Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Pozostałe systemy RPG Wszystko o systemach nie wymienionych w pozostałych działach


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01-05-2011, 12:12   #11
 
Makotto's Avatar
 
Reputacja: 1 Makotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znany
Jak sami tez zauważyliście, starałem się nie używać słowa Wiedźmin. Dla mnie to produkt markowy dla kontynentu stworzonego przez pana Sapkowskiego, przez co samo słowo średnio pasuje do świata tworzonego przez nas na tej sesji.

Sam pomysł jest zacny i pasujący do klimatów. Łowca potworów? Tak, jak najbardziej!

Ale słowa wiedźmin nie używajmy. Proszę?
 
__________________
Hello.
My name is Inigo Montoya.
You killed my father.
Prepare to die...
Makotto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01-05-2011, 12:50   #12
 
kymil's Avatar
 
Reputacja: 1 kymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputację
Makotto, możemy mówić łowca potworów zamiast wiedźmin, tylko zauważ, że temat brzmi: Mechaniczna adaptacja Wiedźminlandu i pierwotnie zaznaczyłem, że chcę/próbuję/przymierzam powoli do poprowadzenia oryginalnego scenariusza pt. Miecz Przeznaczenia. Scenariusz jest napisany do świata Wiedźmina.
Natomiast w mojej ocenie świat Wiedźmina można oprzeć na mechanice Oka.
Stąd cały pomysł adaptowania najtrudniejszej, ale najbardziej charakterystycznej dla tego świata postaci do mechaniki systemiku. Również autorstwo AS mi nie przeszkadza.

Jeśli będę chciał użyć tego w naszej sesji, co wstępnie wykluczam to ho, ho! nie wiem co
Na pewno wiedźmini nie będą się nazywali tak beznadziejnie. Raczej Bractwo Czerwonego Skorpiona

Odnośnie mikstur: To one są z książki/gry rpg/ gry komputerowej?

Pomysł naprawdę spoko. Wszystkie pomysły później zbiorę i zrobię jeden kompletny opis.

Mam tylko zastrzeżenia i pytania do :

Grom
Działanie: Znacznie zwiększa siłę ciosów. +4 do zadawanych obrażeń. Gdy przestaje działać, powoduje kary -3 do inteligencji i zmniejsza skuteczność znaków. (jak powiedział sam Vesemir "Łeb po tym napierdala")
Toksyczność: Średnia

Ja bym dał tylko + 1/+2 do obrażeń. Jestem zwolennikiem minimalizmu Niech weźmie podwójną dawkę, czy potrójną ha,ha, ha! A właśnie czy to się kumuluje?

Zamieć
Działanie: Znacznie przyśpiesza ruchy i refleks. +3 do WB i +2 do zręczności (nie kumulujące się ze sobą). Gdy przestanie działać otumania łowcę (-2 do Inteligencji i Zręczności)
Toksyczność: Średnia

Zauważ, że Z przekłada się na Walkę. Więc może: +1 do Z i + 1 do W. Walka podskoczy u niektórych łowców o +2.

Ile trwa działanie eliksirów?
 

Ostatnio edytowane przez kymil : 01-05-2011 o 13:23.
kymil jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01-05-2011, 14:14   #13
 
Makotto's Avatar
 
Reputacja: 1 Makotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znany
Grom

Minimalizm jest wskazany ale późniejsze kary są znaczne. W takim wypadku zaproponowałbym +3 do obrażeń. Efekty mogą się kumulować, ale to samo odnosiłoby się do kar. Po dwóch gromach łowca nie mógłby używac w ogóle znaków i byłby... cóż... baaardzo otępiały.

Zamieć

Co do zamieci, to zostawiłbym tak jak jest poniewaz zazaczyłem ze zręczność nie podwyższa WB (tamta adnotacja w nawiasie). W sensie że zdolność walki podskakuje do góry równocześnie z szybkością reakcji. Oczywiście są to plany wstępne, będą jeszcze poprawiane.

Działanie eliksirów? Cóż, tutaj akurat zależy to od mistrza gry, ale sądzę że półtorej godziny albo godzina to minimum. Efekty uboczne dwa razy dłużej.

Jeśli chodzi o przymierzanie się do orginalnego świata to byłbym średnio na jeża w tym kierunku. Obecne realia sesji moim zdaniem są równie klimatyczne a dają BG większą swobodność. Ot chociażby miło jest powalczyć z orkami, spotkać elfy inne niż "dumne, piękne i upadłe" i stworzyć (w moim przypadku) prostego wikinga z północy. A co do Miecza Przeznaczenia, to czytałem wstęp na 4 stronie i sądzę że łatwiej będzie przemianować scenariusz do obecnych realiów, niż obecne realia do scenariusza. Z góry zaznaczam że przeczytałem tylko wstęp i preludium, więc się mistrzu nie martw, fabuły nie znam i zabawy nie popsuję.
 
