Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08-11-2021, 20:25   #1
 
abishai's Avatar
 
Reputacja: 1 abishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputację
Gwiezdny Szlak [Spheres of Power]

REKRUTACJA
Poszukuję 4 graczy, bo dwóch pewniaków już mam.
Tworzenie postaci będzie się opierało i głównie o ten system rozgrywki, pochodny pathfindera, choć jeśli chodzi o ekwipunek to warto korzystać z tego SRD.Także i atuty można stąd brać, ale jeśli chodzi o resztę to opieramy się głównie o Spheres of Power, bo ta sesja ma służyć testowi tego systemu. Przy czym należy uważać przy korzystaniu ze źródeł innych niż strona ze sferami. W niektórych sprawach takich jak część atutów ścieżki Spheres i Pathfindera się rozchodzą.

Na atrybuty 25 punktów, w/g kalkulatorka,
Level 2 i karta w docu lub w mythweaverze, nie ma chyba co prawda dedykowanej karty dla tego systemu, ale pewnie wersja pathfinderowa wystarczy do tego.
Będę hojny:
1500 gp na początek ;D… zaszalejcie

Dozwolone rasy: Klasyczna podstawa plus orc, aczkolwiek half-elfy i elfy zdarzają się rzadko. Więc będą zwracać uwagę (zwłaszcza elfy).
Klasy tylko te dostępne w Sphere of Powers, archetypy po jednym na klasę i tylko z tej strony. Inne archetypy spoza … trzeba omówić z przyszłym MG
- Poziom technologiczny świata ekwipunku powinien oscylować w okolicy renesansu (Early firearms)

Zamiast zwykłych skill będzie zasada Backround Skills ALE umiejki rzeczywiście muszą mieć swoje odbicie w życiorysie postaci. Barbarzyńca który całe życie mordował gobliny w stepie nie może nagle okazać się znawcą historii świata i mieć rangi w Knowledge (History), na darmówkę też trzeba zapracować.
Nie ma też Knowlege(Local), tej umiejki wziąć nie można. Zresztą na późniejszym etapie gry byłaby bez sensu. Wszelkie potencjalne testy będą się opierać na historiach waszych postaci i moim arbitralnej ocenie.
Jeśli twoja klasa posiada bazowo 2 punkty umiejętności, a następnie bierzesz archetyp zwiększający tą ilość do 4, to należy zwiększyć te punkty do 6 (traktująć to jako 2+2 -> 4+2).
Punktu umiejętności równe cztery i powyżej pozostają bez zmian.

Języki (Languages): Pc begin play speaking Low Dwarven and native language (czyli język swojej rasy lub jedno z narzeczy w przypadku orków/półorków czy ludzi/półelfów/półorków).
Common jest całkowicie niedostępny, bo w tym świecie zastępuje go Low Dwarven.
PC with high Intelligence scores can choose from the following: Elven, Gnome,Goblin, Halfling, High Dwarven (Dwarven), Human (any subcategories), Magical (Draconic) Orc(any subcategories).
Darmowo jest: 1 Trait dowolny i 1 Trait z Rasy (Race) lub Regionu (Regional) lub Rodowy (Family). Opcjonalnie można wziąć 1 Drawback i zyskać kolejny dowolny Trait.
[b]Atuty(Feats):[b] Przy atutach najpierw należy sprawdzić czy Sferach jest ich odpowiednik nim weźmie się atut z patha, np. wszystkie atuty metamagiczne oraz tworzenia przedmiotów z patha mają swoje zamienniki w Sferach.
Hit Pointy z obu poziomów… maksymalna wartość
Z uwagi na modułowość i plastyczność całego systemu w tej grze następujące sprawy będą zakazane przy tworzeniu postaci:

