Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25-11-2021, 16:49   #1
 
Arthur Fleck's Avatar
 
Reputacja: 1 Arthur Fleck ma wspaniałą reputacjęArthur Fleck ma wspaniałą reputacjęArthur Fleck ma wspaniałą reputacjęArthur Fleck ma wspaniałą reputacjęArthur Fleck ma wspaniałą reputacjęArthur Fleck ma wspaniałą reputacjęArthur Fleck ma wspaniałą reputacjęArthur Fleck ma wspaniałą reputacjęArthur Fleck ma wspaniałą reputacjęArthur Fleck ma wspaniałą reputacjęArthur Fleck ma wspaniałą reputację
Squid Game RPG (18+)

[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=cQvZuiLGKps[/MEDIA]

Zastanawiam się co w moim życiu poszło nie tak, jak to się stało, że w końcu znalazłem się w tym miejscu, przebrany w sportowy dres, zamknięty w sali gimnastycznej razem z tymi wszystkimi ludźmi. Kilka dni temu jakiś facet w garniturze podszedł do mnie w parku i zaproponował żebyśmy zagrali w cymbergaja. Za każdą bramkę obiecał dać mi tysiąc złoty. Pomyślałem, że to jakiś wariat, ale zgodziłem się. Ustawił na swojej walizce monety, z kieszeni wyciągnął grzebyk. Sądziłem, że łatwo ogolę frajera, ale był dobry, bardzo dobry, bronił każdy mój strzał, a ja traciłem kolejne bramki. Byłem coraz bardziej zirytowany, tak zirytowany, że zapomniałem o nagrodzie. Chciałem po prostu odpłacić się elegancikowi, zmazać mu ten arogancki uśmieszek z twarzy. Ani razu mi się nie udało, ani razu i gdy już myślałem, że oszaleję z tej bezsilności moneta w końcu wpadła do bramki. Nie pamiętam, kiedy ostatni raz cieszyłem się jak wtedy, w parku. To była czysta, dziecięca radość z wygranej, ekstaza. Chciałem odejść, ale wtedy wyciągnął plik banknotów. Nie kłamał! Naprawdę wygrałem tysiaka i to w głupiej dziecięcej zabawie. Już zastanawiałem się co zrobię z tą kasą, czy pójdę do STSu obstawić jakiś meczyk, czy może znów spróbuję coś ugrać na maszynach. Zapytał czy chciałbym zarobić więcej. Że organizowana jest pewna gra i w kilka dni można się nieźle obłowić. Pomyślałem, że to jakiś przekręt, przecież nikt nie rozdaje pieniędzy za granie w dziecięce zabawy. I wtedy się okazało, że ten facet wie kim jestem! Zna moje imię, nazwisko, datę urodzenia. Wie ile pieniędzy winny jestem Providentowi, że wisi nad mną komornik i jeśli nie zacznę płacić alimentów, pójdę w końcu siedzieć. Uciekłem stamtąd, ale zdążył mi wcisnąć wizytówkę z numerem telefonu. Te tysiąc złoty w końcu przesrałem na maszynach. No nie szło mi tamtego dnia, w ogóle ostatnio miałem kiepski okres i zwyczajnego pecha. Wtedy przypomniałem sobie o wizytówce. Zadzwoniłem. Miły kobiecy głos w słuchawce poinformował, że w najbliższy piątek, równo o północy mam czekać na parkingu przy Modrzewiowej. Nikomu o tym nie powiedziałem, matka ma zaawansowanego Alzhaimera i od razu wszystko zapomina a była żona i syn traktują mnie jak powietrze. O umówionej porze zjawiłem się w wyznaczonym miejscu. Podjechał bus, otworzyły się drzwi, zobaczyłem, że w środku siedzi kilku pasażerów, spali. Wsiadłem do środka, zająłem swoje miejsce. Wtedy pojawił się ten dym, chyba gaz…Próbowałem uciec, ale te cholerne drzwi nie chciały się otworzyć, i nie pamiętam co się działo dalej bo zasnąłem. Obudziłem się w tym dziwnym miejscu przypominającym wielką salę gimnastyczną. Nie podoba mi się to wszystko. Mam złe przeczucia.

Witam!

Jeśli ktoś z was nie słyszał o „Squid Game”, jest to najnowszy serial Netflixa, w którym grupa życiowych wykolejeńców bierze udział w tajemniczej grze, podczas której rywalizują między sobą uczestnicząc w zabawach znanych z naszego dzieciństwa. Ci którzy przetrwają szereg konkurencji odejdą bajecznie bogaci, ci którzy przegrają zostaną wyeliminowani i stracą życie.

