Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10-12-2018, 19:07   #1
 
Micas's Avatar
 
Reputacja: 1 Micas ma wyłączoną reputację
Lightbulb [Shadowrun] Polska Wojna Domowa


Witam wszystkich na rekrutacji, będącej bezpośrednim wynikiem tej sondy (Militarna sesja na Stulecie). Pozwoliłem sobie na złamanie dotychczasowej tradycji i ominięcie fabularnego wstępniaka. Przejdźmy od razu do rzeczy.

[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=xd2n7IJEp8Q[/MEDIA]



A rzecz ta ma dziać się w uniwersum Shadowrun, a konkretnie w jednym, jedynym kraju - naszym, który w realiach SR jest iście zmaltretowaną ruiną, targaną od blisko trzech dekad przez wojny, rozruchy, problemy gospodarcze, szalejącą przestępczość oraz zamordyzm tyranów i oligarchów. Głównym oponentem Polski (a przynajmniej części Polaków) w Shadowrunie jest Rosja. Zaczęło się zajęcia osłabionego kontynentu europejskiego w 2031-34 w trakcie tzw. EuroWars. Po wycofaniu się Rosjan, nasz zmożony wojną kraj był targany przez szereg społecznych niepokojów wynikających z wielu czynników. Był na tyle niestabilny, że wręcz stoczył się do poziomu failed state - przez pięć lat rozsypało się trzynaście rządów. Ostatni z nich, pod wodzą Wojciecha Rybińskiego, wykorzystał potężne rozruchy (tzw. Noc Gniewu) do wprowadzenia stanu wojennego, przekształcenia III RP w "Polską Republikę Narodową" i... zaproszenia Rosjan do udzielenia "bratniej pomocy". Po przemieszczeniu ponad 200 000 żołnierzy z terenów Federacji, Rosjanie i rybokraci siłą stłumili niepokoje i rozpoczęli rządy oligarchiczne pod nadzorem kremlowskim. Pod marionetkowymi rządami Rybińskiego rozpoczął się prawdziwy wyzysk, grabież oraz odkrajanie od Polski kawałków ziem dla potężnych korporacji. Dość szybko pojawia się opór w postaci nowego wcielenia Armii Krajowej działającej z podziemi przeciwko rybokratom i Rosjanom. Na emigracji zaś lobbują politycy, aktywiści i wojskowi w opozycji do rybokracji. Stan ten trwa przez ponad 20 lat, kiedy to AK, w porozumieniu z silną kompania najemniczą "Husaria" (polskimi weteranami EuroWars i późniejszych konfliktów, zmuszonymi do pozostania na obczyźnie) organizuje powstanie w listopadzie 2062 roku. Cały kraj staje w ogniu walk partyzanckich, demonstracji, strajków i otwartych działań powstańczych, zaś na tereny śląskie wkracza Armia Wyzwoleńcza - dawni "Husarzy" i inni ochotnicy pod wodzą generała Michała Marszalika (uznawanego za kogoś na wzór drugiego Piłsudskiego), bijący wojska PRN i FR w walnych bitwach. Powstanie o mały włos nie zakończyło się sukcesem - aż do momentu, kiedy rosyjski "doradca" Rybińskiego, generał Suchow, osobiście przejął kontrolę nad sytuacją i zdusił powstanie... krwawo. AK, grupy aktywistów, demonstratorów i strajkujących zostały praktycznie rozbite - przetrwali tylko nieliczni, najbardziej zakonspirowani i najlepiej przygotowani. Całe to wydarzenie zostało nazwane Powstaniem Męczenników. Tryumfalny pochód AW zaś został zatrzymany silną kontrofensywą na terenach przed Gorzowem Wielkopolskim, Kaliszem i Opolem, oraz masowymi bombardowaniami Dolnego Śląska.