-Gestalt Rules
-Aristeia i atuty z nią powiązane
- Spellcrafting
- Incantations
- Technique
- Technomancy, Pilot oraz Tech z uwagi na niski poziom technologiczny początkowego settingu
- Veilweaving
-Rituals (niedostępne przy tworzeniu postaci, z czasem będzie można je uzyskać)
- Oaths, konkretne przypadki tylko za zgodą rekrutującego,
- Archetype Rules (bo dotyczy to archetypów spoza tej strony)
Materiały związane z Other Systems też tylko za zgodą rekrutującego. Część z zawartości nadaje się do użytku, część nie jest wskazana dla początkującego ze względu na setting (acz może być użyta później), część jest całkowicie niepasująca (choćby z faktu przynależności do settingu SCI-FI).
Kilka wyjaśnień na temat moich autorskich zmian i informacji na temat samego systemu.
Wersja: Będziemy opierać się na Ultimate wersji systemu.



Strzały z pistoletów mieszały się z rykami bestii i jękami umierających. Cały statkiem trzęsło, gdy wchodził na orbitę kursem kolizyjnym. Komandor Yrnak o tym wiedział, ale obecnie nie mógł nic na to poradzić. Ich mag nie żył, a ster był uszkodzony na tyle że jego partnerka trzymająca ów mogła jedynie zminimalizować szkody przy nieuchronnym zderzeniu z powierzchnią planety. Ich misja, musiała poczekać. Yrnak był bowiem zbył głupi lub zbyt uparty, by uznawać porażki. Póki żył i póki miał broń (a miał jeszcze sporo przy sobie), nie zamierzał tanio oddać skóry mierząc się z olbrzymim i naturalnie opancerzonym przeciwnikiem. Odskoczył unikając pazurów, sięgnął po bombę…podpalił lont ruchem kciuka i cisnął wprost pod pysk bestii. Eksplozja zmasakrowała pysk potwora, ale twardy pancerz ochronił witalne organy. Na wpół oślepiony sięgnął ku Yrnakowi, lecz ten sparował jego pazury swoim tasakiem. Sytuacja nie była za dobra, komandor mógł się cofnąć nieco i dać sobie więcej miejsca do walki, ale wtedy potwór miałby dostęp do steru… i do Ummy próbującej uczynić te awaryjne lądowanie jak najmniejszą katastrofą.
Nie mógł załadować pistoletu, a i bomb miał niewiele… pozostał wypad tasakiem prosto w pysk i zmuszenie bestii do cofnięcia się. Ech, nie za dobrze szła im ta mi…
- Przygotować się na zderzenie! - gorączkowe rozmyślania przerwał nerwowy krzyk Ummy.


Tej nocy nad Górami Granicznymi niebo zapłonęło od spadających gwiazd. Rzadki widok nad Agharomem jako że świat ustabilizował się wieki temu i niebo od dawna było przewidywalne. Tej nocy jednak astrologowie w okolicach Gór Granicznych mieli na co popatrzeć i nad czymś zadziwić. Czym bowiem były te spadające gwiazdy które pojawiły się na niebie? I jakie skarby przynosiły ze sobą? Żelazo meteorytowe było bowiem cenne.
Niemniej sama historia dzielnych awanturników zaczynała się gdzie indziej i wcześniej.
W Dolinie Burzowej Wody. I zaczęła od…



… owcy, a właściwie masy owiec.