Sesja, która zamierzam poprowadzić rozgrywa się w uniwersum „Squid Game”. Akcja serialu dzieje w Korei Południowej, lecz w moim założeniu podobne gry organizowane są na całym świecie, także w Polsce. Werbowani są do niej ludzie, którzy znaleźli się na życiowym zakręcie, ofiary systemy, desperaci z długami, nieczęsto poszukiwani przez policję lub ścigani przez niebezpiecznych wierzycieli. W długi mogli popaść z własnej winy lub zostać oszukani a tajemnicza gra jest dla nich szansą by odbić się od dna. Decydując się na udział w zabawie, nie wiedzą jeszcze, że przegrana będzie oznaczała definitywny koniec ich smutnej i żałosnej egzystencji.

Sesja będzie operować na zmodyfikowanej mechanice Year Zero Engine, z mechaniką stresu i paniki znaną z „Aliena”. Mechanika YZE jest bardzo prosta i intuicyjna, polega na budowaniu puli kości k6 z Cech oraz Umiejętności. Każda wyrzucona „sżóstka” oznacza sukces. Poniżej znajdziecie instrukcję tworzenia bohatera, opis umiejętności oraz talentów i wzór karty postaci. Możecie również zapoznać się z założeniami mechaniki, jej zasady tłumaczył będę oczywiście w trakcie trwania sesji.

Scenariusz rozgrywki oparty jest na konkurencjach, w którym biorą udział gracze oraz scenach rozgrywających się w hali przypominającej salę gimnastyczną, gdzie możecie budować relacje między swoimi postaciami i bohaterami niezależnymi oraz uczestniczyć w wydarzeniach wykreowanych przez MG. Będziemy używali google doca, w szczególności do rozgrywania poszczególnych konkurencji. Sesja będzie trwała do momentu, gdy na placu boju pozostanie chociaż jedna aktywna postać prowadzona przez gracza. Zakładam, że sesja może skończyć się przed czasem, jeśli wszyscy bohaterowie graczy poniosą śmierć. Rzuty będziemy wykonywać na generatorze kości online.

Sesja nie ma limitu graczy, ze względu na charakter rozgrywki, dopuszczam PvP, wszystkie chwyty są dozwolone, chociaż cenne sojusze oraz współpraca mogą okazać się kluczem do przetrwania kolejnych konkurencji.
Rekrutacja potrwa do północy 12.12.2021. Gotowe karty wklejajcie w tym temacie.

Dzięki za uwagę i zapraszam!

Cytat:
Krok I. Wydaj 9 punktów na trzy cechy CIAŁO, UMYSŁ, WOLA. Możesz przydzielić danej cesze od 2 do 4 punktów.

Krok II. Wydaj punkty na Umiejętności. Kiedy tworzysz Postać Gracza, rozdzielasz łącznie 12 punktów pomiędzy swoje umiejętności. Możesz przydzielić danej umiejętności od 0 do 4 punktów. Uwaga: Umiejętność nie może przekraczać wartości Cechy, do której jest podporządkowana.

Krok III. Określ Zdrowie, Determinację, Spryt swojej postaci. Zdrowie to wartość cechy Ciało, Determinacja to wartość cechy Wola, Spryt to wartość cechy Umysł.

Krok IV. Wybierz jeden z trzynastu Talentów.

Krok V. Wybierz imię i nazwisko, określ wiek swojego Gracza.

Krok VI. Opracuj Koncept postaci odpowiadając na trzy pytania.
1. Kim była twoja postać zanim trafiła do Gry?
2. Jak i dlaczego popadła w długi?
3. Jakie wartości wyznaje?

Cytat:
Cechy i Umiejętności

CIAŁO

Krzepa – określa jak silna jest twoja postać. Umiętności tą testujemy podczas walki wręcz oraz zadań wymagających użycia siły fizycznej.

Sprawność – określa jak sprawna, gibka i wysportowana jest twoja postać. Umiejętność tą testujemy podczas wykonywania różnego rodzaju uników, ryzykownych wspinaczek, skradania.

Zręczność – określa zdolności manualne postaci, koordynację oko-ręka, precyzję. Umiejętność tą testujemy podczas rzucania, celowania, strzelania, a także drobnych czynności wymagających precyzji np. otwierania zamków.

UMYSŁ

Przenikliwość – umiejętność pozwalająca trafnie określić zamiary innej postaci, umiejętność testujemy podczas próby przejrzenia kłamstwa lub manipulacji, określenia emocji, zamiarów.

Spostrzegawczość – umiejętność określa jak spostrzegawcza jest postać, ile istotnych szczegółów jest zdolna zauważyć w swoim otoczeniu.

Wiedza – określa zasoby wiedzy, mądrość oraz doświadczenie postaci. Test wiedzy może być wykorzystywany do leczenia lub udzielania pierwszej pomocy czy posiadania różnego rodzaju przydatnych informacji.

WOLA

Przekonywanie – określa umiejętność oddziaływania na inne postaci, np. poprzez manipulację, uwodzenie, kłamstwo, targowanie. Jeśli twój test się udał, przeciwnik musi zrobić to, czego od niego chcesz albo natychmiast zaatakować cię fizycznie (BG otrzymuje dodatkowo bezwględne +2 stresu).
Nawet, jeśli przeciwnik postanowi wypełnić twoją wolę, wciąż może oczekiwać czegoś w zamian.

