaczyć jakie były wyniki badan genomu. Wyszło, że to człowiek, a więc postać J jest człowiekiem lub medykiem cylonem. Gracz7 nie wie ze jest ukrytym cylonem nie ma więc interesu kłamać, ale musi być ostrożny. Ludzie stracili jedną z najważniejszych profesji już na początku gry.






ZASADY ORGANIZACYJNE

ZASADY DLA DOBRA I KULTURY GRY
  • Rewik ma zawsze rację, nawet jeśli jej nie ma. Startując w tej sesji zgadzasz się na wszelkie moje niedorozwinięcia, pominięcia, potknięcia i zaniechania i akceptujesz Rewikowy totalitaryzm (oczywiście będę starał się prowadzić to najlepiej jak mogę).
  • Zabronione jest porozumiewanie się drogami prywatnymi w sprawie sesji.
  • Z szacunku dla części graczy proszę nie grać w komentarzach, ale nie będę za to karał.
  • Gracze, których postacie zostały zlikwidowane proszone są o nie udzielanie znanych tylko im informacji i domysłów w komentarzach. To bardzo ważne.
  • Gracz należący do cylonów ma absolutny zakaz pisania na docu mafijnym w fazie akcji jawnych oraz po likwidacji jego postaci, a także gdy przebywa w areszcie.
  • Podczas fazy akcji jawnych wymagane jest napisanie przynajmniej dwóch wiadomości w wątku.
  • Posty można modyfikować do 5 minut zaraz po wstawieniu, ale potem może być to karane.
  • Gracze zgadzają się, że dokumenty google oraz wiadomości PW związane z grą będą po zakończeniu gry dostępne dla wszystkich, również tam oraz w wiadomościach PW obowiązuje nas regulamin forum.
  • W przypadku niezastosowania się do powyższych wymagań, każda sytuacja będzie rozstrzygana indywidualnie, tak by w miarę możliwości zrekompensować ewentualne szkody dla gry i z zachowaniem możliwej dyskrecji.
 

Ostatnio edytowane przez Rewik : 10-12-2022 o 19:35. Powód: mało istotna zmiana w opisie ochrona
Rewik jest offline  
Stary 03-12-2022, 21:23   #2
 
Rewik's Avatar
 
Reputacja: 1 Rewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputację
FAQ
  • Ani tego czy jestem cylonem/człowiekiem, ani też tego jaką mam profesję nie wolno ujawniać?
    Odp: Nie. Nie można ujawniać czy jest się człowiekiem/cylonem poprzez dawanie np. print screena mojego PW, w którym przydzielam rozlosowane role. Można jednak w sesji mówić jaką się ma profesję i przynależność - jednakże jest to raczej nieopłacalne lub nieefektywne.
  • Jeśli skorzystam z akcji przypisanej do danej profesji to od razu będzie wiadomo kim jestem.
    Odp: Tak, to trochę taki dodatkowy koszt i wada użycia danej umiejętności, ale czasem zaleta. Zależy od sytuacji.
  • Czyli jeśli np. w fazie akcji jawnych zamknę kogoś do aresztu, to wszyscy już wiedzą, że jestem komandorem.
    Odp: Akurat komandor jest jawny od samego początku gry, ale co do reguły tak, użycie akcji jawnej danej profesji ujawnia profesję.
  • Czy, a jeśli tak to co powstrzymuje cylonów przed likwidowaniem 2 osób w fazie akcji skrytych?
    Odp: umiejętność likwidacja celu można użyć tylko raz na akcję skrytą i tylko przez jednego cylona.
  • Jak jestem ukrytym cylonem, ale tego nie wiem i chcę być człowiekiem, to po prostu nie wykonuję akcji sprawdzenia czy jestem cylonem? Czy wtedy przegram w przypadku wygranej ludzi?
    Odp: Tak, wtedy przegrasz. Ukryty cylon ma ten sam cel co cyloni. Jeśli cyloni przegrali, ukryty cylon przgrywa, nawet jeśli się nie dowiedział że jest ukrytym cylonem. Ale jest tu małe zabezpieczenie - w przypadku gdyby żaden cylon nie mógł uczestniczyć w fazie akcji skrytych (został zlikwidowany lub przebywa w areszcie), to uśpieni cyloni automatycznie dowiadują się że są cylonami.
    aktualizacja 06.12.2022

