lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Pozostałe systemy RPG (http://lastinn.info/pozostale-systemy-rpg/)
-   -   Shadowrun (http://lastinn.info/pozostale-systemy-rpg/789-shadowrun.html)

Yarot 11-08-2005 23:51

Shadowrun
 
Dziś o Shadowrunie. Pewnie wiele osób o nim słyszało. Pewnie trochę w niego grało. Ale nikt jakoś go nie wspomina. Dlaczego? System jest warty chwili zastanowienia. Łączy on w sobie wszystko to, co jest dobrego w systemach fantasy oraz future. Co jest z cyberpunka? Ano: sieci, decki, guny, av-ki, forsa, bankomaty, sporo amunicji, wojna, wszczepy, mechy i mięso, zamachy bombowe oraz porachunki gangów a także gazety, reklamy holo i McDonald. A co jest z fantasy? To miecze, elfy i orki, magia, siła umysłu, mutanci i sekty oraz czary, magiczne przedmioty oraz Smoki, pegazy i mantikory. Co wychodzi z takiego kotajlu? Ot, chociażby elf decker, który śmiga w Matrycy pod ikoną SIlver Surfera i wymiata próbując przebić się przez Czarny LOD do serwerów Renraku. Może być to troll - ochroniarz, z endoszkieletem tytanowym, podwyższającym jego wagę do 450 kg, posiadającym wszczepy w łapach oraz smartowaną broń do obrony swojego pracodawcy. Może to być wreszcie człowiek, detektyw, który niczym Deckert z Blade Runnera tropi mutantów/androidów/magów i stara się znaleźć sens życia. Ostatecznie może być to krasnolud, który mści się za spieprzone życie i wysadza pomniejsze sklepy, by ostatecznie wpaść w łąpy Lone Starr-ów i zostać rozwalonym przez psycho-squad.
Oto świat Shadowruna. Jest rok 2050 i później. Ziemia nie jest już tym, co my widzimy a co niektórzy pamiętają. Ludzka populacja przetrzebiona chorobą zwaną VITAS a potem mutagenami stopniała i przekształciła się tworząc mutanty - orki, trolle, elfy i krasnoludy. Nazwano ich tak, bowiem przpominały te stwory z bajek. Mutagen działa kiedy chce i to że urodziłeś się jako człowiek, nie oznacza, że nie skończysz jako ork. Niektórzy tacy się rodzą i nie ma już powrotu do postaci ludzkiej. Dzięki tłumionym mocom przebudziła się prawdziwa MOC ziemi i pojawiły się Smoki oraz magia. Szamani oraz magowie mogli działać i mieli się świetnie. Ścieżka Ducha znów objawiła się ludziom, dzięki której znów mogli poczuć zew natury.
Miastem przeznaczenia dla Shadowruna jest Seattle - miasto cudów i jedyne wolne miasto na terenie UCAS - dawnych Stanów Zjednoczonych. Teraz to ziemie plemion oraz elfów, a cywilizacja została zepchnięta do wydzielonych enklaw. A prezydentem jest Smok. Smoki to najbardziej łebskie stworzenia w SR i trzeba na nie uważać.
Shadowrun ma również ciekawą mechanikę dostosowaną do świata. Trochę przypomina tą ze Star Warsów przed konwersją. Otóż wszelkie testy polegają na pokonaniu testu trudności. Trudność taka to chociażby liczba 5 (średnio wysoka jak na realia SR). Teraz bohater rzuca tyloma K6 ile wynosi jego cecha odpowiedzialna za test. Oczywiście celem jest uzyskanie wyniku równego lub lepszego na jakiejkolwiek kości (choć są testy wymagające 2 lub więcej sukcesów). Przy walce dodatkowo jest jeszcze pula walki (oraz magii przy magii), która wspomaga testy dodatkowymi kośćmi. Jeśli umiejętność pistolet wynosi 5, to postać może rzucać 5K6. Ale mając pule walki może z niej wydać dodatkowe kości, jeśli uważa za stosowne. Proste i skuteczne. Kto jest leszy? Kto ma więcej sukcesów a nie kto ma większy współczynnik.

Jak najlepiej wyobrazić sobie akcję w SR? Jest mafiozo. Ma dwóch trollowych ochroniarzy - to są żywe czołgi. Dodatkowo obok niego stoi mag, dla ochrony przed magią. bowiem wtedy mięśniaki nie pomogą. Grupa, akurat wypełniająca zlecenie (czyli będąca na Shadowrunie) postanawia sprzątnąć mafioso. Co robi? Inwestują w sprzęt, kupują snaperkę i strzelają do gościa z pół kilometra. Zero ryzyka a zlecenie wypełnione. Tylko... zawsze jest jakieś tylko i MG już się postara by miało wystarczającą ilość amunicji oraz krwi.

Czym jest zatem tytułowy Shadowrun? To akcja, często na granicy prawa lub wręcz już po drugiej stronie, którą trzeba podjąć, gdy wszelkie inne środki zawiodą. Może być to cokolwiek, byleby było skuteczne. Wynajmowani są w tym celu shadowrunerzy, którzy przemykając pomiędzy cieniami wykonają zadanie i dostaną kupę kasy za swą niebezpieczną robotę. To jest Shadowrun.

Jeszcze o wydaniach. W Polsce wydano SR 2 edycję w skandalicznym tłumaczeniu i jakości. Obecnie na świecie króluje 3 edycja a już są gotowe podręczniki do 4 edycji. Grafiki do SR są charakterystyczne i nie sposób je pomylić z czymkolwiek. Jeśli pamiętacie okładki do MiM-ów, to gro z nich miało właśnie grafikę z SR. Wyszła również dobra karcianka do SR, także po polsku. Jednym słowem, grać, grać, grać.

diabolique 12-08-2005 06:30

Shadow :. Run forrest run..