Dowodzenie – określa twoje zdolności przywódcze, charyzmę, posłuch. Udany test dowodzenia pozwala znieść natychmiastowo efekty paniki u towarzyszy. W ramach akcji możesz wydawać rozkazy innej postaci. Za każde wyrzucone „6” postać otrzymuje modyfikator +1k do rzutu.

Opanowanie - określa umiejętność panowania nad emocjami, zimną krew, niezłomność i twardy charakter. Udany test pozwala zachować nerwy na wodzy. Kiedy masz otrzymać stres wynikający z fabuły rzuć na umiejętność Opanowanie. Sukces oznacza, że nie otrzymujesz stresu.

Cytat:
Talenty:(wybierz jeden)

Autorytet – by zmusić inną osobę do określonego działania, możesz używać umiejętności Dowodzenie zamiast Przekonywania.

Bystrzak – jesteś mądrzejszy od większości ludzi. Testy umiejętności oparte na Umyśle możesz forsować dwa razy zamiast raz. Każde forsowanie zwiększa twój poziom stresu.

Groźny – Kiedy próbujesz kogoś zastraszyć i przekonać do wykonania określonej czynności, w teście na Przekonywanie zamiast cechy Wola użyj cechy Siła.

Lekarz dusz – w chwili wytchnienia potrafisz rozładować napięcie, wyciszyć emocje towarzyszy. Poziom waszego stresu spada o dwa.

Sanitariusz – medycyna i pierwsza pomoc nie ma przed tobą tajemnic. Otrzymujesz modyfikator +2 do umiejętności Wiedza, kiedy udzielasz pomocy medycznej.

Stalowe nerwy – zachowujesz spokój w każdych okolicznościach, w związku z czym otrzymujesz modyfikator -2 do testów paniki.

Szybki refleks – podczas ustalania inicjatywy rzucasz dwiema kośćmi k10 i wybierasz lepszy wynik.

Twardziel – dostałeś wciry niejeden raz. Zwiększasz swoją początkową maksymalną wartość Zdrowia o 2.

Wytrwały – w chwili próby stajesz na wysokości zadania. Testy umiejętności oparte na Sile możesz forsować dwa razy zamiast raz. Każde forsowanie zwiększa twój poziom stresu.

Uważny – potrafisz dostrzec więcej niż inni ludzie, otrzymujesz modyfikator +2 do spostrzegawczości, w przypadku zbliżającego się zagrożenia.

Wojownik – kiedy atakujesz przeciwnika w walce wręcz otrzymujesz modyfikator +2 do kości.

Wpływowy – jesteś urodzonym przywódcą i wzbudzasz posłuch. Testy umiejętności oparte na Woli możesz forsować dwa razy zamiast raz. Każde forsowanie zwiększa twój poziom stresu.

Wytrzymały – jesteś nie do zdarcia. Wykonujesz test Ciała (tylko cechy) za każdym razem gdy otrzymujesz obrażenia. Każdy wyrzucona „6” neguje jeden punkt obrażeń.

Cytat:
Atrybuty dodatkowe

ZDROWIE: (Wartość Cechy Ciało) określa żywotność postaci. Utrata wszystkich punktów zdrowia oznacza otrzymanie rany ciężkiej.

DETERMINACJA: (Wartość Cechy Wola) wydany punkt Determinacji pozwala zrobić przerzut bez forsowania i otrzymywania punktów stresu. W turze można wydać tylko jeden punkt determinacji. Punkty Determinacji nie odnawiają się.

SPRYT: (Wartość Cechy Umysł) wydany punkt Sprytu pozwala dodać dodatkową kość do dowolnej puli. W turze można wydać dowolną ilość punktów Sprytu. Punkty Determinacji nie odnawiają się.
Cytat:
WZÓR KARTY POSTACI


<avatar>
Imię i nazwisko:
Wiek:

CIAŁO
Krzepa:
Sprawność:
Zręczność:


UMYSŁ
Przenikliwość:
Spostrzegawczość:
Wiedza:


WOLA
Przekonywanie:
Dowodzenie:
Opanowanie:


Zdrowie:
Determinacja:
Spryt:

Talent:

Koncept postaci:

MECHANIKA


Podstawy



Cytat:
Każda Umiejętność powiązana jest z jedną z trzech Cech: Ciałem, Umysłem, Wolą. Gdy wykonujesz jakąś czynność, najpierw opisz, co twoja postać robi lub mówi. Następnie weź tyle kości sześciościennych, ile wynosi wartość Umiejętności, oraz tyle kości, ile wynosi wartość związanej z nią Cechy. Jeśli masz jakieś pomocne w tej sytuacji Wyposażenie, otrzymasz za nie dodatkowe kości. Następnie rzuć wszystkimi kośćmi jednocześnie. Aby akcja się powiodła, musisz wyrzucić co najmniej jedną szóstkę. Taki wynik nazywa się sukcesem. Jeśli wyrzucisz więcej sukcesów, możesz je czasem wykorzystać na dodatkowe efekty. Jeśli nie masz Umiejętności wymaganej do wykonania danej akcji, i tak możesz rzucić kośćmi – po prostu stwórz pulę z Kości Podstawowych i Wyposażenia (jeśli w danej sytuacji da się użyć jakiegoś Przedmiotu).

