Savage Earthdawn Wiem, że parę osób z polskiego internetowego fandomu miało styczność z systemem, m.in. Bleddyn, Sethariel, Drachu czy Kot. Podnosili że konwersja jest dość kulawa i średnio oddaje ducha oryginalnego Earthdawna. Chociaż też było parę słów pochwały. Grał ktoś z was? Jakie wrażenia? Bleddynie pociągnąłeś temat przed rokiem, zagrałeś jakaś kampanię czy zarzuciłeś granie na tej konwersji? Warto zainwestować w ten tytuł? |
Oryginalny Earthdawn kojarzy mi się ambiwalentnie - beznadziejna mechanika w kontraście z rewelacyjnym światem. Czy ktoś pokusiłby się o reckę ED_SW? Przyznam, że chętnie bym choć parę akapitów przeczytał. |
Na polskim internecie znalazłem: Dziodblog: Earthdawn zdziczał. i to: Forum EARTHDAWN.PL :: Zobacz temat - [SWED] Earthdawn Savage Worlds Edition |
Recenzja Dracha bardzo zachęcająca. Ech kurde, czyżby trzeba było znów sięgać do miecha? :) |
A mógłby mi to ktoś w "dwóch słowach" przedstawić, o co tak naprawdę w tym settingu chodzi? Wiele razy miałem się wziąć za czytanie materiałów o nim i jakoś zawsze coś jeszcze ciekawego było na horyzoncie za co się brałem :) Byłby ktoś w stanie mi streścić na czym polega ten setting? |
Słaby jestem w ED bo grałem tylko jako gracz, niemniej spróbuję. Świat liże rany po najeździe straszliwych horrorów - demonów, żywych trupów, mutantów. Najazd miał taką skalę, że rasy inteligentne pozamykały się pod ziemią w potężnych, magicznie zapieczętowanych twierdzach. tam w umiarkowanym bezpieczeństwie przetrwały nawałę. Ta właśnie ustąpiła, powoli wraca życie do zdewastowanej Barsawii. Potęga magii nieco zmalała więc i horrorów jest mniej (zależność wprost proporcjonalna). Budzą się twierdze, choć niektóre jeszcze nie wiedzą o końcu nawały. Bohaterowie Graczy są wybitnymi jednostkami, ponadprzeciętnymi, przeznaczonymi do walki z grozą. To telegraficzny skrót. Z ciekawostek - trolle są budowniczymi latających okrętów :) |
ED rozumiem, że jest w klimacie fantasy jak mniemam. Jaki jest w tamtym świecie poziom technologi? Standardowy zestaw dla takiego świata, czy coś bardziej nietypowego? :) |
Fantasy przypominające poziomem zaawansowania magii Kryształy Czasu. Techonologia podobnie, bo wszak są krasnoludy :) Z tą różnicą, że są powietrzne okręty. |
Moim zdaniem jako prowadzącego Earthdawna ma on bardzo dobrą mechanikę, zwłaszcza w III edycji po wyeliminowaniu kostek k4 i k20 ze stopni, określających jak dobrze coś robimy. Konwersja Earthdawna na Savage Worlds to okaleczenie tego systemu wg mnie. Mecha SW nie nadaje się do Earthdawna. SW to płytka mechanika, i bardzo chaotyczna, niezbalansowana. wg mnie. Bardzo losowa. Wrogiem SW nie jestem, ale fanem także nie będę. Gdyby nie Earthdawn nie byłoby mechaniki SW. SW zrobił jeden ze współautorów Earthadawn upraszczając stopnie z Earthdawna, ale wg mnie poszedł za daleko i SW stało się chaotyczne i niezbalansowane wg mnie. |
Cytat:
Serdecznie polecam przyjrzeniu się opisowi jak powstawał Savage Worlds, przed wnioskami na czym opierali się twórcy: Polecam ten materiał też dlatego bo pokazuje dlaczego twórcy postawili na dane rozwiązanie w odniesieniu do np d20 czy innych gier i mechanik. Podsumowując jednak na czym opierali się twórcy: http://wydawnictwogramel.pl/download...e%20Worlds.pdf "A teraz zdradzę wam zakończenie. Ostatecznie zastosowaliśmy zmodyfikowane zasady Great Rail Wars." - Gra ta jest lekkim bitewniakiem pozwalającym przeprowadzać ogromne starcia w krótkim czasie. Mam nadzieje, że to nie nasunie wniosku typu "eee to w takim razie ma strasznie okrojone zasady", bo jeśli tak to proszę o dokładne przeczytanie powyższego pdfa przed takimi stwierdzeniami ;) |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:41. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0