| Idealny MG, czyli...
No właśnie. Wielu z nas marzy by takim być, lub by z takim pracować, lecz czy wiemy kogo tak właściwie „szukamy”? W tym artykule spróbuję opisać Mistrza Gry doskonałego, zaznaczając jednocześnie że są to moje osobiste refleksje, przemyślenia i wnioski. |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 6 | 11 974 |
23-02-2008 18:14 DogGhost | |
|
| Tworzenie sensownych artefaktów
Tworzenie artefaktów.
Oczywistym jest, że chyba żaden system nam nie podstawia gotowych rzeczy i artefaktów (czyli super broni lub zbroi). Te trzeba samemu planować. O ile o broń zwykła nietrudno, bowiem wystarczy sięgnąć po różne podręczniki... |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 9 | 11 895 |
05-10-2009 08:22 Kelly | |
|
| [Warsztat] Pytania na sesji i światotworzenie
Wstęp
Korzystając z chwili wolnego czasu, chciałabym wrzucić kolejną notkę z cyklu „Warsztat”. W związku z tym, że czas nie jest za dużo, dziś krótko. Ale za to treściwie. Zapraszam do lektury!
Ale o co chodzi? |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 8 | 17 830 |
18-01-2014 02:04 TSF | |
|
| [Warsztat] Szybkie tworzenie postaci, lokacji i przedmiotów
Wstęp
W związku z objęciem przeze mnie opieki nad działem literackim, chciałabym zainaugurować cykl (mam nadzieję, że starczy mi motywacji na pisanie kolejnych części) felietonów/poradników na różne tematy związane z graniem w RPG, zarówno od strony gracza,... |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 11 | 19 263 |
20-01-2014 12:12 dzemeuksis | |
|
| O pożytku z pedałowania, czyli...rower w RPG.
Dlaczego nie dwa kółka?
Jednym z praw jakiejkolwiek gry (i gry RPG nie są tu żadnym wyjątkiem) jest to, że świat w niej przedstawiony zawsze jest „bardziej” w stosunku do znanej nam rzeczywistości. Czy bardziej magiczny, czy bardziej technologiczny, czy bardziej... |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 5 | 16 134 |
29-12-2013 20:18 K.D. | |
|
| Czy jako Mistrz Gry...
Swojego czasu dostałam PW od Howgh'ka z pytaniem, które można by podsumować krótkim: "Jak prowadzić sesję?". Poniżej przedstawiam rozszerzoną wersję rozmowy, którą odbyliśmy na GG. Zaznaczam, że przedstawia ona moje subiektywne spojrzenie na MGkowanie - w moim przypadku się... |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 8 | 23 691 |
20-05-2014 21:31 Aramin | |
|
| Atrofia Przekonania
Tekst ukazał się pierwotnie na moim blogu na serwisie Poltergeist.
Wstępik konieczny...
W swoim drugim tekście, który wbrew pierwotnemu założeniu nie wyczerpał tematu w sposób wystarczający, poruszyłem tematykę tworzenia wiarygodnych,... |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 1 | 9 456 |
14-11-2011 11:03 Aschaar | |
|
| nWOD: Śmierć nie nosi rękawiczek (próbka stylu przyszłego MG) Dave siedział na krześle w ostrym i białym świetle jarzeniówek. Zaciskał bezwiednie pięści czując, jak zaczynają go łapać pierwsze objawy ostrego stanu odstawieniowego. Nie brał już od dwunastu godzin i brak narkotyku w organizmie zaczynał boleśnie dawać o sobie znać. Na czole... |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 0 | 12 076 |
09-04-2017 14:02 Boguniemil | |
|
| Postapo i "bliskie" SF - broń Jeśli w postapo walczymy z maszynami byłoby ciekawiej gdyby miały one jakąś odmienną od obecnie używanej technologie. Podobnie w przypadku “bliskiego” Science Fiction (czyli bez olbrzymich przełomów w fizyce). Zapewne wielu MG sobie pomyślało że fajnie byłoby w sesji wprowadzić... |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 0 | 11 537 |
12-05-2018 13:49 Leminkainen | |
|
| Portrety – selekcja, wyszukiwanie, biblioteki. Portret w grach fabularnych jest, w moim odczuciu, jednym z najważniejszych elementów podczas kreacji postaci, to też chciałbym się z Wami podzielić małym artykułem/wpisem, w którym to analizuję zagadnienie portretu i wskazuję najistotniejsze sprawy w jego wyborze, jak i wyszukiwaniu.... |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 0 | 10 184 |
14-06-2018 15:24 Zormar | |
|