Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG > Savage Worlds > Savage'owe produkty > Nemezis
Zarejestruj się Użytkownicy

« Własne statystyki | - »

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14-05-2013, 11:32   #1
Opiekun Savage Worlds
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 300 JPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skał
Materiały i opis

Kopia materiału z tematu Materiały i dodatki


Ostatnio zauważyłem, po przebiegu sondy i ogólnie wcześniejszych rozmowach na temat Savage Worlds, że setting Nemezis nie jest zbyt rozpoznawany, albo niezbyt znany. Oczywiście, wiem, że na forum są też osoby które go wręcz bardzo lubią, jednak dla reszty postanowiłem przedstawić troszkę bliżej ten świat.

Przede wszystkim warto powiedzieć, że Nemezis jest w 100% settingim do Savage Worlds, polskiego autorstwa. Mimo iż mechanika ta, nie jest aż tak u nas rozpoznawalna, to w swoim dorobku posiadamy już dwa settingi, które są dobrze znane i bardzo cenione za granicą Nemezis jest właśnie jednym z nich. Także polecam, już z racji samej chęci wspierania polskiej twórczości.

Jeśli zaś o sam setting chodzi. Dzieję się on w odległej przyszłości, w której ludzkość skolonizowała ogromne ilości planet, układów gwiezdnych i galaktyk. Jesteśmy jedną z bardziej liczących się potęg we wszechświecie. Są jednak zagrożenia które i nasz gatunek mogą pokonać. Mianowicie mowa o pradawnych bóstwach o nieopisanej potędze. Wędrują po przestworzach, karmiąc mieszkańców kolejnych planet, koszmarami, chęcią mordu, obłędem, czy zwyczajnie zalewają je hordami wynaturzonych stworzeń, które trudno porównać do czegokolwiek co znane jest człowiekowi. W świecie żyje oczywiście wiele innych odkrytych ras i nacji , jednak to od prowadzącego zależy jaka jest ich siła i liczebność w poszczególnych galaktykach. Setting pozwala na tworzenie dowolnych ras, planet, galaktyk wedle zamieszczonych w podręczniku schematów i podpowiedzi.

Oczywiście na pierwszy rzut oka przypomina to coś pokroju Warhammera 40.000. Jest jednak czymś o wiele więcej. Nemezis jest bowiem settingiem, który moim zdaniem można traktować wręcz jak całe kompendium Science Fiction, a nie zwykły zestaw realiów i mechaniki. Uważam tak, gdyż w podręczniku znajduje się ogrom opcji, pozwalający zagrać równie dobrze tak członkami armii wyzwolenia świata od hordy (ala W40k), jak grupą cybernetycznie ulepszonych gangsterów, przemierzających ogromne metropolie w poszukiwaniu roboty(ala Cyberpunk/Shadowrun), czy np ludźmi próbującymi przetrwać na wyjałowionej wojnami planecie, z oszalałymi maszynami i zmutowaną roślinnością (Neuroshima), lub zwyczajnie przemierzać kosmos, na pokładzie krążownika handlowego, licząc na to, że uda się przewieść bezpiecznie ładunek (firefly). Nawiązywałem do innych systemów i realiów, tylko po to by pokazać wielofunkcyjność Nemezis, byście mogli odnieść się do czegoś co jak sądzę znacie lepiej. Setting ten posiada jednak o wiele więcej możliwości i wymienione przeze mnie kilka przykadów, jest zaledwie namiastką tego co można dzięki niemu rozegrać. Szukasz świata SF pełnego intryg i tajemnic? Może chcesz polatać z miotaczem plazmy i roznieść wszystko co się rusza? Chciałbyś pomóc rebeliantom w odbiciu planety z łap skorumpowanych korporacji? A może wolał byś zostać kapitanem gwiezdnego okrętu, zwalczającego kosmicznych piratów? Jeśli interesuje Cie któraś z tych lub wielu innych opcji, powiązanych z SF, to setting Nemezis jest właśnie dla Ciebie! Oczywiście cały podręcznik i rozszerzenie wydane w Polsce co w pełni w ojczystym języku. W dodatku setting był pierwotnie wydany tylko w naszym kraju i z tego co się orientuje aktualnie jest do niego więcej materiałów po polsku niż po angielsku

Na koniec chciałbym zamieścić trochę przydatnych linków, które mogły by zachęcić was dodatkowo do zabawy.

