lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [D&D 5ed] Tajemnice Mulmaster (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/18785-d-and-d-5ed-tajemnice-mulmaster.html)

Asderuki 14-02-2020 15:37

[D&D 5ed] Tajemnice Mulmaster
 

Tajemnice Mulmaster


- Mulmaster, miasto występku, korupcji i zła. Przynajmniej taką ma opinię w oczach nieprzychylnych. Niech ci wszyscy sobie tę opinię wsadzą w rzyć. Głęboko, aby wyszła im gardłem i mogli powąchać jak gówniane mają zdanie. To miasto trzyma w garści całe Księżycowe Morze. Z tego żyjemy, handel i kontrola. Nie dla nas uprawianie pól na tych skalistych zboczach i bagiennych ziemiach. Naszym zadaniem jest zbierać myto od tych pragnących spłynąć do Morza Spadających Gwiazd. Tyle i aż tyle. Utrzymanie tej pozycji wymaga wymuszenia porządku. Trzymania w garści niepokornych i codzienne wtłaczanie im do głowy, że łamią prawo... Prawo ustanowione przez Ostrza. I wtedy jakoś się to życie toczy, jak jest porządek, póki nikt nie wtyka nosa w nie swoje sprawy. Właśnie, dopóki. - Wysoki, starszy, czarnowłosy, ale siwiejący mężczyzna skończył monolog i odwrócił się od okna, przez które wpadało popołudniowe słońce. Zmierzył cztery osoby, postawione teraz pod ścianą, swoim jedynym, fiołkowym, okiem. Widać w nim było zniesmaczenie i zawód. Głowa organizacji Jastrzębi - skrytej zbrojnej ręki miasta Mulmaster, Groshin Lor, miał zadecydować co zrobić z tą parszywą czwórką. Tak jakby naprawdę nie miał lepszych rzeczy do roboty. Czerwoni czarodzieje ciągle się panoszyli w jego mieście. Od poderżnięcia ich chudych gardeł powstrzymywała go tylko układ jaki mieli z miastem. Musiał pilnować, aby inni potencjalni wrogowie nie pokrzyżowali planów Ostrzy, a teraz zrzucili na niego zajęcie się jakąś bandą pomniejszych przestępców. Tak jakby naprawdę miał na to czas...

[media]http://pbs.twimg.com/media/DgKK_2vX0As5yx6.jpg [/media]

Witajcie! Minął miesiąc - myślę, że mogę zabrać się za ten projekt. Zobaczmy, ile chętnych przetrwało czekanie.

Nie chcąc się rozpisywać niepotrzebnie przejdę od razu do szczegółów. Poszukuję czwórki graczy chętnych wzięcia udział w prostej przygodzie. Przygoda ta dziać się będzie w Mieście Mulmaster. Znajduje się ono w Faerunie i jest usytuowane koło Księżycowego morza (The Moonsea), które z kolei jest połączone z Morzem Spadających Gwiazd (Sea of Fallen Stars). Nie jest bardzo daleko do Wielkiego Lodowca (The Great Glacier) więc generalnie: północ i zimno. Co nie znaczy jeszcze, że śnieg zalega tam na stałe.

Miasto ma swoją historię, swoje zasady i żeby było ciekawiej - jest określone jako złe miasto. Dlatego też szukam postaci z przedziału neutralnych i złych. Mam przygotowane kilka backgroundów specjalnie pod to miejsce, aby nadać więcej smaczku. Postacie nie muszą pochodzić z miasta, ale z chęcią widziałabym, aby zamieszkiwały go już przynajmniej od jakiegoś czasu.

W skrócie sytuacja w Mulmaster wygląda tak:
  • Miastem zarządza grupa zwana Ostrzami (Blades). Na czele tychże Ostrzy zasiada osoba z tytułem Wysokiego Ostrza (High Blade) - obecnie jest to Jaseen Drakehorn - Paladynka Bane'a.
  • Jest... ponad trzydzieści rodów szlacheckich - jednak ich znaczenie jest takie, że mają kasę i dzięki temu jest im lepiej niż pozostałych.
  • Dodatkowo w mieście jest kilka grup porządkowych. Żołnierstwo (Solidery), Bractwo Płaszcza (Brotherhood of Cloak) i Jastrzębie (Hawks). Każde z nich ma swoją strefę wpływów i odpowiadają bezpośrednio przed Ostrzami.
  • W mieście panuje CAŁKOWITY zakaz rzucania czarów typu ARCANA. Chyba, że się należy do Płaszczy. Jest też bardzo ciekawa mechanika na ukrywanie rzucania czarów, jeśli znalazłby się chętny ukrywania swoich umiejętności.
  • W mieście żyją głównie LUDZIE. Odsetek innych ras jest znikomy, a ci spod gatunku "zielonych" to w ogóle mogą przebywać tylko w getto. Czy to znaczy, że takich postaci być nie może? Nie. Będą jednak konsekwencje takiego wyboru.
  • Mulmaster jest miastem portowym i do tego opiera się głównie na handlu, bo okolica jest na tyle nieprzyjemna, że ciężko o uprawę roli. Są jednak w okolicy kopalnie.
  • Ludzie spoza szlachty są zdecydowanie biedniejsi i ich życie to ponura tułaczka. Przestępstwa są na porządku dziennym. Dla wielu mottem jest "Bierz co możesz, kiedy możesz, bo kto wie, czy zobaczysz jutro."

