Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > O forum > Pomoc > Pomocy
Zarejestruj się Użytkownicy

Pomoc Jeżeli masz jakiekolwiek kłopoty z poruszaniem się po LastInn, nie wiesz jak założyć sesję lub dołączyć do istniejącej - zadaj pytanie na tym subforum. Upewnij się jednak najpierw, czy odpowiedź nie znajduje się w "Forumowym FAQ".

Wątek: Pomocy Odpowiedz na ten wątek
Twoja nazwa użytkownika: Kliknij tutaj aby się zalogować
Tytuł:
  
Wiadomość:
NoSpam! verification question
Wpisz "masło"
Weryfikacja Obrazka
Proszę wpisać sześć liter lub znaków znajdujących się na obrazku obok.

Ikony wiadomości
Możesz dodać ikonkę do wiadomości z poniższej listy:
 

Dodatkowe Opcje
Pozostałe Opcje

Mapa tematów (Nowe na początku)
08-01-2018 10:47
Lord Cluttermonkey
Cytat:
Napisał dzemeuksis Zobacz post
Lubię Oko, ale to nie jest dobra porada, moim zdaniem. Gdyby to chodziło tylko o prostą mechanikę, to wystarczyłby rzut monetą. Problemem niewypowiedzianym i niedorozumianym jest najczęściej struktura rozgrywki.

Ileż ja lat erpegowania straciłem na głupim wzorcu grania lansowanym przez ówczesne erpegowe czasopisma. Nie miałem wtedy pojęcia, że istnieją gry, które krok po kroku mówią, jak trzeba grać, tłumaczą strukturę rozgrywki, jak wspólnie budować opowieść, bez narzuconego z góry scenariusza i męczyłem się ze sposobem grania, który jest tylko jednym z wielu a do tego wybitnie mi nie pasującym.

Detero, po pierwsze to nie chodzi o system walk, tylko o sposób rozwiązywania konfliktów. Jak się zafiksujesz na walki, to będziesz każdą grę prędzej czy później do tego sprowadzał i ominiesz potencjał na piękne historie doskonale się bez walki fizycznej obywające.

Nie chcę wrzucać odnośników na potęgę do rzeczy, które mogą realnie pomóc w stawianiu pierwszych kroków, więc napisz, czy może być w języku Szekspira, czy tylko polskojęzyczne Cię interesują - to pozwoli zawęzić nieco listę.
Ja tam i tak chwyciłbym na miejscu OPa za jakieś polskie czy angielskie D&D (bo chyba o to mu chodzi sądząc po level upach, siłach i charyzmach), a braki w "strukturze rozgrywki" (jeśli się pojawią / będą odczuwalne) nadrobił tekstami The Angry GM z cyklu o prowadzeniu - do prowadzenia fantasy RPG gier głównego nurtu są moim zdaniem najlepsze, w podręcznikach takich rozkmin niestety się nie uświadczy. Ten polecałbym jako pierwszy.

A takie D&D 3 mimo skomplikowania ma bardzo klarowną strukturę rozgrywki i kampanii, tyle że, patrząc na sesje pojawiające się nawet na LI, prawie nikt się jej nie trzyma.

Moje propozycje:

D&D Starter Set (darmowe zasady tutaj, w kupionym zestawie masz jeszcze przygódkę, itd.)

Pathfinder Beginner Box (darmowe zasady tutaj, w kupionym zestawie masz jeszcze przygódkę, itd.)
02-01-2018 12:27
Komtur System FATE zawsze jakoś mi nie leżał, może właśnie dzięki tej specyficznej mechanice.

TSoY ma świetny świat, ale znów ta mechanika mnie w nim odstrasza.

Świetne natomiast mi podchodzą systemy oparte na Apocalypse World, w szczególności polecam Monster of The Week gdzie mechanika jest o wiele ładniej wyjaśniona niż w DW i AW.
01-01-2018 20:44
dzemeuksis
No to bezpiecznie pojedziemy z polskimi zasobami.

The Pool PL - Od tego bym zaczął. Nie dość, że mega proste, to daje gotową procedurę do tego, jak grać. Przeczytanie i zrozumienie zajmuje jakąś godzinę i można zacząć sesję.

Poleciłbym Fate Accelerated, w skrócie FAE (polskojęzyczne podręcznik i SRD), ale tu z kolei jest taki problem, że bez lektury Fate Core (które wciąż czeka na polską edycję) ciężko zrozumieć, jak się tych zasad używa w praktyce. Przynajmniej ja tak miałem, ale to w sumie mogło byś spowodowane skażeniem przez znajomość innych systemów. Może świeżemu umysłowi pójdzie łatwiej.

Poleciłbym też The Shadow of Yesterday, ale do tego wypadałoby dodać garść przypisów a nie chce mnie się.

Poleciłbym też strukturę grania z Mythic GM Emulator, a konkretnie jej polskojęzyczny szkic, który można znaleźć w instrukcji na Gawedziarzu, ale tu może brakować sporo kontekstu, żeby tak z biegu tego użyć.

Poleciłbym też bardziej staromodne podejście, ale tutaj to dopiero byłby przypis na przypisie a nie wiadomo, czy autorowi pytania o to chodziło. Albo dobra, zarzucę przynętę: Źródła fabuły...