Kiedyś byłem chyba nadal jestem posiadzczem podstawki (decka) do SR i jakos sie tym nie chwaliłem :.
Co do RPG, dla mnie w cyber nie ma mowy o fantasy . Albo Cyber albo fantasy, zadnych koktaili :. hocus pocus a ja cie rozwale z kałacha :lol:

Korume 12-08-2005 07:07

Gra mogła by miec fajny klimat ale za tą mechanike to bym twórcow ciągnął za koniem przez pustynie Gobi by zrozumieli co zrobili źle.

Bies 12-08-2005 11:34

Ja bym spróbował... wydaje mi się niezły pomysł. Lubie cyberpunka, no i kto nie lubi fantasy. Można by było zagrać magiem co zaklina broń laserową xD albo słynnym orkiem z miotaczem ognia albo bazooką... wszystko jest dla ludzi.

mattness 06-09-2005 20:50

SHADOWRUN - zasady za Darmo
 
Przygoda - ebook

Specjalnie pod Zasady Shadowrun-a, które można znaleźć w sklepiku ISA (cena=0 zł :) ),
Shadowrun Polska stworzył przygodę "Wypalić Gwen".

Żeby zacząć grę nie potrzeba teraz ani złotówki - wystarczy ściągnąć zasady, przygodę "Wypalić Gwen"... Jeszcze tylko paczka kumpli, trochę kostek sześciennych i można grać 8) .

Życzę dobrej zabawy

mattness ( mattness@op.pl )
Shadowrun Polska

PS. Have fun, Bies ;)

Hood 19-10-2005 03:26

Ja grałem w Shadowruna karcianego cały jeden raz. W sumie dwa razy to były: pierwszy i ostatni. Jak powiedział diaboł: albo skóra albo kości. Żadnej mieszanej miłości. Elfy z cyberwszczapami rzucające magicznymi granatami to dla mnie za dużo... :/

Wiem też, że istnieje rolplejka w świecie Shadowrun, jednak nawet nie interesowałem się jej zobaczeniem.

Uzasadniając swoją antypatię... Ogólnie nie lubię dark future, post nuclear future czy cyberów... :/ Jedyny klimat z elementami cybera, jaki jestem w stanie zasymilować to Star Trek. Wiem, że to co teraz piszę zbulwersuje wielu ludzi, ale "Johny Mnemonic" jest jednym z bardziej nielubianych przeze mnie filmów... Ot Cybertfuj... :x

Ale mieszanka fantasy z cyberem to już wogóle smród gorszny niż hirołsi 4 - oczywiście moim skromnym zdaniem... ;)

MistrzGry 22-02-2006 08:46

Niektóre wypowiedzi wydają mi się troszkę naciągane tutaj - ludzie się z góry do czegoś uprzedzają. Niemniej jednak, patrząc na obrazki z Shadowruna, mam mimo wszystko podobne zdanie. Nie tylko mnie nie zachwycił ten system (tyle co widziałem rzecz jasna), ale nie ma dla mnie żadnego klimatu. Takie połączenia future+fantasy (tudzież technofantasy) zwykle są trudne w realizacji, a jeśli dodamy jeszcze do tego tak zorientowane na fantasy rasy, jak elfy czy krasnoludy, to naprawdę ciężko to widzę... i obawiam się, że Shadowrun załamał się pod tym ciężarem. Elf-haker? To nie brzmi klimatycznie...

mattness 09-11-2006 05:25



Witam - trochę mnie tu nie było, sporo się tu pozmieniało, dlatego sorry za gravedigging.

Jedna sprawa - mam ambiwalentny stosunek do karcianek - dlatego nie będę się wypowiadał w tym temacie...

Cytat:

połączenia future+fantasy (tudzież technofantasy) zwykle są trudne w realizacji
Jednak twórcom Shadowrun RPG to się udało.
Dowód? Od 1989 gra wciąż żyje, doczekała się ok 160 dodatków (ponad 40 powieści!), 2 gier na konsole (niedługo będzie trzecia: na X Boxa 360).

Cytat:

mieszanka fantasy z cyberem to już wogóle smród gorszny niż hirołsi 4
NIE ISTNIEJE coś gorszego od HoMM IV :/

Cytat:

rzucające magicznymi granatami
Nie istnieje coś takiego - magiczne przedmioty działają tylko na dotyk i mogą ich używać tylko osobe z talentem magicznym - jedym słowem - magiczny nóż - tak, magiczny granat NIE. Magiczny kałasz - tak (ale jedynym zastosowaniem dla niego będzie walenie kogoś kolbą po głowie - bo kule z takiej broni będą równie ołowiane jak z niemagicznych karabinów :D )

Cytat:

jedyny klimat z elementami cybera, jaki jestem w stanie zasymilować to Star Trek.
Klingoni tak, elfy nie?
Sorry, chyba się nie dogadamy, drogi Panie Hood (najwyraźniej mamy różne gusta - ot co)

*JOAN* 23-12-2006 11:23

A ja musezę powiedzieć, że grałam kilka razy, mimo iż osobiście nie znoszę cybernetyki, grałam magiem, który nie miał ani jednego cyberwszczepu i byłam z tego niezwykle dumna ;) Ogólnie dosć ciekawy system, szczególnie ciekawa jest historia świata, która przedstawili twórcy, a także historii Polski, która rzekomo znów znajdzie się pod rosyjskim zaborem..

hanzo 09-02-2007 10:28

Dla mnie to jest technofantazy.Dobry połączenie metalu z magiom


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:11.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172