|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
05-11-2011, 00:20 | #1 |
Reputacja: 1 | Amnezia - Mroczne Zejście Który system by się najlepiej nadawał do sesji polegającej na takim klimacie lub nawet odtworzeniu fabuły tej gry? Ostatnio edytowane przez ImperatorK : 05-11-2011 o 01:15. |
05-11-2011, 09:08 | #2 |
Reputacja: 1 | A może DnD? XD aż samo się narzuca...
__________________ Life is a bitch. Sometimes I think it even might be a redhead with a bad case of short temper. |
05-11-2011, 09:23 | #3 |
Reputacja: 1 | Trochę mi się to kojarzy z Zewem Cthulhu.
__________________ Maturzysto! Podczas gdy Ty czytasz podpis jakiegoś grafomana, matura zbliża się wielkimi krokami. Gratuluję priorytetów. :D |
05-11-2011, 11:28 | #4 |
Reputacja: 1 | A nie lepiej po prostu sobie samemu stworzyć? To ściągnąć, to trochę zmienić, tu dopisać co tam się żywnie podoba i masz system dopasowany do własnych potrzeb i widzi mi się.
__________________ Life is a bitch. Sometimes I think it even might be a redhead with a bad case of short temper. |
05-11-2011, 14:43 | #5 |
Reputacja: 1 | Każdy. Chyba, że nie zrozumiałem pytania, ale jeśli chodzi ci o to, że postacie maja amnezję i odkrywają co się stało, to każdy setting, i każda mechanika. |
15-11-2011, 03:20 | #6 |
Reputacja: 1 | *wzdycha* W Amnezji głównie chodzi o strach, nie amnezję. Pytam o to który system by się najlepiej nadawał. |
15-11-2011, 08:32 | #7 |
Reputacja: 1 | Strach możesz wykorzystać w każdej mechanice. Jakaś różnica czy będziesz miał mechanikę DnD czy SW np? Fabularnie przedstawiasz strach w takiej czy innej formie, nie mechanicznie.
__________________ "Marzę o cofnięciu czasu. Chciałbym wrócić na pewne rozstaje dróg w swoim życiu, jeszcze raz przeczytać uważnie napisy na drogowskazach i pójść w innym kierunku". - Janusz Leon Wiśniewski |
15-11-2011, 21:24 | #8 | ||||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Parę spraw, których na filmiku może nie być widać na pierwszy rzut oka: Postać gracza się boi. Czym bardziej się boi, tym gorzej się czuje, ekran się zamazuje, aż w końcu gracz ledwo coś widzi i postać mdleje. System o który pytam raczej powinien posiadać coś podobnego. No i przede wszystkim powinien wspierać budowanie klimatu strachu. Do ludzi chcących się tu wypowiedzieć: Jeśli nie znasz tej gry i nie masz ochoty poznawać, nie pisz tu. [MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=0XViLh8AKFE[/MEDIA] | ||||
15-11-2011, 21:34 | #9 |
Reputacja: 1 | OK. Nie znam gry, i więcej pisał nie będę, to ostatni post. Jednakże. W dnd, im większy strach opiszesz (chyba że szukasz systemu wsparcia dla gry strategiczno turowej, gdzie napięcie buduje tylko mechanika.), im bardziej postać jest przerażona tym większy mod ujemy do rzutów. Wszystkich, Zręczności, spostrzegawczości, nasłuchiwania, wiedzy (bo trudniej się myśli). Dajesz mody od -1 do nawet -10 zależy od poziomu postaci, od bonusów, jeśli ma itp. I zakaz stosowania zasady 10. To samo można zastosować w każdej innej mechanice, bez względu czy powstała dla horroru, czy dla komedii. |
16-11-2011, 02:29 | #10 |
Reputacja: 1 | ZC lub SW, zawsze można też podtruć graczy czadem lub podać jakieś psychodeliki i będziesz miał dokładnie to co chcesz (są ludzie i ludzie więc od razu napiszę - żartowałem) Gry bazujące na klimacie horroru najlepiej odgrywać na już istniejących grach opartych na tej tematyce. Jednak twoje pytanie póki co jest nijakie, bo mechanika Kryształów Czasu się nawet nada do takiej gry. Powinieneś najpierw określić jakie cechy dla postaci graczy są Ci potrzebne. np. w ZC jest "poczytalność", a w SW człowieczeństwo/moralność itd.
__________________ Zawsze staraj się "przekroczyć granicę"... |