Akcja sesji ma rozpocząć się kilka miesięcy po klęsce Powstania, w połowie roku 2063. AW i siły PRN/RF pozostają w klinczu na linii frontu; strajki, demonstracje i rozruchy dalej wybuchają w głębi kraju; AK dalej stara się prowadzić sabotaż, a Rosjanie zbierają siły i środki do ostatecznego złamania "Wolnej Republiki Polskiej". Za kulisami zaś generał Marszalik zbiera wsparcie zza granicy oraz elitarne jednostki do wykonania kolejnych kilku ruchów na polskiej szachownicy z zamiarem ogrania Rosjan i rybokratów, a frakcje trzecie prowadzą własne licytacje, obstawiając wygranych.

Postacie graczy mają być członkami Armii Wyzwoleńczej - czy to starymi wiarusami, ocalałymi AKowcami z terenów PRN, czy to świeżymi ochotnikami - mającymi wziąć udział w kilku operacjach wojskowych i, być może, konspiracyjnych/specjalnych przeciwko siłom nieprzyjaciela.


To tyle słowem wstępu, to teraz konkrety. W związku z tym, że ostatnio prowadziłem już rekrutację, to pozwolę sobie przekleić z niej część technikaliów - tym bardziej, że nic się od ostatniego miesiąca nie zmieniło.

Sesję przewiduję na około rok gry - oczywiście może się to to wydłużyć bądź skrócić za sprawą przestojów, TPK albo innych czynników. Niemniej jednak starałbym się o krótszą sesję tym razem, bo czasu u mnie jest mniej niż kiedyś, a pomysłów na ciekawe sesje wiele.

Czas kolejki standardowy dla Lastinn, czyli tydzień. Najlepiej pięć dni dla graczy, dwa dla MG (ze szczególnym uwzględnieniem niedzieli jako dnia dla MG), ale to się oczywiście w pewnym stopniu rozjedzie, rozmyje. Mimo tego faktu, prosiłbym wszystkich uczestników o twarde trzymanie się terminów. Przez znikających i "migających" graczy zdarzały mi się w przeszłości koszmarne przestoje i znaczny spadek morale tak u mnie jako MG, jak i u reszty graczy. Unikajmy tego.

Co do stylu pisania - na pewno nie jednolinijkowiec, ale nie potrzeba rozpisywać elaboraty i opowiadania, tym bardziej, jeśli mają być laniem wody albo wątpliwej jakości fillerem. Więc bez skrajności. Wyczucie, dobry smak, konkrety i jakość tekstu to podstawa. Liczy się też wyraźne, acz nienachalne ukazanie charakteru prowadzonej postaci i konsekwentne się tegoż trzymanie (lub ukazanie ew. przemian w sposób rozsądny).

Klimat - będzie to sesja wojenna, więc można oczekiwać po niej... wojennych motywów. Tylko i aż. A że świat Shadowruna jest rysowany w dość czarnych barwach, a i ja jako MG tematu wojen podchodzę poważnie, to można będzie oczekiwać ciężkiego klimatu. Znaczek 18+ (a nawet 21+) tutaj pasowałby - brutalne sceny, najgorsze ludzkie cechy, zbrodnicze mentalności i niemoralne sytuacje (jak choćby zbrodnie wojenne i dylematy z nimi związane) będą na porządku dziennym, przeplatane z próbami ratowania sytuacji, patriotyzmem i jakimiś przebłyskami nadziei. To ma być opowieść o ludziach żyjących w i dla kraju, który od ponad trzech dekad targany jest złym losem; ludziach, którym pozostało jedynie walczyć.