COŚ O ŚWIECIE
Rozgrywka rozpocznie się na kontynencie Agharom. Na nim to obecnie dominującą rasą są krasnoludy, których sześć królestw tkwi w polityczno-militarnym klinczu. Od czasu do czasu krasnoludy się biją otwarcie, ale najczęściej wszystko odbywa się na salonach ponad zwykłymi śmiertelnikami. Królestwa krasnoludzkie dawniej były otoczone przez barbarzyńskie plemiona ludzi i orków. I od czasu do czasu były przez nie najeżdżane. Nie stanowiło to takiego dużego problemu dla samych krasnoludów kryjących się za murami zamków i fortec. Poza ty, pomiędzy najazdami krasnoludzkie królestwa po prostu handlowały z barbarzyńcami. Niemniej królestwa brodaczy miały jeden mały problem. Nikły ( w porównaniu z ludźmi i orkami) przyrost naturalny. I ten niedobór obywateli sprawiał że królestwa nie mogły się rozrastać. Toteż postanowiły podbić okoliczne plemiona barbarzyńców kulturą i urokami cywilizacji (takimi jak papier toaletowy). W przypadku ludzi czasami się to udawało i na granicach krasnoludzkiego świata powstawały lenne księstwa ludzi stanowiące bufor między nimi a dzikimi plemionami. Orki… z zielonoskórymi tak łatwo nie było. I jak na razie nie powstało żadne cywilizowane królestwo orków.
Gnomy żyją w niewielkich nadmorskich republikach kupieckich, lennikach krasnoludów z ambitnymi planami odkrycia zamorskich kolonii. Bo gnomy to rasa morska żyjąca na wyspach dookoła kontynentu. Niziołki całkowicie się zasymilowały się z krasnoludami i już nawet nie pamiętają skąd właściwie pochodzą. Elfy żyją tylko w kilku puszczach, mają zimny rozejm z otaczającymi ich krasnoludzkimi królestwami, prowadzą ograniczony handel z nimi i dyplomację i snują opowieści o królestwie wśród gwiazd które zostawili.
Ludzie żyją czasami w cywilizowanym księstwie o monarchistycznym ustroju lub w dzikich plemionach. Podczas gdy orki żyją tylko w dzikich plemionach (półorki zarówno wśród ludzi jak i orków).
Świat jest na poziomie późnego średniowiecza, dominującą kulturę krasnoludów można sobie wyobrazić jako krzyżówkę cesarstwa rzymskiego z średniowiecznymi księstwami rzeszy niemieckiej. Więc pewnie coś jak elders scrolls
HISTORIA
Sam Agharom był wielokrotnie kolonizowany. Pierwotni mieszkańcy jak i ich panteon zostali zniszczeni w jakimś katakliźmie. Pozostały po nich relikty, których to odcyfrowaniem zajmowali się kolejni “osadnicy” którzy to przybywali falami na ów świat, gdy bariery planarne uniemożliwiające masową emigrację słabły. Pierwsi byli ludzie, łuskoskórzy (prawdopodobnie jaszczuroludzie) różnego rodzaju i smoki. Stworzyli oni pierwsze cywilizacje, pierwsze osady… po których obecnie nie został przeważnie kamień na kamieniu. Prawdopodobnie wyniszczyli się sami w bratobójczych wojnach, o czym świadczy fakt, że… tylko ludzie przetrwali. Po łuskoskórych zostały głównie opowieści wśród plemion ludzkich i gorzkie w wspomnienia smoków, bo jedynie te gady przetrwały choć nieliczne i skłócone. Jaszczuroludzie wyginęli.
Kolejna fala emigracji przybyła za czasów załamania się magii. Ten chaos pozwolił pojawić się gnomom z Pierwszego Świata przejść na ziemie Agharomu i prosperować, do czasu aż pojawili się krasnoludy i zaczęły zaprowadzać porządek na tych ziemiach. I z pomocą bo Toraga stablizować świat zanim całkowicie został pochłonięty przez chaos. Wtedy to też pojawili się inni bogowie… strażnicy porządku i z ich pomocą świat który był tak chaotyczny i nieprzewidywalny powoli normalniał. Gnomom niekoniecznie się to podobało, ale kto by tam się ich pytał o zdanie. Kolejnym wstrząsem, choć nie tak straszliwym jak poprzednie, było przybycie elfów. Dosłownie spadli z gwiazd i rozstrzaskali się. Jakim cudem to wywołało przy okazji wyrwy które sprowadziły ścigające ich hordy Gruumsha, tylko elfy wiedzą.
