Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > Zakątek LI-teracki > LIczowe konkursy
Zarejestruj się Użytkownicy


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-04-2012, 16:06   #1
 
Sayane's Avatar
 
Reputacja: 1 Sayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputację
[Konkurs Noworoczny] Szaman

SZAMAN

autor: Anonim

Scenariusz nadesłany na
"Noworoczny konkurs na najlepszy scenariusz RPG-PBF 2011/2012"



Gracze odgrywają Bohaterów Wioski Dobrych, która jest atakowana przez złowieszcze siły Wioski Złych. Realia to stereotypowa epoka kamienna. To nie są Flintstonowie, a poważna sprawa. Dla ułatwienia gry można przyjąć, że język jest identyczny z dzisiejszym ALE postacie niekoniecznie umieją nazwać to co widzą. Jest do doskonałe narzędzie MG, żeby kreować atmosferę horroru. Na czymś trzeba się jednak oprzeć i dobrze by było, gdyby istniała jakaś lista wiedzy. Wiedzy? Na przykład "znajomość psów" - z tym niedźwiedź mógłby być opisany jako olbrzymi człowiek, owłosiony z wielkimi pazurami i pyskiem przypominającym psa. A może to jednak wilkołak? Takie drobne elementy mogą zachęcić graczy do dialogu z innymi, wzajemnego przekonywania się co tak naprawdę ich postacie widzą.

Są dwa cele gry, które stanowią równocześnie wątek główny to Obrona Cywilów i Zabicie Szamana.


Proponowany początek gry (zawiązanie akcji):

Kilka dni temu zmarł wasz szaman próbując pokonać Potwora w Jaskiniach Przodków, a teraz jego uczeń leży na łożu śmierci atakowany przez straszliwą chorobę. To z pewnością sprawka Szamana Zła. No tak, właściwie nie musicie go już tak nazywać, bo jest jedyny - po prostu Szaman. Uczeń szamana opowiedział wam o zgliszczach domku przy Wielkiej Wodzie gdzie jest tablica z wiedzą jak budować łodzie. Dzięki nim moglibyście się oddalić od Wielkiego Lasu, gdybyście nie zdołali zgładzić Szamana. Priorytetem musicie chronić ludność Wioski Dobra i spróbować pokonać Szamana. Życie waszych ziomków jest jednak najważniejsze! - krzyknął wypluwając mnóstwo krwi. Jego kobieta szybko wytarła mu usta. Jego słów słucha więcej osób niż tylko wy, ale pewnie rozumieją jeszcze mniej. Stanowicie swoistą elitę jako wyprawa myśliwska znając Wielki Las jesteście światowymi ludźmi, a nie to co ci tutaj siedzący jedynie w Wiosce. Po krótkiej pauzie uczeń powiedział słowa, które zaszokowały i wprawiły w trwogę wszystkich: Szaman Wioski Zła zamordował naszego Szamana, gdy obaj mieli walczyć z Potworem. Musicie go zgładzić. Choć już jest w połowie drogi na drugą stronę to możecie zadawać mu jeszcze kilka pytań. Czy odpowie na jakiekolwiek to już raczej los zadecyduje, ale może warto - jego wiedza jest o wiele większa niż wszystkich was razem wziętych nawet, gdyby każdy z was wiedział co innego.


Rozwinięcie Przygody
to wątki główne i poboczne. Finał może przebiegać w momencie upadku Wioski Dobra albo Szamana albo poprzez ucieczkę przez Wielką Wodę.


1. Obrona Cywilów: jedynie Bohaterowie oddalają się od Wioski Dobrych, pozostali są zbyt przestraszeni. Jedyne na co ich stać to udanie się do Jaskiń Przodków, gdy te zostaną wystarczająco zabezpieczone. Nie wolno ich jednak oszukiwać, gdyż każde kłamstwo, które spostrzegą wywoła u nich atak paniki. Ilu ich jest zależy od MG. Domyślnie, licząc z dziećmi między 20, a 40 - cztery, pięć razy więcej niż Bohaterów. Jak dokładnie wygląda Wioska Dobrych powinno zależeć od graczy ważne jest to, że na początku gry nie ma tu żadnych struktur obronnych. Proste szałasy, ewentualnie lepianki. Cywile mogą zostać zniszczeni głównie przez wrogie siły Wioski Zła, ale możliwe jest również ich śmierć głodowa albo sprowadzenie do wioski czegoś co ścigałoby Bohaterów.