Czego oczekuję od graczy:
- Wysokiej kultury osobistej; w trakcie mojego pobytu na Lastinn kilkukrotnie miałem do czynienia z forumowymi czarnymi owcami, które swoim trollingiem sprawiły jedynie nieprzyjemności mnie oraz moim graczom. Pragnę tym razem uniknąć kontaktu z toksycznymi osobami, więc będę się uważniej przyglądał osobom zainteresowanym rekrutacją,

- Bezkonfliktowości; to się wiąże z powyższym. Nie toleruję furiatów, osób niestabilnych emocjonalnie, szantażystów, osób kłótliwych czy na siłę forsujących swoje racje tak wobec MG jak i współgraczy,

- Komunikatywności, dobrego kontaktu i chęci do współpracy; to chyba zrozumiałe,

- Uczciwości; jeśli pojawia się sytuacja, która mogłaby opóźnić bądź zatrzymać udział gracza w sesji, to ja muszę o tym wiedzieć. "Znikactwo" jest solą w oku MG,

- Współpracy w ramach grupy i wzajemnego czytania postów. Nie robię sesji dla grupy samotnych wilków tylko dla drużyny. Oczywiście, w trakcie gry i w toku rozwoju fabuły ekipa postaci może się pożreć, pozdradzać albo rozpaść, ale to nie może się tyczyć relacji między graczami,

- Dyscypliny; utrzymania kart postaci w jako takim porządku, stosowania się do zaleceń MG i przestrzegania terminów postowania.

- Extra bonus: nie wiem, czy muszę to pisać, ale bardzo ważny na tej sesji będzie pewien dystans do fabuły, a także nie mieszanie obecnej polityki, postaci i wydarzeń z "reala". To ma być wspólna zabawa w RPG, a nie dysputa ideologiczna. To powiedziawszy, nie chciałbym przegięć w drugą stronę - w szczególności szkalowania naszego kraju. Jeśli nie możesz się powstrzymać czy to przed wyznawaniem kultu Wielkiej Lechii, czy też odwrotnie, przed opluwaniem flagi biało czerwonej, to nie jest to sesja dla Ciebie. A, żeby nie było: to się też tyczy rusofobii i rusofilii pospołu.

Bonusowe punkty za zdrowy rozsądek, przenikliwość, umiejętność immersji i dobre kombinowanie na sesji.

O zaangażowaniu czy entuzjazmie wspominać nie będę - jeśli chcesz u mnie grać, to się rozumie samo przez się.

Czego natomiast nie oczekuję, to dogłębnej znajomości realiów Shadowruna. W zupełności wystarcza np. znajomość crpgów (Shadowrun Returns, Dragonfall i Hong Kong) czy samej książki "Shadows of Europe" do 3 edycji.

Co oferuję w zamian:
- Kulturę osobistą, opanowanie, bezstronność, szybkie reagowanie na problemy oraz bezwzględne tłumienie konfliktów między graczami,

- Przemyślaną i, jeśli wierzyć moim graczom, bardzo dobrą rozgrywkę,

- Zaangażowanie, ciężką pracę i coś w rodzaju "lojalności" wobec graczy; jak do tej pory zawsze porządnie przykładałem się do swoich sesji i pomimo przeciwności losu kończyłem je. Nie wierzysz? Zobacz w moim notesie użytkownika. 100% ukończonych sesji jako MG. Nie mogę dać gwarancji, że tak będzie i tym razem (wszak wypadki się zdarzają, odpukać), to jednak będę dążył do utrzymania stuprocentowego wyniku. Ja nie porzucam swoich sesji,

- Rzetelną notkę w notesie użytkownika dla każdego, który bierze udział w moich sesjach.

Zapraszam do mojego notesu użytkownika celem zapoznania się z opiniami moich dotychczasowych graczy.


Mechanika - i tutaj zaskoczenie, bo... brak. Z pomocą paru osób zrobiłem wywiad odnośnie shadowrunowej mechaniki oraz poprzednich sesji (czy też prób odpalenia sesji) na Lastinn w tym systemie. I doszedłem do wniosku, że ta mechanika jest zbyt toporna by ją wykorzystać w PBF. Nie wymagam zatem żadnej mechanicznej karty postaci (acz takowa może być mile widziana, jak ktoś zrobi), ja zaś mechaniki SR nie będę stosował na sesj. Sytuacje sporne będę rozstrzygał własnoręcznie za kulisami, stosując tajemne sztuki magiczne dostępne wyłącznie Mistrzom Gier.

