Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Pozostałe systemy RPG Wszystko o systemach nie wymienionych w pozostałych działach


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 28-01-2023, 20:02   #1
Dział Postapokalipsa
 
Ketharian's Avatar
 
Reputacja: 1 Ketharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputację
[TES] Wprowadzenie w świat Tamriel

THE ELDER SCROLLS


WOJNY TRZECH CHORĄGWI




Szanowni, poniższy wątek ma stanowić dodatek do sesji TES, a jego zadaniem będzie przybliżenie świata The Elder Scrolls tym użytkownikom LI, którzy dotąd nie spotkali się z rzeczonym uniwersum. Zaczniemy od podstaw, aby w późniejszych wpisach przechodzić do bardziej szczegółowych informacji. Chciałbym, aby wątek ten miał charakter projektu zespołowego, toteż zarówno można zadawać w nim pytania jak i umieszczać własne opisy świata, jeśli dysponuje się odpowiednią wiedzą.

Na początek absolutna podstawa, czyli wyjaśnienie, gdzie właściwie toczy się gra (dla potrzeb sesji będę sięgał po mapy datowane na 2E 580, czyli początkowy okres Wojen Trzech Chorągwi). Tamriel to jeden z kilku kontynentów na planecie Nirn; nazwy i lokalizacje pozostałych na razie pominiemy. W linku poniżej mapy znajdziecie jej wersję w wysokiej rozdzielczości z możliwością skalowania zooma.




Kliknijcie proszę w ten link, aby mieć lepszy podgląd na moją opowieść. Na początek przyjrzymy się północnej części kontynentu. Sierpowaty półwysep w północno-zachodniej części mapy opisany jako High Rock to ojczyzna Bretonów, ludzi mających we krwi sporą domieszkę krwi dawnych elfów. Kraina ta jest unią kilku ściśle współpracujących ludzkich królestw pod wodzą wielkiego króla Emerica, graniczącą od wschodu poprzez górskie pasma z królestwem Skyrimu. W granicach Wysokiej Skały znajduje się również ojczyzna Orsimerów, położony wysoko w górach Wrothgar, gdzie w czasach Wojen Trzech Chorągwi orkowie za aprobatą króla Emerica rozpoczęli na nowo budowę swojego upadłego wcześniej państwa.

Znajdujący się dalej na wschód Skyrim to górzysty dom Nordów, ludzi w wielu aspektach do złudzenia przypominających wikingów, surowych, bitnych i nieufnych wobec obcych, przesądnych i obdarzonych darem formowania magicznej mocy w tzw. Krzyki. W okresie Wojen Skyrim jest podzielony na dwa królestwa władane przez skłóconych przez siebie braci, z których znaczniejszym jest król Jorunn.

Jeśli spojrzycie na prawą stronę mapy, za kolejnym pasmem gór ujrzycie krainy Dunmerów (Mrocznych Elfów), pokryte grubą warstwą wulkanicznych popiołów i porośnięte niezwykłą florą, wśród której dominują ogromne grzyby. Wyspa Vvardenfell oraz kraina Morrowind to dominium tych istot, które w odległej przeszłości opuściły w rezultacie religijnej schizmy krainę ojczystą wszystkich elfów, czyli Archipelag Summerset.

Poniżej tych trzech krain ciągną się ogromne masywy górskie przecinające w poprzek niemal cały kontynent i tworzące naturalną granice nie tylko dla istot żywych, ale i stref klimatycznych. Wracając z powrotem na lewą stronę mapę ujrzymy pustynne Hammerfell będące domem Redgardów, mistrzów miecza, wyśmienitych rzemieślników i ludzi wielkiego honoru. W środku mapy usytuowane jest Cesarstwo Cyrodiil i jego położone na ogromnej wyspie Cesarskie Miasto. Samo Cyrodiil cieszy się klimatem umiarkowanym (mógłbym go porównać do naszego śródziemnomorskiego), ale na południu przechodzi on powoli w tropiki. I tak docieramy do południowych krain, gdzie znajdujące się na wschodzie Czarne Mokradła to ogromny obszar podmokłej tropikalnej dżungli będącej matecznikiem argonian oraz wielu innych gadzich gatunków rozumnych stworzeń; Elsweyr stanowiący ojczyznę khajitów oraz znajdująca się na zachodzie Puszcza Valen i przylegające do niej stepowe regiony będące terytorium Bosmerów (leśnych elfów).