Jeśli naprawdę zależy ci na sukcesie, możesz zdecydować się na forsowanie testu. Oznacza to, że zbierasz wszystkie kości, na których nie wypadł i ponownie nimi rzucasz. Tym samym otrzymujesz kolejną szansę na wyrzucenie . Zazwyczaj będziesz się decydować na forsowanie testu, jeśli zakończył się on porażką, jednak forsowanie jest dozwolone, nawet jeśli w pierwszym rzucie uzyskałeś . Przykładowo: możesz to zrobić, chcąc uzyskać więcej i tym samym wzmocnić efekt ataku. Forsowanie testu wiąże się jednak z ryzykiem, gdyż zwiększa twój POZIOM STRESU. Możesz forsować test tylko raz. Jeśli nie uda ci się za drugą próbą, musisz stawić czoła konsekwencjom. Pamiętaj jednak, że niektóre talenty pozwalają na forsowanie określonych testów dwukrotnie.

Sięganie granic własnej wytrzymałości wiąże się z narastającym napięciem, aż osiągasz punkt, w którym wpadasz w niekontrolowaną panikę lub reagujesz niepohamowaną agresją. Kiedy forsujesz test, twój POZIOM STRESU natychmiast rośnie o jeden punkt. Zaznacz to na swojej karcie postaci, zanim przerzucisz kości. Podczas wykonywania testów umiejętności, wliczając w to natychmiastowy przerzut podczas forsowania, dodajesz do swojej puli kości liczbę kości stresu równą twojemu obecnemu POZIOMOWI STRESU. Oznacza to, że stres w praktyce zwiększa szansę na udany test umiejętności – w końcu sprawia, że myślisz bardziej trzeźwo i jesteś czujniejszy. Jednak jeśli podczas wykonywania testu umiejętności uzyskasz jedynkę na co najmniej jednej kości stresu, ryzykujesz wpadnięcie w panikę
.



Stres i panika

Cytat:
Napięcie narastające w twojej postaci jest mierzone jej POZIOMEM STRESU. Zwykle na początku scenariusza wynosi on zero i rośnie w toku gry. Twój POZIOM STRESU rośnie o jeden za każdym razem, kiedy zajdzie któraś z opisanych poniżej okoliczności:
* Forsujesz test umiejętności.
* Otrzymujesz co najmniej jeden punkt obrażeń.
* Cierpisz na brak snu, żywności lub wody.
* Jesteś świadkiem przemocy lub innych ekstremalnych sytuacji.
* Rozpoczyna się kolejna konkurencja Squid Game.

OTRZYMYWANIE KOŚCI STRESU: za każdym razem, kiedy wykonujesz test umiejętności musisz dodać do puli kości danego testu liczbę kości stresu równą twojemu obecnemu POZIOMOWI STRESU – stres sprawia, że mocniej się skupiasz i zwiększasz prawdopodobieństwo sukcesu. Jednak ma on też złą stronę – jeśli wyrzucisz co najmniej jeden na kościach stresu, musisz wykonać Test Paniki.

Tak długo, jak panujesz nad stresem, możesz wykorzystywać go na swoją korzyść. Jednak, jeśli napięcie stanie się zbyt duże, uwolni się, powodując atak ślepej paniki. Musisz wykonać Test Paniki, kiedy zajdzie któraś z opisanych poniżej okoliczności:
*Uzyskujesz co najmniej jeden „1” na kościach stresu, podczas wykonywania testu umiejętności. Jeśli do tego dojdzie, nie możesz forsować danego testu – zamiast tego wykonujesz Test Paniki.
*Jesteś świadkiem sytuacji, w której przyjazna postać ulega określonym efektom paniki (patrz tabela).
* Otrzymujesz ranę ciężką.
* Dochodzi do naprawdę straszliwego wydarzenia, zgodnie z opisem w scenariuszu lub decyzją MG.

ROZSTRZYGNIĘCIE: rzuć k6, dodaj swój obecny POZIOM STRESU i sprawdź wynik w tabeli

