Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Pozostałe systemy RPG Wszystko o systemach nie wymienionych w pozostałych działach

« Earthdawn | Arkona »

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10-12-2005, 10:41   #1
 
Bladowicz's Avatar
 
Reputacja: 1 Bladowicz ma wyłączoną reputację
Uniwersalna mechanika

Tak sie zastanawiam nad sprawą uniwersalnych mechanik.
W tej chwili dostępne są :
- Gurps
- Forge
- DnD
- Savage Worls
A przynajmniej ja tyle znam. Osobiscie jestem za SW, DnD mnie drazni (to nie jest zaczepka do dyskusji) a F i G nie mialem okazji probowac.
 
__________________
I'm a person just like you
But I've got better things to do
Bladowicz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-12-2005, 15:12   #2
 
Vendolan's Avatar
 
Reputacja: 1 Vendolan ma wyłączoną reputację
Da Best.

Najlepszą mechaniką w grach fabularnych, jak dla mnie, cechuje się system Zew Cthulhu. Tamtejsza mechanika jest wielce nieskomplikowana, aczkolwiek bardzo funkcjonalna i uniwersalna.

Nie wiem jednak dlaczego wszystkie gry powstają obecnie w oparciu o system d20...
 
Vendolan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-12-2005, 16:54   #3
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
Najbardziej pasuje mi Savage World.
Spodobała mi się nieco mechanika FATE, ale nie jestem do konca do niej przekonany. Zaś Dnd. Hmm, naprawdę nie wiem komu pasują te zasrane lvl?
Gurpsa na oczy nie widziałem.
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-12-2005, 17:34   #4
 
Bladowicz's Avatar
 
Reputacja: 1 Bladowicz ma wyłączoną reputację
Vendolan: no niby tak, ale za to ilość umiejętności jest straszna. No i punktowane niestety procentowo. Szkoda, bo ja lubię gdy rzut zależy w dużym stopniu także od cechy. Z mechanik takich które mają przyporządkowany jakiś system prędzej CP2020. Równie prosta i jasna.
Darken: jak działa FATE? A Dnd nie lubię, bo jest jest jak dla mnie strasznie nielogiczne. No i jakaś dziwna niechęć do d20.
 
__________________
I'm a person just like you
But I've got better things to do
Bladowicz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-12-2005, 19:41   #5
 
Vendolan's Avatar
 
Reputacja: 1 Vendolan ma wyłączoną reputację
Ilość umiejętności można zredukować do minimum, w zależności jeszcze od tego do jakiego uniwersum mamy zamiar tę mechanikę zastosować. Większość testów można opierać na statystykach. A ze statystykami jest tak, że trudno jest umiejętności przyporządkować jednemu tylko atrybutowi, więc lepiej już chyba nie dodawać nic.
Zaś z Mechaniką Cyberpunk'a nie miałem styczności, więc brak mi porównania.
 
Vendolan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-12-2005, 21:19   #6
 
Bladowicz's Avatar
 
Reputacja: 1 Bladowicz ma wyłączoną reputację
Mechanika CP jest banalna. Cecha (1-10) + umiejętność (0-10) + k10 na poziom podany przez mistrza gry. Jako ze na większości kart jest miejsce na zsumowanie cechy i umiejętności mamy [Stała + k10 vs trudność] czyli w sumie podobna troszku do mechaniki ZC.
Co do ZC to może kwestia tego ze nigdy nie miałem dobrego mistrza gry. Jak jestes z Warszawy to może cos poprowadzisz?
 
