|
Pozostałe systemy RPG Wszystko o systemach nie wymienionych w pozostałych działach |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
28-11-2015, 12:28 | #1 |
Banned Reputacja: 1 | Gry o żulach Tak wpadłem na pomysł nowego tematu, bo mnie to ciekawi - znacie jakieś gry o żulach, włóczęgach, etc.? Tylko, żeby była jasność - chodzi o gry, gdzie faktycznie gra się żulem, włóczęgą albo innym wiecznym wędrowcem, który nie gromadzi bogactwa. Ja znam kilka: - Dziady Żuliborskie RPG - klasyk. Zasady dość arbitralne, ale klimacik jest zachowany. Dostępne na przykład tutaj - http://www.dudziarz.art.pl/dziady/dz...uliborskie.pdf - Żul Zaciemnienie - kolejny klasyk, tym razem wzorowany na zasadach WoD, gdzie żule mają swoje kasty i odpowiednie moce zwane Wino Pałer. Dostępne na przykład tutaj - �UL - Hobomancer - gra na zasadach QAGS, gdzie wcielamy się we włóczęgę przemierzającego USA podczas wielkiego kryzysu. Ci włóczędzy (hobo to nie żul a włóczęga, choć alkohol też pije) jeżdżą bez biletu pociągami towarowymi by walczyć z demonami, potworami i innymi paskudami co by nie dopuścić do wypaczenia przez nie linii energetycznych trzymających tę rzeczywistość w kupie (w książce to się zwie - Songlines). Co ciekawe to to, że postać może wybrać sobie na początek jedną charakterystyczną moc - np Stinkomancer kontroluje smród, ale też nie może się przez to myć, a Beardomancer ma władzę nad swoją długą i elastyczną brodą. Pozwala to na ciekawe akcje, choć szczerze powiem, że zasady QAGS są dosyć dziwne. Dostępne na przykład tutaj - Hobomancer - Hex Games | QAGS | DriveThruRPG.com ++++ Warhammer nie jest grą o żulach, tak samo jak nie są nimi DDki na niskich poziomach. Owszem, można próbować stylizować te gry na taką estetykę, ale w końcu postacie wychodzą ponad poziom szczurołapania, bicia się o ochłapy i tak dalej. Ostatnio edytowane przez Lord_Kolt : 28-11-2015 o 12:30. |
28-11-2015, 18:26 | #2 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
| |
28-11-2015, 21:31 | #3 |
Banned Reputacja: 1 | Przecież napisałeś tam, że byś usunął Wino Pałer i jakiegoś pana Domenę. |
28-11-2015, 22:30 | #4 | |
Reputacja: 1 | Gdzie? Nie pisałem tak. Coś ci się pomyliło. Aż zacytuję: Cytat:
| |
29-11-2015, 10:45 | #5 |
Banned Reputacja: 1 | Aha. Ja to bym zmodyfikował tę moc, która ma takie działanie, że jak nie uda się rzut to żul umiera. To jest trochę bez sensu. |
29-11-2015, 17:40 | #6 |
Reputacja: 1 | Osmoza to jeden szczególik i myślę, że nie ma co się rozdrabniać. Póki co we wszystkich Żulach to mechanika miała naprawdę najmniejsze znaczenie. To co kreowaliśmy z MG i innymi graczami wykraczało poza wszelkie pojęcie i poza ramy rzeczywistości... ... i przede wszystkim było fajne Hobomancer... brzmi ciekawie. |
29-11-2015, 23:15 | #7 |
Banned Reputacja: 1 | Stalowy - opisałbyś co tam ciekawego wykreowaliście? |
| |