I koniec końców pozostaje nam Archipelag Summerset, czyli wielkie wyspy na zachodzie, gdzie żyją Alterowie (Wysokie Elfy). Ta część świata do niedawna była hermetycznie strzeżoną krainą, do której nie miał wstępu praktycznie nikt, jeśli nie przynależał do gatunku najpiękniejszych i najbardziej utalentowanych magicznie istot w świecie Tamriel. Dopiero dekret młodej królowej Ayrenn otworzył porty Summerset dla przedstawicieli innych krain (w ramach sojuszu zawiązanego z bosmerami i khajitami, noszącego miano Dominium Aldmerskiego).

A gdybyście chcieli wiedzieć, gdzie rozegrana zostanie "Pieśń Czerwonych Piasków", wyspę Stros M'Kai znajdziecie w połowie drogi pomiędzy południowym wybrzeżem Hammerfell oraz północnym krańcem wyspy Auridon.




Świat Elder Scrolls jest naprawdę ogromny i niezwykle złożony w bogactwie swoje lore. Po prawdzie nie wiem w tym momencie, co czym miałbym napisać w pierwszej kolejności - o panteonie dobrych i złych bóstw, o poszczególnych krainach, o gatunkach i rasach istot rozumnych, o demonicznej Otchłani i daedrach czy zwyczajach godowych argonian. Będę wdzięczny za ewentualne życzenia z Waszej strony.
 
__________________
Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis!
Ketharian jest teraz online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-02-2023, 20:55   #2
Dział Postapokalipsa
 
Ketharian's Avatar
 
Reputacja: 1 Ketharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputację
HISTORIA TAMRIEL 2E 575-580

Aby zrozumieć geopolitykę Tamriel datowaną na 2E 580, trzeba cofnąć się w opowieści o pięć lat. W roku 2E 575 kontynent podzielony był pomiędzy kilka państw dominujących oraz ich wasali. Wszystkie one otaczały pierścieniem Cesarstwo Cyrodiil, usytuowane geograficznie pośrodku Tamriel. Każde z pozostałych państw przejawiało jakieś ekspansjonistyczne zamiary, ale Cesarstwo trzymało wszystkich w szachu, ponieważ rządząca nim dynastia Longhouse nie ukrywała faktu, że ma za sobą wsparcie sił nadnaturalnych i że tylko czeka, aby komuś z sąsiadów powinęła się w granicznych wojnach noga. Zarówno Bretoni z Wysokiej Skały jak Nordowie czy próbujący utrzymać swe wpływy na Czarnych Mokradłach Dunmerowie wiedzieli, że jeśli okażą słabość, cesarskie legiony runą na nich rozpoczynając bezwzględny podbój nowych terytoriów.

Królowie z rodu Longhouse byli barbarzyńcami w atłasach, diabolicznymi czcicielami Otchłani, którzy kilkadziesiąt lat wcześniej podbili Cesarstwo i osadzili się na Rubinowym Tronie. Pochodzili z rozległych górskich masywów Pogranicza i chociaż próbowali naśladować swoich rozwiniętych cywilizacyjnie poprzedników, zachowali najgorsze tradycje górskich plemion i wiedźmich kultów. Byli to królowie, którzy elegancko się odziewali, brali kąpiele w wonnych olejkach i uczyli się sztuki kaligrafii, ale jednocześnie uwielbiali urozmaicać biesiady pokazami ćwiartowania kogoś żywcem albo zabierali piękne metresy na romantyczne schadzki przy wtórze krzyków odzieranego ze skóry nauczyciela geografii, który zadał o jedno pytanie za dużo albo astrologa, który postawił władcy nie dość korzystny horoskop.

