Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Pozostałe systemy RPG Wszystko o systemach nie wymienionych w pozostałych działach


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14-10-2009, 14:01   #1
 
Tadeus's Avatar
 
Reputacja: 1 Tadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputację
Wolsung

Temat stworzony, by nie zaśmiecać zbytnio deMausowi rekrutacji

Przyznam szczerze, że tak dziwnego systemu jeszcze nie czytałem. Sam setting jest mocno zakręcony (trochę bardziej niż Arcanum), co w RPGu widać jednak dużo wyraźniej, niż w grze komputerowej. Do tego dochodzi mega-abstrakcyjna i pokręcona mechanika, przypominająca mi połączenie karcianki z planśzówką. Gdybym poznał ten system ze dwa lata temu, gdy grałem standardowo w mainstreamowe systemy, to pierwszym co bym zrobił, byłyby mocne zmiany w świecie (kastracja przegiętych elementów high-fantasy - patrolujące kolonie smoki? Generatory maniczne do pralki?) i totalna wymiana mechaniki, na bardziej rzeczywistą i wspierającą odgrywanie. Ale teraz?

Podoba mi się to, że system jest inny i jest w nim więcej GRY niż w innych RPGach. Cały system walki i konfrontacji społecznych jest grą w grze. Wolsung zdecydowanie nastawiony jest na duże ilości efektownej, filmowej zabawy i mechanika wspiera konwencję na każdym kroku. Pewnie znudziłoby się to szybko, gdyby nie idea Niezwykłych Dżentelmenów i Dam. Nie starczy pokonywać złoczyńców, trzeba czynić to w jak najlepszym stylu, godnym dobrze wychowanej osoby. Cały podręcznik aż kipi od przykładów społecznych tabu, ówczesnych elementów ubioru, salonowych mód... Dowiemy się z niego co dama winna nosić na plaży i o czym lepiej nie rozmawiać na salonach w danym państwie. Wiąże się to wszystko z rozbudowaną mechaniką reputacji i społecznego skandalu, która może dać postaci istotne profity, bądź mocno utrudnić jej życie.

Warto zauważyć też skłonność do nieczepiania się drobnostek. Książka na każdym kroku przypomina o tym, że bohaterowie są zamożni, szlachetni i wyjątkowi. W związku z tym gracze nie powinni przejmować się załatwianiem takich szczegółów jak normalna broń, transport, czy pieniądze. Jeśli coś jest w zasięgu ich statystyki bogactwa to zostanie dostarczone automatycznie przez służbę. Jeśli gracz w czasie walki straci swój gadżet (coś jak artefakt - zaczyna się z minimum dwoma), to w większości przypadków w następnej scenie automatycznie go odzyska (ktoś pamięta gubiony ciągle kapelusz Indiana Jones'a?). Gracz nie powinien przejmować się tutaj przyziemnymi sprawami, a rzeczywistość non-stop jest naciągana dla grywalności i "filmowości" rozgrywki.

Jeszcze parę słów o podręczniku. Przypomina to, co dostaliśmy w Neuroshimie. Format B5, czarno-białe strony, kompletny podręcznik do gry. Przyznam, że jestem wielkim zwolennikiem czarno-białych podręczników i nie mam potrzeby wydawania >100zł dla koloru i błyszczącego papieru (który dla mnie i tak jest mniej czytelny). Wolsung naprawdę wypchany jest po granice treścią. Mamy tu podręcznik savoir vivru, obszerny bestiariusz, dwa zarysy kampanii, jedną dokładnie opisaną przygodę i szkice przygód dla każdego z opisanych państw. Bardzo fajne są ramki z pomysłami na odgrywanie mieszkańców różnych państw. Dla przykładu, bohaterowie z Wotani (pohitlerowskie Niemcy), do każdego zwracają się per Herr, między imieniem a nazwiskiem mają "ven", mają słabość do skórzanych spodenek, porządku i udają, że w czasie wojny byli na wakacjach albo daleko od frontu

Nie wiem czy da się w to dłużej grać - to się jeszcze okaże ale system na pewno przynosi dużo radości. Szkoda tylko, że w PBFie bardzo ciężko ukazać te wszystkie smaczki, które wychodzą dopiero w mechanicznych konfrontacjach przy stole.