TEST PANIKI
1-7 JAKOŚ SIĘ TRZYMASZ. Udaje ci się wziąć się w garść. Z trudem.
8-9 NERWOWOŚĆ. Twój POZIOM STRESU i POZIOM STRESU wszystkich przyjaznych PG w BLISKIM zasięgu od ciebie rośnie o jeden.
10-11 DRGAWKI. Nie możesz opanować drżenia. Wszystkie testy umiejętności oparte na CIAŁO otrzymują modyfikator –2, dopóki nie przejdzie ci atak paniki.
12-13 SZOK. Zamierasz ze strachu lub napięcia, wszystkie testy cech i umiejętności otrzymują modyfikator -2, dopóki nie przejdzie ci atak paniki. Twój POZIOM STRESU i POZIOM STRESU wszystkich przyjaznych PG w BLISKIM zasięgu od ciebie rośnie o jeden.
14. UCIECZKA. Dłużej już nie wytrzymasz. Musisz uciec w bezpieczne miejsce i nikt nie przekona cię, by je opuścić. Nikogo nie zaatakujesz i nie podejmiesz żadnego niebezpiecznego działania. W chwili ucieczki nie możesz wykonać testu wycofania się, jeśli znajdujesz się w ZWARCIU z wrogiem. Twój POZIOM STRESU spada o jeden, ale każda przyjazna postać, która widzi twoją ucieczkę, musi natychmiast wykonać Test Paniki.
15+. KATATONIA. Padasz na podłogę wpatrzony tępo w przestrzeń, niezdolny mówić ani się poruszać.

POWSTRZYMYWANIE PANIKI: Część efektów w tabeli Testu Paniki jest natychmiastowa lub trwa jedną rundę. Inne obowiązują, dopóki nie zajdzie któraś z opisanych poniżej okoliczności:
* Inna postać przychodzi ci z pomocą i wykonuje test DOWODZENIA
* Zostajesz Pokonany.
* Mija jedna tura.

POZBYWANIE SIĘ STRESU
*Posiłek (– 1 stres)
*Przespana noc (-2 stres)
*Talent: Lekarz dusz.



Walka

Cytat:
AKCJE I INICJATYWA
Gdy rozpoczyna się walka, najpierw należy określić kolejność działania, czyli kto posiada inicjatywę. Zróbcie to, zanim zaczniecie deklarować akcje i rzucać kośćmi. Inicjatywę ustala się poprzez rzut k10. Najniższy wynik ma najwyższą inicjatywę.

ZMIANA INICJATYWY
W czasie walki możesz wymienić się wartością inicjatywy (a tym samym kolejnością działania) z inną postacią gracza. Można tak zrobić tylko na początku walki lub na początku każdej Rundy, ale nigdy w trakcie Rundy. Aby wymienić się inicjatywą, ty i postać gracza, z którym chcesz dokonać wymiany, musicie być w stanie ze sobą rozmawiać.

AKCJE WOLNE I SZYBKIE
Gdy nadchodzi twoja kolej działania w Rundzie, możesz wykonać jedną akcję wolną i jedną akcję szybką albo dwie akcje szybkie. Akcja wolna zwykle oznacza rzut na Umiejętność. Akcja szybka zabiera mniej czasu i nie zawsze wymaga rzutu kośćmi, ale nie jest to regułą. Gdy nadchodzi twoja kolej, po prostu zadeklaruj, które dwie akcje chcesz wykonać, a następnie opisz, jak twoja postać to robi. Potem rzuć kośćmi, by sprawdzić, czy akcje się powiodły. Niektóre akcje dadzą twojemu przeciwnikowi szansę na reakcję.

AKCJE WOLNE
Czołganie się
Atak w zwarciu
Strzał z broni dystansowej
Przeładowanie
Pierwsza pomoc
Leczenie
Perswazja
Manipulacja

AKCJE SZYBKIE
Bieg
Przejdź przez drzwi
Wstanie
Dobycie broni
Zablokowanie ataku
Przytrzymanie przeciwnika
Ucieczka
Celowanie
Skok za osłonę
Wykorzystanie przedmiotu

WZAJEMNA POMOC
Jeśli pomagasz innemu Bohaterowi Gracza lub Bohaterowi Niezależnemu w wykonaniu jakiejś akcji, zużywasz jedną swoją akcję tego samego typu (szybką lub wolną). Musisz zadeklarować, że komuś pomagasz, zanim ta osoba wykona rzut kośćmi. Wzajemna pomoc zaburza porządek inicjatywy w Rundzie.

PORUSZANIE SIĘ W WALCE
Aby przemieścić się w czasie walki, musisz wydać akcję szybką, by przebiec ze swojej strefy do sąsiedniej strefy lub z zasięgu Obok (wroga lub BG) do zasięgu Blisko w ramach tej samej strefy. Przemieszczenie się nie wymaga rzutu, chyba że znajdujesz się w strefie określonej jako trudny teren.

RODZAJE ZASIĘGÓW
Odległość pomiędzy tobą i twoimi przeciwnikami podzielono na pięć kategorii. Prezentuje je Tabela rodzajów zasięgów:
Obok - Tuż obok ciebie
Bliski - Kilka metrów od ciebie, w tej samej strefie
Średni - Do 25 m od ciebie, w sąsiedniej strefie
Daleki - Do 100 metrów (cztery strefy) od ciebie
Ekstremalny - Do 1 kilometra


WALKA W ZWARCIU
Gdy atakujesz kogoś gołymi pięściami lub bronią do walki wręcz, korzystasz z Umiejętności Krzepa. Walka w zwarciu zwykle wymaga, by przeciwnik był Obok ciebie. Możesz walczyć bez broni lub uzbrojony – w tym drugim wypadku otrzymujesz premię wyposażenia. Dobycie broni
z pochwy lub wyciągnięcie jej zza pasa to szybka akcja.
Aby zaatakować wroga w zwarciu, musisz stać na nogach. Jeśli leżysz, musisz najpierw wydać szybką akcję na wstanie, a dopiero potem możesz zaatakować. Gdy leżysz, stojący wrogowie otrzymują modyfikator +2 do wymierzonych w ciebie ataków w zwarciu.