Postacie - dowolnej rasy, wieku, klasy postaci, specjalizacji, zawodu etc. Wiadomo, że żołnierze mogą mieć na sesji wojennej łatwiej i będą lepiej pasowali, jednakże ochotnicy z cywila nadaliby fajnego klimatu "pospolitego ruszenia". Przykłady: weteran z dawnej "Husarii"; dezerter z wojsk PRN; AKowiec, który przedostał się z terenów PRN w trakcie Powstania; ochotnik (lub "ochotnik") zza granicy; ochotnik z Polonii.

Karta postaci - w związku z tym, że mechaniki nie będzie, to trzeba nadrobić to porządną historią i rysem psychologicznym/charakterologicznym postaci - a potem, już na sesji, się tego trzymać w odgrywaniu.

Poniżej podaję timeline z najważniejszymi wydarzeniami dot. Polski z Shadows of Europe. Po bardziej ogólną resztę zapraszam tutaj.

2005 - aneksja Białorusi przez Federację Rosyjską. Początek Wojen Granicznych. Polska angażuje się we wspieranie ruchów antyrosyjskich na Ukrainie, Białorusi i w republikach nadbałtyckich.
2010 - przez cały świat przetacza się pandemia śmiertelnego wirusa VITAS, zabijając ponad ćwierć populacji Ziemi, w tym wielu Polaków. Na Suwałkach zawala się potężny kompleks górniczy zlokalizowany pod jeziorami. W wyniku tego mazurskie jeziora stają się silnie toksyczne.
2011 - Przebudzenie, znane również jako Rok Chaosu. Na Ziemię powraca magia i rodzą się pierwsze dzieci z ras metaludzkich: elfy i krasnoludy. Piąty Świat kończy się, ustępując miejsca Szóstemu. W Polsce szerokim echem odbija się "przebudzenie" muzeum obozu koncentracyjnego w Auschwitz-Birkenau, które zostaje opanowane przez mściwe duchy. W ciągu tygodnia Oświęcim zostaje opuszczony z powodu nawiedzeń przez agresywne istoty astralne.
2012 - sytuacja na Białorusi zaostrza się. Wojsko Polskie wkracza na jej tereny pod pretekstem ochrony uchodźców i okupuje Grodno oraz Brześć. Wojny Graniczne trwają, powodując stały wzrost napięć między Rzeczpospolitą Polską a Federacją Rosyjską. Polska popada w rosnące zadłużenie, a rząd staje się skorumpowany na rzecz kompleksu militarno-industrialnego oraz korporacji.
2021 - Goblinizacja: spontaniczne pojawienie się pierwszych trolli i orków na Ziemi, oraz pierwsze narodziny dzieci z tych ras metaludzkich.
2022 - Dziesięć procent populacji Ziemi umiera z powodu pandemii kolejnego szczepu VITAS. Wielkie zamieszki na tle rasowym.
2029 - świat dostaje kolejny potężny cios w postaci wielkiego kryzysu gospodarczego ("The Crash"). Polska zostaje dotknięta szczególnie boleśnie i spada do poziomu Trzeciego Świata, de facto kończąc Wojny Graniczne.
2030 - Incydent Kaliningradzki: nieznane samoloty wojskowe uderzają na rosyjskie bazy w Obwodzie Kaliningradzkim za pomocą bomb paliwowo-powietrznych. Rosja obwinia o Incydent polskie lotnictwo.
2031 - EuroWars: Rosja dokonuje inwazji Polski. Wojsko Polskie stawia zacięty opór na Mazurach, jednak w wyniku sabotażu zostają zniszczone tamy na zatrutych jeziorach, doprowadzając do zalania terenów walk silnie toksyczną wodą ("wzbogaconą" przez tzw. toksyczne duchy). Siły obrońców wycofują się do Olsztyna, gdzie zostają pobite przez Rosjan, a droga na Warszawę staje otworem. Po trzech miesiącach walk Mazowsze, stolica i inne ważne miejsca dostają się w ręce napastnika.
