|
Portal światów Wędrowcze! Magia tego przejścia przeniesie cię w inne światy. Wybieraj rozważnie swoje ścieżki. (Opisy światów i settingów.) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
16-09-2006, 20:22 | #1 |
Reputacja: 1 | Grimm [center:dd059f3857] [/center:dd059f3857] [center:dd059f3857]Grimm[/center:dd059f3857] Gozoku, polski wydawca serii Horizon, po sukcesie Spellslingera zdecydowali się na wydanie systemu Grimm. Z racji nadciągającej polskiej premiery, Kutak zdecydował się odkurzyć swego angielskiego Grimma, przeczytać kilka słów o settingu i... Napisać o nim kilka słów na LI. Dobra, ale o co chodzi? Grimm to setting wyjątkowy. Ponure Krainy to jeden z najoryginalniejszych światów do DeDeka jakie kiedykolwiek poznałem. Czemu? Och, posłużę się samym podtytułem- "Przygody w świecie wypaczonych baśni" (tak, wg. poltera, byłoby to na polski). Konkrety, konkrety! Dobra. Gracze w tym settingu do trzeciej edycji (bardzo uproszczonej) DnD to dzieci, dzieci które trafiły do wypaczonego świata baśni i snów. W tym świecie, wzorowanym na bajkach braci Grimm, Czerwony Kapturek to istota na kształt wampira, Brzydkie Kaczątko wybija swych braci, a gdzieś ponoć czai się i smok... Turli turli? Pewno! Ale bardzo uproszczone turli-turli. Drastycznie zredukowano atuty i umiejetności, co jest wielkim plusem systemu gry, a rasy i klasy zastąpiono archetypami. Jakie są archetypy? Typowe dzieci z amerykańskich filmów- kujon, modny dzieciak czy typowy outsider. Ciekawe, przyjemne i klimatyczne rozwiązanie. Poza zaletami wynikającymi z profesji, mają też one sporo wad, co bardzo cieszy MG... A co, gracze tacy bezbronni? Gdzieee tam! Ekwipunek stanowią rzeczy zarówno pochodzące z Ponurych Krain (czyli typowy ekwipunek fantasy), jak i rzeczy z naszego świata (kij hokejowy to milutka broń, uwierzcie ). A poza tym każde dziecko może mieć jeden przedmiot specjalny, który przeniosiony do Ponurych Krain nabiera różnych magicznych mocy... No tak. Magia. Są i inwokacje (czyli magia) i magiczne przedmioty (ale autorzy zalecają, by miast premii do ataku dawać broni różne, często dziwaczne, magiczne zdolności), a także najpotężniejsza z mocy dzieci- Wyobraźnia... Ok, wszystko fajnie, ale jak się w to gra!? W samym podręczniku zawarty jest typ kampanii, który będzie używany w 99% przypadków- czyli podróż dzieci do mitycznego Babilonu, gdzie czeka na nie powrót do domu. Taki styl gry, droga, droga, droga, jest bardzo luźny, lecz z czasem monotonny. Tak więc Grimm nie będzie settingiem na długie kampanie, na lata życia graczy i ich postaci... Nie, Grimm to świat na krótką kampanię, czasem jednostrzałówkę, naprawdę klimatyczną rozgrywkę w świetnym, mrocznym świecie... Kutak, żeś się rozgadał... Naprawdę liczysz, że ktoś to czyta? Pisz czy warto i kończ! Tak, warto. W stu procentach warto. Szególnie w październiku, kiedy to ukarze się polska wersja Grimma. Wtedy obowiązkiem jest zakupienie tego settingu, teraz to zalecana reakcja na przeczytanie tych słów. Idealne miejsce na przerywniki od długich bojów z Chaosem, Złem czy Molochem... Polecam w stu procentach! [center:dd059f3857]9 na 10 borsuczych pazurów![/center:dd059f3857] A tak na marginesie... Po wydaniu polskiej edycji może będzie i jakaś sesja... Ale o tym cicho! Pozdr, Kutak
__________________ Kutak - to brzmi dumnie. |
16-09-2006, 22:25 | #3 |
Reputacja: 1 | No właśnie, Borsucze Sadło wie, jak bardzo nie cierpię papierowo, plastikowego świata D'n'D , ale faktycznie coraz częściej stwierdzam, że szczególnie interesujące światy są w settingach do tego systemu. Wedle mnie odpowiednio grywalne (w odróżnieniu od niektórych pomysłów Indie lub dawnej Nowej Fali), a jednocześnie oryginalne. Kutakowski opisz Midnighta, chyb ago znasz lepiej ode mnie. Aha , na Grimma ząbki sobie ostrzę, choć pewnie mechanikę przerobię na bliższą mi z WFRP Pozdr |
16-09-2006, 22:51 | #5 |
Reputacja: 1 | Pardon za offtopa Kutak, ale Darken co to te Savage Worlds, mam parę rzeczy z tego (np. Evernight, Bloodlines etc.), ale póki co się nie wczytywałem. Moze napisz topik o tym? Pozdr |
16-09-2006, 22:56 | #6 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
A co do przerobienia mechaniki- to naprawdę nie będzie trudne. Zresztą za granicą został już wydany Grimm na własnej mechanice, ponoć całkiem niezłej.
__________________ Kutak - to brzmi dumnie. | |
16-09-2006, 23:08 | #7 |
Reputacja: 1 | Ot, i wyszło, że jestem leniuch, już patrzę. |
20-09-2006, 20:00 | #8 |
Reputacja: 1 | A może mi jeszcze Kutaczek powiedzieć w przybliżeniu ile owo cudo będzie w Polsce kosztować? I kiedy ta premiera? I jeszcze niech mi Kutak powie kiedy ta sesja, co się na nią umawialiśmy? :P |
20-09-2006, 20:32 | #9 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Premiera- październik, nie wiem kiedy dokładniej. Na 100% was o tym poinformuje A sesja... Zapraszam do Krakowa! :P A może i na LI coś się załatwi... [ Moderowany przez: [color=#330000:9b45d01c28]Milly @ [/b:9b45d01c28]2006-09-20, 19:52 ][/color:9b45d01c28] No mnie chodzi właśnie o tą sesyjkę w Krakowie Tą, na której tyle luda z LI ma być! Jest już jakiś termin? Jak się za to nie weźniemy od razu, to znowu nici będą ze zlotu
__________________ Kutak - to brzmi dumnie. | |
03-10-2007, 15:02 | #10 |
RPG - Ogólnie Reputacja: 1 | Kutaku co nowego u Grimmów? Może dorzuciłbyś jakieś nowe info na temat tego systemu? |