Jeśli twój rzut na Walkę okazał się sukcesem, atak trafia i zadajesz obrażenia Zdrowiu wroga – równe wartości Wskaźnika obrażeń używanej przez ciebie broni. Pancerze mogą zmniejszyć wartość
zadanych obrażeń.

Efekt dodatkowy: Za każdy dodatkowo wyrzucony sukces wybierz jeden z poniższych efektów:
● Zadajesz jeden dodatkowy punkt obrażeń Sile. Jeśli wyrzuciłeś kilka sukcesów, możesz
ten efekt wybrać kilkukrotnie.
● Męczysz wroga. Przeciwnik obniża swoje Ciało o jeden punkt. Jeśli wyrzuciłeś kilka sukcesów, możesz ten efekt wybrać kilkukrotnie.
● Wymanewrowujesz wroga i od następnej Tury zamieniasz się z nim inicjatywą. Nie możesz już wrócić do poprzedniej inicjatywy.
● Wytrącasz przeciwnikowi broń lub przedmiot z ręki. Ty wybierasz co. W czasie walki podniesienie przedmiotu to szybka akcja.
● Twój przeciwnik pada na ziemię albo go odpychasz bądź spychasz – na przykład za drzwi lub z urwiska.
● Przytrzymujesz przeciwnika i mocujesz się z nim

Gdy ktoś atakuje cię w walce w zwarciu, możesz spróbować zablokować atak i uniknąć obrażeń. Blokowanie to szybka akcja i wymaga rzutu na Krzepę. Musisz zadeklarować blok, zanim
przeciwnik rzuci kośćmi na trafienie. Za każdy wyrzucony sukces wybierz jeden z poniższych
efektów:
● Usuwasz jeden z sukcesów przeciwnika. Jeśli po tej operacji przeciwnik nie ma sukcesów, jego atak chybia. Ten efekt można wybrać kilka razy.
● Wykonujesz kontratak, zadając obrażenia równe Wskaźnikowi obrażeń twojej broni. Nie możesz wydawać dodatkowych sukcesów, by zwiększyć obrażenia kontrataku.
● Rozbrajasz wroga.

Reakcje: Blokowanie to reakcja, która zaburza kolejność inicjatywy. Jednak trzeba pamiętać, że kosztuje ona jedną z dwóch akcji normalnie dostępnych w Rundzie. Za każdym razem, gdy blokujesz cios, tracisz akcję, którą mógłbyś wykonać później w Rundzie, a jeśli byłeś szybszy i już wykorzystałeś obie akcje, nie możesz blokować. Dlatego jeśli spodziewasz się ataku, w swoje kolejce możesz chcieć zachować szybką akcję na później.

Blokowanie bez broni: Jeśli nie jesteś uzbrojony, ataki innych ludzi możesz blokować tylko wtedy, jeśli oni też atakują bez broni. Aby zablokować atak bronią w zwarciu albo atak zwierzęcia/stwora, musisz trzymać jakąś broń lub wytrzymałe narzędzie.

OBRAŻENIA
Kiedy angażujesz się w walkę, ryzykujesz, że stanie ci się krzywda. Wszystko, poczynając od wyczerpania po krwawiące rozcięcia i połamane kości, jest reprezentowane jako obrażenia. Liczba obrażeń, jakie możesz przyjąć, zależy od wartości twojego Zdrowia.
POCZĄTKOWE ZDROWIE: tak długo, jak nie jesteś ranny, łączna wartość twojego Zdrowia jest równa twojej CIAŁU. Talenty mogą zmodyfikować twoją maksymalną wartość Zdrowia. Jeśli twoje Zdrowie spadnie do zera, zostajesz Pokonany. W praktyce oznacza to, że jesteś wyłączony z wszelkich działań. Musisz natychmiast rzucić dla tabeli ran ciężkich. Jeśli nie umrzesz, możesz co najwyżej czołgać się i jęczeć z bólu. Poza tym nie możesz wykonywać żadnych innych akcji ani testować żadnych umiejętności. Twoje Zdrowie nie może spaść poniżej zera, lecz każdy kolejny atak, który spowoduje obrażenia, będzie oznaczać otrzymanie kolejnej rany ciężkiej.

