Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Pozostałe systemy RPG Wszystko o systemach nie wymienionych w pozostałych działach


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09-06-2007, 20:13   #11
 
merill's Avatar
 
Reputacja: 1 merill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputację
Muszę się przyznać, że choć gram na forum na razie głównie w DnD, to pierwsza moja sesja w realu była właśnie sesją w Erthdawna, więc żywię sentyment do tego systemu, ciekawe rasy, nietypowe podejście do kwestii profesji i świat nękany przez Horrory to bardzo obiecująca perspektywa dla graczy rpg.
 
__________________
Czekamy ciebie, ty odwieczny wrogu, morderco krwawy tłumu naszych braci, Czekamy ciebie, nie żeby zapłacić, lecz chlebem witać na rodzinnym progu. Żebyś ty wiedział nienawistny zbawco, jakiej ci śmierci życzymy w podzięce i jak bezsilnie zaciskamy ręce pomocy prosząc, podstępny oprawco. GG:11844451
merill jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-04-2008, 15:23   #12
 
nonickname's Avatar
 
Reputacja: 1 nonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputację
Mój pierwszy system. Chlip, chlip. Jeszcze mam podręcznik kupiony w przedsprzedarzy z MAGa. Rozpada się teraz w rękach, bo przeszedł więcej niż niejedna księga magiczna leżąca u boku jakiegos martwego maga w zapomnianym Kaerze.
Chyba czas udac się do introligatora.

Sesje były non-stop. Codziennie w wakacje, cały dzień i noc. Znajomi kupowali całą masę dodatków, robiliśmy własne. Gdy wszyscy grali w Warhammera, my graliśmy w Przebudzenie Ziemi.

Kocham ten system, czuję duży sentyment do niego. Ciekawe jakby się w to dziś grało? Czy dalej byłbym zafascynowany potęgą magii (bo magia jest tu wszechobecna, bardziej chyba niż w innych grach fantasy) ?? Może kiedyś zbiorę starą ekipę i skopiemy tyłki i macki paru Horrorom.

Dygresja: Jestem miłośnikiem klimatów postapo. W cóż mógłbym zatem grać oprócz Neuro i Fallouta?? W postpogromowy-magiczny Holocaust - w EarthDawna!
 
__________________
Arkham Radio
nonickname jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-10-2008, 17:51   #13
 
Tremere's Avatar
 
Reputacja: 1 Tremere nie jest za bardzo znany
W sumie wielka szkoda, że ED tu nie funkcjonuje. To jeden z tych systemów, których wydanie w Polsce odświeżyły rynek wypełniony WFRP. Wielu znudzonych Starym Światem uciekło wtedy do Barsawii.
Ja sam prowadziłem ten system przez dłuuugie lata, w zasadzie jedną kampanię, z tym samym trzonem postaci (pozdrowienia dla Ainora i Essi). I wiem, że system ten ma potencjał. To heroic fantasy w każdym calu, ale jest tu też sporo miejsca na mroczne klimaty z Horrorami.
Nie każdemu pasuje w szczególności natężenie magii. Wielu graczy odstręcza danie wojownikowi możliwości "ślizgania się w powietrzu" itd. I doskonale te obiekcje rozumiem, nie każdy lubi grać postacią "nierealną". Wg mnie jest na to rada - można magiczne zdolności przedstawiać graczowi jako wewnętrzne, troche tylko niezwykłe, heroiczne zdolności. Probowano to mniej wiecej opisać w wydanym u nas "Pierścieniu tęsknoty" [książka jest straszna jeżeli chodzi o poziom literacki, ale mniejsza o to]. Bohater po prostu lepiej czuł się kiedy był niewidoczny, kiedy stał za plecami wroga. Inaczej opuszczały go siły i pewność siebie. Przodem do przeciwnika był tylko pastuchem
 
__________________
Valar morghulis. Valar dohaeris.
Tremere jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-10-2008, 18:09   #14
 
Lhianann's Avatar
 
Reputacja: 1 Lhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputację
Hymm, jeden z systemów do jakiego mam sentyment, mimo tego, ze MG u jakich w niego grałam traktowali go bardzo po macoszemu.
Na początku nie bardzo wiedziałam jak go ugryźć, niby fantasy i to na poziomie heroic, ale te sugestie o zagładzie, wciąż żywa pamięć o Horrorach...
Magi i technologia, moze dokąłdniej technologia oparta na magii, ciekawe razy< zwłaszcza Obsydianie, Trolle i Wietrzniaki tak odmienne od stereotypowych ras fantasy>.
To co czasem irytowało to mechanika- im wyższy poziom adepta, tym więcej kostek...--''.

