Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Pozostałe systemy RPG Wszystko o systemach nie wymienionych w pozostałych działach


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-08-2014, 17:42   #1
 
Camillvs's Avatar
 
Reputacja: 1 Camillvs nie jest za bardzo znanyCamillvs nie jest za bardzo znanyCamillvs nie jest za bardzo znanyCamillvs nie jest za bardzo znanyCamillvs nie jest za bardzo znanyCamillvs nie jest za bardzo znany
7th Sea- Inwazja Montaigne na Ussurię

Chciałbym podzielić się swymi refleksjami na temat inwazji Montaigne na Ussurię, może ktoś podchwyci temat.



1.Wyprawa wojenna Montaigne na Ussurię jest planowana nie tyle, aby pozbyć się generała z dworu monteskiego (oficjalna wersja amerykańskich twórców gry...), ale aby naprawdę opanować źródła Rzeki (w tej grze na tym kontynencie zwanym Thea główna rzeka płynąca przez cały kontynent ze wschodu na zachód nazywa się Rzeka, The River).

2.Kampania wojenna Montaigne poszła w górę Rzeki, udało się do sojuszu wciągnąć dwa południowe państwa Eisen, stamtąd zaś armia Montaigne uderzyła na Ussurię.

3. Uznałem, że twórcy gry nie czują zbytnio "naszej" części Europy, więc pozwoliłem sobie na pewne modyfikacje Ussurii (nie zagłębiając się w historyczne czasy i rolę Matiuszki w stworzeniu jednego państwa Ussurii):

a) prowincję Samojez uczyniłem czymś w rodzaju Wielkiego Księstwa Litewskiego w swym wydaniu "od morza do morza", nie ma zatem w grze odnośnika do Polski jako takiej, ale jest byt, z którym możemy się jakoś jednak utożsamiać. Tamtejsza kultura, obyczaje, język/dialekt "zachodniorusiński", dominacja wielkich rodów kniaziowskich (vs. polska demokracja szlachecka) generalnie oparte są o Wielkie Księstwo Litewskie. Położenie pomiędzy górskimi masywami sprzyja ich specyficznej kulturze, tożsamości, choć pamiętamy, że to u nich jest siedziba Patriarchatu Kościoła Prawowiernego;

b) nawet dla Kozaków miejsce jest nieco na wschód od Samojezu, w sąsiedniej prowincji, pomiędzy górami a morzem-tam mogą mieć swoją trudno dostępną Sicz i bazę wypadów na Imperium Półksiężyca;

c) Montaigne napadając na Ussurię zdobywa sojusznika w Samojezach (oczywiście zawsze znajdzie się część lojalna Gajusowi Ussurii), powstaje Wielkie Księstwo Samojezii zrzucające władzę Gajusa Ussurii (pewna analogia do Szwedów i Wielkiego Księstwa Litewskiego pod wodzą Janusza Radziwiłła, jak również do Księstwa Warszawskiego za Napoleona, a nawet wątek dymitrad też jest obecny), tutaj jeszcze zastanawiam się jaki nurt intelektualno-religijny panuje wśród elity Samojezów, czy są to oświeceni reformatorzy świeccy z ciągotami do magii, czy może wyznawcy Kościoła Watycyńskiego (też w sumie mogą być to niejednoznaczni wyznawcy tego Kościoła, a zarazem "magicy" poplecznicy Imperatora Montaigne), albo Obiekcjoniści, w każdym razie na pewno wrogo nastawieni do Matiuszki i zacofania Ussurii, o które ją między innymi obwiniają.

d) Ciekawa może być próba odrzucenia przez Patriarchat kultu Matiuszki jako pogańskiego bóstwa, może też próba czegoś w stylu "unii brzeskiej", w której duchowni uznają zwierzchność Hierofanty Kościoła Watycyńskiego

(może też w ramach modyfikacji historii, tron Hierofanty, głowy Kościoła Watycyńskiego, została wybrana dzięki większości głosów kardynałów kontrolowanych przez Montaigne i ich sojszuników-któryś z książąt Vodacce z poparcie Montaigne zdominował Vodacce i kontroluje "Watykan").

W takiej odmiennej sytuacji wojna w Ussurii wydaje się być znacznie barwniejsza, pludrackie armie i moce magiczne stawiają czoła Matiuszce, wszelkie użycie przez Matiuszkę swych mocy, tj. sprowadzenie mrozów i zimowej pogody na tereny napadnięte przez wroga są argumentem jej wrogów na jej okrucieństwo i nieliczenie się z losem ludu (teraz kiedy cały Samojez jest wrogiem Gajusa, cały się zbuntował, Matiuszka nie walczy z jedną biedną maszerującą wężykiem armią, ale de facto z ogromną częścią bojarów, grodów i miast, gdzie wojska monteskie mieszają się z siłami lokalnych buntowników). Ponadto mamy niejako nową frakcję oddającą wschodniej Thei sprawiedliwość (jakże tak można stworzyć Inlandię, Szocję i Avalon, a na Wschodzie wszystkich wrzucić do jednego worka pod amerykańskim stereotypowym hasłem "ZIMNO I MRÓZ"), skomplikowaną politykę, pytanie jak postąpią poszczególni władcy Eisen, jak również Vodacce, jest też kwestia Imperium Półksiężyca, Kozaków, a Gajus Ussurii musi reformować na gwałt armię (stan bardzo zacofany, bo Ussuria to nie Rosja XVII-wieczna- Ussuria właściwie z nikim długo nie toczyła wojen i wojskowo tkwi gdzieś w początkach XVI wieku, za całą obronę ich państwa odpowiedzialni byli Samojezi, w lojanych Gajusowi prowincjach zostali tylko jacyś strzelcy grodowi i dworiańskie pospolite ruszenie). Gajus musi też szukać sojuszników (najemnicy z Zachodu mile widziani), a na jego dworze też toczą się rozgrywki polityczne, może ktoś go będzie chciał korzystając z okazji obalić? Sytuacja Gajusa, a nawet patronki Ussurii Matiuszki, jest nie do pozazdroszczenia.


I tutaj można dołączyć bitewne figurkowe rozgrywki w systemie Ogniem i Mieczem jako urozmaicenie kampanii RPG. I tak sobie myślę jakich figurek dokładnie używać, generalnie wszystkie frakcje z OiM znalazłyby zastosowanie. Armia szwedzka dobrze się sprawdzi jako monteska (bo francuskiej póki co w OiM nie ma ), wojska litewskie lub siedmiogrodzkie jako wojska zbuntowanego Samojezu, Imperium Osmańskie i Tatarzy jako Półksiężyc, Kozacy jak to Kozacy, w roli Kozaków (rozgrywka polityczna o ich stanowisko-po stronie Gajusa czy przeciwko mu?), różne regimenty zachodniej piechoty jako wojska najemne każdej ze stron, bardzo podstawowe wojska rosyjskie starego typu jako trzon wojsk Ussurii, do tego szwedzkie/norweskie/duńskie, no i niemieccy najemnicy jako Vendel, a także Brandenburgia-Prusy/Cesarstwo/różne niemieckie zachodnie formacje w roli wojsk z Eisen, najemnych jak i państwowych, jeśli któryś władca zaangażuje się w konflikt, o innych nacjach na razie nie wspominając.


To tyle głównych ogólnych przemyśleń, może znajdzie się ktoś chętny do realizacji pomysłu.
 
__________________
"Kto jest bezsilny, nie powinien rościć sobie jakichkolwiek praw do suwerenności" Hosokawa Masamoto
Camillvs jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:24.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172