Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24-02-2012, 17:35   #21
Banned
 
Cytat:
Napisał Mandock Zobacz post
No tak, ale to są setki kilometrów. Przy takich odległościach trzeba coś wstawić, bo to nie jest kwestia godzin, lecz dni i tygodni.
Kwestia godzin? Znaczy, że uważasz, iż czas w świecie gry ma płynąć tak samo szybko jak w rzeczywistości? I jeżeli postacie tydzień idą to Ty przez tydzień czyli 576 godzin chcesz opisywać mijany krajobraz???


Jak wielokrotnie już tutaj zauważono - opis w grze fabularnej ma czemuś służyć - niezależnie czy będzie to zwrócenie uwagi na jakąś dziwną anomalię, element scenariusza czy przygotowanie do jakichś wydarzeń...

Jeżeli nic się nie dzieje, albo ma się nie dziać to przewijamy tydzień zgrabnym stwierdzeniem "po tygodniowej wędrówce docieracie do..." i tyle. Koniec. Kropka.
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-02-2012, 19:42   #22
 
Kelly's Avatar
 
Teoretycznie Asch masz rację, że opis ma czemuś służyć, ale sam wiesz, ze jeżeli spośród tysiąca łąk opisujemy jedną, to oznacza, ze ta łąka jest istotna dla scenariusza. Czyli gracze dostają czyściutka informację, której ich postacie mieć by prawa nie miały i która, jak sam wiesz, jest doskonale wykorzystywana. Takie opisy wręcz nieraz przypominają po prostu tablice pokazujące kierunek przygody. Wydaje mi się, ze dlatego od czasu do czasu dobrze jest puścić jakiś zmyłkowy opis, który po prostu jest ładny, lub charakterystyczny. Wtedy taki GM może sobie trochę pofolgować opisując, zaś gracze dzięki takim opisom nie idą przygodą jak po sznurku. Oczywiście tak czy siak każdy opis powinien być względnie, mozliwie krótki.

Według mnie przy opisach zreszta powinno się dawać graczom pewne główne szczegóły starając sie budować wizerunki w wyobraźni. Nieistotne właściwie, czy przy opisie karczmy, jeden gracz sobie wyobrazi, ze podmurówka ma czerwona cegłę, drugi zaś różową. Grunt, ze będą ja swoimi oczyma wyobraźni widzieć.
 

Ostatnio edytowane przez Kelly : 25-02-2012 o 19:45.
Kelly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-02-2012, 20:14   #23
Banned
 
Cytat:
Napisał Kelly Zobacz post
TWydaje mi się, ze dlatego od czasu do czasu dobrze jest puścić jakiś zmyłkowy opis, który po prostu jest ładny, lub charakterystyczny. Wtedy taki GM może sobie trochę pofolgować opisując, zaś gracze dzięki takim opisom nie idą przygodą jak po sznurku. Oczywiście tak czy siak każdy opis powinien być względnie, mozliwie krótki.
Ależ taki opis czemuś służy - zmyleniu graczy właśnie

Nie można przeginać w jedną stronę i opisywać TYLKO rzeczy związane bezpośrednio ze scenariuszem, bo wtedy przygoda faktycznie staje się liniowa i postacie podążają od punktu do punktu. Jednak (w moim odczuciu gorszym błędem) jest przeginanie w drugą stronę i opisywanie krajobrazu na poziomie szczegółowości mszycy chodzącej po malwie... Bo to po prostu nuży.


Kelly zauważyłeś bardzo trafnie - opis powinien być względnie krótki i dawać graczom podstawę do wyobrażenia sobie danej sceny / widoku / cokolwiek, a nie przedstawiać wszystko podane na tacy. Podobnie gracze - przez swoje deklaracje czy pytania powinni zwracać uwagę prowadzącego na aspekty, które ich interesują i uszczegóławiać sobie opis w miarę konieczności.
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-03-2012, 13:46   #24
 
Pafnucy's Avatar
 
Kwestia "poetyckości" opisów... przykładowo...

Robiąc wstęp do jednej z sesji zacząłem opisywać miasto Grissenwald. W tym celu użyłem ptaka. Opisywałem jak wzbija się z pobliskiego lasu i leci nad miastem. Tutaj opisywałem miasto z lotu ptaka, zarówno okoliczne pola i wsie jak i same miasto. Następnie ptak zniżył lot, przelatując obok nadbrzeża i lecąc główną ulicą skierował się na rynek. W tym czasie opisywałem to, co działo się na nadbrzeżu - ptak nawet przysiadł na maszcie jednego ze statków. Potem opisałem to co działo się akurat na rynku.

Porównań było wiele, szczególnie z lotu ptaka kiedy porównywałem pola do szachownicy, pracujących chłopów do mrówek i tu przy okazji robiąc małą aluzję do społeczeństwa imperium - akurat do miasta wjeżdżał poczet rycerzy, więc użyłem porównania do mrówek żołnierzy.

