| O pisaniu grywalnych scenariuszy RPG słów kilka
O PISANIU GRYWALNYCH SCENARIUSZY RPG SŁÓW KILKA
Pisząc scenariusz do przygody warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Podejrzewam, że już wiesz w jakim świecie chciałbyś osadzić przygodę. Jeśli nie wiesz, to proponuję... |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 6 | 18 146 |
02-09-2012 00:45 Campo Viejo | |
|
| Atrofia Przekonania
Tekst ukazał się pierwotnie na moim blogu na serwisie Poltergeist.
Wstępik konieczny...
W swoim drugim tekście, który wbrew pierwotnemu założeniu nie wyczerpał tematu w sposób wystarczający, poruszyłem tematykę tworzenia wiarygodnych,... |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 1 | 9 466 |
14-11-2011 10:03 Aschaar | |
|
| Przekonanie Autentyczne
Pierwszy z moich artykułów o tworzeniu organizacji na potrzeby sesji rpg. Początkowo był publikowany na ramach serwisu Poltergeist na moim blogu.
Słowem wstępu....
W RPG, szczególnie tych spod znaku DnD wiele jest sekt ideowych i religii,... |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 7 | 9 653 |
13-11-2011 20:11 Eyriashka | |
|
| Tworzenie sensownych artefaktów
Tworzenie artefaktów.
Oczywistym jest, że chyba żaden system nam nie podstawia gotowych rzeczy i artefaktów (czyli super broni lub zbroi). Te trzeba samemu planować. O ile o broń zwykła nietrudno, bowiem wystarczy sięgnąć po różne podręczniki... |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 9 | 11 910 |
05-10-2009 07:22 Kelly | |
|
| Miecz niegorszy od katany. Jak przekonać o tym niektórych graczy.
Rzecz o mieczu europejskim, który w prawdzie nie był gorszy od japońskiej katany. Celem artykułu nie jest ujmowanie niczego mieczowi japońskiemu, lecz udowodnienie iż naprawdę nie jest od niego gorszy i sprosta mu pod każdą postacią.
Jak wiadomo argumentem nie... |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 44 | 43 169 |
25-09-2009 15:40 Arango | |
|
| O tworzeniu Profesji.
Ten artykuł postanowiłem napisać, kiedy zobaczyłem autorską klasę wiedźmina do neuroshimy. Załamałem się wtedy, bo owa profesja złamała wszystkie niepisane zasady, którymi zawsze kierowałem się podczas tworzenia klas na potrzeby moich kampanii. |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 1 | 12 028 |
01-08-2008 10:57 Verax | |
|
| Mapa zależności
Wstęp
Każdy Mg ma swój sposób przygotowania się do sesji, a tym razem postaram się dołożyć nowy (chociaż pewnie niektórym dobrze znany) pomysł.
Mapa Osób
Zapis ten pozwala kontrolować zależność postaci w drużynie z postaciami ze... |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 6 | 12 310 |
29-06-2008 08:16 Telomo | |
|
| Reprezentacja Umysłowa Własnej Postaci u Graczy RPG
Zamieszczam tu projekt badawczy mój i trójki moich znajomych (wówczas) studentów psychologii (również graczy) na temat - mówiąc po ludzku - czy w czasie RPG gracz jest wciąż tą samą osobą, która tylko udaje, że jest kimś innym, czy też bohater ma własną tożsamość, odrębną... |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 3 | 16 589 |
03-06-2008 09:34 Lilith | |
|
| Relacje MG a Gracz
Wstęp
Zapewne każdy MG stanął kiedyś przed faktem nieudanej sesji. Coś brakowało, nie było uśmiechów a jedynie sporo rutyny. Krótko mówiąc, sesja ssała.
Poniższy artykuł postara się omówić ten problem, i podać parę propozycji rozwiązania... |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 3 | 11 641 |
28-02-2008 13:37 DogGhost | |
|
| Nietypowe rozwiązania w rpg
Wstęp
Artykuł nie będzie próbował odpowiedzieć, co jest lepszym rozwiązaniem; czy mechanika oparta na zadaniach (by trafić rzuć, by wspiąć się-rzuć) czy zaś mechanika oparta o scenę/konflikt (rzut na całą walkę, rzut na wspinaczkę po górach). |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 2 | 23 171 |
23-02-2008 19:20 DogGhost | |
|