| O pisaniu grywalnych scenariuszy RPG słów kilka
O PISANIU GRYWALNYCH SCENARIUSZY RPG SŁÓW KILKA
Pisząc scenariusz do przygody warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Podejrzewam, że już wiesz w jakim świecie chciałbyś osadzić przygodę. Jeśli nie wiesz, to proponuję... |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 6 | 18 148 |
02-09-2012 00:45 Campo Viejo | |
|
| To ja mu mówię... Tekst z magazynu "Esencja"
nr 2/2002
Autor: Leszek "Leslie" Karlik
To ja mu mówię...
czyli po co komu umiejętności rozmowy?
(z cyklu 'Realizm w RPG') |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 0 | 10 942 |
05-10-2005 16:59 Darken | |
|
| Metoda kija i marchewki
Tekst z Magazynu "Esencja" nr 3/2002 rok Autor :Leszek "Leslie" Karlik
Metoda kija i marchewki
czyli "Nie wczuwałeś się w postać? No to nie awansujesz na następny poziom!"
(z cyklu 'Realizm w RPG') |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 0 | 11 177 |
05-10-2005 17:03 Darken | |
|
| Kiedy potrzebuje łopaty nie chwytam łyżeczki
Wstęp
Dobra, rozmowa o zaletach Neuroshimy przekonała mnie by napisał parę słów dlaczego mainstream(główny nurt) ssie aż iskry lecą.
Wygodnie było by mi napisać bo tak, ale to was chyba nie przekona |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 22 | 15 844 |
08-04-2007 21:54 kitsune | |
|
| Mapa zależności
Wstęp
Każdy Mg ma swój sposób przygotowania się do sesji, a tym razem postaram się dołożyć nowy (chociaż pewnie niektórym dobrze znany) pomysł.
Mapa Osób
Zapis ten pozwala kontrolować zależność postaci w drużynie z postaciami ze... |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 6 | 12 311 |
29-06-2008 08:16 Telomo | |
|
| Nietypowe rozwiązania w rpg
Wstęp
Artykuł nie będzie próbował odpowiedzieć, co jest lepszym rozwiązaniem; czy mechanika oparta na zadaniach (by trafić rzuć, by wspiąć się-rzuć) czy zaś mechanika oparta o scenę/konflikt (rzut na całą walkę, rzut na wspinaczkę po górach). |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 2 | 23 173 |
23-02-2008 19:20 DogGhost | |
|
| Relacje MG a Gracz
Wstęp
Zapewne każdy MG stanął kiedyś przed faktem nieudanej sesji. Coś brakowało, nie było uśmiechów a jedynie sporo rutyny. Krótko mówiąc, sesja ssała.
Poniższy artykuł postara się omówić ten problem, i podać parę propozycji rozwiązania... |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 3 | 11 644 |
28-02-2008 13:37 DogGhost | |
|
| Walka na sesji
Krótka myśl Mistrza Gry
Czytając (właściwie, to chłonąc) każdy akapit Almanachów Mistrza Gry, wielokrotnie natrafiałem na celne uwagi dotyczące sporej części graczy, również moich. Inna sprawa, że trafiałem też na takie, które zupełnie do nich (moich... |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 7 | 14 237 |
30-08-2013 10:27 Kelly | |
|
| Gracze - typy. Oraz "Zdanie-klucz" - słów kilka
Tak naprawdę nie ma wielu rodzajów problemów, z którymi MG muszą się potykać. Jest ich dosłownie kilka. Inna sprawa, że przyjmują wiele form, choć tak naprawdę, można je opisać jednym terminem: gracze.
idąc na sesję, gracze mają oczekiwania. Są też... |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 3 | 13 919 |
13-10-2013 21:26 Komtur | |
|
| Idealny MG, czyli...
No właśnie. Wielu z nas marzy by takim być, lub by z takim pracować, lecz czy wiemy kogo tak właściwie „szukamy”? W tym artykule spróbuję opisać Mistrza Gry doskonałego, zaznaczając jednocześnie że są to moje osobiste refleksje, przemyślenia i wnioski. |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 6 | 12 069 |
23-02-2008 17:14 DogGhost | |
|