Cały opis trwał około 15 minut.
 
__________________
Podpis usunięty z uwagi na regulamin forum
Pafnucy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-03-2012, 23:10   #25
 
Anonim's Avatar
 
Cytat:
Napisał Pafnucy Zobacz post
Kwestia "poetyckości" opisów... przykładowo...

Robiąc wstęp do jednej z sesji zacząłem opisywać miasto Grissenwald. W tym celu użyłem ptaka. Opisywałem jak wzbija się z pobliskiego lasu i leci nad miastem. Tutaj opisywałem miasto z lotu ptaka, zarówno okoliczne pola i wsie jak i same miasto. Następnie ptak zniżył lot, przelatując obok nadbrzeża i lecąc główną ulicą skierował się na rynek. W tym czasie opisywałem to, co działo się na nadbrzeżu - ptak nawet przysiadł na maszcie jednego ze statków. Potem opisałem to co działo się akurat na rynku.

Porównań było wiele, szczególnie z lotu ptaka kiedy porównywałem pola do szachownicy, pracujących chłopów do mrówek i tu przy okazji robiąc małą aluzję do społeczeństwa imperium - akurat do miasta wjeżdżał poczet rycerzy, więc użyłem porównania do mrówek żołnierzy.

Cały opis trwał około 15 minut.
To nadal nie jest przykład dosłowny, taki o który nam chodzi. Nie odpowiedziałeś też na argumenty osób, które się tutaj wypowiadały. Dodatkowo można zauważyć, że ponad dwa tygodnie temu to samo trwało około 10 minut:
Cytat:
Napisał Pafnucy Zobacz post
Przykładowo opis miasta. Ostatnio robiąc wprowadzenie do sesji, która zaczynała się w mieści. Pozwoliłem sobie na opis miasta, około 10 minut. Użyłem w tym celu ptaka, który wzbił się z okolicznych lasów i krążył nad miastem.
Czy mógłbyś przeczytać co ludzie pisali w tym temacie i odnieść się do tego?
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-03-2012, 22:42   #26
Banned
 
Cytat:
Napisał Anonim Zobacz post
Czy mógłbyś przeczytać co ludzie pisali w tym temacie i odnieść się do tego?
Popieram.


Pafnucy, naprawdę, niech to będzie i trzyminutowy opis, ale dosłowny rzeczonego lotu ptaka nad miastem. Bo mam nieodparte wrażenie, ze to co dla mnie jest standardem prowadzenia Ty starasz się przedstawić jako jakieś prawdy objawione nowych proroków.

Co dokładnie, słowo w słowo, powiedziałeś?
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-03-2012, 22:45   #27
 
Pinhead's Avatar
 
Popieram w całej rozciągłości Miło, by było przeczytać taki kilkuminutowy opis krajobrazu o którym wspominasz Pafnucy.
 
__________________
"Shake hands, we shall never be friends, all’s over"
A. E. Housman
Pinhead jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-03-2012, 18:40   #28
 
kymil's Avatar
 
Chodzi Wam o opisy nad warhammerowym Niemnem z lotu ptaka ? Macie i mój głos.
 
kymil jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-03-2012, 19:57   #29
Moderator
 
Campo Viejo's Avatar
 
Hm. Przyłączam się do kolegów i chętnie bym z ciekwosci przeczytał ten opis, bo musi być naprawdę wyjątkowy. Mi zajmuje opis w pbf czasem i ze stronę a4, co w realu można zamknąć w kilkunastu zdaniach. Dwie, trzy minuty. Z pauzami dla lepszego efektu i wolnym wyraźnym Holoubkowym głosem Mówić piętnaście minut to jest referat, prelekcja, krasomówstwo. Ile to musi zająć miejsca na papierze, słowem pisanym! Pafnucy nie daj się prosić Nie będziemy oceniać stylu prozy poetyckiej, bo nie o to chodzi. Napisz ten opis, bo jeżeli nie jest laniem wody, musiało być niezwykle ciekawie i wciągajaco, inaczej co najmniej jeden gracz by rzucił kapciem albo przysnął
 
__________________
"Lust for Life" Iggy Pop
'S'all good, man Jimmy McGill

FAQ
Campo Viejo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-03-2012, 20:46   #30
 
Angelos's Avatar
 
Dobrze opisany teren pozwala graczom o wiele bardziej wczuć się w grę. Podczas sesji staram się tak opisać otoczenie, aby ułatwiło to rozgrywkę i pozwoliło uczestnikom poczuć się jakby tam byli. Oczywiście wszystko z umiarem- półgodzinne opisywanie trzech drzew, krzaka i puszki po Coli prędzej przyprawi graczy o senność, niźli wciągnie ich w grę.
 
Angelos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:16.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172