2. Zabicie Szamana: choć jest śmiertelnikiem to dysponuje mocami godnymi bogów. Może być niewidzialny, może przybierać różne formy, może udawać Wojownika Zła jak i Cywilów Wioski Zła. Jego słabym punktem jest wiara jego współplemieńców - wystarczy zabić ich wszystkich, żeby Szaman stracił swoją moc i był łatwym celem. Czyżby? A może to wszystko tylko przesądy? W rzeczywistości nic o nim nie wiadomo oprócz tego, że istnieje - tak przynajmniej z punktu widzenia Wioski Dobrych. Prawda jest taka, że zabił własnego brata - szamana Wioski Dobrych i jako jedyny zna wszelkie tajemnice szamańskie Wielkiego Lasu. Równocześnie jako jedyny podróżnik po Lesie Szamanów wie o wiele więcej niż jest to do pojęcia przez wszystkich mieszkańców Wielkiego Lasu. Ta gra nie byłaby tym samym, gdyby nie pewna doza losowości - to MG zadecyduje jaki jest ten Szaman choć oczywiście domyślnie jest kimś takim jak Kain lub Romulus.
Wątki poboczne:

1. Zew Przyszłości. W tle rozgrywa się o wiele większa gra - o przyszłość. Wszystko czego dokonają Bohaterowie lub Szaman przechodzi do historii, bo właśnie teraz ważą się losy nie tylko tej okolicy, ale i świata. Jest to podobne w swej strukturze do systemu osiągnięć z Wolsunga. Stanowią swego rodzaju punkty doświadczenia dwóch społeczności zamieszkujących Wielki Las. Wynalazki wymyślone w tym czasie mogą zmienić oblicze świata. Kim zatem są Bohaterowie i czemu akurat w czasie gry stają się aż tak wyjątkowi? Czy aż tak na nich wpływał Wielki Las, z którym mieli o wiele bardziej do czynienia niż Cywile? A może dobry szaman sekretnie miał większą ilość uczniów niż tylko jednego? Prawda może być jednak bardziej złowieszcza co prawie natychmiast zmusi Cywili do szaleńczej ucieczki w głąb Lasu Szamanów: Bohaterowie są sterowani przez duchy, dla których to wszystko to jedynie gra.

2. Kim jesteś? Czy Bohaterowie wspomogą społeczność Cywili bardziej niż tylko prosta obrona przed siepaczami Wioski Zła? Czy rzeczywiście zaopiekują się i rozwiną Wioskę Dobra? A może po prostu tych wszystkich ludzi ukryją w jednym miejscu łatwym do obrony i zajmą się Wioską Zła w najprostszy z możliwych sposobów? Nazwy są odzwierciedleniem przekonań Cywilów, ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie, żeby spróbować dialogu. Wielu z Wioski Zła będzie chciało tylko walczyć, ale niektórzy może daliby się przekonać, gdyby Szaman był martwy albo Bohaterowie odkryliby jego kłamstwa. Czy jednak kłamie?

3. Jaskinie Przodków. Kolebka obu Wiosek gdzie jeszcze trzy pokolenia wcześniej odprawiane były wspólne rytuały. Spór ideologiczny zakończył współpracę, ale wojna wybuchła dopiero teraz. W Jaskiniach znajdują się artefakty wskazujące na fakt istnienia jednej społeczności i jest to nieoceniona pomoc w przekonaniu mieszkańców obu wiosek, że Szaman jest tutaj jedyną negatywną postacią. Co było rozdzielone może się połączyć. Równocześnie Jaskinie Przodków to straszne miejsce zamieszkiwane przez potężnego ducha i potwora. Czy to nadzwyczajny niedźwiedź jakby pomyślał sobie współczesny człowiek czy rzeczywiście istota nie z tego świata? Niezależnie co to jest wiadomo, że można to pokonać, gdy kilku wojowników zje Roślinę Duchów.

4. Inni. Wielki Las to nie jedyne miejsce zamieszkane przez ludzi. Innych można spotkać w Lesie Szamanów i na dalszych terenach, które nawet nie mieszczą się w głowach Cywilów. Ich język jest ciężki do zrozumienia i przypomina bardziej bełkot niż mowę. Są na podobnym poziomie technologicznym i tak samo lękają się Lasu Szamanów. Podobnie jak Szaman i brat, którego zamordował, posiadają naszyjniki z kolorowych paciorków. Zapytani o nie odpowiadają, że dostali je od zaginionego plemienia. Czy gracze rozwiną ten wątek nie tracąc przy okazji zmysłów od wędrówek po Lesie Szamanów?

5. Wilk syty i owca cała. A gdyby tak zbudować jednostki pływające i zabrać ludzi z Wioski Dobra drogą wodną? Szaman przejmie kontrolę nad Wielkim Lasem, ale nikt przy tym nie zginie. A może coś więcej? Może Bohaterowie postanowią zabrać też zwierzęta, które znają i wszystko to przypomni ucieczkę Noego? Gdzieś tam dalej kończy się Las Szamanów i zaczynają Bezkresne Równiny. Czy są bezpieczniejsze? Z pewnością jest w nich mniej cieni, ale i okazja spotkać niekoniecznie pozytywnie nastawionych ludzi.


[...]

_______________________________________________

Cały scenariusz do pobrania: Szaman
 

Ostatnio edytowane przez Campo Viejo : 12-02-2013 o 04:04. Powód: link update
Sayane jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-04-2012, 21:57   #2
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Ściągać komentować.
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:38.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172