Recenzje:
Savage Worlds: Nemezis - recenzja settingu - Paradoks
Nemezis - Gry fabularne - RPG - POLTERGEIST

Muzyczny traser ścieżki dźwiękowej, stworzonej specjalnie do edycji limitowanej. Pozwala poczuć wszchstronny klimat settingu
http://wydawnictwogramel.pl/download...c%20teaser.mp3

Przykładowe postaci:
https://docs.google.com/file/d/0B3g3...it?usp=sharing

Przykładowe przygody:
Generator przygód(po angielsku)
Komu biją dzwony
Ludzie z bagna
Ofiara
Życie za życie

Sandbox:
https://docs.google.com/file/d/0B3g3...it?usp=sharing

Nowe, przykładowe rasy:
Furia
Techni
Ash
Bariz

Nowe, przykładowe rejony, planety itp.
Muzu
Alvernia
Archipelag
Germiania
Sparta

Fragment podręcznika:
Opcjonalne zasady bogactwa (po angielsku)
Wprowadzenie
https://docs.google.com/file/d/0B3g3...it?usp=sharing

Rozszerzenia zasad:
Czarna magia
Pimp my Nemezis 1
Pimp my Nemezis 2
Przewagi rasowe
Modyfikacje
Tarcze

Karta postaci:
https://docs.google.com/viewer?url=h...ezis_karta.pdf

Wikipedia Nemezis
Nemezis Wiki.
 
__________________
Opiekun działu "Savage Worlds"
"Nikt nie będzie za mnie decydował bo nikt potem za mnie nie umrze" podróżnik.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-05-2013, 17:50   #2
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 2777 Kelly ma wyłączoną reputację
Przyznaję właściwie, że lubię Nemezis. Co mi się nie podoba, to idea settingu owego głównego wroga, toteż odrzucam ją. Niemniej Nemezis pozwala prowadzić po prostu bardzo fajne science fiction stanowiąc przydatny dodatek do podstawki. Dokładnie właśnie tak to traktuję wykorzystuję przy tworzeniu światów autorskich, lub kompilacjach. Grałem chociażby sesje Star Wars, gdzie Savage Worlds sprawdzał się dobrze.
 
Kelly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-05-2013, 20:06   #3
Opiekun Savage Worlds
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 300 JPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skał
Mi też motyw bóstw atakujących kolejne światy jakoś bardzo nie przypadł do gustu. Trochę zbyt mocno zapachniało mi to Zewem Cthulhu Nie zmienia faktu, że i tak jest to tylko jedna z masy propozycji oferowanych przez podręcznik. Można jej użyć jako otoczki głównej fabuły, albo umieścić akcję z dala od systemów które w ogóle wiedzą o jakiś stworach Tak swoją drogą ostatnio rozmyślałem, że nasz świat również mógłby być równie dobrze miejscem z opowieści SF jako zwyczajnie nisko-zaawansowana rasa, która nie wie o istnieniu reszty wszechświata i życia w nim. Także możliwości jest nieskończona ilość. Najbardziej podoba mi się, że tym razem nie ma obszernej kampanii czy zamkniętego świata. Czegoś w rodzaju akcja dzieje się tylko na 3 planetach i jak na razie nie są znane żadne inne zamieszkałe planety. To by mocno ograniczało zabawę. Jeśli jednak powiedziane jest, że wszechświat zamieszkują niezliczone istnienia na miliardach planet... to skutecznie załatwia problem jakichkolwiek przeszkód w wymyślonym przez MG świecie Podręcznik zawiera dość elementów by stworzyć sobie dowolny, własny twór SF. Poza tym już niektóre zdolności czy przewagi potrafią dać pomysł na fabułę. Mnie ogromnie nadal kusi pomysł z handlarzem chipów. Według podręcznika taka postać wgrywa sobie zdolności mniej więcej jak w matrixie, wczepiając raz za razem inny chip w mózg i jest często wynajmowany do szmuglowania chipów w ten właśnie sposób we własnej czaszce. Nic tylko dodać takiemu zaufaną załogą i można robić całą kampanię o przygodach ekipy.
 