Dzielić się tym jednak nie planowały. Wojny jakie przy tej okazji wybuchły, znów wprawiły świat w chaos. I zostały zakończone w dość nietypowy sposób. Iomedae wraz z Hextorem wynieśli do statusu bóstwa, niedawno zamordowanego przywódcę orczej hordy tworząc bóstwo rywalizujące z Gruumshem o wpływy wśród orków. Co prawda nie udało się owym bóstwom kontrolować nowego bóstwa, ale to okazało się bardziej rozsądne i mniej nastawione na rzeź, w porównaniu z Gruumshem oczywiście.
Elfy zresztą zaszyły się kilku dużych puszczach, otoczyły magicznymi barierami i cóż… krasnoludy po prostu pozwalały orczym wyznawcom Gruumsha przedrzeć się do nich. A potem oglądały fajerwerki, gdy wysoka magia elfów dosłownie masakrowała kolejne stada zielonoskórych fanatyków. Z czasem wszystko się ustabilizowało. I magia i królestwa i rasy. Gnomy żądne ekscytacji i wymagające jej do życia, przeniosły się nad morze, zasiedlając wyspy i portowe miasta. Wznosiły okręty i eksplorowały niezbadane obszary, poddając swoje miasta kolejnym władcom innych ras… póki nikt nie przeszkadzał im w życiu, gotowe były zapłacić trybut za spokój i być lojalnymi ( w miarę poddanymi). Elfy żyły niczym pustelnicy w trzech olbrzymich puszczach ograniczając handel z innymi rasami do kilku nadgranicznych miejscowości i nie wpuszczając nikogo na swoje ziemie. Nikt tam nie wie co robią, bo na wszystkich wygnańców nakłada jest magiczna klątwa uniemożliwiająca im opowiadanie o życiu w elfich puszczach. Same puszcze są chronione gigantycznymi magicznymi barierami nazywanymi przez same elfy mythalami. Wystarczająco potężnymi by masakrować orcze hordy, jak i by zniechęcić krasnoludy do militarnych napaści na elfie ziemie. Same elfy też zresztą uznawane za niezrównanych magów i łuczników. I odludków, które to jeśli muszą się z kimś kontaktować to najczęściej wybierają ludzi.
Sami ludzie popadli w większości w barbarzyństwo wieki temu (niektórzy twierdzą że nigdy z niego nie wyszli i pierwotnie byli niewolnikami łuskoskórych jak i smoków) i teraz dzięki krasnoludom wracają do cywilizacji. Orki… pozostały orkami, choć wpływ Groghara uczynił je mniej wrogimi innym rasom.
A krasnoludy… przeżywają swój własny złoty wiek i związane z tym problemy. Sześć królestw krasnoludzkich powstałych z sześciu plemion podbijało i podporządkowywało sobie ziemie wykuwając stabilne podstawy nowego świata. I powoli zaczęły wchodzić sobie w paradę. Owocowało to konflikty na wielu frontach i bitwami pomiędzy poszczególnymi królestwami. Czasami bardzo krwawymi. I te właśnie uświadomiły krasnoludom, że nie stać ich na takie wojowanie. Nie byli tak dzietni jak ludzie i orki. I każda strata brodatego żołnierza bolała coraz bardziej. Dlatego lepszym wyborem byli najemnicy, ludzcy, półorczy, czy nawet orczy. Przez to armie krasnoludzkie stawały się coraz mniej brodate. Co prawda w każdej rdzeniem była krasnoludzka piechota, ale poza tym rdzeniem były liczne najemne wojska walczące nie dla idei ale dla pieniędzy… co oznaczało że można je przekupić. I wtedy wśród krasnoludów powoli wykluwały się (ponoć za podszeptem Asmodeusza), koncepty zdrady, przekupstwa i politycznych intryg. I wojny zrobiły się mniej krwawe, mniej częste… i częściej na papierze rozgrywane. I kończące politycznymi zabójstwami. I tak jest do dziś, zwłaszcza że ludzie i orki coraz liczniejsze się stają w stosunku do krasnoludzkiej populacji. I królestwa starają się ten problem rozwiązywać, wiążąc ludzi i orki różnymi zależnościami mającymi kiedyś uczynić lojalnymi poddanymi krasnoludzkich władz. W przypadku ludzi… to się nawet udaje.
Należy pamiętać że jest to historia z punktu widzenia i wiedzy przeciętnego ludzkiego barbarzyńcy/obywatela krasnoludzkiego królestwa etc… czyli ogólnie przeciętnego zjadacza chleba. Nie jest pełna historia świata, ani nawet w każdym szczególe zgodna z faktami
Jeśli chodzi o panteon to są nimi bóstwa przybyłe wraz z osadnikami w różnych okresach i zajmując puste nisze stworzyły… namiastkę panteonu. Ogólnie wyznaje się je wszystkie, gdyż każde z nich pełni jakąś rolę.

