Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > O forum > Pomoc
Zarejestruj się Użytkownicy

Pomoc Jeżeli masz jakiekolwiek kłopoty z poruszaniem się po LastInn, nie wiesz jak założyć sesję lub dołączyć do istniejącej - zadaj pytanie na tym subforum. Upewnij się jednak najpierw, czy odpowiedź nie znajduje się w "Forumowym FAQ".


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01-01-2011, 21:52   #181
 
JohnyTRS's Avatar
 
Reputacja: 1 JohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputację
Twoja postac może by każdym. Lecz wszystko i tak zależy od Mistrza Gry, który w swojej Rekrutacji ustala zasady rozgrywki w sesji, do której prowadzi nabór. Więc jeżeli upatrzony przez ciebie MG nie widzi w tym problemu - droga wolna, stwórz taką postać.
 
__________________
Ten użytkownik też ma swoje za uszami.
JohnyTRS jest offline  
Stary 02-01-2011, 16:57   #182
 
Radagast's Avatar
 
Reputacja: 1 Radagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnie
Brr... przypomniał mi się taki jeden (w dwóch osobach) co to miał obsesję na punkcie smoków.
Większość mistrzów zapewne uzna taką postać za zbyt potężną, choć sporo zależy od Twojego (i MG) wyobrażenia smoków.
Najłatwiej Ci chyba będzie poprosić w odpowiednim dziale o poprowadzenie sesji solowej (albo np. dla dwóch osób), podając na czym Ci najbardziej zależy (w tym: co koniecznie musi (u)mieć Twój smok). Wcale niedawno jedna sesja w ten sposób powstała i to dość szybko, więc szanse wcale nie są małe. Nie wiem czy to Imuviel miała na myśli. Gnębienie poszczególnych prowadzących raczej nie będzie zbyt skuteczne, podobnie pytanie w każdej rekrutacji, czy można grać smokiem (choć jeśli wstępniak sugeruje, że postaci mogą być potężne/nietypowe, to czemu nie).
EDIT: Tadam: http://lastinn.info/dnd-i-d20/9273-poszukiwany-mg.html
 
__________________
Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution.
Because I must not allow anyone to stand in my way.
-DN
Dyżurny Purysta Językowy

Ostatnio edytowane przez Radagast : 03-01-2011 o 01:35.
Radagast jest offline  
Stary 06-01-2011, 17:24   #183
 
Spooky Fox's Avatar
 
Reputacja: 1 Spooky Fox nie jest za bardzo znany
Nowy na forum, średnio zaawansowany ogółem...

Witam. Zarejestrowałem się na forum, bo od kilku dni przeglądam sesje fantasy.

Jestem jednym z moderatorów na stronie paranormalium.pl i od pewnego czasu prowadzę tam sesję RPG w świecie Warhammera. Ogólnie w życiu prywatnym prowadziłem wiele sesji, głównie Warhammer i Wampir:Maskarada, a także swój własny system autorski opartym na świecie teraźniejszym z klimatem Cthulhu. Jednak nie jestem obeznany z prowadzeniem sesji na forach.

Dlatego chciałbym podłączyć się do jednej z sesji warhammera, które są tutaj prowadzone. Ale, żeby to zrobić, mam kilka pytań, na które chciałbym poznać odpowiedzi od doświadczonych graczy, najlepiej użytkowników, którzy są tutaj MG

1 - postać. Mam obmyśloną postać. Czy potrzebna jest jej historia? Jak i gdzie trafiła, po co, dlaczego i tak dalej.

2 - karta postaci. Czy kartę robię ja sam? Czy jest w ogóle potrzebna? Jeśli ja jej nie robię, to kto się tym zajmuje?


3 - jak podłączyć się pod istniejącą sesję tak, żeby nie zepsuć ogólnego zamysłu mistrza gry? Czy mam czekać na rozpoczęcie nowej sesji, czy można po konsultacji z MG się podłączyć do istniejącej?



W głowie miałem więcej pytań, ale chyba mi z niej wyleciały

Jak mi się przypomni, to zapytam. Póki co, najważniejsze wydają mi się powyższe pytania. Dzięki za odpowiedź i pomoc.

Pozdrawiam.
 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 17-03-2011 o 15:11.
Spooky Fox jest offline  
Stary 06-01-2011, 17:28   #184
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Ad.1. Zapytaj MG sesji.
Ad.2. Zapytaj MG sesji.
Ad.3. Zapytaj MG sesji.


Każdy z MG ma inne wymagania i oczekiwania oraz pomysły. Dlatego jakiekolwiek ustalenia mają sens tylko i wyłącznie z MG danej sesji.
 
Aschaar jest offline  
Stary 07-01-2011, 16:07   #185
 
Radagast's Avatar
 
Reputacja: 1 Radagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnie
Wersja krótka jest taka jak napisał Aschaar. Wersja dłuższa:
ad. 1. Najczęściej tak. Zwykle wystarcza napisać dlaczego postać jest tym kim jest i dlaczego bierze udział w tej przygodzie (np. dlaczego zdecydowała się odpowiedzieć na dane ogłoszenie, czy co ją sprowadziło w dane miejsce). W dobrym guście jest rzucić kilkoma wydarzeniami z życia, które albo uzasadniają charakter postaci, albo są ciekawym motywem na wątek poboczny. Zwykle wymagany jest rys psychologiczny.
ad. 2. Rzadko potrzebne są pełne karty postaci. Częściej wymagana jest sama profesja i spis rzeczy, w których postać jest najlepsza. Jeśli potrzebna jest karta, to raczej robi ją gracz. Jeśli nie potrafi, to z pomocą MG, innych graczy, czy dowolnych forumowiczów, którzy akurat znają system.
ad. 3. Jeżeli sesja potrzebuje graczy, to zwykle otwiera się rekrutację dodatkową. Jeśli takiej nie ma, ale sesja wystartowała niedawno, albo widać, że trochę graczy ubyło, to warto zapytać MG (tak dołączyłem do swojej pierwszej sesji na tym forum). Przy czym nowe rekrutacje pojawiają się na tyle często, że zwykle bardziej się opłaca poszukać wśród nich. Jednak zanim napiszesz do MG koniecznie przeczytaj rekrutację do danej sesji (na 99% jest w archiwum), bo tam znajdziesz odpowiedzi na poprzednie pytania i wiele więcej.