A co wy sądzicie o systemie?
 

Ostatnio edytowane przez Tadeus : 14-10-2009 o 18:00.
Tadeus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-10-2009, 14:55   #2
 
deMaus's Avatar
 
Reputacja: 1 deMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumny
Ja jako osoba zachwycona systemem i podręcznikiem, powiem że rozpiera mnie patriotyzm, że to MY Polacy pośród siebie ludzi, którzy tworzą takie cudeńka

A teraz troszeczkę liczb.
Za 60zł, nabywca dostaje.
  • 8 ras, 4 archetypy, 19 profesji i ponad 90 atutów pozwalających stworzyć niezapomnianych bohaterów,
  • Ponad 160 spektakularnych gadżetów,
  • Dokładne opisy ponad 20 krajów i 6 kontynentów na których rozgrywać się będą wasze przygody,
  • Ponad 120 przeciwników godnych waszych bohaterów,
  • Opisy 45 niesamowitych scenerii,
  • Gotowy do rozegrania scenariusz przygody, szczegółowe konspekty dwóch kampanii i 31 scenariuszy oraz 216 konkretnych pomysłów na przygody,
  • Łatwe zasady, wspierające szybką, barwną i pełną akcji grę,
  • 480 stron napisanych przez graczy i dla graczy.
(skopiowany opis z rebel.pl)

A dokładniej pisząc to.
Aż 90 stron o tworzeniu bohatera, gadżetach i osiągnięciach.
tylko 42 strony zasad.
Aż 124 strony opisu świata,
Aż 98 stron na temat prowadzenia, (z konkretnymi poradami)
Aż 90 stron bestiariusza i gotowych NPC'ów



Co mogę jeszcze napisać, jeśli ktoś chce przeżyć sesję w świecie i systemie, który zachęca do tworzenia przygód, a'la Indiana Jones, albo Liga Niezwykłych Dżentelmenów, czy też szalonych Piratów z Karaibów, to polecam.
 
deMaus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-10-2009, 18:44   #3
 
merill's Avatar
 
Reputacja: 1 merill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputację
Ja wam powiem co sądzę o systemie jak dostanę podręcznik. Złożyłem zamówienie z przelewem, kasę posłałem wczoraj ok 14,ale chyba jej wczoraj nie zdążyli zaksięgować, bo dopiero dziś dostałem potwierdzenie, czyli prawdopodobnie podręcznik przyjdzie jutro?

Jak to było u was?
 
__________________
Czekamy ciebie, ty odwieczny wrogu, morderco krwawy tłumu naszych braci, Czekamy ciebie, nie żeby zapłacić, lecz chlebem witać na rodzinnym progu. Żebyś ty wiedział nienawistny zbawco, jakiej ci śmierci życzymy w podzięce i jak bezsilnie zaciskamy ręce pomocy prosząc, podstępny oprawco. GG:11844451
merill jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-10-2009, 20:43   #4
 
deMaus's Avatar
 
Reputacja: 1 deMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumny
Ja dostałem podręcznik cztery godziny po jego wyjściu z drukarni. Kolega pracuje w sklepie z grami hobbystycznymi i zna jednego z wydawców. Ów wydawca odebrał podręcznik z drukarni, i przekazał go na poboczy drogi, stamtąd już szybciutko do bielska i jedna wersja w moje łapki
 
deMaus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-10-2009, 21:03   #5
 
merill's Avatar
 
Reputacja: 1 merill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputację
No proszę jakie ma się znajomości. Ja prawdopodobnie dostanę podręcznik w piątek. W sobotę jadę na zjazd, a że mamy wyjazd terenowy to sobie poszperam w autobusie. Najpóźniej w niedzielę wrzucę pierwsze wrażenia.
 
__________________
Czekamy ciebie, ty odwieczny wrogu, morderco krwawy tłumu naszych braci, Czekamy ciebie, nie żeby zapłacić, lecz chlebem witać na rodzinnym progu. Żebyś ty wiedział nienawistny zbawco, jakiej ci śmierci życzymy w podzięce i jak bezsilnie zaciskamy ręce pomocy prosząc, podstępny oprawco. GG:11844451
merill jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-10-2009, 10:10   #6
 
Potwór's Avatar
 
Reputacja: 1 Potwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłość
Ja po prostu poszedłem do lokalnego sklepiku z planszówkami, bitewniakami itp i powidziałem że chcę zamówić. Był następnego dnia.