BOGOWIE
PZ Asmodeus, Hextor,
PD Iomedae ; Torag,Yondalla,
N Pharasma, Obad-Hai
CD Corellon Larethian
ND Garl Glittergold,
CZ Gruumsh
CN Groghar Górogrzmot, kult Przodków, kult Panów Zwierząt

Asmodeus jest patronem intryg i arystokracji, Hextor porządku, władzy, prawa i tyranii, Iomedae odpowiada za honor i porządek podobnie jak Hextor ale pełni rolę drugiej strony tego medalu, Torag to pan krasnoludów ale i kuźni oraz rzemiosła, Yondala to niziołki ale i patronka handlu, Pharasma odpowiada za życie po śmierci, a Obad-hai za przyrodę. Corellon za elfy ale i za samą magię, Garl za gnomy, morze ale i wynalazczość, Gruumsh oprócz orków patronuje zimie i górom, Groghar objął zaś oprócz opieki nad orkami także burze i pogodę. I jakoś to funkcjonuje… choć nie bez zgrzytów. Najpoważniejszym… oprócz rywalizacji Gruumsha z Grogharem jest nienawiść do Asmodeusza jaka łączy Iomedae i Hextora. Jest ona tak silna że te zwykle zwalczające się kulty potrafią zjednoczyć siły jeśli jest okazja by zaszkodzić sługom arcydiabła.

LOKACJA STARTOWA... proszę brać pod uwagę jej opis podczas tworzenia fabularnej części karty. Postacie winny mieć powód by tam się znajdować, nawet tak prostacki jak chęć zarobienia.

Fort Lodowego Kła jest faktorią handlową zbudowaną na przesmyku Lodowego Kła w Górach Granicznych, w Dolinie Burzowej Wody, nad rzeką Burzową (choć w tej części to jest raczej wyjątkowo wartki i płytki potok przecinający dolinę.) Fort pierwotnie bronił dostępu do ziem znajdujących zza przesmykiem należących do krasnoludzkiego królestwa Ironhand i jest jednym z sieci takich fortów. Ale miejscowe plemię orków o nazwie Grzmotodzierżcy niespecjalnie interesuje się napadaniem na krasnoludy (mają bowiem dość problemów z rywalizującymi z nimi ludzkimi plemionami i częstymi atakami hobgloblińskich hord z równin zza Górami Granicznymi. Dlatego też wokół miasteczka wyrosło miasteczko i Fort stał się de facto faktorią handlową skupującą głównie futra, mięso i szlachetne drewno od orków w zamian za metale i broń. W samym forcie można liczyć za gościnę za opłatę i poradę za darmo. Zatrzymuje się tam też wielu myśliwych, którzy po opłaceniu haraczu u orków mogą zyskać możliwość polowania na ziemiach Grzmotodzierżców.
Miejscowe orki posługują się językiem Ognistej Pięści, a pobliskie barbarzyńskie plemiona ludzi używają narzecza Longstrider.
Ponieważ drużyna otrzyma zaszczytne zadanie od samego władcy fortu na początek gry, należy być… w poprawnych stosunkach z krasnoludami.