  • Czy cyloni mogą użyć akcji ogólnodostępnej likwidacji celu (cyloni) oraz (drugi cylon) akcji "poszukiwania uśpionego cylona (cyloni)" na tym samym graczu, określić alternatywny cel i w ten sposób uniknąć przypadkowego zabicia uśpionego cylona? Czy wtedy zostanie obrany wcześniej podany przez cylonów alternatywny cel?
    Odp: Tak i tak.
  • Wiadomo ilu jest cylonów i ilu ukrytych cylonów?
    Odp: Tak. 2 cylonów i 1-2 ukrytych cylonów. Dokładna liczba ukrytych cylonów nie jest znana. Jako, że tym balansuję rozgrywkę, mogłoby to sugerować jakie profesje mają cyloni.
  • Czy cyloni w pierwszej fazie się znają
    Odp: Nie.
  • Czy haker może zablokować każdą akcję?
    Odp: Nie, blokuje wszystkie akcje używane w fazie akcji skrytych, a więc akcji jawnych nie zablokuje. (kluczowy jest tu dopisek w akcji hakera "bieżącej fazie" i fakt że to akcja skryta)
  • Badanie na cylonizm - przekazuję próbki do badań i co? Kiedy są wyniki? Kto je poznaje?
    Odp: Otrzymuje je (próbki) naukowiec. Jeśli zechce je przebadać swoją akcją w fazie akcji skrytych, pozna wynik czy jesteś cylonem, czy nie. Wciąż może ich nie wyjawiać lub skłamać.
  • Czy jeśli naukowiec nie jest cylonem, może zbadać własny genom i mieć pewność że jest cylonem/ludźmi?
    Odp: Tak.
  • Jaki sens ma oddanie swojego genomu do badań? Co daje, że ktoś może poznać czy jestem człowiekiem czy cylonem, skoro nawet ja nadal nie będę tego wiedział/ła?
    Odp:
    1. Jest to akcja jawna, więc koszt niewielki.
    2. Inni widzą że się "nie boisz", więc pewnie masz przynależność "ludzie".
    3. Jest jeszcze umiejętność sprawdzenia czy jest się uśpionym cylonem (przebudzenie cylona). Można to zrobić przed lub po oddaniu próbki, jeśli chce się to zrobić w bezpieczny sposób, ale wtedy ułatwia się cylonom znalezienie swoich uśpionych kolegów (wada użycia akcji przebudzenia cylona).
    4. Jest to dobre narzędzie presji na innych. Nie chcesz skorzystać z tej akcji, a dlaczego?
  • Czy próbki genomu mają jakiś termin ważności?
    Odp: Nie, są dostępne do końca gry dla gracza, który ma aktualnie profesję naukowiec.
    aktualizacja 08.12.2022

  • Czy rozpoczęcie wyborów prezydenckich jest jawne?
    Odp: Tak, wymaga użycia przez polityka jawnej umiejętności.
  • Czy ktoś może wyjść z więzienia inaczej niż dzięki prezydentowi? Komandor nie może wypuszczać z więzienia?
    Odp: Pozwala na to tylko cecha immunitet, którą posiada prezydent oraz nadaje prezydent.
  • Ktoś w areszcie może skorzystać z akcji przebudzenia cylona?
    Odp: Nie, gdyż nie uczestniczy w fazie akcji jawnych i fazie akcji skrytych, a aby się przebudzić, trzeba użyć akcji skrytej.
  • Czy naukowiec pobierając próbkę do badań musi podświetlić tekst?
    Odp: Naukowiec otrzymuje próbki od innych i to inni deklarują użycie akcji "badanie na cylonizm" przez podświetlenie tekstu. Gdyby naukowiec chciał przebadać się sam, to ma tę próbkę zawsze dostępną, ale też może (nie musi) w tym celu skorzystać z akcji "badanie na cylonizm".
    aktualizacja 09.12.2022

