Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24-02-2012, 23:34   #11
Northman
 
Campo Viejo's Avatar
 
Reputacja: 1 Campo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputację
Masz rację, przeczytałem opieszale, ale też i co innego miałem na mysli i tu się kłania moje pisanie wniosków myśleniem na skróty. Może inaczej z tą logicznością. Czasami bywa i tak, że to miejsce do walki wybiera bohatera, a nie odwrotnie.

Cytat:
Pytaniem jest czy trzymamy się realizmu, czy bawimy się w jakąś holywoodzkość?
Myslę, że trzymamy się fantasy, tudzież fantastycznych gier fabularnych
Nie wszystkie filmy muszą być z Holywood a i nie wszystkie tam kręcone są przegięciem realizmu. Sam wyżej wspomniałem, jak to w filmach tworzone są mity choćby pojedynku rewolwerowego (tu akurat tak amerykańskiego jak i włoskiego kina westernowego).

Cytat:
Dla mnie taka "filmowa" walka nie jest ani porywająca, ani jej specjalnie długo nie pamiętam. Właśnie dlatego, że jest filmowa, że od samego poczatku do samego końca wiadomy jest wynik...
E tam przesadzasz nieco, a na dodatek argumentujesz to skrajnymi przykładami. Nikt nie powiedział, że trzeba się pozbyć realizmu. Nie wiem jak Ty, ale ja z pewnoscią zleciałbym na pysk to pierwszym celnym strzale podczas walki na dachu pociągu ( a na pewno za drugim), ale mój bohater, który mną nie jest wcale niekoniecznie. I nie piszę tu o graniu superbohaterami. I o to chodzi aby grać aby wyników nie przewidywać, lecz je osiągać. Grać w RPG niesmiertelnym bohaterem to pomyłka.

A mechanika, która wszystko wytrzyma sama w sobie jest naciągana, mimo że w każdej dzieki po prostu szczęściu wiele udać się może z rzeczy zwyczajnie inaczej jakby nieprawdopodobnych. Walka motorowa czy samochodowa na wzór Mad Maxa jest wcale naciągana do granic wytrzymałosci rzeczywistosci. Mechanika do takich scen i własnie walki samochodowej, do której można też podpiąć autorki opartej na choćby i Death Race, jest tu: http://lastinn.info/systemy-postapok...y-postapo.html (Dla MG: materiały postapo)
 
__________________
"Lust for Life" Iggy Pop
'S'all good, man Jimmy McGill
Campo Viejo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-02-2012, 23:58   #12
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Zaczynamy pisać o czymś zupełnie nie na temat.

Podtrzymuję swoje zdanie, że "mega hiper wypas super" walkę można rozegrać bez scenerii pędzącego w nocnej burzy z piorunami po półce skalnej dyliżansu, którego nikt nie powozi.

Jedną z najtrudniejszych walk (pamiętaną do dziś) stoczyłem rankiem nad niewielkim strumyczkiem, kiedy to na moją postać myjącą się i nabierającą wodę na poranną ziołową herbatkę (realizmu się zachciało) napadli zbójcy... Niestety nie był to mnich tylko kapłan; z broni był kociołek i jakiś "scyzoryk". Płyta, tarcza, pałka i amulet zostały w obozie... Tia... było epicko. Drużynowy tank prawie zszedł w walce, która w "normalnych warunkach" trwałaby 2-3 tury?

Jasne - od czasu do czasu można (a nawet należy - vide Wolsung czy 7th Sea) uskutecznić jakiegoś filmowego tricka; ale nie czyńmy z tego kanonu...

Bo to naprawdę nudzi po którymś razie... Cykl: no dobra, burza z piorunami, półka skalna, tam za załomem czeka "bosz".
Sam założyciel tematu dwa razy podaje ten sam schemat...
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-02-2012, 00:09   #13
Northman
 
Campo Viejo's Avatar
 
Reputacja: 1 Campo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputację
Ale też zaznaczył, że takie niecodzinne scenerie walki winny być wg niego nie więcej jak raz na przygodę. A co do offtopu, to spokojnie póki miło się rozmawia w nawiązaniu i kontekście tematu, to chyba jest okay

EDIT: napisał dwie, trzy sesje. Fakt trochę za często.
 
__________________
"Lust for Life" Iggy Pop
'S'all good, man Jimmy McGill
Campo Viejo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-02-2012, 14:11   #14
 
Guciek's Avatar
 
Reputacja: 1 Guciek nie jest za bardzo znany
Ja opisując walki lubię czasem trochę zmienić zasady, czyli np. podczas walki trójki bohaterów konno z ogrem walczyli niejako w czasie rzeczywistym, okrążali go i zadawali cios w tym samym czasie co on, a uratowało ich głównie szczęście. Podobnie czasem daję graczowi np. dziesięć sekund na odpowiedź co robi [i lepiej żeby to było skuteczne], bo inaczej niedźwiedź dobiegnie i rzuci się na niego, a dopiero gdy to się stanie zaczyna się walka z rzutami na inicjatywę.
 
Guciek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-02-2012, 17:28   #15
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 1 Kelly ma wyłączoną reputację
Chyba bliższa jest mi opinia Ascha. Filmowy trick super, ale jedynie jako pewne uzupełnienie, czy ubarwienie akcji od czasu do czasu. Super trick, który jest super za każdym razem przestaje być szybko czymś wyjątkowym oraz wartym wspomnienia. Aczkolwiek faktycznie, są systemy typu 7th Sea, gdzie walka bujając się na żyrandolach stanowi względną prawie normę.

Cytat:
Campo Viejo
Grać w RPG niesmiertelnym bohaterem to pomyłka.
Było dyskutowane tyle razy i zawsze jest fajnie na ten temat pogadać. no, może nie tyle dla mnie, gdzie praktycznie zwykle samotnie stawiam czoła koalicji zwolenników losowości oraz przypadku, ale tak czy siak fajnie.
 
Kelly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:26.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172