2032 - EuroWars: Grupa Armii Zachód pod dowództwem generała Marszalika walczy jeszcze przez kolejny rok, ale ostatecznie zmuszona jest wycofać się do Niemiec. W ślad za nimi idą oddziały Federacji Rosyjskiej, napadając na Berlin.
2034 - EuroWars: w wyniku niewyjaśnionych, precyzyjnych i morderczych nalotów przez bombowce typu Nightwraith, ważne obiekty wojskowe C&C (command and control) obydwu stron EuroWojen zostają zniszczone, de facto wymuszając zawieszenie broni. Ostatecznie Rosjanie się wycofują, opuszczając zdewastowane tereny Niemiec i Polski. Przez następne pięć lat rządy w Polsc bezskutecznie próbują przywrócić stabilność.
2039 - Noc Gniewu: światem wstrząsa fala rozruchów i zamieszek. Prezydent Wojciech Rybiński wykorzystuje sytuację do ustanowienia rządów autorytarnych (czy też oligarchicznych), zaprasza rosyjską armię i z jej pomocą ustanawia Polską Republikę Narodową.
2040 - toksyczne rejony Mazur i Puszczy Białowieskiej wymykają się spod jakiejkolwiek kontroli, opanowane przez duchy, potwory i anomalie. Zostaje ustanowiony wokół nich kordon wojskowy.
2044 - Armia Krajowa rozpoczyna swoją działalność od udanego zamachu na Naczelnego Doradcę Baranowa w Moskwie, 48 godzin po jego nominacji, zanim ten miał okazję pojawić się w Warszawie.
2047 - Spory fragment Małopolski zostaje uznany "Wolną Strefą Handlową" pod kontrolą potężnej megakorporacji Saeder-Krupp.
2051 - Korporacja Opatrzności Bożej (vel Providence Corporation), specyficzny projekt z poparciem Watykanu, przejmuje nadzór nad Przebudzonym miastem Częstochową.
2062, 2 listopada - Powstanie Męczenników i początek Wojny Narodowo-Wyzwoleńczej (lub po prostu Wojny Wyzwoleńczej).
2062, listopad - Ustanowienie Wolnej Republiki Polskiej (lub Wolnej Rzeczpospolitej Polskiej). Trójmiasto deklaruje niezależność, poparta przez pewne korporacje oraz grupę piratów bałtyckich, znanych jako Kaprowie. Do rejonu tatrzańskiego przybywa smok o imieniu Całożerca, który siłą ustanawia tam enklawę pod swoimi rządami.
2063, czerwiec - start sesji: Rosjanie rozpoczynają ofensywę na Dolny Śląsk, zaś AW organizuje obronę oraz planuje własne ofensywy, w tym na tzw. "bramę poznańską".



Czas rekrutacji przewiduję na tydzień, z możliwością przedłużenia. Potrzebuję 3-6 graczy. Może przyjmę kogoś więcej, ale to będzie zależało od jakości kart. Mogę wziąć ze dwóch, max trzech forumowych nowicjuszy. Karty proszę wysyłać na PW.

No, to na razie tyle. Jakieś pytania? Zgłoszenia?
 
__________________
Dorosłość to ściema dla dzieci.

Ostatnio edytowane przez Micas : 10-12-2018 o 19:09.
Micas jest offline  
Stary 10-12-2018, 20:14   #2
 
Eleishar's Avatar
 
Reputacja: 1 Eleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputację
Pytanie dość proste, skoro nie ma żadnej (nawet szczątkowej) mechaniki, to jak mamy ustalić co jest w zakresie zdolności postaci? W historię można na dobrą sprawę wpisać wszystko, co zostawia pole do nadużyć.
 