Mimo trudnych warunków mulmasterianie nie są jednak pozbawienia całkowicie przyjemności z życia. Ich ulubioną rozrywką jest odwiedzanie domów tańca. Miejsca, w których można się upić, wybawić i ostatecznie znaleźć jakąś uciechę cielesną. Drugą rzeczą jaka pozwala temu miastu nie stoczyć się w chaos jest to, iż ludzie tam bardzo cenią sobie rodzinę. Są bardzo silne więzy pomiędzy osobami tej samej krwi... co oczywiście nie znaczy, że się w ogóle nie zdradzają.

Tło przygody


Wasza postać zrobiła ostatnio coś przez co ma teraz kłopoty. Ukradła, odebrała, wymusiła (lub cokolwiek innego wymyślicie) pewnemu bardzo irytującemu i dobrze odzianemu młodzieńcowi drobny magiczny przedmiot. Przedmiot ten jest teraz częścią waszego ekwipunku i jest on typu common. Dodatkowo przyjmuję tylko przedmioty z efektami WIZUALNYMI (wszelkiego rodzaju powiewające magicznie płaszcze, kwitnące kostury i migoczące pierścionki). To jaki to był przedmiot i w jakiej sytuacji go zdobyła zostawiam wam. Dając jednak przykład - podpita postać wdała się w bujkę i przy okazji ukradła przedmiot, lub młodzieniec został przyłapany na oszukiwaniu i w ramach rekompensaty mu się coś zabrało, albo samemu się kantowało w kartach i się wygrało. Cokolwiek nie wymyślicie proszę tylko nie zabijać mi tego młodzieńca :)

Postacie przydadzą się w zasadzie każde - od walczących, przez skradkowe oraz gadające.

Karty postaci
  • Postacie pierwszo poziomowe. Przygoda najpewniej skończy się na 3 poziomie. D&D 5ed.
  • Statystyki rzucane prze ze mnie..? Jeśli nie znajdzie się chętnych korzystacie z tego D&D 5e Point Buy Calculator
  • Backgroundy można brać jakie są, można się ze mną dogadać. Wszystkie te dodatki jak ideologia, wady itp. Można również rzucać, wybrać albo samemu sobie wymyślić.
    https://docs.google.com/document/d/1...h.6zq62fsv7jjx
    https://docs.google.com/document/d/1...-w4PZDFJk/edit
  • WAŻNE - wymagam, aby postać miała kogoś bliskiego, kogoś na kim mu zależy. Niekoniecznie ze wzajemnością.
  • Ekwipunek albo całość z backgroundu i klasy, albo rzucam na ilość kasy i wykupujecie.
  • Rasy dowolne poza monstrous races (oraz jak wyżej, im dziwniejsza rasa tym większa niechęć mieszkańców).
  • Materiały z UA są dostępne, ale bez Homebrew.
  • Karty na docku albo MW. Link wysyłacie mi na PW.
  • Historia nie musi być długa - liczy się dla mnie najbardziej motyw postaci i opis zdarzenia z magicznym przedmiotem.
Klasy objęte potrzebą ukrywania się, bądź przynależenia do Bractwa Płaszcza to:
  • Wizard
  • Sorcerer
  • Warlock
  • Bard
  • Artificer
  • Mistic
Subklasy dające czary również pod to podpadają. Nie wiem jednak czy po tej przygodzie poprowadzę następną więc póki co zostawiam to bez obciążania takim wymogiem.

Czas na podesłanie kart 2 tyg. - do ̶2̶8̶ ̶l̶u̶t̶e̶g̶o̶.

NOWY TERMIN 29.02!


Zgłoszenia:
Zormar - Niziołek Łotr - mechanika i historia.
Koime - Gnom Łotr - mechanika i historia.

Seachmall
Kerm - półelf sorcerer - mechanika i historia postaci
psionik - Człowiek Mistyk - karta i historia
shewa92
Brilchan
Mi Raaz - półelfka hexblade - mechanika i historia postaci
Asmodian - człowiek fighter - karta i historia.