Podręcznik jest... niesamowity, co prawda jak narazie przeczytałem tylko tworzenie postaci i 2/3 opisu świata ale już widzę że ludzie (i gnomy) z Kuźni Gier odwalili kawał dobrej roboty. Co prawda momentami kojarzy się co nieco z 7th Sea ale to nic złego.

Boli tylko że większość atutów i sporo gadżetów nastawione jest na walkę :/. No i przebijanie się przez gadżety podczas pierwszego tworzenia postaci to na prawdę ciężka sprawa.
 
Potwór jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-10-2009, 15:42   #7
 
Tadeus's Avatar
 
Reputacja: 1 Tadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputację
Bo niezwykli Dżentelmeni muszą być w stanie obronić Damę w potrzebie. A Niezwykłe damy muszą umieć się bronić przed Dżentelmenami... stąd tyle walki

A serio, to najczęściej każdy bojowy gadżet ma też niebojowe zastosowanie. Wczoraj robiłem próbną sesję i mojej graczce bardzo przydały się szpilki do włosów (walka +3, otwieranie zamków +5)

No i faktycznie - pierwsze tworzenie postaci jest masakryczne (szczególnie, gdy gra się jeszcze postacią czarującą) i człowiek w tym wszystkim tonie. Ale drugą postać się już robi w miarę szybciutko, bo wiadomo co gdzie jest i pamięta się już mniej więcej atuty i gadżety, które by się chciało.

Generalnie z wczorajszych doświadczeń wynikło, że MG musi mocno zmienić swoje nawyki, by to prowadzić. Tutaj zamiast mechaniki wspierającej narrację, mamy narrację, którą musimy dopasować do mechaniki. I człowiek siedzi i zastanawia się jak dopasować opis sytuacji do stawki albo wyniku rzutu gracza. Pomijam już kwestię targowania się nad stawką, tak by gracze wygrywając nie zniszczyli sobie przygody
 

Ostatnio edytowane przez Tadeus : 15-10-2009 o 18:24.
Tadeus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-10-2009, 20:03   #8
 
Potwór's Avatar
 
Reputacja: 1 Potwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłość
Zabrałem się za czytanie mechaniki i już mam wątpliwości. Z tego co widzę MG rozdaje karty przed sesją i po wydaniu żetonu. Tylko w tych 2 sytuacjach?

Cytat z przykładu testu przeciwstawnego ze strony 120:
Cytat:
Rozpoczyna się test przeciwstawny (...). MG rozdaje karty: Sir Reginald dostaje 5 pik, stróż 6 serce. Obie strony wykonuję test (...)
Nie doczytałem czegoś o rozdawaniu kart czy jestem idiotą i potrzebuję kogoś kto łopatologicznie mi to wytłumaczy?
 
Potwór jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-10-2009, 20:13   #9
 
Tadeus's Avatar
 
Reputacja: 1 Tadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputację
To pytanie już się w necie pojawiło.

MG rozdaje karty by określić kolejność inicjatywy w konfrontacji, poza tym istnieje zasada opcjonalna wpływu otoczenia. (MG daje dwie karty i ten kto otrzyma wyższą dostaje dodatni modyfikator do testów, by odzwierciedlić przypadkowe utrudnienia/przeszkody). Strona 119.

W obu przypadkach gracze tych kart nie dostają.
 

Ostatnio edytowane przez Tadeus : 15-10-2009 o 20:19.
Tadeus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-10-2009, 16:34   #10
 
Potwór's Avatar
 
Reputacja: 1 Potwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłość
Niezwykłe Damy, niezwykli Dżentelmeni,

Po raz kolejny nie mogę czegoś doczytać czy może autorzy nie zawarli czegoś w podręczniku?

Mamy ładną, przejrzystą tabelkę z mocą i występowaniem nexsusów, w tekście jest odnośnik do mocy i częstotliwości występowania, obok jet tabelka z modyfikatorem przesileń i... I co z tego?

Nie mogę nigdzie znaleźć jak to wpływa na grę. Na chłopski rozum jest to modyfikator do testu umiejętności magicznej, mam rację?
 
Potwór jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:45.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172