|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
15-10-2021, 09:17 | #1 |
Reputacja: 1 | RPG w realiach prehistorii Znacie jakieś rpg w realiach prehistorii? Sam znalazłem GURPS Ice Age i jeden z numerów Pyramid (którego nie mam). A może tu na forum była sesja w takich realiach? Jeśli tak to podajcie odnośnik. Przy czym chodzi o prehistorię w sensie epoki: kamienia, brązu, czy żelaza, a nie "zapomniane czasy historyczne" jak np w Conanie, gdzie w głównej mierze mają pismo i książki. |
15-10-2021, 10:52 | #2 |
Reputacja: 1 | Próbowaliśmy z Efcią taką sesję zorganizować, ale nie pykło. http://lastinn.info/archiwum-rekruta...zki-ziemi.html (Fantasy - Ścieżki ziemi) Szukając zaś wcześniej jakiejś klimatycznej mechaniki w internatach niczego rozsądnego nie znaleźliśmy.
__________________ "Beer is proof that God loves us and wants us to be happy" Benjamin Franklin |
15-10-2021, 14:03 | #3 |
Reputacja: 1 | sesja w realiach Walki o ogień... |
15-10-2021, 15:10 | #4 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
ps. Ach, chodziło ci o film to poleciłbym Iceman z 1984 r. Ostatnio edytowane przez Anonim : 15-10-2021 o 16:12. | |
16-10-2021, 21:59 | #5 |
Bradiaga Mamidlany Reputacja: 1 | Prehistoria to jak dla mnie bardzo interesujący temat, tak historycznie, filozoficznie, jak i fantastycznie. Z jakiś względów jest on bardzo skąpo eksplorowany przez popkulturę i rpgi. To coś jak kazus, szeroko rozumianej słowiańszczyzny. Z jednej strony to wielce fascynujący świat, pełen tajemnic, ukrytych znaczeń i symboli. Nasz świat! Jednak z jakiegoś powodu o wiele lepiej sprzedaje się anglosaska mitologia. Temat prehistorii można ugryźć na wiele sposobów. Czy to bazując na współczesnej wiedzy, czy na odkryciach, które zmieniały postrzeganie tamtej epoki, czy na czystej fantazji. Jak dla mnie ważne, żeby mieć pomysł, wizję tego świat. W końcu neandertalczycy, mogli równie dobrze rywalizować z homo sapiens o prymat, jak i być sojusznikami w walce z kimś groźniejszym, bardziej agresywnym. Mogli oni być eksterminowani przez homo sapiens, jaki i wyginąć w skutek jakieś choroby. Inaczej będzie wyglądał świat, gdy będziemy bazować na europejskim kontynencie, a inaczej, gdy przeniesiemy akcje do Australii, czy obecnej Ameryki północnej. Możemy dołożyć wątki fantastyczne lub trzymać się stricte materialistycznego podejścia rodem z Marksa. Możemy mieszać filozofię, kreować wątki kulturowe, tworzyć nowe gatunki/rasy, czy bawić się elementami religijnymi i spirytualistycznymi. Możliwości jest multum i właśnie, to jest wielce fascynujące. Dla mnie najistotniejsze jest to być mieć wizję i pomysł na prehistoryczny świat. Nie jesteśmy w stanie dokładnie, ani nawet w przybliżeniu opisać jak wyglądało wtedy życie, ale możemy puścić wodzę fantazji i stworzyć własną wizję takiego świat. Jeżeli taka wizja będzie ciekawa i spójna, nie musi być przy tym precyzyjna i opracowana w każdym calu, to na pewno może ona liczyć na moje zainteresowanie. Jeżeli chodzi o stricte systemy rpg, które poruszały ten temat to mamy, poza wymienionym wyżej GURP-em: - Land of Og - na poły humorystyczny system, gdzie nie można używać słów - Paleomythic RPG - Hillfolk - w pewnym stopniu; - Würm - Cavemaster RPG - z bardzo specyficzną mechaniką. Nigdy nie testowałem, ale z opisu wygląda ciekawie. Z dzieł popkultury warto wymienić jeszcze - komiks Franka Frazetta " Neanderthal" - film "Klan niedźwiedzia jaskiniowego" z 86. Nie jest to dzieło wybitne,ale w klimacie. - "Człowiek z lodowca" z roku 1984 - "AO Ostatni Neandertalczyk" 2010
__________________ I never sleep, cause sleep is the cousin of death Ostatnio edytowane przez Ribaldo : 16-10-2021 o 22:14. |
18-10-2021, 13:43 | #6 |
Reputacja: 1 | To forum, a zwłaszcza sekcja offtop.