  • Czy w areszcie osadzony i porucznik mogą pisać w fazie akcji skrytych?
    Odp: Tak.
  • Czy medyk może uleczyć siebie?
    Odp: Może, w opisie akcji stoi, że leczy pierwszą zlikwidowaną postać w danej fazie. jeśli będzie to medyk to medyk uleczy siebie. Potem pozostaje w grze przez jedną fazę, w której znów może skorzystać z akcji leczenia, a pod koniec leczenia rzucam na przeżycie.
  • Jaki jest sens użycia akcji medyka w fazie akcji jawnych?
    Odp: Przedłużenie życia i zwiększenie szans na przeżycie postaci, która została uratowana w fazie akcji skrytych, uratowanie (np. tuż przed końcem fazy akcji jawnych) osoby mającej zostać zlinczowaną.
  • Czy medyk może uratować przed śmiercią zadaną przez porucznika?
    Odp: Może, ale musi użyć swojej akcji przed porucznikiem, więc jest to mało prawdopodobne i niesie ze sobą pewne nieprzewidziane przeze mnie konsekwencje. Bo medyk musiałby przewidzieć użycie tej akcji przez porucznika, dodatkowo porucznik może w wyniku takiej decyzji medyka się rozmyśleć i z automatu ratowana będzie kolejna zlikwidowana osoba w tej fazie.
    aktualizacja 12.12.2022

  • Co jeżeli w areszcie przebywa jedna osoba, porucznik zlikwiduje osobę z przynależnością ludzie i trafi przez to do aresztu, a komandor będzie chciał pozbawić go profesji porucznika, skoro w areszcie może przebywać tylko jedna osoba, a tylko porucznik nie liczy się do limitu?
    Odp: W takiej sytuacji komandor nie może skorzystać z akcji pozbawiającej porucznika jego profesji, musiałoby najpierw zostać opracowane prawo zwiększające pojemność aresztu lub musiałoby zwolnić się miejsce.
  • Czy immunitet powoduje, że porucznik nie może zabić osoby z immunitetem?
    Odp: Nie, porucznik nie musi się tym krępować, immunitet tylko daje możliwość wyjścia z aresztu.
  • Czy cylon przebywający w areszcie powinien wiedzieć, co dzieje się na docku cylonów?
    Odp: Zgodnie z zasadami, gracz należący do cylonów ma absolutny zakaz pisania na docu mafijnym w fazie akcji jawnych oraz po likwidacji jego postaci, a także gdy przebywa w areszcie.
    Ale jednocześnie nie uczestniczy w fazach gry. W związku z tym po namyśle stwierdzam, że w takim wypadku, cylon w areszcie nie miałby dostępu do dokumentu dla cylonów.
  • Czy jak ktoś zostanie zlikwidowany w nocy przez cylonów, a zadeklarował na tę noc jakąś akcję, to ta akcja zostanie wykonana, czy nie?
    Odp: Tak, zostanie wykonana, likwidacja jest wykonywana na samym końcu fazy.
  • Jeśli jakaś akcja ma w opisie "raz na grę" i gracz ją wykona, a potem zginie i ktoś przejmie po nim profesję, to ten gracz, który przejął profesję, również ma możliwość wykonania tej samej akcji raz na grę?
    Odp: Nie, raz na grę to raz na grę. Ewentualny "spadkobiera profesji" otrzyma informację, że jakaś akcja nie jest dla niego już dostępna.
 

Ostatnio edytowane przez Rewik : 12-12-2022 o 07:30.
Rewik jest offline  
Stary 04-12-2022, 18:45   #3
 
traveller's Avatar
 
Reputacja: 1 traveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputację
W sumie dobrze, że początek we wtorek, będzie czas na przypomnienie zasad

Pozdrawiam wszystkich, udanej gry
 
__________________
"Tak, zabiłem Rzepę." - Col Frost 26.11.2021
Even a stoped clock is right twice a day
traveller jest offline  
Stary 04-12-2022, 19:16   #4
 
Rewik's Avatar
 
Reputacja: 1 Rewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputację
Tak, polecam jeszcze raz przeczytać zasady przed samą grą i zachęcam na bieżąco rozwiewać ewentualne niejasności. Najlepiej chyba na PW dla porządku (zwłaszcza jak już będą rozlosowane role/przynależności, by się nie zdradzić pytaniami z konkretnego kręgu zainteresowań), a tutaj będę umieszczać odpowiedzi w FAQ, by wszyscy mieli tą samą pulę wiedzy.
 
