|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
|
| Narzędzia wątku | Wygląd |
27-04-2012, 22:46 | #81 |
Reputacja: 1 | Drzewo jest drzewem niezależnie od twojego subiektywnego zdania - istnieje obiektywnie tak jak zło i dobro. Prawo może być dobre lub złe - podstawy prawoznawstwa i prawa naturalnego :P Cała zabawa w grze ze złymi postaciami to granie złoczyńcami, bo antybohaterowie to po prostu bohaterowie z innymi motywacjami, a złoczyńcy czy też "bluźnierczo źli" to coś oryginalnego. Jak w Dungeon Keeper. |
28-04-2012, 06:05 | #82 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Wydaje mi się, że pozwalają spojrzeć na grę z innej perspektywy, zmierzyć się z rzeczami, które są niedostępne dla dobrych postaci. Poczuciem zagrożenia ze strony strażników, gdy jako mroczny kultysta szukasz kolejnej ofiary do dopełnienia rytuału „gwarantującego” nieśmiertelność i potęgę, jak to zresztą napisali w tych pożółkłych zwojach wyrwanych z rąk martwego wspólnika. Koniecznością kombinowania, gdy przyjdzie paktować z Baatezu, ukryć zwłoki, przekręcić dobrych towarzyszy z drużyny wrabiając ich w morderstwo i zwiać ze znalezionym artefaktem. Takie tam przykłady. Co jeszcze? Może blada cera i czerwone, żarzące się ślepia. Niezły wygląd znaczy. Czarne zbroje, głębokie kaptury, postrzępione płaszcze, kosy, kościane amulety, księgi obleczone w skórę niemowląt, bluźniercze tatuaże, armia szkieletów na każde skinienie i kary koń o ognistym oddechu i płonących kopytach jako wierzchowiec… @@ ok dałem się przekonać <biegnie tworzyć postać kapłana Nerull’a> | |
28-04-2012, 09:50 | #83 | |
Banned Reputacja: 1 | Cytat:
Przyjrzyjmy się temu jakie postacie są "top ten" - zwłaszcza u początkujących graczy: - herosi w typie Conana (bo w życiu wszyscy mnie popychają) - hipermagowie (bo siedzę cały dzień w domu jak ten mag w wieży) - złodzieje / rzezimieszki (bo chętnie bym coś ukradł) - rycerze w lśniących zbrojach (bo chciałbym wszystkim pomagać) - czarne charaktery (bo to musi być fajne) - chaotów (bo mogę robić co chcę) i można by wymieniać jeszcze długo. Bardzo długo. Postać jest często projekcją jakichś ukrytych (mniej lub bardziej) dążeń gracza, który w realnym życiu boi się tego spróbować - z przyczyn różnych. To, że często to wyobrażenie jest płytkie i sztampowe (o czym wspominano wcześniej) - to już wynik tego, że gracz nie ma pojęcia o tym jak taka postać "działa", czym się kieruje, do czego dąży. Wychodzą potem "bzdurki" - zupełnie jak u tego prawiczka co objaśniał kamasutrę... ----- ...BlackBerry... | |
28-04-2012, 14:01 | #84 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
A ja mówię, że spór, czy dobro i zło są obiektywne to temat na flejm. Dobry chłopak na wojnie nie będzie miał problemów z zabiciem tego po drugiej stronie, bo musi przeżyć. Jeżeli jest wierzącym katolikiem, może mieć już inne podejście... Co jest złem? Co jest dobrem? Co jest usprawiedliwieniem? Anonimie, nie idźmy tę drogą! To znaczy działajmy via PW. Cytat:
Dungeon Keeper dotyczył zaś nie złego człowieka, tylko... eee... no... nie diabła, teges... Rogatego. | ||
28-04-2012, 16:21 | #85 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
ad2.Antybohaterowie chcą dobrze, ale ich postępowanie jest zbliżone do złoczyńców. Więc w ogóle nie zrozumiałeś. Chodzi o złych ludzi, którzy mają jeszcze na tyle sumienia czy racjonalności, żeby nie mordować niewinnych. ad3. W Dungeon Keeper Rogaty to tylko jeden ze sług, w DK2 to specjalny sługa. Cytat:
Co do płytkości i sztampowości to się zgadzam - w grę o jakiej mówiłem, jaką bym chciał musiałyby grać osoby zainteresowane. Na serio zainteresowane. | ||