__________________
Nieważne kto śmieje się ostatni, grunt żebym był to ja.
Eleishar jest offline  
Stary 10-12-2018, 21:03   #3
 
Micas's Avatar
 
Reputacja: 1 Micas ma wyłączoną reputację
Cytat:
Napisał Eleishar Zobacz post
Pytanie dość proste, skoro nie ma żadnej (nawet szczątkowej) mechaniki, to jak mamy ustalić co jest w zakresie zdolności postaci? W historię można na dobrą sprawę wpisać wszystko, co zostawia pole do nadużyć.
Stawiamy na zdrowy rozsądek. Przegięte postacie po prostu nie przejdą. Ewentualnie moglibyśmy zastosować jakąś generyczną, prostą mechanikę do wyklepania kart. Coś, co zajęłoby godzinę nauki.

Co proponujesz?

EDIT: Rzucę też takim przemyśleniem - źródłem problemu niezbalansowanych postaci nie jest mechanika lub jej brak, a podejście gracza. Mechanika sama w sobie nie blokuje możliwości tworzenia przegiętych postaci, a wręcz może graczowi posłużyć za narzędzie do usprawiedliwienia munchkinizmu/toksycznego powergamingu. Źródłem umiarkowania jest człowiek, a nie jego konstrukty myślowe.
 
__________________
Dorosłość to ściema dla dzieci.

Ostatnio edytowane przez Micas : 10-12-2018 o 21:15.
Micas jest offline  
Stary 10-12-2018, 22:06   #4
 
Stalowy's Avatar
 
Reputacja: 1 Stalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputację
Zgłaszam się.


Ojczyzna wzywa!


EDIT

Biorę rolę czarodzieja.
 

Ostatnio edytowane przez Stalowy : 10-12-2018 o 22:28.
Stalowy jest offline  
Stary 10-12-2018, 22:49   #5
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Siemka


- Hmm... Jednak SR a nie BT? Hmm... No nie wiem. Dwa pytania.

1 - Dla mnie jakaś tam alternatywna historia najnowsza + lekkie sf to jedno a uniwersum Shadowrun z tymi fantasy rasami, magią to drugie. Jak to połączyć? To wszystkie kraje i rzeczywistość z reala z tymi rasami fantasy?

2 - Bez mechy mi się nie widzi żadna sesja. Choćby szczątkowej takiej jak Armiel robi w swoich armielówkach ale no coś być musi. Inaczej jak ktoś mówi "bez mechy" albo "storytell" to ja czytam od razu jako "widzimisie MG". Skąpa ale mecha pozwala mi jakoś odnaleźć się i mieć punkt odniesienia. Więc bez mechy to ja podziękuję za sesję.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline  
Stary 10-12-2018, 22:51   #6
 
TomBurgle's Avatar
 
Reputacja: 1 TomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputację
303 drony na pozycji!

Pytanie - czy przygoda jest zaplanowana jako ściśle ekspedycyjna czy dalej warto powkładać do postaci znaczące cegiełki cywilno-lokalne wiążące ją ze społecznością?
 
__________________
W styczniu '22 zakończyłem korzystanie z tego forum - dzięki!
TomBurgle jest offline  
Stary 10-12-2018, 23:30   #7
 
Micas's Avatar
 
Reputacja: 1 Micas ma wyłączoną reputację
Cytat:
Napisał Pipboy79 Zobacz post
1 - Dla mnie jakaś tam alternatywna historia najnowsza + lekkie sf to jedno a uniwersum Shadowrun z tymi fantasy rasami, magią to drugie. Jak to połączyć? To wszystkie kraje i rzeczywistość z reala z tymi rasami fantasy?
Nie rozumiem pytania. Shadowrun to połączył już w 1989 roku za pierwszej swojej edycji, a erpegi na kompa tylko potwierdziły, że pomysł działa i ma się dobrze.

