|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
|
| Narzędzia wątku | Wygląd |
05-04-2012, 19:48 | #31 |
Reputacja: 1 | Podobają mi się barwne sesje gdzie jednak trochę opisuje się tej okolicy. Szczególnie jak postać pojawia się w miejscu w którym trochę pobędzie. Zależy kto czego oczekuje. Dla mnie gra ma być odskocznią, ma być momentem rozluźnienia. Przedewszystkim fantastyką, w której mogę pochodzić po słonecznych plażach i podziwiać zachód słońca, przemierzać galaktyki, nocować w barokowym zamku.... nawet jeżeli za oknem mam widok na sklep monopolowy i bande .....ekhem. Sesje, w których MG nastawia się tylko na akcje, a opis terenu minimalizuje do "łąka, las, łąka, duże bagno, małe bagno" to dla mnie strata czasu. Mimo wszystko - kwestia gustu Angelos świetnie to opisał Ostatnio edytowane przez Salamandra : 05-04-2012 o 19:49. Powód: Zapomniałam dodać jednego zdania :D |
05-04-2012, 22:55 | #32 |
Reputacja: 1 | Prosze, prosze. Nie spodziewałem się tu Pafnucego we własnej osobie . Jeśli chodzi o opisy krajobrazu to owszem jak grałem kiedyś to starałem się to nieco je ubarwiać (jak każdy element świata). Kilka minut gadania o otoczeniu może komuś może się wydać bezsensowne ale to wszystko jest kwestia wciągnięcia graczy w klimat świata. Jeśli przekazywana treść jest ciekawa to człowiek przestaje liczyć minuty i daje się porwać opowieści (jak z dobrą książką). Trzeba tylko wiedzieć na ile sobie pozwolić z opisami. |
06-04-2012, 08:55 | #33 |
Reputacja: 1 | dobry opis jest bezcenny w tworzeniu atmosfery, no i jak wprowadza odpowiednią atmosferę, to narzuca pewien sposób myślenia graczowi i łatwiej go prowadzić przez przygodę - to przez gatunek, dobry opis określa gatunek, a gatunek aktywizuje u gracza pewne schematy poznawcze i stereotypy, i choćby chciał, to zawsze (chociaż trochę) wchodzi w konwencję a dobry opis jest prosty ... musi angażować wszystkie zmysły i jest git
__________________ I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out. ~~ Bill Hicks |
08-04-2012, 11:11 | #34 |
Banned Reputacja: 1 | Konkluzja wydaje się jasna: dobry opis nie jest zły. Czy ktoś kiedyś miał wątpliwości? Teraz tylko długo wyczekiwany przykład Pafnucego - opis miasta z lotu ptaka. Pafnucy prosimy... |
04-11-2012, 08:09 | #35 |
Reputacja: 1 | A ja mysle ze opisy takie nawet niepraktyczne sa dobre dla tych co je czuja. Jesli gracze tego niechlona to niema sensu wciskac im na sile, wkoncu sesja jest po to, zeby sie dobrze bawic.
__________________ ,,Ruchów na pozór jest wiele, ale tylko nieliczne są możliwe, a każdy kolejny zamyka drogę innym". |
05-11-2012, 02:31 | #36 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Ja bym powiedział że co za dużo to nie zdrowo. Wszystko należy umieć wyważyć w odpowiednich proporcjach, tak by nie zanudzić ale i nie zamęczyć graczy. Owszem można popuszczać wodzę wyobraźni, ale w taki sposób by sesja nie skupiała się na podziwianiu otoczenia, tylko na graniu według założeń... No chyba że z założenia ma to być sesja o podziwianiu widoków
__________________ ... Ostatnio edytowane przez Lucifer oO : 05-11-2012 o 02:33. |