Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy Oznacz fora jako przeczytane

Pozostałe systemy RPG Wszystko o systemach nie wymienionych w pozostałych działach


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 17-10-2005, 23:15   #1
 
Pawelrpg's Avatar
 
Reputacja: 1 Pawelrpg ma wyłączoną reputację
Gasnące Słońca

Przejrzałem juz niemal wszystkie tematy,lecz nigdzie nie mogłem znalesc systemu Gasnących słonc!
Byc moze na forum znajdują sie zwolennicy tego rodzaju gier i chciało by sie wypowiedziec na ten temat...a tu nie ma .
Piszcie co sadzicie o takim "fruwaniu" na statkach kosmicznych i o wielkich bitwa miedzygalaktycznych.
Jesli ktos mysli ze jest to cos w rodzaju Star Treka lub Gwiezdnych wojen to sie grubo myli.
Dla oświecenia niekumatych podstawowe informacje:
Rozpoczyna się szóste tysiąclecie po Chrystusie; historia dobiegła końca. Największa cywilizacja, zbudowana przez człowieka, upadła. Pozostały po niej ignorancja i strach, rozrzucone wśród ruin wielu światów. Ludzkość stanęła u progu nowego Mrocznego Wieku. I niewielu wciąż wierzy, iż postęp oraz odbudowa są możliwe. Pozostało jedynie oczekiwanie. Oczekiwanie na powolną śmierć; na ostatnie słońce, które zgaśnie i przemieni się w popiół; na dzień, w którym grzesznicy trafią przed oblicze Sądu Ostatecznego.

Nie wszyscy jednak się poddali. Narodził się przywódca - cesarz, pragnący raz jeszcze zjednoczyć wszystkie ludzkie światy pod jednym sztandarem i ponownie wlać nadzieję w serce każdego człowieka.

Ów mąż postawił przed sobą niezwykle trudne zadanie, gdyż ludzie powrócili do dawnych tradycji, do podziału na feudalnych panów i ich poddanych. Czymże dla nich jest nadzieja? Kolejnym kłamstwem, niosącym jeszcze więcej bólu? Czyż nie lepiej pozostawić trudne decyzje doczesne panom? A duszami i tak zajmie się Kościół.

Wokół roi się od wrogów, którzy pragną czerpać jak największe zyski z upadku ludzkości: próżni szlachcice, władający odległymi światami; głodni potęgi kapłani, poszukujący sposobu na uzyskanie całkowitej władzy nad wszystkimi ludźmi; chciwe kupieckie gildie, bogacące się kosztem innych.

Ludzkość nie jest samotna. Wśród gasnących gwiazd żyją obce rasy, nienawidzące człowieka za wieki niewolnictwa. Są też tajemnicze imperia obcych i ich plany - tak niezwykłe, że trudno je poznać.

W tym właśnie wszechświecie żyją zwykli ludzie. Niewielu z nich zastanawia się nad swoim losem. A jeszcze mniejsza jest liczba tych, którzy poszukują odpowiedzi na nurtujące pytania i sposobów odmienienia zwyczajów oraz praw. Ci ludzie chcą się uwolnić i raz jeszcze wyruszyć do gwiazd - ku przeznaczeniu.

Tekst jest umieszczony za zgodą Wydawnictwa Mag i pochodzi ze stron: www.mag.com.pl/

Komentarz

Na naszym rynku właśnie ukazał się nowy system RPG - Gasnące Słońca (Fading Suns). Po długich oczekiwaniach wydawnictwo MAG wydało wreszcie system dla graczy, którzy nie lubią mrocznych sesji i pragną przygody, awanturnictwa, podróży po bezkresie kosmicznej przestrzeni w świecie space-opera, opartym na technologii przyszłości. Nawet fanatyk religijny znajdzie tu coś dla siebie. Co ciekawe, MAG od razu wydał dodatek do podręcznika podstawowego - Dziwne Miejsca.


Świat Gasnących Słońc to wizja bardzo odległej przyszłości. Aby spotkać osoby z tego świata, trzeba od dziś poczekać około trzech tysięcy lat. Człowiek z roku circa 5000 n.e. przeszedł przez wieki degeneracji, odrzucił technologię, przeżył religijną metamorfozę i na chwilę przed ingerencją Mistrza Gry doświadczył niewytłumaczalnego zjawiska gaśnięcia gwiazd. Tajemnica tego fenomenu dręczy całą ludzkość.

