Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Toplisty > Raporty z sesji
Zarejestruj się Użytkownicy


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09-05-2016, 22:18   #1
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
[Fiasco] Dragon Slayers - raport

Będzie krótko, bo i sesja nie była jakimś ogromnym przedsięwzięciem a raczej fraszką, igraszką.

Początek sesji: 14.12.2015
Koniec sesji: 08.05.2016
Liczba stron: 5

Rozpoczęliśmy we czterech, kończyliśmy w trzech. Odpadł Fyrskar, który jednocześnie rozstał się na jakiś czas z LI i dotąd nie powrócił. Czas sesji szacowałem, zdaje się, na około 3 miesiące, wyszło blisko dwa razy więcej. Niemniej były momenty, kiedy odstawaliśmy od zakładanego tempa, więc aż tak bardzo chyba się nie pomyliłem.

Teoria...
Przypomnę, że graliśmy w bardzo popularną i wielokrotnie nagradzaną na świecie grę Fiasco, którą można zaliczyć do nurtu indyków ze względu chociażby na brak wyodrębnionej roli prowadzącego (rolę tradycyjnego MG pełnią tutaj wszyscy uczestnicy zabawy). Playset (czyli de facto tabelki z których losowane są kluczowe dla fabuły elementy i/lub relacje między postaciami grających) jaki zaproponowałem do tej zabawy to Dragon Slayers. Ponieważ rozgrywka we Fiasco, podobnie, jak w wielu innych podobnych grach, ma zwartą i bardzo konkretną strukturę, prowadzącą do ściśle określonych efektów, toteż graliśmy w pełni zgodnie z mechaniką. Przy czym dla większej płynności sam zająłem się turlaniem kostkami i oznajmiałem pozostałym graczom konkretne rezultaty a nawet ich konsekwencje. Czy to było ok, czy wolelibyście móc samodzielnie rzucać?

...a praktyka
Odnośnie samego przebiegu zabawy mam ambiwalentne odczucia. Mam wrażenie, że początkowo i środkowo szło nam dość opornie, dopiero pod koniec jakoś tak się to rozkręciło. Nie chodzi o jakość odpisów i pomysły, bo te od samego początku i zawsze były na najwyższym poziomie, tylko o takie jakieś poczucie ciągnięcia na siłę rozgrywki. Być może sam byłem tego powodem, bo wbrew przedsesyjnym deklaracjom zamulałem nieco (powodem zdrowie i nieoczekiwany zwrot w sytuacji zawodowej). A być może potrzebowaliśmy po prostu czasu, żeby się dotrzeć. Ciekaw jestem bardzo Waszego zdania w tej materii.

Gra drużynowa
W Fiasco bardzo istotne są dwie sprawy: wyswobodzenie fantazji, żeby krzesała nawet najbardziej odlotowe pomysły oraz wspólne czerpanie i przetwarzanie tych pomysłów. Chodzi o to, żeby nie próbować naginać na siłę tworzonej historii do swojej wizji, tylko szukać takiego jej dalszego biegu, który da najwięcej satysfakcji wszystkim grającym. I to, moim zdaniem, zagrało wyśmienicie. Widać było, że wszyscy z otwartą głową starają się partycypować w pomysłach przedpiszców, czasem nawet kosztem własnej wizji. Wiele odpisów i powziętych działań było wprost mistrzowskich, a żadne nie schodziły poniżej znakomitego poziomu. Takie miałem odczucie, ale oczywiście chętnie usłyszę Wasze zdanie na ten temat, jeśli nie podzielacie mojego.

Tyle ode mnie. Jeśli chcecie coś napisać, co zagrało, co nie zagrało, cokolwiek do tego, co już pisaliście w komentarzach, to zapraszam.

Linki

Rekrutacja ([Fiasco] Dragon Slayers)
Sesja ([Fiasco] Dragon Slayers)
Komentarze
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-05-2016, 22:33   #2
 
Ardel's Avatar
 
Reputacja: 1 Ardel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputację
To zacznę od tego, że była to najprzyjemniejsza sesja PBF jaką rozegrałem. Było zabawnie, chociaż momentami ten śmiech był dość obrzydliwy, lekko i przyjemnie. Szczerze powiedziawszy, to myślałem, że gramy w to może jakieś 3 miesiące, a faktycznie zeszło z pół roku. A mogłoby zejść jeszcze pół, bo było naprawdę zacnie.