Cyrodiil cierpiało i kwitło jednocześnie pod rządami barbarzyńskiej tyranii, bo oportuniści zbijali w tym ustroju prawdziwe fortuny. Trwało to czterdzieści cztery lata. Najpierw były rządy Durcoracha Czarnego Smokowca, który podbił Cyrodiil i przemocą zasiadł na Rubinowym Tronie, potem jego syna Moricara, a na końcu wnuka Leovica. Podczas gdy dziad i ojciec uosabiali w każdym calu barbarzyńską wiedźmią kulturę Pogranicza, Leovic urodził się i wychował w Cyrodiil, lecz chociaż najlepiej z tej trójki poznał kulturę Cesarstwa, pozostał wierny swoim korzeniom i w roku 2E 576 oficjalnie zalegalizował w Cyrodiil kulty Otchłani. To była ostatnia kropla goryczy, która przelała szalę cesarskich poddanych wywołując wojnę domową.

Przewodzący rebelii Varius Aquilarius, cesarski szlachcic z Chorrolu, zdołał zgromadzić siły dość znaczące, aby w zaledwie rok pobić mające go zatrzymać cesarskie legiony i wedrzeć się do stolicy Cyrodiil. To tam w 2E 577 cesarz Leovic Longhouse zginął z ręki Aquilariusa, a tenże zasiadł na Rubinowym Tronie jako nowy władca Cesarstwa. Obserwujące dotąd ostrożnie Cesarstwo pozostałe potęgi - Wysoka Skała, Skyrim, Altmerowie z Summerset, Dunmerowie - pozostały okopane na swoich pozycjach, kiedy cesarz zręcznie budował nowy porządek w Cyrodiil wyjmując spod prawa kultystów daedr, przeprowadzając czystki w armii i urzędach, budując w końcu poprawne relacje z sąsiadami. Dający nadzieję na stabilność i dobrobyt państwa Varius Aquilarius miał jednak pewien starannie skrywany kompleks, czuł się mianowicie uzurpatorem na tronie, albowiem zgodnie z wielowiekowymi tradycjami prawowitymi władcami Cyrodiil mogły być jedynie Smocze Dziecięta, ludzie obdarzeni specjalną łaską boga Akatosha.

Poinstruowany przez jednego z zaufanych zauszników - elfiego arcymaga Mannimarco - cesarz przeprowadził w 2E 579 rytuał mający odnowić więzi ludu Cyrodiil z Akatoshem i doprowadził w jego efekcie do transkontynalnego kataklizmu, który zniszczył część prowincji, spustoszył umysły wielu utalentowanych adeptów magii i co najgorsze, osłabił barierę dzielącą Nirn od diabolicznego planu Otchłani. Sam cesarz przepadł bez śladu, władzę po nim objęła zdegenerowana cesarzowa Clivia Tharn, wdowa po poprzednim władcy, którą Varius poślubił w zaaranżowanym małżeństwie mającym mu zjednać przychylność jednego z najpotężniejszych starych rodów Cyrodiil.

I to był moment zwrotny w prologu Wojen Trzech Chorągwi. Nie wiadomo właściwie, który sojusz jako pierwszy uderzył na Cesarstwo chcąc zdobyć Cyrodiil, ale konflikt dosłownie eksplodował i już w 2E 580 potężne armie trzech frakcji oblegały Cesarskie Miasto walcząc jednocześnie zaciekle ze sobą nawzajem.

A stare zewnętrzne prowincje Cesarstwa takie jak Złote Wybrzeże czy Czarny Las wykorzystały okazję, aby bezkarnie dokonać secesji od Rubinowego Tronu i ogłosić swoją niepodległość.

Mam nadzieję, że nakreśliłem to w miarę przejrzyście.
 