Stolicą najpotężniejszego z ludzkich państw jest Byzantium Secundus, planeta cesarza Alexiusa, władcy Znanych Światów. Także w tym świecie można spotkać monstrualnych rozmiarów artefakty obcych, umożliwiające podróże z prędkością szybszą niż światło. Te artefakty to Gwiezdne Wrota (vide okładka podręcznika), które tworzą gwiezdną sieć łączącą systemy planetarne.
Wiele jest możliwości wcieleń graczy, np. miłośnik arystokratycznych władców planet, jeśli zechce, wcieli się w szlachcica - włościanina pochodzącego z jednego z pięciu kluczowych rodów. Awanturnik, który nie chce uczestniczyć w feudalnych przepychankach arystokracji, zagra wolnym człowiekiem z którejś z pięciu Gildii (sic!). Każda z nich wyspecjalizowała się w konkretnej dziedzinie. Ambitny gracz zapali się do roli inkwizytora jednej z pięciu sekt kościoła Nowego Proroka. Możliwości jest oczywiście więcej, to tylko kilka propozycji z podręcznika. System zakłada dowolną kreację bohatera, opartą na pomysłowości Twojej, Mistrzu Gry i Twojej drużyny. Zapomniałem oczywiście o możliwości zagrania obcą rasą, osobiście uwielbiam Voroksów.
Większość bohaterów ma możliwość dysponowania mocami okultystycznymi. Kapłani Kościoła Nowego Proroka dysponują rytuałami teurgicznymi, natomiast pozostali mają możliwość używania mocy psi. Wiedza okultystyczna jest różnie traktowana przez różne społeczności. Niektórzy jej nie tolerują, a inni wręcz odwrotnie.
Miejsca, które oferuje gra, są bardzo ciekawe. Ponad 40 zróżnicowanych planet, na których możesz osadzić akcję gry. W specjalnym rozdziale znajduje się ich opis. Gra oferuje także możliwość stworzenia własnych planet. Sam miałem miłą niespodziankę, ponieważ jedna z planet nosi nazwę Bannockburn, a osobiście jestem szkotofilem.
Wybór wyposażenia dla bohaterów jest bardzo szeroki. Podręcznik prezentuje przekrój od broni białej arystokracji, po przez miecze sekty Rycerzy Bratcwa Wojennego, aż po broń plazmową żołnierzy rodu Hazatów. Broń, statki kosmiczne i inne pojazdy są szczegółowo opisane w dziale Technika. Omówione są także cybertechnologia oraz wszczepy. Ciekawostką jest stosunek Kościoła do nowoczesnej techniki i komputerów. W Gasnących Słońcach miłośnik Diuny odnajdzie analogiczne zjawisko, jakim w cyklu była Jyhad Butlerjańska. Kościół fanatycznie zwalcza technologię i komputery u pospólstwa, dopuszcza je tylko w Gildiach. Oczywiście są od tego wyjątki, które dotyczą zwłaszcza graczy.
Mechanika systemu jest dość skomplikowana, co poważnie utrudnia prowadzenie gry, szczególnie początkującemu Mistrzowi. Na szczęście autorzy dopuszczają możliwość jej zmieniania lub ignorowania części zasad. Nadrzędnym celem jest tutaj dobra zabawa, a nie sztywne trzymanie się zasad. Duża ilość tabelek, przeliczanie współczynników, skomplikowany system rozstrzygania walki, troszeczkę mnie zraziły. Osobiście staram się prowadzić czysto narracyjnie, ale wynika to także z przyzwyczajenia graczy, których prowadzę.
Podręcznik jest starannie wydany: szyty, w sztywnej, kolorowej okładce. Jest dobrze złożony, tekst wydrukowano czytelną, dużą czcionką. Ilustracje są dobrej jakości, choć nie ma kolorowych. Nieco razi uboga karta postaci. Zespół, który stworzył Gasnące Słońca jest prawie identyczny w składzie, jak ten, który tworzył Wilkołaka: Apokalipsę. Miłośnicy tego drugiego rozpoznają swoich ulubionych ilustratorów na kartach GS. Niestety, układ informacji ważnych dla Mistrza Gry, np. rozdział Tworzenie postaci, jest moim zdaniem chaotyczny. Część danych, które są istotne przy kreowaniu bohatera, jest rozrzucona po całym podręczniku. Ten nieco nie przemyślany schemat utrudnia na początku korzystanie z książki. Tłumaczenie jest natomiast poprawne. Ogólnie - należy się uznanie dla MAGa, że poprawiło poziom edycyjny swoich wydawnictw (porównanie z wymienionym wyżej Wilkołakiem jest na pewno na korzyść GS).