RANY CIĘŻKIE
Tak długo, jak pozostało ci Zdrowie, punkty obrażeń reprezentują zmęczenie, siniaki czy drobne rany – bolesne, owszem, ale nic, z czym byś sobie nie poradził. Rany ciężkie stanowią dużo bardziej niebezpieczny rodzaj uszkodzeń ciała. Mogą cię na stałe okaleczyć, a nawet doprowadzić do śmierci. Kiedy twoje Zdrowie spadnie do zera, rzuć k66 dla tabeli ran ciężkich.

 

Ostatnio edytowane przez Arthur Fleck : 25-11-2021 o 20:21. Powód: Zmiana koloru czerwonego na zielony
Arthur Fleck jest offline  
Stary 25-11-2021, 17:36   #2
 
Corpse's Avatar
 
Reputacja: 1 Corpse ma wspaniałą reputacjęCorpse ma wspaniałą reputacjęCorpse ma wspaniałą reputacjęCorpse ma wspaniałą reputacjęCorpse ma wspaniałą reputacjęCorpse ma wspaniałą reputacjęCorpse ma wspaniałą reputacjęCorpse ma wspaniałą reputacjęCorpse ma wspaniałą reputacjęCorpse ma wspaniałą reputacjęCorpse ma wspaniałą reputację
Zgłaszam się
 
__________________
"No matter gay, straight, or bi', lesbian, transgender life
I'm on the right track, baby, I was born to SURVIVE
No matter black, white or beige, chola, or Orient' made
I'm on the right track, baby, I was born to be BRAVE"
Corpse jest offline  
Stary 25-11-2021, 17:55   #3
 
Elenorsar's Avatar
 
Reputacja: 1 Elenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwu
Także się zgłaszam. Serial mi się spodobał, więc mam nadzieję, że i gra podejdzie A jak będzie dużo ludzi to może być dużo kombinowania

Dzisiaj postaram zapoznać się z mechanika, aby wiedzieć jak dopasować swoją postać przy jej tworzeniu.
 
Elenorsar jest offline  
Stary 25-11-2021, 18:28   #4
Interlokutor-Degenerat
 
Bardiel's Avatar
 
Reputacja: 1 Bardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Arthur Fleck Zobacz post
Gotowe karty wklejajcie w tym temacie.
Czy to na pewno dobry pomysł? Skoro między graczami ma dochodzić do PvP, to raczej powinni ukrywać przed sobą atrybuty.
 
Bardiel jest offline  
Stary 25-11-2021, 19:22   #5
 
traveller's Avatar
 
Reputacja: 1 traveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputację
Jeszcze nie mam pomysłu na postać, ale wstępnie się zgłaszam. Fajny pomysł
 
__________________
"Tak, zabiłem Rzepę." - Col Frost 26.11.2021
Even a stoped clock is right twice a day
traveller jest offline  
Stary 25-11-2021, 19:47   #6
 
Elenorsar's Avatar
 
Reputacja: 1 Elenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwuElenorsar jest godny podziwu
Niestety, ale widzę, że chyba zbyt szybko napaliłem się na sesje, nawet nie sprawdzając kto ją prowadzi. Od razu powiem, że jednak do niej nie przystąpię. Dlaczego? A no głównie przez ten komentarz:


A tutaj link do całej wypowiedzi:

http://lastinn.info/928102-post11.html (Ban dla Anonima?)

Także biorąc powyższe pod uwagę, no niestety, ale z czystym sumieniem nie mogę przyłączyć się do sesji, ponieważ nie wiem jak osoba, która krytykuje inną osobę, że odgrywa postać, która zachowuje się obrzydliwie, niegodnie zachowania mężczyzny, a nawet istoty ludzkiej - ma zamiar prowadzić sesję w świecie z grą Squid Game, gdzie ludzie w tej grze zachowują się właśnie obrzydliwie, niegodnie zachowania mężczyzny, a nawet istoty ludzkiej. Ja dla odmiany miałem zamiar grać nie kimś dobrym, a właśnie jakimś skurczybykiem (bardzo łagodnie określając), więc pchanie się do tego uważam za błędem.
 
Elenorsar jest offline  
Stary 25-11-2021, 20:14   #7
Aro
 
Aro's Avatar
 
Reputacja: 1 Aro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputację
Skurczybyków to trzeba umić odgrywać. Bo to jedno grać kimś, kto podjeżdża pod socjopatę i wuja, a drugie jechać po bandzie w tereny w złym guście (delikatnie mówiąc). Toksyczna gra, ubrana w wymówkę "ja tylko odgrywam postać", "to leży w charakterze mojej postaci" to najczerwieńsza ze wszystkich czerwonych flag, co można zobaczyć w niejednej historii na r/RPGHorrorStories. ("Rowy" czytam w wolnych chwilach i cytowana wypowiedź Arthura, IMHO, jest w punkt). Ale to nie o tym temat.

Ad meritum, jakie tempo i długość odpisów? Bo umkło mi to, a od tego zależy czy bym startował, czy nie.
 
