lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum hydeparku (http://lastinn.info/archiwum-hydeparku/)
-   -   Sytuacja krytyczna (tylko 1 kostka na sesji) (http://lastinn.info/archiwum-hydeparku/3503-sytuacja-krytyczna-tylko-1-kostka-na-sesji.html)

Marok 26-06-2007 16:39

Sytuacja krytyczna (tylko 1 kostka na sesji)
 
Chyba każdemu MG jak i również graczowi zdarzyło się grać tylko z kilkoma różnymi kostkami. Najpierw szło to ukryć, ale w końcu przychodzi chwila: "rzuć jeden raz k10". A wtedy zaczynają się problemy. Oczywiście można pożyczać od kolegów, ale sytuacja "rzućcie swoimi k10 żeby sprawdzić kto pierwszy atakuje". Wtedy wystarczy, że MG weźmie kartkę i zapisze każdy rzut. My pożyczymy od kolegi MG zapisze no i koniec. Ale jeśli żadnej wolnej powierzchni do pisania nie ma? Albo koledzy są zbyt przywiązani do swoich kostek, że nie pożyczają? Śmieszne? Niestety takie sytuacje się zdarzają. Ja zawsze mam w kieszeni jedną k6 (niewiem dlaczego, ale zawsze i wszędzie nawet na wakacjach i w szkole). Dlatego przedstawię tu moje sposoby na zastąpienie rzutów niektórymi kostkami:
1k4 - 1k6; jeśli wypada 6 lub 5 oczek rzucamy do skutku
1k8 - 2k6; pierwszy rzut odpowiada "za zakres" drugi "za liczbę"; zakresem nazywam tutaj przypadek: na pierwszej k6 wypadła liczba parzysta (czyli więcej) dlatego do następnego rzutu dodajemy 4 (wypadło 6 lub 5 - rzuć jeszcze raz "za liczbę"). Wypada 1 (+ 4) i mamy 5. Jeśli w pierwszym rzucie wypadła nieparzysta powatarzamy regułkę 1k4
1k10 - przypadek z 1k8 tylko "zakresem" jest tu +5 zamiast +4
1k12 - przypadek identyczny jak 1k8 i 1k10 tylko zamiast +4 lub +5 "zakres" to +6
1k20 - 2k6; pierwszy to również "zakres" tylko gdy wypada 1, rzut na liczbę wygląda normalnie, jeśli 2 to "zakres" wynosi +6, jeśli 3 to "zakres" wynosi +12, a jeśli 4 to "zakresem" jest +18 (wtedy liczba parzysta (2, 4 lub 6) jest zawsze liczone jako 2, a nieparzysta (1, 3 lub 5) jest jako 1)
1k100 - tutaj wymagana byłaby terapia grupowa żeby to oznaczyć (o ile nie zastosujemy metody rzuć 2k10, albo k6 sposobem na k10, ale nie chce mi się tłumaczyć.
Możecie przedstawiać swoje sposoby i nie tylko z k6. Z niejasnościami do tematu.

Bortasz 26-06-2007 16:47

Chowamy kostke do kieszeni wyjmujemy Monete. Test ma tylko dwa wyniki albo sie uda albo sie nie uda. Całkiem sprawnie działa do chwili gdy moneta sie gdzieś nie zawieruszy ;) Jest to moim zdaniem najprostrze rozwiazanie a zarazem najskuteczniejsze no i o wiele częsciej znajdziesz jeden grosz niż jedną kostkę.

Marok 26-06-2007 19:07

Tak tylko pomyśl o tym, że czasem gracz też ma jakieś modyfikatory/umiejętności dające ulgi w rzutach. Test na celność (przykład, czyli nie jest z żadnego systemu):
Łucznik celuje w uciekającego wroga. Celność niby przypadkowa, ale Łucznik ma dodatkową ulgę od skilla Strzelanie z łuku równą +2. Czyli moneta tu nie podziała, bo tam nie ma uwzględnionej kary za wroga w ruchu (np.: -1k20) ani modyfikatora od umiejętności Łucznika (+2). I kapa.

Ale moneta to też duże udogodnienie i skrócenie rzutów "na 1k8, 1k10 i 1k12" gdyż rzut na zakres w tych wypadkach może być spokojnie zastąpony monetą.

PS. Ja to jednak mam inaczej - raz udało mi się w wesołym miasteczku znaleźć dwie k6, a nigdzie i nigdy nie znalazłem nawet złamanego grosza (a moi koledzy znajdują czasem nawet po 20 złotych (a jeśliby zliczyć grosiki, które koleżanka znajduje po drodze do szkoły od dzieciństwa to może uzbierałoby się około 50 zł). Czyli ja łatwiej znajduję kostki niż 5 złotówki (historia, w której ja nie widziałem 5 zł leżących NA ŚRODKU ulicy, a kolega obok zabrał wszystko)

denis 26-06-2007 19:13

Marok - wydaje mi sie ze twoj system ni jak sie ma do statystyki i rachunku prawdopodobieństwa ...

Ja jako MG na sesje zawsze przynosiłem jedna kartke A4 z wydurkowanymi ciagiem liczb losowych ... wtedy kostek nie trzeba i nie ma zdanego problemu .