Języki:
Low Dwarven to de facto miejscowy Common. Jest to język znany na całym świecie i służy do porozumiewania się między różnymi rasami. Na Agharomie nie ma Common i nie można się go niestety nauczyć, bo nigdy nie występował w tym miejscu. Low Dwarven to uproszczony język krasnoludzki, znany jako wysoka mowa krasnoludów (High Dwarven), więc znając Low Dwarven można zrozumieć High Dwarven tak circa w 40% przypadków.
Human to język ludzki który podzielony jest na cztery odłamy (każdy trzeba wykupić oddzielnie).
Human (Red Hills) - język klanów żyjących na południowy wschód od imperiów krasnoludzkich, częściowo ucywilizowanych przez kraśków co wpływa na ich słownictwo.
Human (Frozen North)- język klanów dzikich i nieucywilzowanych żyjących na północnych rubieżach i często w mieszanych orczo ludzkich klanach.
Human (Old Kingdom)- ludzie posługujący się tym językiem żyją w gnomich miastach, krasnoludzkich królestwach i innych cywilizowanych miejscach. Wielu z nich wywodzi swój rodowód z mitycznych ludzkich magicznych królestw, których potwierdzenia nie ma w krasnoludzkich kronikach.
Human (Longstrider)- najliczniej reprezentowany język znany wśród wielu ludzi zamieszkujących tereny krasnoludzkich królestw jak i jego okolice. Znany zarówno wśród cywilizowanych księstw jak i wielu barbarzyńskich plemion.
Są jeszcze inne jak : Kuajin- język skośnookich plemion walczących z orczymi plemionami o dominację na dalekich wschodzie, czy Akatha język ciemnoskórych dzikich plemion na dalekim południu, ale ich posługujący się nimi ludzie ( i nieludzie) rzadko zjawiają w okolicy w której zaczyna się przygoda.
Magical (Draconic)- to język magii i smoków… przy czym chyba tylko elfy pamiętają o fakcie że smoki się nim posługują. Dla pozostałych to po prostu język magów i zaklęć.
Orc ma trzy linie (subkategorie języków) i jest bardzo ważna i drażliwa kwestia. Każda linia językowa definiuje orki i ich pochodzenie od jednego z trzech wielkich przodków. I generalnie jak to u orków bywa, przodkowie i ich potomkowie wzięli się za łby i nienawidzą od dzisiaj. Orki słysząc obcą linię potrafią być bardzo wrodzy/uprzedzeni do posługującego się nim orka/ półorka ( do innych nieco mniej… ale niewiele mniej).
Orc (Linia Złamanego Kła )- wywodzącą się od Gunthara Złamanego Kła . Najstarszego z potomków Groghara Górogrzmota. Orki z niej wywodzące się posługują się najczystszą orczą mową i są najpotężniejszymi wojownikami.
Orc (Linia Ognistej Pięści)- wywodzącą się od Tungara Ognistej Pięści). Drugiego z potomków Groghara Górogrzmota. Orki z niej wywodzące się posługują się najczystszą orczą mową i są najpotężniejszymi wojownikami.
Orc (Linia Jadowego Sztyletu)- wywodzącą się od Umry Jadowego Sztyletu. Córki Groghara Górogrzmota i słynnej zabójczyni. Orki z niej wywodzące się posługują się najczystszą orczą mową i są najpotężniejszymi wojownikami. A jeszcze lepszymi trucicielami i assasynami, niegodnymi zaufania zdrajcami (acz nie zaleca się mówienia im tego w twarz, jeśli chce się swoją twarz i życie zachować bez uszczerbku).
Przygoda zacznie się na obszarze językowym Fire Fist Line.
Trochę informacji dla początkujących
W nomenklaturze systemu sfer, sfery i talenty stosowane są zamienne, to znaczy za każdym razem gdy możesz wybrać dowolny talent, możesz zamiast tego wybrać dowolną strefę w miejsce tego.

Spheres of Power (SoP) - magia
Jeśli klasa twojej postaci posiada właściwość Casting, na pierwszym poziomie wybierasz casting tradition z listy Standard Traditions lub Sample Custom Casting Traditions (jest też możliwość stworzenia własnej tradycji, ale wymaga to samodzielnego, dobrego zaznajomienia się z systemem co osobiście odradzam początkującym).
Wraz z tradycją, dostajesz dwa dowolne talenty SoP, niezależnie od dodatkowych talentów przyznawanych przez progresję w klasie.
W opisie właściwości Casting będzie określony typ progresji czarującego słowem-kluczem powiązanym z tą tabelą: Caster Level. Nie służy to do wyliczenia ilości talentów, a tylko poziomu czarującego na potrzebę siły talentów.
Ilość talentów na poziom opisana jest w tabeli klasy, lub w przypadku archetypów sferowych, słownie opisując co który poziom należy się talent.
Jeśli twoja klasa ma właściwość Casting, możesz zawsze w miejsce feata wziąć talent. W innym przypadku potrzebna jest linia featów magic training.