__________________
I'm a person just like you
But I've got better things to do
Bladowicz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-12-2005, 21:49   #7
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
Mechanika ZC jest prosta, bo i w systemie nie chodzi o coś oddającego realia. Ale rzeczywiście się sprawdza, nawet w "szybkich" momentach. Dużo jest prawdy w stwierdzeniach, że najprostrze rozwiązania są najlepsze.
Inną, równie dobrą, jest GURPS. Oparty jest o rozkład 3K6 zatem ma solidne podstawy matematyczne. Podoba mi się, bo można go uszczegóławiać i uogólniać, co jest dużym plusem elastyczych systemów. Takim miał być w założeniu d20, ale rozrósł się za bardzo i wypaczył. Jedyna sensowna postać w d20 to 0-1 levelowiec. Reszta to mutanci
Coś o FATE i SW czytałem, ale nie na tyle by się wypowiadać. Jeszcze ciekawą mechanikę mają "szwedzkie" systemy a w nich chociażby KULT. Test opiera się na k20, który to wynik porównuje się z umiejętnością i pomniejsza lub powiększa o modyfikatory sytuacyjne. Wynikiem jest nie tylko to, że ktoś zdał, ale też jak bardzo "zdał". Część sytuacji może być taka, że aby zdać test trzeba mieć 2 lub więcej punktów zapasu przy teście. I to jest zdziwienie dla gracza, który zdał, ale efekt nie jest taki jak przewidział. Wymaga to trochę liczenia, ale efekty są fajne.
Drugą jest mechanika Shadowruna. Ktoś tu na forum narzekał, ale dla mnie nie jest ona zła. Jest szybka i oddaje sobą ducha SR. Rzuca się tam k6 w liczbie takiej jaką masz wartość umiejętności. Im więcej sukcesów wyrzucisz, tym lepiej. Testy porównawcze z innymi opierają się na różnicy liczby sukcesów. Proste i sprawne. Zatem jak strzelasz serią, to możesz rzucić nawet 12 kostkami - jak z karabinu
Celowo wspomniałem te systemy, by pokazać, że chyba tak naprawdę uniwersalna mechanika nie istnieje, nie mówiąc już o doskonałej. Każdy system ma pewne własne rozwiązania, które odzwierciedla mechanika. Może to dotyczyć magii, zjawisk lub czegokolwiek innego. d20 jest taką uniwersalną - i czy pasuje do Zewu? Czy do Gwiezdnych Wojen? Są tacy, co uważają, że tak. Dla wielu tak nie jest. Dlatego nie ma uniwersalnej mechaniki.
Jeśli już miałbym wybierać, to chyba GURPS-a. On też w założeniach był uniwersalny i nieźle się rozrósł. Przy lekkich retuszach może nadawać się do wszystkiego. I tak wszystko zależy od MG i jego humoru
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-12-2005, 22:20   #8
 
Bladowicz's Avatar
 
Reputacja: 1 Bladowicz ma wyłączoną reputację
Może źle opisałem temat ale to już moja wina. Nie chodzi o wyłonienie "zwyciężcy" ale o porównanie wrażeń i doświadczeń. np. dla mnie nowością są informacje o GURP'sie.
Zachęcam do dalszej dyskusji i dzielenia się wrażeniami.

Jeżeli chodzi o SV to mechanika nie jest taka znow prosta ale jak dla mnie jest dość przyjemna. (Może to być wynik fajnych sesji :P).
Jak ktoś nie zna to na stronie wydawcy jest :PDF.
 
__________________
I'm a person just like you
But I've got better things to do
Bladowicz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-12-2005, 14:08   #9
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
Bladowicz, Fate: Każda um. jest opisywana na zasadzie słownego opisu. CZyli możesz byc dobry w strzelaniu. Rzuca się specialnymi kostkami [teoretycznie mozna zwykłymi, 4k6] Na każdej jest jeden plus, jeden minus i 4 puste pola. Pluisy i minusy się sumuje, i wynik oznacza o ile mamy podwyższyć um lub ją obniżyć. Powiedzmy że wypadło +/+/-/nic, tak więc do zamiast dobrego strzelania, masz b, dobre strzelanie. Poruwnujesz to do trudności [Określana jest w spoób, że tylko koleś z dobrą um. może zrobić, lub nawet z słabą]. Zazwyczaj wyrzuca się na kostkach zero, więc losowość jest tutaj niska
Mechanika SV jest bardzo prosta, jezeli oprzeć ją tylko na informacjach tego dema, do którego podałeś link.
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-12-2005, 14:54   #10
 
Bladowicz's Avatar
 
Reputacja: 1 Bladowicz ma wyłączoną reputację
No tak ale np. w porównaniu do CP to tutaj jednak trzeba coś wcześniej przeczytać. :P
 
__________________
I'm a person just like you
But I've got better things to do
Bladowicz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

« Earthdawn | Arkona »


Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:51.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172