Autor artykułu: Telomo 27-06-2008 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
#3
Aveane
on
27-06-2008, 13:43
|
Tak patrząc to możesz napisać jeszcze artykuł pt. "Czym jest fantasy" albo "Co to jest RPG" -.-" Przecież "to też może się przydać nowicjuszom"... Poza tym np. Młotek i DnD podstawiają gotowe artefakty. Żaden system nie ogranicza TWORZENIA nowych, ale większość gotowe już daje. |
#4
John5
on
27-06-2008, 14:20
|
Wszystko napisane prawidłowo, tylko nie widzę większej potrzeby pisania tego Tak jak zauważył Arango temat bardzo wiele razy przerabiany, a w większości nowszych podręczników wszystkie powyższe porady są zamieszczone. No i jak dla mnie to za tworzenie artefaktów biorą się MG a ci nowicjuszami zazwyczaj nie są (no może poza paroma wyjątkami) |
#7
Korm
on
03-10-2009, 07:43
| ||||||||||||||||||||||
| Aż się nie mogłem powstrzymać, ażeby tego nie skomentować. Totalny gniot, a nie artykuł. Nawet nie polecił bym tego komuś do czytania w kiblu, podczas wypróżniania się... Przecież to jest tylko plan pracy - opis na brudno. Schemat, szkic, o ludzie. Jak to w ogóle może tutaj istnieć, i że nikt tego nie usunie litościwie? Szkoda wymieniać błędy, bo to coś, to jeden wielki błąd. Niestety, kawy się nie zdąży wypić, nim się z czytania tego czegoś nie wypisze. Co - o dziwo - zdąży sie zrobić, nim przeczyta całość, której nie ma za wiele. | |||||||||||||||||||||
#9
Kelly
on
05-10-2009, 08:22
|
Na temat artefaktów warto byłoby coś napisać. Cały problem tego tekstu jest taki, że jego tytuł "Tworzenie sensownych artefaktów" jest ok, ale treść nie odpowiada na poruszony problem. Sensowny artefakt to taki, który pełni odpowiednią rolę fabularnie. Może być clou sesji, obiektem takim na horyzoncie, który jest mamidłem dla drużyny, może być uosobieniem jakiejś groźby, może być nagrodą, przedmiotem pożądania, czymś wspaniałym, jednocześnie przeklętym etc. Kiedy co tworzyć oraz jak należy wykorzystać? Jaki artefakt mógłby być ciekawym uzupełnieniem określonych sytuacji, jaki zaś nie? Warto okrasić artykuł przykładami pokazującymi właściwe/niewłaściwe konstruowanie sensownych artefaktów. Pokazanie sytuacji, że artefakt może być sensowny przy jakiejś sytuacji, przy innej nie. Wtedy dokładnie mówimy na temat "sensowności". Mieliśmy pewna próbę pokazania, jak konstruować artefakt, nawet jeżeli niezwykle pobieżną, natomiast kompletnie brak odpowiedzi: kiedy, dlaczego? Według mnie autor przedstawił kilka niezwykle ogólnych oczywistości, nie włożył specjalnego wysiłku, ażeby przemyśleć tematykę. Napisanie twierdzenia, że artefakt musi być klimatyczny oraz trudno osiągalny stanowią niewątpliwy truizm. Ale jednocześnie podpadają pod banał. Jest rzeczą normalną wykorzystanie iluś oczywistości pisząc artykuł, gorzej, jeżeli stanowią one jedyne składowe. |