Spheres of Might (SoM) - miecz
Jeśli klasa twojej postaci posiada właściwość Combat Training lub Proficiencies z adnotacją o przyznaniu marital tradition to, uzyskujesz martial tradition wybraną z listy Martial Traditions (jest też możliwość stworzenia własnej tradycji, ale wymaga to samodzielnego, dobrego zaznajomienia się z systemem co znów osobiście odradzam początkującym). W przeciwieństwie do SoP, uzyskujesz nie dowolne, lecz cztery dokładnie określone talenty, zazwyczaj co najmniej dwa będą talentami ekwipunku.
W opisie Combat Training będą podane dwie istotne informacje. Po pierwsze, jaki atrybut stosowany jest jako modyfikator SoM twej klasy (często jest to do wyboru) oraz z jakiej profesji talentów korzystasz - niektóre klasy mają ją zawartą w tabeli, ale archetypy bazują na użyciu progresji hasłem nazwami odpowiadającymi tabeli Table: Combat Talents.
Zawsze możesz wybrać talent SoM zamiast feata. Tyczy to również postaci nie dostających talentów SoM z klasy.
Klasa będzie też zwykle definiować dodatkowe sposoby odzyskiwania combat focus.

Spheres of Power + Spheres of Might
Postacie posiadające jednoczesny dostęp do SoP i SoM określa się czempionami sfer. Na wiki czempioni oznaczeni są kolorem zielonym.
Czempion posiada na raz Combat Training i Casting, zatem wybiera dwie tradycje. Istnieje zasada tworzenia tradycji zunifikowanych, lecz ze względu na brak dobrej, przykładowej listy, jest to opcja dla tych którzy sami się wczytują, de facto nie wnosi ona zbyt dużo.
Istnieje jedna, zasadniczo różnica w profesji talentów. Czempioni zazwyczaj nie dostają talentów według progresji SoP ani w opisie klasy SoM. Zamiast tego posiadają właściwość klasową Blended Training określającą ile talentów na poziom uzyskują, które mogą być wydane do woli pomiędzy SoM i SoP.

I to wszystko dotyczy części mechanicznej postaci. Co zaś do fabularnej, to już standard dla takich rekrutacji. Historia + ew. opis postaci + awatar.

Należy pamiętać też że opis fabularny jest ważniejszy od mechaniki. Błędy w karcie można poprawić, kiepsko nakreślona postać pozostaje kiepsko nakreśloną postacią. Sama sesja ma się opierać na świecie spelljammer i podróże statkami międzygwiezdnymi, ale sam początek gry zacznie się przyziemnie (dosłownie i w przenośni), abyśmy wszyscy oswoili się z nowym systemem . Rzucenie was na głęboką wodę nie leży w moich planach. Prawdopodobnie do końca roku drużyna rodzina będzie przebywać na planecie rodzinnej, niemniej gwiazdy są w planach i może coś więcej, kto wie ?
Nie przewiduję momentów 18+, ale mogą się zdarzyć. Więc należy brać to pod uwagę.
Na karty czekam do 28 listopada, wyniki ogłoszę do 30, a z początkiem grudnia zaczniemy rozgrywkę.
 