__________________
Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis!
Ketharian jest teraz online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-02-2023, 21:54   #3
Dział Postapokalipsa
 
Ketharian's Avatar
 
Reputacja: 1 Ketharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputację


ZŁOTE WYBRZEŻE


Przed rebelią wznieconą przez przyszłego cesarza Varena Aquilariusa Złote Wybrzeże było integralną częścią Cesarstwa Cyrodiil. Bogata nadmorska prowincja położona w zachodniej Colovii, od wieków stanowiła bramę Cesarstwa do wód Morza Abeceańskiego i reprezentowała sobą prawdziwie kosmopolityczny tygiel, gdzie żyli w zgodzie nie tylko ludzie, ale i przedstawiciele bez mała wszystkich innych rozumnych gatunków. Wpływowe gildie kupieckie kontrolowały szlaki handlowe łączące wybrzeże z resztą Cyrodiil, a inwestowane w infrastrukturę fundusze zapewniały mieszkańcom rosnący dobrobyt pomimo opresyjnych rządów dynastii Longhouse.

Uporządkowany stan rzeczy uległ zmianie w 576 roku. Wówczas to pochodzący z Chorrolu młody szlachcic Varen Aquilarios rzucił wyzwanie czczącemu daedry cesarzowi Leovicowi. Chcąc ochronić ojczyste ziemie przed odwetem cesarza, Aquilarios polecił wznieść na wschodniej granicy prowincji monumentalny ciąg fortyfikacji nazywany później Murem Varena. Te umocnienia ocaliły Złote Wybrzeże nie tylko od krwawej zawieruchy wojny domowej, ale i późniejszego koszmaru wieloletnich Wojen Trzech Chorągwi, które obróciły w perzynę środkowe Cyrodiil.

Sam Varen nie czekając na ukończenie budowy Muru zmobilizował Drugi Legion i wyruszył na jego czele na wschód gromadząc pod swoim sztandarem coraz większe zastępy buntowników, aby rok później zdobyć Cesarskie Miasto i zakończyć sztychem swego miecza panowanie dynastii Longhouse.

Lecz chociaż Złote Wybrzeże nie ucierpiało w czasach wojny domowej tak bardzo jak inne cesarskie prowincje, również w jego granicach doszło do rozlewu krwi. Krótko po wymarszu Varena na Cesarskie Miasto namiestnik Kowadła Ephren Benirus - gubernator Złotego Wybrzeża i lojalny poplecznik cesarza Leovica - podjął próbę zdobycia zbuntowanego Kvatchu, którym zarządcą był w tym czasie bratanek Varena, Carolus Aquilarios. Benirus trzykrotnie bezskutecznie oblegał Kvatch, za każdym razem ponosząc straty, których nie zdołał odbudować. Dzięki tym zwycięstwom Carolus Aquilarios zyskał przydomek Wilka z Kvatchu i tytuł księcia tego miasta, zaś osłabiony klęskami Benirus stracił wszystko, kiedy wbito mu zdradziecko sztylet w plecy.

Owym metaforycznym sztyletem okazała się kupiecka magnatka Fortunata ap Dugal. Trawiona ukrytymi ambicjami, zgromadziła potajemnie flotę najemników zwących się Czerwonymi Żaglami i uderzyła z zaskoczenia na Kowadło korzystając z osłabienia cesarskiego garnizonu. Obaliwszy gubernatora Benirusa ogłosiła się samozwańczą królową Złotego Wybrzeża, a samą prowincję ogłosiła niepodległym państwem podejmując wpierw rozmowy dyplomatyczne z Kvatchem, a w efekcie ich fiaska wdając się w walki podjazdowe z Wilkiem.

Zarządzane z żelazną konsekwencją i ogromną bezwzględnością, Złote Wybrzeże znów zaczęło się bogacić korzystając ze swojej głoszonej wszem i wobec neutralności w Wojnach Trzech Chorągwi, a kiedy wycieńczony oblężeniami swojego miasta książę Carolus Aquilarios zgodził się w końcu uznać zwierzchność Fortunaty, królowa ap Dugal stała się niekwestionowaną władczynią całego nadmorskiego państwa.



(mapa sporządzona w Trzeciej Erze, ale zachowuje geograficzną poprawność; obszar zaznaczony złotą barwą to właśnie Złote Wybrzeże, sięgające na wschód aż po miasto Kvatch, zamknięte na północy i południu nurtami rzek Brena i Strid)
 
__________________
Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis!

Ostatnio edytowane przez Ketharian : 13-02-2023 o 21:56.
Ketharian jest teraz online   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:04.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172