|
Pozostałe systemy RPG Wszystko o systemach nie wymienionych w pozostałych działach |
Zobacz wyniki ankiety: jaki jest wedlug ciebie najlepszy otwarty system do sw | |||
k6 | 5 | 71.43% | |
d20 | 0 | 0% | |
saga edition | 0 | 0% | |
sevange world | 2 | 28.57% | |
Głosujących: 7. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
|
10-11-2010, 20:40 | #1 |
Reputacja: 1 | systemy do star wars Wiem że jest już post na ten temat, lecz ja chcę dodać sondę. Szukam najlepszego systemu w swiecie Star Wars. Najbardziej chodziło by mi o system który umożliwiał by mi stworzenie postaci o bardzo zróżnicowanej charakterystyce, aby było wiele różnych umiejetnosci, eq, mocy i ewentualnie pojazdow. Dodam jeżcze że grałem ostatnio w KotOR 2(crpg w świecie gwiezdnych wojen), w którym użyto systemu d20 z DnD i miałem wrażenie że przez to niestety gra była zbyt liniowa, lecz nie wiem jak to działa w zwykłych rpgach. Edytowane 11.11.10 15:25 Ostatnio edytowane przez UPlord : 11-11-2010 o 15:29. Powód: błędy ortograficzne i merytoryczne |
10-11-2010, 23:31 | #2 |
Reputacja: 1 | Zagłosowałem na k6 choć chyba powinno być "d6", bo tak się nazywa. Znaczy jest to część nazwy a nie tylko oznaczenie rodzaju kości, ale to nie istotne. Ten system dla mnie daje najwięcej zabawy, ze względu na dziką kość, która niejednokrotnie potrafi dokonać niemożliwego, przez co gra staje się bardzo/bardziej heroic. Saga jest za to chyba najbardziej przyjaznym mechanicznie systemem pisanym do SW. W mechanice sevange world większość zależy od tego jak to wykorzystasz, więc o ile nie powstał Brawurowy Star Wars ( a mógł powstać, bo się nie interesowałem specjalnie tematem) to dla MG jest to więcej pracy. |
11-11-2010, 00:17 | #3 |
Banned Reputacja: 1 | Błędy! Błędy! Błędy! Pomijam już nawet ortografię. Merytoryka się kłania. Jakie d20? OGL d20? d20 Modern czy może d20 SRD? Bo pomimo tego, ze wszystkie mechaniki są ze stajni WotC to jednak się różnią... A, i - savage. A co z pozostałymi mechanikami? Że wymienię tylko te, które IMHO, najlepiej pasują do SW: Action!, FATE, FUDGE, czy starego GURPSa. Oczywiście można wykorzystać bardzo dobrą (i dość prostą) mechanikę Eclipse Phase, albo pójść po bandzie i grać na GRAPE... Zastanawiłbym się raczej nad tym co chcemy z/w gry osiągnąć. Mechanika to jakiś tam ułamek całości. Jaka to ma być przygoda? Jak doświadczony jest GM? Jak doświadczeni są gracze? To są ważniejsze pytania. Mechanika? Weź co chcesz. Byleś umiał to dobrze zastosować. |
11-11-2010, 16:34 | #4 |
Reputacja: 1 | Nie jestem zbytnio obeznany w terminologi RPG, więc większość z tego co napisałeś wielkimi literami nic mi nie mówi . Jeżeli chodzi o grę to zależało by mi nie tyle co na samych zasadach rozgrywki, co na samym akcie tworzenia postaci i rozwijania jej, tz. aby było wiele umiejętności do wyboru, ras, klas, miejsc pochodzenia, broni etc. A jeżeli chodzi o przygody to bardzo lubie w grach takie wstawki ekonomiczne ( rynki i bazary; warsztaty z elementami do statków; lombardy z żatkimi przedmiotami ), czysta walka to sprawa drugożędna. |
11-11-2010, 17:36 | #5 | |
Banned Reputacja: 1 | To nazwy mechanik RPG. Co wynika z konstrukcji zdania - spójrzmy: Cytat:
Coś jeszcze powinienem wyjaśnić - skoro ciężko wbić pytanie w google? A i czy naprawdę nie możesz sprawdzić swojego posta przed wysłaniem, zamiast obrażać czytelnika? | |