__________________
I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny.

Ostatnio edytowane przez abishai : 10-11-2021 o 20:18.
abishai jest offline  
Stary 08-11-2021, 20:31   #2
Moderator
 
Johan Watherman's Avatar
 
Reputacja: 1 Johan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputację
Zaprasam wsystkich do sesji, tu jedna z osób ugadanych Jakby ktoś był zainteresowany, sferowy arkanista, czy raczej arkanistka się szykuje Raczej buffy/debuffy niż dmg dealer
 
__________________
Otium sine litteris mors est et hominis vivi sepultura.
Johan Watherman jest offline  
Stary 08-11-2021, 20:51   #3
Edgelord
 
Zell's Avatar
 
Reputacja: 1 Zell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputację
Druga osoba ugadana będzie tankować. Warden, miło mi.
 
__________________
Writing is a socially acceptable form of schizophrenia.
Zell jest offline  
Stary 08-11-2021, 20:54   #4
 
Seachmall's Avatar
 
Reputacja: 1 Seachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputację
To ja się zgłaszam.
Blacksmith, archetyp SpellForge. Walcząco-magiczny naprawiacz ^^
 
__________________
Mother always said: Don't lose!
Seachmall jest offline  
Stary 08-11-2021, 21:23   #5
DeDeczki i PFy
 
Sindarin's Avatar
 
Reputacja: 1 Sindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputację
Też się potwierdzam jako ten drugi ugadany Skoro mamy tanków, to może kogoś strzelającego zrobię, albo dostosuję się do reszty graczy.
 
Sindarin jest offline  
Stary 10-11-2021, 21:37   #6
Edgelord
 
Zell's Avatar
 
Reputacja: 1 Zell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputację
Dobrze żeś wrzucił na górę info podstawowe, bo łatwiej dojść ludziom, że Spheres of Power to Pathfinder-ish system, a nie coś upchane w kufrze pod schodami. ;D Ja tak wpierw pomyślałam jak o Spheres usłyszałam.
 
__________________
Writing is a socially acceptable form of schizophrenia.
Zell jest offline  
Stary 10-11-2021, 21:52   #7
Moderator
 
Johan Watherman's Avatar
 
Reputacja: 1 Johan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputację
No, generalnie polecam każdemu marudzie na braki balansu w podstawowym Pathinderze, pod-system sfer jest częściowym lekarstwem na to. Wreszcie wojacy na przykład mają dużo więcej opcji niż "a to ja go tnę" nie musząc być magicznymi hybrydami lub członkami bardzo dziwnych klas. Już na tym 2 poziomie ma się całkiem sporo opcji i wyborów.
 
__________________
Otium sine litteris mors est et hominis vivi sepultura.
Johan Watherman jest offline  
Stary 18-11-2021, 14:17   #8
 
Zaalaos's Avatar
 
Reputacja: 1 Zaalaos ma wspaniałą reputacjęZaalaos ma wspaniałą reputacjęZaalaos ma wspaniałą reputacjęZaalaos ma wspaniałą reputacjęZaalaos ma wspaniałą reputacjęZaalaos ma wspaniałą reputacjęZaalaos ma wspaniałą reputacjęZaalaos ma wspaniałą reputacjęZaalaos ma wspaniałą reputacjęZaalaos ma wspaniałą reputacjęZaalaos ma wspaniałą reputację
Powolutku przebijam się przez system, wstępnie weeb-2000, postać skupiająca się na rozbrajaniu i skrwawianiu swoich przeciwników za pomocą katany.

Ewentualnie alchemik skupiający się na truciznach, pewnie zrobię obie postacie by poćwiczyć sobie system.
 
Zaalaos jest offline  
Stary 18-11-2021, 14:32   #9
Edgelord
 
Zell's Avatar
 
Reputacja: 1 Zell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputację
Dawaj alchemika! Katany są lame!
 
__________________
Writing is a socially acceptable form of schizophrenia.
Zell jest offline  
Stary 18-11-2021, 20:04   #10
 
abishai's Avatar
 
Reputacja: 1 abishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputację
Skoro tworzysz obie postacie, to cóż ... większy wybór dla MG, będę miał okazję ocenić która z nich lepsza.

A tak na serio . Na szczęście to tylko drugi poziom, powinno być więc w miarę łatwo jest stworzyć, jak się załapie podstawy .
 
__________________
I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny.
abishai jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:12.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172