Rewik jest offline  
Stary 05-12-2022, 10:05   #5
Kapitan Sci-Fi
 
Col Frost's Avatar
 
Reputacja: 1 Col Frost ma wspaniałą reputacjęCol Frost ma wspaniałą reputacjęCol Frost ma wspaniałą reputacjęCol Frost ma wspaniałą reputacjęCol Frost ma wspaniałą reputacjęCol Frost ma wspaniałą reputacjęCol Frost ma wspaniałą reputacjęCol Frost ma wspaniałą reputacjęCol Frost ma wspaniałą reputacjęCol Frost ma wspaniałą reputacjęCol Frost ma wspaniałą reputację
Witam wszystkich i powodzenia

<zabiera się do kolejnego czytania zasad i modli się żeby niczego nie skrewił >
 
__________________
Edge Allcax, Franek Adamski, Fowler
To co myśli moja postać nie musi pokrywać się z tym co myślę ja - Col

Col Frost jest offline  
Stary 05-12-2022, 14:42   #6
 
Wisienki's Avatar
 
Reputacja: 1 Wisienki ma wspaniałą reputacjęWisienki ma wspaniałą reputacjęWisienki ma wspaniałą reputacjęWisienki ma wspaniałą reputacjęWisienki ma wspaniałą reputacjęWisienki ma wspaniałą reputacjęWisienki ma wspaniałą reputacjęWisienki ma wspaniałą reputacjęWisienki ma wspaniałą reputacjęWisienki ma wspaniałą reputacjęWisienki ma wspaniałą reputację
Czy można już zacząć rolplejować ?
 
__________________
Wiesz co jest największą tragedią tego świata? (...) Ludzie obdarzeni talentem, którego nigdy nie poznają. A może nawet nie rodzą się w czasie, w którym mogliby go odkryć. Ruchome obrazki - Terry Pratchett
Wisienki jest offline  
Stary 05-12-2022, 14:58   #7
 
Rewik's Avatar
 
Reputacja: 1 Rewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputację
Przykro mi, czekamy na start

Choć sam trochę żałuję, że tak odległy
 
Rewik jest offline  
Stary 05-12-2022, 15:00   #8
 
Brilchan's Avatar
 
Reputacja: 1 Brilchan ma wspaniałą reputacjęBrilchan ma wspaniałą reputacjęBrilchan ma wspaniałą reputacjęBrilchan ma wspaniałą reputacjęBrilchan ma wspaniałą reputacjęBrilchan ma wspaniałą reputacjęBrilchan ma wspaniałą reputacjęBrilchan ma wspaniałą reputacjęBrilchan ma wspaniałą reputacjęBrilchan ma wspaniałą reputacjęBrilchan ma wspaniałą reputację
Witam wszystkich miłej zabawy i powodzenia! Dopiero teraz zauważyłem że osoba historyczna, na której wzorowałem moją postać zmarła w wieku lat 33 ale ten AI generatated portret zakońcy mnie tak bawi, że chce, żeby został więc niech będzie, że proces klonowania ją postarzył
 
Brilchan jest offline  
Stary 05-12-2022, 20:39   #9
Northman
 
Campo Viejo's Avatar
 
Reputacja: 1 Campo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputację
Cześć wszystkim i każdemu z osobna!
Oby grało się wesolutko do samiuśkiej śmierci postaci
 
__________________
"Lust for Life" Iggy Pop
'S'all good, man Jimmy McGill
Campo Viejo jest offline  
Stary 05-12-2022, 20:43   #10
Imi
 
Imi's Avatar
 
Reputacja: 1 Imi ma wspaniałą reputacjęImi ma wspaniałą reputacjęImi ma wspaniałą reputacjęImi ma wspaniałą reputacjęImi ma wspaniałą reputacjęImi ma wspaniałą reputacjęImi ma wspaniałą reputacjęImi ma wspaniałą reputacjęImi ma wspaniałą reputacjęImi ma wspaniałą reputacjęImi ma wspaniałą reputację
Hej, fajnie że udało się ruszyć, już na to nie liczyłam. No ale jak Nami mówiła nie dla mnie teraz mafijka. Bedę obserwować chociaż, parę ciekawych postaci widzę^^ Miłej zabawy wszystkim, no poza Lordem Melcorem, dla niego tragicznej zabawy
 
Imi jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:44.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172