I właściwie na razie na tym skończę. Poleciłbym Dungeon World, gdyby nie to, że projekt polskojęzycznej edycji toczy się tempem właściwym dla tego (mimo wszystko bardzo zasłużonego) wydawcy, więc nie wiadomo kiedy i czy w ogóle ujrzy światło dzienne.
01-01-2018 18:39
Komtur Dzem ja chętnie tę twoją listę obejrzę, może pokrywa się z moją.
31-12-2017 16:48
dzemeuksis
Lubię Oko, ale to nie jest dobra porada, moim zdaniem. Gdyby to chodziło tylko o prostą mechanikę, to wystarczyłby rzut monetą. Problemem niewypowiedzianym i niedorozumianym jest najczęściej struktura rozgrywki.

Ileż ja lat erpegowania straciłem na głupim wzorcu grania lansowanym przez ówczesne erpegowe czasopisma. Nie miałem wtedy pojęcia, że istnieją gry, które krok po kroku mówią, jak trzeba grać, tłumaczą strukturę rozgrywki, jak wspólnie budować opowieść, bez narzuconego z góry scenariusza i męczyłem się ze sposobem grania, który jest tylko jednym z wielu a do tego wybitnie mi nie pasującym.

Detero, po pierwsze to nie chodzi o system walk, tylko o sposób rozwiązywania konfliktów. Jak się zafiksujesz na walki, to będziesz każdą grę prędzej czy później do tego sprowadzał i ominiesz potencjał na piękne historie doskonale się bez walki fizycznej obywające.

Nie chcę wrzucać odnośników na potęgę do rzeczy, które mogą realnie pomóc w stawianiu pierwszych kroków, więc napisz, czy może być w języku Szekspira, czy tylko polskojęzyczne Cię interesują - to pozwoli zawęzić nieco listę.
27-12-2017 23:19
Ardel Oczko ma też całkiem sympatyczne dwie przygody na start dla początkującego MG. Też mogę polecić. I oczywiście kombinacja zaklęć "skuś baba" i "sam skuś, dziadu" są warte poznania przez każdego szanującego się gracza RPG.
27-12-2017 22:51
pi0t Oka Yrrhedesa polecam, czasem nawet w bibliotekach można wypożyczyć
25-12-2017 20:49
hen_cerbin
Cytat:
Napisał Leoncoeur Zobacz post
Nie wiem czy dobrym pomysłem jest opracowywanie systemu RPG pod pierwsze gry i wdrażanie się jako 'zieloni'

Wykorzystajcie już istniejącą mechanikę jakiegoś systemu, najlepiej w miarę prostą na początek.

Np bardzo prosty MECH Oka Yrrhedesa pomoże Wam się wdrożyć w RPGi i zacząć z nimi przygodę.

Naturalnym dla wielu RPGowcoów jest taki ciąg:
  • gra w proste mechaniki -> gra w skomplikowane mechaniki -> modyfikowanie mechanik pod siebie -> tworzenie własnych mechanik -> powrót ku prostocie vel storytelling - > "nie gram bo nie mam czasu"
Lepiej się tego nie da ująć. A Oko Yrrhedesa ma naprawdę przyjemną mechanikę do pierwszych kontaktów z RPG (ja od niej zacząłem zresztą, także też polecam).
24-12-2017 10:58
Leoncoeur Nie wiem czy dobrym pomysłem jest opracowywanie systemu RPG pod pierwsze gry i wdrażanie się jako 'zieloni'

Wykorzystajcie już istniejącą mechanikę jakiegoś systemu, najlepiej w miarę prostą na początek.

Np bardzo prosty MECH Oka Yrrhedesa pomoże Wam się wdrożyć w RPGi i zacząć z nimi przygodę.

Naturalnym dla wielu RPGowcoów jest taki ciąg:
  • gra w proste mechaniki -> gra w skomplikowane mechaniki -> modyfikowanie mechanik pod siebie -> tworzenie własnych mechanik -> powrót ku prostocie vel storytelling - > "nie gram bo nie mam czasu"
24-12-2017 04:53
Detero Witam Serdecznie Razem z narzeczoną chcemy zacząć przygodę z grami RPG lecz jesteśmy w tym zieloni Karty postaci jak świat już mamy przygotowany kwestia systemu walki jak i rozdania atrybutów z tym mamy największy problem. Może opiszę pokrótce jak to wygląda. Gra toczy się w świecie fantasy postacie posiadają 5 atrybutów (niżej opisane) postacie także mogą posiadać broń która ma przypisany DMG. Zdobywanie doświadczenia tez jest ok lecz nie wiem ile np atrybutów dać za lvlup. Chce zrobić prostego RPG żeby wdrążyć siebie jak i moja narzeczoną w to i żeby nam się przyjemnie grało Dlatego bardzo prosimy o pomoc z systemem walk, jakich kości używać i rozdaniem początkowych atrybutów. Jeżeli macie też jakiś rady to bardzo chętnie wszystkie przeczytam

HP
MP:100

Atrybuty:
-siła(Odpowiada za ataki bronią)
-czary typ1 (Odpowiada za ataki magią)
-czary typ2 (Ogłuszenie itp)
-Zwinność (Ucieczka itp)
-charyzma (Rozmowa,targowanie się itp)

Zasady Pisania Postów
Możesz wysyłać nowe wątki
Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:15.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172