__________________
Hello.
My name is Inigo Montoya.
You killed my father.
Prepare to die...
Makotto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-05-2011, 14:11   #14
 
kymil's Avatar
 
Reputacja: 1 kymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputację
Zasady proste, przyjemne - nie będą się gryźć z istniejącymi.

Dla pijącego eliksiry niewiedźmina udany test Siły albo utrata paru punktów Kondycji.

Odnośnie zamieci, to może rozbić ją na dwie wersje. Od przybytku głowa nie boli. Jedna "biała zamieć" dodaje +2 do Walki, zaś druga "ciemna zamieć" dodaje +2 do Zręczności.

Czyli mamy chyba komplet zasad dla łowcy.

Odnośnie realiów można się nad tym zastanowić, czy rozgrywać przygodę w oryginalnym świecie wiedźminlandu czy po prostu gdzieś w nibylandi.
 
kymil jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-05-2011, 14:18   #15
 
Makotto's Avatar
 
Reputacja: 1 Makotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znany
A jeśli idzie o pochodzenie mikstur, to są one za równo z gry, książki jak i filmu. Ogółem, przyjemny miks.
 
__________________
Hello.
My name is Inigo Montoya.
You killed my father.
Prepare to die...
Makotto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-05-2011, 19:25   #16
 
kymil's Avatar
 
Reputacja: 1 kymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Makotto Zobacz post
A jeśli idzie o pochodzenie mikstur, to są one za równo z gry, książki jak i filmu. Ogółem, przyjemny miks.
Filmu?! Serio. Kurcze, dwa razy widziałem film i raz serial i jedyny co zapamiętałem to Próba Gór przed Próbą Traw)

A do meritum: wiedźmin na mechanikę Oka Yrrhedesa jest niemalże gotowy.

K 2k6+6
S k6+6
Z 12
I k6+4
ZM k6

Specjalne zdolności:
- odporny na choroby/toksyny,
- koci wzrok

Coś ominąłem, poza tym co jest w innych postach powyżej?
 
kymil jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-05-2011, 20:46   #17
 
Makotto's Avatar
 
Reputacja: 1 Makotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znany
Obowiązkowy ekwipunek by się przydał, czyli: miecz srebrny, miecz żelazny, nóż i łańcuch.

I sądzę, dla równowagi gry jakby ktoś chciał być wiedźminem, to reszta graczy powinna mieć dwie umiejki specjalne a resztę po staremu.
 
__________________
Hello.
My name is Inigo Montoya.
You killed my father.
Prepare to die...
Makotto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-05-2011, 22:24   #18
 
kymil's Avatar
 
Reputacja: 1 kymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputację
Z tymi specjalnymi zdolnościami trzeba się spokojnie zastanowić. Elfy i krasnoludy np. też mają widzenie w ciemności niejako w "standardzie". Wiedźmin ma "tylko extra": Z=12 i ZM równe k6.

A po cholerę łańcuch? Był w sadze? Nie pamiętam. Czytałem dawno. Wiem, że był w grze komputerowej w intro wejściowym. Ale to nie kanoniczne.

Zresztą jak wprowadzać wiedźmina to tylko w małej specjalnie dobranej grupce graczy - max. 5. Reszta profesji nieżołnierskich i styka.
Zresztą myślałem, że jak już to wiedźminów po dwóch wprowadzać na raz. Ma być ostro! I tak w końcu: Nec hercules contra wsiures.
 
kymil jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-05-2011, 22:04   #19
 
Makotto's Avatar
 
Reputacja: 1 Makotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znanyMakotto wkrótce będzie znany
Tak, łańcuch był w sadze, jak najbardziej. I to srebrny.
 
__________________
Hello.
My name is Inigo Montoya.
You killed my father.
Prepare to die...
Makotto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01-06-2011, 19:40   #20
 
kymil's Avatar
 
Reputacja: 1 kymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputację
Teraz wypadałoby poznęcać się nad obrażeniami broni.

Czy takie ustawienie jest zgodne z "duchem" opowiadań Sapkowskiego, czy coś odjąć/dodać - generalnie zmienić? Jest ktoś może ekspertem

Od razu przyznam, że Sapek chyba po macoszemu potraktował kuszę. Mi się wydaje ciut słaba.

BROŃ
-Lekka (nóż, pałka, bat, kastet) zadaje 1K2 obrażeń
-Średnia (pałka okuta, tarcza, kord, buzdygan, nadziak) zadaje 1K3
-Zwykła (miecz, topór, maczuga, włócznia, kopia) 1K6
-Ciężka (miecz dwuręczny, halabarda, gizarma) 1K10


BROŃ DALEKOSIĘŻNA
- Łuk krótki, łuk długi, kusza, oszczep 1k6
- Toporek do rzucania, długi sztylet 1k3
- Nóż 1k2
- Improwizowana 1

Macie może konstruktywne uwagi?
 

Ostatnio edytowane przez kymil : 01-06-2011 o 19:45.
kymil jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:02.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172