__________________
Opiekun działu "Savage Worlds"
"Nikt nie będzie za mnie decydował bo nikt potem za mnie nie umrze" podróżnik.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-05-2013, 22:01   #4
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 2777 Kelly ma wyłączoną reputację
Osobiście lubię klasyczne space opery, albo militarne sf. Savage Worlds podstawa plus Nemezis pozwalają na stworzenie naprawdę fajnej sesyjki. Wykorzystuję podręcznik nie ruszając założeń pomysłu owych atakujących istot.
 
Kelly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-05-2013, 22:13   #5
 
Pinhead's Avatar
 
Reputacja: 141 Pinhead wkrótce będzie znanyPinhead wkrótce będzie znanyPinhead wkrótce będzie znanyPinhead wkrótce będzie znanyPinhead wkrótce będzie znanyPinhead wkrótce będzie znanyPinhead wkrótce będzie znanyPinhead wkrótce będzie znanyPinhead wkrótce będzie znanyPinhead wkrótce będzie znanyPinhead wkrótce będzie znany
Systemu nie znam, ale z tego co piszecie to raczej nie jest to jakiś przemyślany setting tylko zbiór pomysłów, które MG może dowolnie komponować, aby tworzyć świat/światy.
Jeżeli tak faktycznie jest, to już wolę klasycznego Travellera, gdzie nikt nie udawał, że ma to jakieś głębsze dno. Tam faktycznie mamy goły szkielet kosmicznej scenerii i podróżników/awanturników, który ją przemierzają. MG kreuje światy z całkowitą dowolnością.
W przypadku Nemezis wygląda mi to na pozbierane na szybkości pomysły od space opery, po cyberpunka, od postapokalipsy po kosmiczny horror.
Taki poszyty bez jakieś myśli przewodniej potworek.
Tak przynajmniej wygląda to na podstawie recenzji, jaka tutaj została zamieszczona.
Może tak to miało wyglądać, ale do mnie jakoś nie przemawia. Tym bardziej mnie dziwi zdanie, że to najbardziej ceniony polski świat SW na świecie.
 
__________________
Wakacje - poza siecią prawdopodobnie do 14.09
"Zastanawiałeś się, czemu piekło ma bram siedem i dni w tygodniu jest siedem..." Martwy Snajper
"We have such sights to show you" - Hellraiser
Pinhead jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-05-2013, 23:53   #6
KFC
 
KFC's Avatar
 
Reputacja: 10 KFC nie jest za bardzo znanyKFC nie jest za bardzo znanyKFC nie jest za bardzo znanyKFC nie jest za bardzo znanyKFC nie jest za bardzo znany
Hmmm, bo chyba innego jeszcze nie wydaliśmy na SW, dlatego jedyny i ceniony :]

A co do samego settingu to trochę tak to wygląda, że jest pozszywany z różnych części, każda planeta jest z innej bajki i można grać równie dobrze cybera, post-apo czy inne dark heresy. Zależy co kto lubi i jakie podejście preferuje. Jedni wolą kupić model do sklejenia i samemu pomalować inni wolą kupić gotowy i móc się nim od razu bawić
 
KFC jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-05-2013, 01:14   #7
Opiekun Savage Worlds
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 300 JPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skał
Akurat w przypadku Nemezis jest to przede wszystkim zbiór uniwersalnych elementów które mogą się przydać w dowolnym świecie SF. Nie powiedział bym jednak, że nie ma tam dość elementów by móc spokojnie grać w gotowym świecie. Są trzy planety jak pisał KFC i każda ma swój odmienny klimat, nie zmienia to faktu, że są opisy organizacji, ugrupować, miejsc, niektórych osób. Całe wiki to tak naprawdę twór fanów, gdzie spisano 200 stron opisu jednego z miast na Ash jeśli dobrze pamiętam. Wydaje mi się, że bez problemu da się od razu ruszyć z przygodą na podstawie gotowych elementów z podręcznika. Zgadzam się, że nie jest to jasno określony, jednorodny świat, ma jednak dzięki temu też bardzo dużą elastyczność. Wydaje mi się, że ten setting jest tak ceniony właśnie za to, że daje ogrom możliwości. Na rynku nie brak gotowych w pełni opisanych światów. Nawet settingów SW w świecie SF jest dość sporo i są one bardzo szczegółowo opisane (w tym Interface Zero po polsku). Nemezis jest więc dość często przyjemną odmianą, w której można poprowadzić dowolną przygodę w klimacie SF.
 