Cytat:
Napisał TomBurgle Zobacz post
Pytanie - czy przygoda jest zaplanowana jako ściśle ekspedycyjna czy dalej warto powkładać do postaci znaczące cegiełki cywilno-lokalne wiążące ją ze społecznością?
Pierwsze motywy będą lokalne - próba odparcia wrażej ofensywy na przedpolach Wrocławia. Późniejsze rozdziały to będą ekspedycje - na pewno będą Poznań i Elbląg.
 
__________________
Dorosłość to ściema dla dzieci.

Ostatnio edytowane przez Micas : 10-12-2018 o 23:37.
Micas jest offline  
Stary 11-12-2018, 00:23   #8
 
Czudak's Avatar
 
Reputacja: 1 Czudak ma z czego być dumnyCzudak ma z czego być dumnyCzudak ma z czego być dumnyCzudak ma z czego być dumnyCzudak ma z czego być dumnyCzudak ma z czego być dumnyCzudak ma z czego być dumnyCzudak ma z czego być dumnyCzudak ma z czego być dumnyCzudak ma z czego być dumnyCzudak ma z czego być dumny
Muszę przyznać, że swego czasu prowadziłem sesje wojenne (nie tutaj) i chciałbym wreszcie wziąć udział w jednej jako gracz, ale wymagane specjalistyczne rozeznanie wyobrażonych faktów trochę mnie poraża. Może dlatego, że u mnie były solówki, a osadzone w prawdziwych realiach historycznych.

Wiem, zaznaczone jest iż wystarczy ta znajomość koncepcji świata i detali z gier lub wymienionego podręcznika, ale ja nie miałem styczności ani z jednym, ani z drugim.

Dlatego, jak bardzo ważnym będzie orientacja się w tych sprawach Shadowruna i jego kalendarium, w odniesieniu do tych pozostałych (chodzi mi o oczekiwania odnośnie graczy)?
 
Czudak jest offline  
Stary 11-12-2018, 00:28   #9
 
Stalowy's Avatar
 
Reputacja: 1 Stalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputację
Dla nierozeznanych proponuję poświęcić godzinkę na przeczytanie strony na 1d4chanie o Shadowrunie.
W dosyć dosadny i humorystyczny sposób, ale esencjonalnie są tam opisane realia.

link poniżej

https://1d4chan.org/wiki/Shadowrun
 
Stalowy jest offline  
Stary 11-12-2018, 01:23   #10
 
Micas's Avatar
 
Reputacja: 1 Micas ma wyłączoną reputację
Cytat:
Napisał Czudak Zobacz post
Wiem, zaznaczone jest iż wystarczy ta znajomość koncepcji świata i detali z gier lub wymienionego podręcznika, ale ja nie miałem styczności ani z jednym, ani z drugim.

Dlatego, jak bardzo ważnym będzie orientacja się w tych sprawach Shadowruna i jego kalendarium, w odniesieniu do tych pozostałych (chodzi mi o oczekiwania odnośnie graczy)?
Będzie to dosyć ważne, jednak tych informacji nie ma dużo. Podrozdział poświęcony Polsce w Shadows of Europe ma raptem 13 stron (licząc z DTP i grafikami). Większość informacji będę w stanie przemycić do sesji - a i tak będę musiał dużo światotworzyć jako MG.

Jeśli chodzi o informacje ogólne, to artykuł wrzucony przez Stalowego + timeline są zawsze pod ręką.

Na pewno trzeba poświęcić trochę czasu by klepnąć dobrą historię postaci z uwzględnieniem wydarzeń i realiów świata - ale to się tyczy każdego settingu, systemu i gry. Nie wymagam natomiast bycia historykiem epoki Shadowruna. Na tej sesji będzie się liczyła przede wszystkim fajna postać, dobre odgrywanie, wczucie w klimat, rozsądne kombinowanie. Jak będzie to, to reszta pójdzie z górki.
 
__________________
Dorosłość to ściema dla dzieci.
Micas jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:34.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172