Aro jest offline  
Stary 25-11-2021, 20:17   #8
 
traveller's Avatar
 
Reputacja: 1 traveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputację
Wszystko rozumiem. Każdy ma prawo do własnej opinii, ale nie wiem czy temat rekrutacyjny do sesji, nie mającej nic wspólnego z ww. sytuacją to dobre miejsce do załatwianie takich spraw. Ze swojej strony, nie oceniam tej akurat sytuacji bo jej nie znam, ale znam Arthura już jakiś czas i ani razu nie zetknąłem się z brakiem poszanowania dla drugiego człowieka. Tyle w temacie. Powodzenia
 
__________________
"Tak, zabiłem Rzepę." - Col Frost 26.11.2021
Even a stoped clock is right twice a day
traveller jest offline  
Stary 25-11-2021, 20:38   #9
 
Arthur Fleck's Avatar
 
Reputacja: 1 Arthur Fleck ma wspaniałą reputacjęArthur Fleck ma wspaniałą reputacjęArthur Fleck ma wspaniałą reputacjęArthur Fleck ma wspaniałą reputacjęArthur Fleck ma wspaniałą reputacjęArthur Fleck ma wspaniałą reputacjęArthur Fleck ma wspaniałą reputacjęArthur Fleck ma wspaniałą reputacjęArthur Fleck ma wspaniałą reputacjęArthur Fleck ma wspaniałą reputacjęArthur Fleck ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Elenorsar Zobacz post
Niestety, ale widzę, że chyba zbyt szybko napaliłem się na sesje, nawet nie sprawdzając kto ją prowadzi. Od razu powiem, że jednak do niej nie przystąpię. Dlaczego? A no głównie przez ten komentarz:


A tutaj link do całej wypowiedzi:

http://lastinn.info/928102-post11.html (Ban dla Anonima?)

Także biorąc powyższe pod uwagę, no niestety, ale z czystym sumieniem nie mogę przyłączyć się do sesji, ponieważ nie wiem jak osoba, która krytykuje inną osobę, że odgrywa postać, która zachowuje się obrzydliwie, niegodnie zachowania mężczyzny, a nawet istoty ludzkiej - ma zamiar prowadzić sesję w świecie z grą Squid Game, gdzie ludzie w tej grze zachowują się właśnie obrzydliwie, niegodnie zachowania mężczyzny, a nawet istoty ludzkiej. Ja dla odmiany miałem zamiar grać nie kimś dobrym, a właśnie jakimś skurczybykiem (bardzo łagodnie określając), więc pchanie się do tego uważam za błędem.
Jako, że mistrzuje ci bohater tego tekstu i wyraziłeś swoje niezadowolenie, z tego że ludzie cytuję:

Cytat:
Napisał Elenorsar Zobacz post
Jedno jest śmieszne co zauważyłem (nie samemu), że większości ludzi nie przeszkadzają flaki, krew, oderwane kończyny, mózg na ścianie, ale jak ktoś chce opisać sytuację erotyczną, gwałt, albo odgrywa niemoralną postać to już jest bee. No cóż, trzeba zwraca uwagę z kim się do sesji siada.
nawet nie będę z tobą z tobą wchodził w polemikę. Odgrywanie postaci, która osacza dziewczynę, próbuje wykorzystać jej stan psychiczny by odciąć ją od przyjaciół uzależnić ją od siebie jest dla mnie obrzydliwie, nawet jeśli ktoś tylko odgrywa postać. Nie byłeś uczestnikiem tamtej sesji, to nie były tylko moje odczucia. Jeśli tą sesję przeczytałby psychiatra doszedłby do tych samych wniosków co ja, to było wiarygodnie opisane stadium osaczania drugiego człowieka. Tak już jest popkultura skonstruowana że bohaterowie filmów, seriali, książek, erpegów i komiksów babrają się w przemocy, jest ona wpisana w kod kulturowy, natomiast mało który bohater zachowuje się względem innych osób, jak wyżej wspominana postać z sesji. O ile Indiana Jones strzelający do nazistów wywołuje radość, jestem pewien, że gdyby zachowywał się niefajnie względem kobiet, odczucia widzów byłyby zupełnie inne.

Tymi wpisami nie pomagasz swojemu Mistrzowi Gry. Może chciałeś dobrze, może rzeczywiście nie wiedziałeś gdzie i do kogo się zgłaszasz, ale serio, wątpię by on chciał żebym poruszał tu tematy związane z tamtą sesją, więc skończmy ten temat bo nie dam się wciągnąć w forumowe shitsztormy.
 
Arthur Fleck jest offline  
Stary 25-11-2021, 21:09   #10
Northman
 
Campo Viejo's Avatar
 
Reputacja: 1 Campo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputację
Pozwolę sobie wtrącić, że to w gestii prowadzącego rekrutacje leży określenie ram offtopu. W tym momencie autor rekrutacji powiedział stop, więc zgodnie z wytycznymi do moderowania dyskusji wydziale rekrutacyjnym, co było postanowieniami powszechnego głosowania całego forum, proszę uszanować jego decyzję.
 
__________________
"Lust for Life" Iggy Pop
'S'all good, man Jimmy McGill
Campo Viejo jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:04.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172