__________________ Im więcej piję, tym częściej sikam. Oscar Wilde |
18-10-2021, 14:14 | #7 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
Wurm z tej listy wydaje się najfajniejszy, choć w pominąłem całą mechanikę i tylko przeczytałem kilka stron o przedstawionym świecie i zamieszkujących go ludziach. Wydaje się, że autorzy rzeczywiście poczytali kilka książek na ten temat (ci od Cavemaster i GURPS Ice Age też) i starali się jak mogli, żeby ich wizja była jak najbliższa rzeczywistości. Choć jak przeczytam cała książkę to może będę miał inne wrażenie. Cytat:
Jakbym prowadził coś w tych realiach to oparłbym się na aktualnym stanie wiedzy o tamtych czasach uzupełniając je ugruntowaną w rzeczywistości fantazją. Wprowadziłbym wątek szamanizmu, który nie byłby jednak dostępny dla postaci graczy - tak, aby gracze nie mogli być pewni, czy "świat duchów" istnieje, czy nie. Czy zaprawiona woda od szamana to narkotyk podobny do amfetaminy, czy to duchy wspomogły postać gracza do wygrania pojedynku z niedźwiedziem. Równocześnie jest to świat, w którym przeciętna osoba mogła liczyć na spotkanie góra 100 osób w całym swoim życiu. Pamiętać każdą osobę, którą spotkało się. Zastanawiać się skąd przyszliśmy i dokąd zmierzamy albo nie myśleć w ogóle i jedynie skupić się na pracy dla najbliższych. Ryzykować swoje życie nie myśląc o konsekwencjach, a jednocześnie chronienie życia ludzkiego - nawet aktualnych wrogów, bo bez nich będzie mniej ludzi i nigdzie nie dojdziemy. (Trochę narzekania w spoiler.) Świat fascynacji ogniem, który nie jest wiatrem, nie jest przedmiotem i nie jest cieczą. Świat wolności, która dziś nie byłaby zrozumiana przez większość "cywilizowanego" świata. Świat pierwotnych zasad. Ciekawe, czy to co tutaj przedstawiłem odpowiada opisowi z Wurm. Niestety teraz nie mam czasu na dokładne zapoznanie się z tym podręcznikiem. (odpowiedź do Vantablack w spoiler) Ostatnio edytowane przez Anonim : 18-10-2021 o 14:19. | ||
08-01-2022, 20:19 | #8 |
Bradiaga Mamidlany Reputacja: 1 | Dziecko neandertalskie, pójdzie do szkoły. Nauczy się polskiego? Ot, tak luźna ciekawostka w temacie prehistorii i fantastyki. Dla mnie najbardziej interesujące w neandertalyczkach jest to, że jeszcze w czasach moich szkoły podstawowej przedstawiono ich, jako istoty stojące tylko stopień wyżej od małpy. Dziś zaś są stawiani na równi, a przez niektórych naukowców, nawet wyżej niż homo sapiens. Ponoć Homo sapiens wygrał według jednych tylko dlatego, że był bardziej cwany lub mówiąc otwarcie, potrafił oszukiwać. Według innej wersji, to neandertalczycy byli mocniej rozwinięci społecznie i umysłowo, ale przegrali liczebnie lub według jeszcze innej wersji przez ułomności układu immunologicznego. Miała wybić ich jakąś tajemnicza choroba na którą homo sapiens byli odporni o wiele bardziej. Jaka by nie była prawda, dla mnie ważne jest to, że to wielkie pole do zagospodarowania przez fantastykę wszelkiego rodzaju. Tymczasem susza.
__________________ I never sleep, cause sleep is the cousin of death |