Milly 26-06-2007 19:27

Wydaje mi się, że Bortasz chciał przez to powiedzieć, że to co piszesz jest troszeczkę... niedorzeczne. Jeśli się mylę i to było na serio - wybacz Bortaszu :)

Jak to kolega jest przywiązany do kostek i nie chce Ci pożyczyć w celu wykonania jednego rzutu? Jak to nie ma karteczki żeby zapisać wyniki rzutu? To jest dla mnie troszkę nienormalne, w takim razie z kim Ty grasz? Kostki nie chcą pożyczyć?! A co to - rozmagiczni się jak Ty ją dotkniesz?
Wiesz, nigdy w życiu nie było w mojej drużynie takich problemów, dlatego trudno jest mi zrozumieć po co komplikować sobie tak strasznie życie i wymyślać system konwertowania rzutów k6 na dowolną inną kostkę?? Nie możecie zapamiętać wartości swoich rzutów na inicjatywę? Czy na atak, obrażenia? To nie wymaga nie wiadomo jakiej zdolności matematycznej. W mojej drużynie nie raz się zdarzało, że nie było kości, ja sama się przyznam, że nigdy w życiu nie kupiłam ani jednej kostki, a posiadam aktualnie 3 k10 podarowane przez kolegę. I nigdy nie było problemu z rzutami, chociaż MG nie raz się darł na wszystkich i bluzgał na czym świat stoi :) Przecież walka jest podzielona na tury, co to za problem, żeby po kolei rzucać jednym zestawem kości? Pod warunkiem oczywiście, że gracze to nie dzieci, które "są przywiązane do kości i nie pożyczają" -_-' To mnie przyznam szczerze rozbroiło. Nie problemem jest też zapamiętanie wyników rzutów bez zapisywania ich. A z drugiej strony jeśli faktycznie macie z tym problem - jak można grać w RPG Pen'n'Paper bez "paper"?! Tak, u nas też się zdarzało, że MG przychodził z potworkami rozpisanymi na bilecie tramwajowym, ale zawsze jakaś karteluszka była :)
A nie macie kości w ogóle? Od czegoś w końcu jest storytelling!

Tak więc wybacz, dla mnie to jest nie do pojęcia, a post Bortasza traktuję jako lekkie przymrużenie oczka na Twój problem. Tak bywa... :)

Bortasz 26-06-2007 19:43

Moja wypowiedzi była pół na pół ;)
Autentycznie taki numer zrobiłem gdy brakło kostek ale to była sesja na dość nudnym wykładzie podajże z jakiegoś prawa tylko nie pamiętam czy Cywilnego, Karnego czy też Gospodarczego xD

Marok 27-06-2007 11:18

Milly - no cóż. Taki jest (był) mój MG. Czasem nie miał nic do pisania - czasem zapominał kartek. A koledzy tacy chamscy, jak nikt - raz pożyczyłem kostkę to do dziś jej nie mam -_-\' A gdy się upominam to odpowiedzią jest zawsze "Gdzieś ją zgubiłem, jak znajdę to ci oddam". Sobie sami też nie pożyczają, MG swoich kostek nie ma -_-\' Ja mam wszystkie ale wielokrotnie ktoś mi je gdzieś wkłada (np.: do szuflady siostry, do skrzynki z narzędziami) i przed sesją za nic nie mogę tego znaleźć -_-\' Od niedawna MG zaczął jednak wszystko zabierać ze sobą Uff... Ale koledzy w kółko nie mają swoich kostek (ja nie pożyczę, bo jeszcze ukradną) i należy bawić się z k6. A wtedy nawet "paper" nie pomoże bez systemu rzutów (oczywiście u wszystkich wyuczyłem noszenie k6 i dlatego nie muszą nosić wszystkich co jest dość wygodne jak nie mają wszystkich). Teraz takich problemów nie mam, ale kiedyś (czyli dawno dawno temu za siedmioma górami i siedmioma lasami...) jak jeszcze byliśmy dość dziecinni i nie mieliśmy poważnego (czyt. WH, D&D itp.) systemu, a także wszystkich kostek było ciekawie. Potem pojawiło się D&D, a tak kostki trzeba było kupić. I myślenie jak je zastąpić.

A myślenie Bortasza o monecie. Cóż mi wydało się to dość słuszne, żeby zastąpić jakąś niepotrzebną kostkę. Aczkolwiek nie zwróciłem uwagi na tę ironię (czasem myślę - dlaczego nie ma buźki wyrażającej irytację bo ta -_-\' wygląda mi na niezadowolenie)

Gruumsh 26-07-2007 16:31

Hmm.. jak dla mnie zamienianie rzutow k6 na k10 i inne ma sens ;] Przeciez kazdemu nawet najbardziej przezornemu misiowi zdarza sie zapomniec kostek, a k6 moze sie trafic :) Co do prawidlowosci to tak: k4, k8, k12 jest git, a k10 niestety =P (Przerzut powinien byc tylko przy 6), k20 nie sprawdzalem, bo strasznie zawile, jednak chyba lepiej rzucic k10 i monetą (dla reszki do liczby dodajemy +10, ew zamiast monety parzyste na k6 ;) ). No i tyle :P

Yaneks 27-07-2007 10:19

Bortasz, Milly, rzućcie monetą, kto ma racje :)

My nie mamy takich problemów. Mistrz gry i jeden z graczy mają razem 5k10 i 3k100 (dziesięciościenne z dodatkowym zerem), do tego dochodzę ja z k10 i k100. K6 rzucamy k6, k4 rzucamy k8/2 itp. Proste. Wszyscy pożyczamy sobie kostki, w razie czego.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:01.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172