__________________
Opiekun działu "Savage Worlds"
"Nikt nie będzie za mnie decydował bo nikt potem za mnie nie umrze" podróżnik.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-05-2013, 10:41   #8
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 2777 Kelly ma wyłączoną reputację
Częściowo rację masz Pinhead, bowiem akurat idea przewodnia tego universum także mnie nie rusza. Niemniej jednakże Savage Worlds ma swoich zwolenników, którym trudno się dziwić. Jego ideą niewątpliwie jest uniwersalność, której potrzeba została dostrzeżona dawno temu. Steve Jackson tworząc GURPSa identycznie dał miłośnikom rpg klocki, dzięki którym bez kłopotu mogli stworzyć dowolne uniwersum, lub, co ważniejsze, zaadoptować dowolne universum. Czy to Czarna kompania Cooka, czy She Haggarda, czy Dalekie szlaki Sniegowa. Przecież nie do każdej książki, czy filmu jest system, nie zawsze także się podoba.

Drugą częścią rozwoju takich systemów uniwersalnych jest tworzenie settingów. Każdy taki setting zawiera opisane jakieś universum oraz kolejne klocki, które mogą służyć do kreacji własnych. Nemezis jest tego dobitnym przykładem. Chociaż pomysł nie podoba mi się, to jednak zawartość klockowa jest bardzo fajna.
 
Kelly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-05-2013, 12:21   #9
Banned
 
Reputacja: 0 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Muszę przyznać, że "Nemesis" jest dla mnie strasznie wtórny. Zatrważająco wtórny wręcz.

Jasne, ciężko wymyślić coś nowego, ale "Nemesis" czerpie garściami z innych systemów (a właściwie: systemu) usiłując nadać temu zrzynaniu pozory nowości i odkrywczości. Dla mnie są to po prostu Gasnące Słońca, do których dorzucono trochę Neuroshimy (postapo), cybera z SR czy CP2020 i trochę klimatów z innych systemów. Problem w tym, że te wszystkie "dodatki" i tak w Fading Suns występują i są tam "naturalną" częścią systemu... Jedyne, co odróżnia "Nemesis" od "Fading Suns" to brak "magii" (psioniki / teurgii). Które - wydaje mi się - ciężko wtłoczyć w mechanikę Savage Worlds...

Płycizny logiczne "Nemesis" pominę (każdy system to ma, tylko w niektórych widać to mocniej).

Jest to więc - dla fanatyków SW - pozycja ciekawa i mogąca wnieść sporo do rozgrywki; jednak na na tle innych systemów (a wiadomo, ze dobry MG, weźmie świat, a mechanikę podmieni) - jest... mocno wtórne. Prawdę powiedziawszy nie zauważyłem w "Nemesis" nic, czego nie widziałbym już gdzieś...
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-05-2013, 15:03   #10
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 2777 Kelly ma wyłączoną reputację
Właściwie odbieram Słońca kompletnie inaczej. Dodatków może nie znam specjalnie wiele, ole ogólnie wydźwięk Słońc brzmi dla mnie spaceoperowo. Mamy imperium, mamy szlachtę, mamy moce, mamy laserowe miecze, mamy podróże kosmiczne. Główne konflikty to gildyjne oraz rodowe, zaś gdzieś tam daleko coś może jest, ale daleko. Zdecydowanie bardzie pasuje mi to, niż dark klimat Nemezis.

Rzecz oczywista każdy system można prowadzić dowolnie klimatycznie, ale czytając podręcznik tak własnie odbieram obydwa, bardzo inne uniwersa.
 
Kelly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

« Własne statystyki | - »


Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:03.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164