BloodyMarry - drow ranger - karta i historia
Krieger
Hazard

Seachmall 14-02-2020 15:48

Wiec ja zgłoszę chęć, będzie Artificer, ale nie członek Płaszczy.

Kerm 14-02-2020 15:48

Ponawiam swoje zgłoszenie z sondy - sorcerer, członek Bractwa ;)

Zormar 14-02-2020 15:53

Cześć ;)

Cytat:

Rasy dowolne poza monstrous races
Hmmm... Hmmm... Hmmm...

Można... koboldem? Czy raczej... ni? Albo czy kenku wchodzi w grę?

Ps. Poproszę o rzuty.

Asderuki 14-02-2020 17:23

Cytat:

Napisał Zormar (Post 870014)
Cześć ;)

Hmmm... Hmmm... Hmmm...

Można... koboldem? Czy raczej... ni? Albo czy kenku wchodzi w grę?

Ps. Poproszę o rzuty.

O, a ciebie to się nie spodziewałam tutaj Zormarze. :D

Kobold odpada zupełnie. Kenku... tylko jeśli byś się z kimś dogadał, że jesteś jego "chowańcem" czy też jakiegoś rodzaju sługą. Jako postać bez nadzoru nie bardzo widzę ją w tym mieście.

Rzuty zaraz na PW pójdą.

Seachmall 14-02-2020 17:24

Też poproszę o ciśnięcie kostkami o twardą powierzchnię dla mnie.

Koime 14-02-2020 17:37

Jupi! Rekrutacja pojawiła się szybciej niż myślałem! Zgłaszam się forest gnomem rogue i poproszę o rzuty :)

Zormar 14-02-2020 17:46

Cytat:

Napisał Asderuki (Post 870022)
O, a ciebie to się nie spodziewałam tutaj Zormarze. :D

Kobold odpada zupełnie. Kenku... tylko jeśli byś się z kimś dogadał, że jesteś jego "chowańcem" czy też jakiegoś rodzaju sługą. Jako postać bez nadzoru nie bardzo widzę ją w tym mieście.

Rzuty zaraz na PW pójdą.

A postanowiłem, że zobaczę czy coś ciekawego mi przyjdzie do głowy, a sama przygoda wydaje się krótka, więc nie powinna zabrać nie wiadomo ile czasu, a dawno też nie grałem jako gracz na LI. Do tego sama kwestia, że szukamy 4 graczy powinna usprawnić granie i zwiększyć zaangażowanie.

Co się tyczy Kenku to coś takiego nawet chodziłoby mi po głowie, kto wie może ktoś chciałby zrobić wspólną historię?

Z innych ras rozważam jeszcze tabaxi (majaczy mi się coś w głowie o lwioludziu), ale kto wie czy ostatecznie nie zdecyduję się na kogoś ze standardowych ras.

W kwestii klas zawsze chętnie przytulę kapłana czy maga, ale kto wie czy nie będzie pierwszy w mojej karierze łotrzyk (jakoś ciągle tę klasę omijam). Niemniej przyznam się, że osobiście wolałbym rozpoczynać grę na 3 poziomie, kiedy można już wybrać archetyp (wybieranie go już w trakcie gry często wydaje mi się mocno sztuczne, chyba, że ma się dobrą podbudowę fabularną jak np. wstąpienie do kręgu druidycznego, egzamin ucznia maga itp.). Niemniej pomyślimy i zobaczymy.

Ps. Jakieś ciekawostki o mieście? Okoliczne konflikty czy wydarzenia, do których można się podczepić w historii postaci? Akurat dla mnie tworzenie postaci w trochę takiej próżni jest trudne po prostu z braku podbudowy, na której można budować.

Ps. 2. Co z postaciami, które zaczną z atutem Wtajemniczony (Zaklęcie 1 poziomu + 2 sztuczki) lub Znawca rytuałów (2 rytuały wybranej klasy) w kwestiach fabularnych i nielegalnością magii?

Asderuki 14-02-2020 18:29

Aby mieć atut na pierwszym lvl musisz być człowiekiem.

Wtajemniczony wymaga mieć jedną z klas czarujących aby go w ogóle wziąć. Znawca rytuałów podpina się pod potrzeby ukrywania się.

Jakieś ciekawostki o mieście napiszę pewnie jutro.

Zormar 14-02-2020 18:42

Otóż do Wtajemniczonego nie musisz mieć dalej klasy. Atut ten pozwala ci na wybranie jednej z klas czarujących, a następnie na tej podstawie nauczenia się 2 sztuczek i jednego zaklęcia 1 poziomu z jej listy zaklęć.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:14.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172