Głównym atutem Gasnących Słońc jest oryginalny i ciekawy świat. Przeprowadziłem już parę przygód w tym systemie - moi gracze całkowicie ulegli niepowtarzalnemu urokowi tego uniwersum. Atmosfera schyłku cywilizacji, charakteryzująca się skomplikowanymi, feudalnymi stosunkami społecznymi i szerokimi wpływami fanatycznie usposobionego Kościoła, może być spokojnie porównywana z wizją Diuny Franka Herberta. Do tego dochodzi tajemniczy wątek zaginionej rasy Ur i jej potężnych artefaktów, które po tysiącach lat wywierają wpływ na młodsze cywilizacje.
 
__________________
" Słabym pozostaje tylko jedna bron:Błędy silnych"

Neuroshima
Pawelrpg jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-10-2005, 18:26   #2
 
Meechaw's Avatar
 
Reputacja: 1 Meechaw ma wyłączoną reputację
Mi tam Gasnące Słońca się bardzo podobają i chętnie + relatywnie często w nie gram. Naprawdę bardzo udany system, z miejscem na przygody różnego typu, dobrą mechaniką oraz świetnym klimatem. Jest w co się wczuć.
 
__________________
This world is spinning aroud me,
This world is spinning without me,
Every day sends future to past,
Every breath leaves me one less to my last...
Meechaw jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-10-2005, 00:42   #3
 
Pawelrpg's Avatar
 
Reputacja: 1 Pawelrpg ma wyłączoną reputację
To prawda,system jest bardzo ciekawy lecz trudny do zrozumienia dla mniej doswiadczonych graczy.
Trzeba sporo poczytac zeby sie dowiedziec jak sie wykonuje rózne testy,a szczególnie jak przebiega walka.
Ten kto nie przeczytał podręcznika podstawowego od deski do deski,bedzie miał problemy z grą szczególnie jako Master of Game.Dlatego zalecane jest przestudiowanie systemu.
 
__________________
" Słabym pozostaje tylko jedna bron:Błędy silnych"

Neuroshima
Pawelrpg jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-10-2005, 17:06   #4
 
Moryc Żółw's Avatar
 
Reputacja: 1 Moryc Żółw ma wyłączoną reputację
Najbardziej w tym systemi spodobał mi się miecz z wbudowaną latarką (nie mylić ze świetlnym!) :]. A same realia są nawet ciekawe.
 
__________________
Smoki są jak autobusy... Czekasz na nie latami, a nagle zjawiają się dwa...
--------------------------------------------
Nie martwcie się! Żółw Moryc uratuje was przed zagładą!
--------------------------------------------
w00t!! w00t!!
Moryc Żółw jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-10-2005, 18:00   #5
 
Pawelrpg's Avatar
 
Reputacja: 1 Pawelrpg ma wyłączoną reputację
Ten miecz zwie się monomiecz i przechodzi przez wszystko bez wyjątku jak przez masło.
 
__________________
" Słabym pozostaje tylko jedna bron:Błędy silnych"

Neuroshima
Pawelrpg jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-02-2006, 09:07   #6
 
MistrzGry's Avatar
 
Reputacja: 1 MistrzGry ma wyłączoną reputację
Re: Gasnące Słońca

Cytat:
Napisał Pawelrpg
ukazał się nowy system RPG - Gasnące Słońca (Fading Suns). Po długich oczekiwaniach wydawnictwo MAG wydało wreszcie system dla graczy, którzy nie lubią mrocznych sesji
Ojjj tu się nie zgodzę na całej linii! Gasnące Słońca są - mimo wszystko - mroczne. A jeśli już jakieś słońce ci zgaśnie, to będziesz miał nie tylko mrok, ale i całkowitą ciemność

Propo systemu - nie wszystkie ilustracje dobrze oddają jego klimat. Osobiście niektóre bym wymienił w podręczniku głównym. Żeby jednak wczuć się w atmosferę GS, trzeba przeczytać opis świata (tu dodam, że historia jest w sumie mało istotna - choć dla osób, które bardziej w to "wsiąknęły", na pewno przydatna; ważne jest głównie to, jak świat obecnie wygląda). A rys świata znajduje się w pierwszym rozdziale, i każda rasa, gildia, ród szlachecki itd. są wyczerpująco opisane. Moja ulubiona rasa to Vau - mroczna i tajemnicza, potężniejsza od ludzi, dysponuje dosłownie "obcą" technologią. Prawdziwy "skarb" dla każdego MG.