Witam na forum i życzę dobrej zabawy.
 
__________________
Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution.
Because I must not allow anyone to stand in my way.
-DN
Dyżurny Purysta Językowy
Radagast jest offline  
Stary 11-01-2011, 21:08   #186
 
Spooky Fox's Avatar
 
Reputacja: 1 Spooky Fox nie jest za bardzo znany
Radagast - dziękuję. Takiej odpowiedzi oczekiwałem Porządnej, a nie ochłapów. W takim razie zabieram się za ogarnianie sesji. Dzięki jeszcze raz.
 
Spooky Fox jest offline  
Stary 22-01-2011, 13:16   #187
 
CptShepard's Avatar
 
Reputacja: 1 CptShepard nie jest za bardzo znany
Bardzo początkujący uczestnik sesji RPG

Witam!

Wiem, co to znaczy storytelling, jednakże nie rozumiem kilku związanych z nim spraw.

1. Przede wszystkim zastanawiam się, jak budować rozmowy podczas sesji? Słyszałem, że należy używać google docs, ale w jaki sposób? I co zrobić, aby dobrze zbudować dialog?

2. Co MG powinien, a czego nie powinien opisywać w czasie sesji? W jakim aspekcie powinien zostawić postacie graczy w spokoju?

3. W kilku sesjach widziałem zdania typu "w razie trudnych do podjęcia decyzji sytuacji MG rzuci kością". W jaki sposób to zrobi, co mu dadzą określone liczby i do czego to służy?


Z góry dziękuję i przepraszam za "noobowatość".
 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 17-03-2011 o 16:04.
CptShepard jest offline  
Stary 22-01-2011, 13:38   #188
Administrator
 
Kerm's Avatar
 
Reputacja: 1 Kerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputację
Ad. 1
Google docs przydają się, ale nie są konieczne (dla celów rozmowy można wykorzystać dowolny komunikator albo forumowe PW).
Musisz mieć linka do doc'a i mieć możliwość edycji dokumentu.
A dialog? Tak jak w życiu - trzeba słuchać/czytać, co mówią rozmówcy i odpowiadać zgodnie z tym, co zrobiłaby Twoja postać.

Ad. 2
To, co MG opisuje, zależy od niego.
W każdym razie powinien opisać (choćby pobieżnie) okolicę (może to być zarys, a szczegóły wypełnią gracze swoimi opisami - to zależy od tego, na ile MG pozwala "światotworzyć"), NPC'ów i ich zachowania (w zasadzie on nimi steruje). Ogólnie biorąc - stworzyć odpowiedni klimat.
I (w zasadzie) nie powinien sterować postaciami graczy - na przykład za Ciebie zdecydować, czy Twoja postać wsiada na konia, czy nie.
Od MG zależy, czy się utrzyma w siodle.

Ad. 3
Kości to temat na długie wypracowanie
Można by powiedzieć, że zastępują Los. Decydują o tym, czy działanie Twojej postaci się powiedzie, czy nie.
Ile trzeba wyrzucić i co się wtedy stanie, to już zależy od MG.
 
Kerm jest offline  
Stary 22-01-2011, 13:42   #189
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał Wikipedia
Storytelling (ang. opowiadanie, gawędziarstwo) - nazwa stylu i metody prowadzenia sesji oparta na opowiadaniu.

Zasadniczą różnicą pomiędzy "klasyczną" a "narratorską" sesją polega na pomniejszeniu wagi mechaniki opartej o rzuty kośćmi na rzecz mechaniki narracyjnej. Mechanika narracyjna opiera się na opisie działania, uczuć i zachowania postaci. Mistrz gry opierając się na tym opisie decyduje czy akcja postaci gracza jest wykonalna, czy wpłynie na rozwój scenariusza po czym również opowiada o efektach działania postaci w grze.
Resztę w zasadzie napisał Kerm...
 
Aschaar jest offline  
Stary 08-02-2011, 15:16   #190
 
Morior's Avatar
 
Reputacja: 1 Morior nie jest za bardzo znanyMorior nie jest za bardzo znany
Ilość sesji

Witam!

Mam do was wszystkich pytanie! W ilu sesjach uczestniczycie jednocześnie? Czy nie kolidują ze sobą?

Wiadomo, prowadzenie sesji wymaga większej uwagi niż uczestniczenie. Czy uważacie, że lepiej skupić się dobrze na jednej sesji niż na kilku, ale słabo. Co prawda dwie sesje, podwójna zabawa itd. Niestety zbyt duża ilość sesji powoduje, że niektóre fakty nam się mieszają, szczególnie, gdy są to sesje podobne tematycznie. Czy jeżeli założymy własną sesję, powinniśmy ograniczyć inne? Ja jestem graczem w dwóch sesjach, z czego jedna nie jest standardową grą. W sumie to nie wiem czy wymaga więcej uwagi, czy mniej niż zwykła sesja. Czy powinienem założyć własną sesję (mam pewien zamysł), czy odradzacie mi to? Jakie macie doświadczenia związane z takimi sytuacjami?
 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 09-11-2011 o 11:29.
Morior jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Możesz wysyłać nowe wątki
Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:08.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172