Odnośnie teorii...
Zakochałem się we Fiasco i w najbliższym czasie mam zamiar zagrać na żywo ze znajomymi. A na forumy się to nadaje z pewnością. Co do rzutów kostkami, to było bardzo dobrze, że spadło to na jedną osobę. No bo po co mają rzucać wszyscy? Jak się nie ufa jednej osobie, to granie z nią jest bez sensu. Poza tym niezależnie od wyników rzutów i tak zrobilibyśmy w sesji jakąś piękną katastrofę, więc...

...i praktyki
Ja mam wrażenie, że mieliśmy bardzo dobry start i dobre pomysły (o ile wsadzenie parówki w smoka można nazwać dobrym pomysłem). Niestety środek faktycznie był trochę przemęczony - ale nie wiem czy dlatego, że się wdrażaliśmy w system, czy może przez ślepe uliczki, które potworzyliśmy. Jednak na koniec było gładko, przyjemnie i przede wszystkim satysfakcjonująco.

...i gry drużynowej
W sumie tutaj nie mam nic do dodania, więc piszę to tylko, żeby coś napisać.

Ode mnie jeszcze napiszę, że we wszelkie Fiasca na forum się będę zapisywał. Bo, jak to gdzieś przeczytałem, fiasko tym różni się od porażki, że ta druga to zaledwie brak sukcesu, a fiasko jest osiągnięciem totalnej katastrofy w sposób artystyczny i piękny.
 
__________________
Prowadzę: ...
Jestem prowadzon: ...

Ardel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-05-2016, 03:17   #3
Northman
 
Campo Viejo's Avatar
 
Reputacja: 1 Campo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał dzemeuksis Zobacz post
Przy czym dla większej płynności sam zająłem się turlaniem kostkami i oznajmiałem pozostałym graczom konkretne rezultaty a nawet ich konsekwencje. Czy to było ok, czy wolelibyście móc samodzielnie rzucać?
Turlanie przez dozorującego ochotnika (w tej sesji nie było opcji, abyś tego nie robił Ty), było w porządku. Mi wcale nie brakowało osobistego turlania.

Cytat:
Mam wrażenie, że początkowo i środkowo szło nam dość opornie, dopiero pod koniec jakoś tak się to rozkręciło. (...) Ciekaw jestem bardzo Waszego zdania w tej materii.
Nie zauważyłem, bo czasu jakoś nie miałem nad tym ani myśleć, ani ubolewać. Czasem wolniej, czasem szybciej, ale szło do przodu. Zazwyczaj im mniej graczy, tym bardziej wartko sesja się turla. Może takie wrażenie odniosłeś, bo by już tylko w końcówce trzech (potencjalnych zamulaczy, a nie czterech). Nie było jednak aż tak źle z płynnością. Co prawda dosyć szybko zapomniałem zasady mechaniki, ale o fabule pamiętałem (z grubsza) bez odgrzewania postów.

Gra drużynowa była też okay.

Jedyne czego (trochę) mi brakowało to momentami częstszych niespodzianek fabularnych, przez które czytanie postów wkręcałoby bardziej w sesję niż w komentarze, no ale, to już efekt formy rozgrywki zbiorowej narracji wspólnego rozstawiania scen. Osobiście wolałbym gdyby do rozstawiania, lub rozstrzygnięć przez konkretnego gracza (po jego wyborze), nie było kolaboracji (choć zasady to dopuszczają, a nawet sugerują), wyłącznie ze względów większej przyjemności z zaglądania do sesji.

Fajnie było. Co generalnie myślę o zabawie, to już wspomniałem w komentarzach, więc nie będę się powtarzał.
 
__________________
"Lust for Life" Iggy Pop
'S'all good, man Jimmy McGill
Campo Viejo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:42.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172