Jak bym krótko scharakteryzował GS? To coś w rodzaju Gwiezdnych Wojen, z tym, że maksymalnie przystosowane do RPG. Z GW a GS sprawa ma się podobnie, jak np. ze Śródziemiem (i RPG'ami opartymi na tym świecie), a typowymi systemami RPG Fantasy, jak Warhammer czy Aphalon. O ile w przypadku światów nie-RPG'owych takie systemy niewiele oferują MG, o tyle np. GS są bardzo uniwersalnym systemem, charakteryzuje je niesamowita różnorodność, ogromny świat, dużo pola dla wyobraźni MG (czego np. o GW czy ME nie można powiedzieć), a w dodatku ten klimat... Cesarz, chcący rozszerzyć swą władzę, rody szlacheckie walczące ze wszystkimi innymi i z sobą nawzajem, gildie tworzące finansowe imperia uniwersum GS, kapłani wraz z inkwizycją i zakonami (one są baaardzo mroczne), mocami psychicznymi (to nie jest magia a'la fantasy), no i najciekawsze - obce rasy, które w zamierzeniu są znacznie bardziej obce, niż w fantasy (w które, notabene, też można się wcielić - choć polecałbym to raczej doświadczonym graczom!).
 
MistrzGry jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-06-2007, 10:43   #7
 
kszyk's Avatar
 
Reputacja: 1 kszyk jest jak klejnot wśród skałkszyk jest jak klejnot wśród skałkszyk jest jak klejnot wśród skałkszyk jest jak klejnot wśród skałkszyk jest jak klejnot wśród skałkszyk jest jak klejnot wśród skałkszyk jest jak klejnot wśród skałkszyk jest jak klejnot wśród skałkszyk jest jak klejnot wśród skałkszyk jest jak klejnot wśród skałkszyk jest jak klejnot wśród skał
Czy ktoś na tym forum gra/zna Gasnące Słońca? Pytam się bo rozważam sesje na LI za miesiąc dwa. Byłby ktoś chętny>?
 
kszyk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-06-2007, 16:02   #8
 
Lirymoor's Avatar
 
Reputacja: 1 Lirymoor jest na bardzo dobrej drodzeLirymoor jest na bardzo dobrej drodzeLirymoor jest na bardzo dobrej drodzeLirymoor jest na bardzo dobrej drodzeLirymoor jest na bardzo dobrej drodzeLirymoor jest na bardzo dobrej drodzeLirymoor jest na bardzo dobrej drodzeLirymoor jest na bardzo dobrej drodzeLirymoor jest na bardzo dobrej drodze
Sesja w GS-ach! Jestem bardziej niż chętna. Nie wiem czemu ten system jest tak mało popularny, koszmarnie trudno znaleźć kogoś kto by go poprowadził. Jeśli Ty zamierzasz to ja się do takiej rekrutacji na pewno zgłoszę.
 
Lirymoor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-06-2007, 18:16   #9
 
kszyk's Avatar
 
Reputacja: 1 kszyk jest jak klejnot wśród skałkszyk jest jak klejnot wśród skałkszyk jest jak klejnot wśród skałkszyk jest jak klejnot wśród skałkszyk jest jak klejnot wśród skałkszyk jest jak klejnot wśród skałkszyk jest jak klejnot wśród skałkszyk jest jak klejnot wśród skałkszyk jest jak klejnot wśród skałkszyk jest jak klejnot wśród skałkszyk jest jak klejnot wśród skał
No to świetnie. Jednak w planach będzie ona dopiero we wrześniu. Na cały sierpień wyjeżdżam i z netem może być różnie a nie chciałbym żeby sesja stała.
A może jest tu ktoś z Trójmiasta/Olsztyna zainteresowany graniem w GS po wakacjach /w wakacje.
 
kszyk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-06-2007, 22:22   #10
 
VIIIX's Avatar
 
Reputacja: 1 VIIIX nie jest za bardzo znanyVIIIX nie jest za bardzo znanyVIIIX nie jest za bardzo znanyVIIIX nie jest za bardzo znanyVIIIX nie jest za bardzo znany
Czołem. Co do sesji na forum, to do diaska pograłbym, ale niestety dość sporadycznie... ot, taki mój los. A GS, to majstersztyken w całej, licznej trzodzie RPG. Uniwersalny, w swych założeniach, przez co dla sprawnie władających wyobraźnią , wręcz znakomity. Spluwy, miecze, korporacje, zakony rycerskie, zapyciałe dziury, zapyziałe metropolie, ludzie, obcy... ech... normalnie zmysły można potrzaskać w drobny mak. Szkoda, że w Polsce za bardzo nie wypalil, ale to akurat specyfika naszego rynku RyPyGów. Kilka wyprobowanych sytemów zamyka drogę tym nowym.... yyy... stracilem wątek, aha... Uwielbiam ów system. (tak na zakończenie wyznaniami przywalam, bo choc chłop ze mnie wiekowy, to jednak strasznie podatny na nastroje egzaltacji, zachwytów i różnych takich o innej naturze)
 
VIIIX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:33.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172