Szczerze, chciałabym móc kiedyś jeszcze wrócić do świata Barsawii, może się to uda.
 
__________________
Whenever I'm alone with you
You make me feel like I'm home again
Dear diary I'm here to stay
Lhianann jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-10-2008, 16:09   #15
 
Tremere's Avatar
 
Reputacja: 1 Tremere nie jest za bardzo znany
Mechanika rzeczywiście odstręcza ilością kostek. Przegięciem było dodanie na obwolucie do "Barsawii" tabelki z wyszczególnieniem rzutów typu: 14k20+12k10+10k8+6k6 (a i to nie było maks w tej tabelce). Po co to komu?

Rasy są chyba jednym z największych atutów tego systemu dla graczy kreatywnych (tym samym odstręczają tych mniej). Orkowie i trolle odbiegają od standardu fantasy, mają swą kulturę, dążenia, temperament, słabostki. W końcu przestają być bezmyślnymi NPC'ami, da się budować ich osobowości. W tym zresztą pomagają znakomite podręczniki do ras (opierają się w dużej mierze na postrzeganiu świata z danej perspektywy i postrzeganie rasy przez innych). Niestety na wysiłek, jaki trzeba włożyc w wyobrażenie sobie postaci poza schematem nie każdego gracza (i MG) stać.
Twórcy świata trochę to ułatwili dając wyobraźni "podkładki":
trolle=wikingowie; orkowie=koczownicze plemię. Na tej bazie są de facto zbudowane ich rysy kulturowe, od tego można wyjść.
 
__________________
Valar morghulis. Valar dohaeris.
Tremere jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-10-2008, 13:28   #16
 
Gerion's Avatar
 
Reputacja: 1 Gerion ma wyłączoną reputację
Ja bym dodał, że wielką zaletą Earthdawna są doskonałe podręczniki. O ile (mówię o 1 edycji, polskiej) sama podstawka i zaraz potem Księga Wiedzy niewiele uchylają rąbka tajemnic o Barsawii, tak już w obu tomach Mieszkanców Barsawii, a potem w Wężowej Rzece mamy praktycznie wszystko co potrzeba. Z takich materiałów każdy MG wyciągnie maksimum pomysłów dla siebie.

Earthdawn dopiero w dodatkach pokazuje pazur i ogromny potencjał świata. A fakt sprzężenia mechaniki ze światem gry jest ciekawy i odmienny od podejścia DnD (mimo, że Edek prawie jest pełnoletni i najświeższą mechaniką nie dysponuje).

pozdrawiam
Gerion
 
__________________
Member of Earthdawn.pl
Gerion jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-12-2008, 22:16   #17
 
majk's Avatar
 
Reputacja: 1 majk jest na bardzo dobrej drodzemajk jest na bardzo dobrej drodzemajk jest na bardzo dobrej drodzemajk jest na bardzo dobrej drodzemajk jest na bardzo dobrej drodzemajk jest na bardzo dobrej drodzemajk jest na bardzo dobrej drodzemajk jest na bardzo dobrej drodzemajk jest na bardzo dobrej drodzemajk jest na bardzo dobrej drodzemajk jest na bardzo dobrej drodze
Witam. Pamiętam czasy, gdy na lastinn grano w EDka, a nawet miał swój topic z którego materiały autorstwa Vengara teraz spoczywają w Rozmowach... . Wszelkich potencjalnych MG zachęcam do działania, system jest "jak dobrze nasiąknięte bagno"- wciąga na maksa i napewno gracze sie znajdą.
 
majk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-12-2008, 03:11   #18
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
Mam informację, która mam nadzieję zaciekawi wszystkich fanów Earthdawn.
Otóż pod koniec stycznia wydaję grę The Shadow of Yesterday która pod wieloma względami oddaje ducha ED.
Ponieważ nie jestem pewny, czy mogę dodać tutaj odpowiednie linki, zapraszam na gg lub pisanie na pw po więcej informacji.
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-09-2013, 20:34   #19
 
Araven's Avatar
 
Reputacja: 1 Araven nie jest za bardzo znanyAraven nie jest za bardzo znanyAraven nie jest za bardzo znanyAraven nie jest za bardzo znany
Earthdawn, jak dla mnie świetny system, mam chyba wszystkie dodatki. Mechanika bardzo dobra, zwłaszcza po zmianie stopni dokonanej w III edycji tego systemu. Gra Ktoś jeszcze? Mnie rzadko, ale raz na jakiś czas udaje się poprowadzić na żywo. Długiego PBF-a też prowadziłem. Tu zdaje się zacny Abisai PBF-a prowadził w Barsawii.
 
Araven jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:52.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172