Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy Oznacz fora jako przeczytane

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20-07-2012, 22:18   #1
 
Lord Vedymin's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Vedymin nie jest za bardzo znanyLord Vedymin nie jest za bardzo znany
Zakres kontroli gracza nad działaniami innych członków drużyny

Witam.

Niedługo otwieram swoją pierwszą sesję jako MG i mam mały ambaras. Sesja będzie storytellingiem o znacznie sfabularyzowanych postach. Nie mam doświadczenia i nie wiem jak rozwiązać kwestię tego na ile mogą sobie pozwolić gracze w swoich postach, jeśli chodzi opisywanie działań innych członków drużyny przebywających w tej samej lokalizacji i działających równocześnie z postacią piszącego. Niby gracze mogliby się porozumieć, ale będzie kolejka, i wiadomo, nie każdy zawsze jest obecny i wtedy ktoś musiałby czekać dłużej ze swoim postem.

Nie przychodzi mi do głowy żadne sensowne rozwiązanie więc prosiłbym o wyjaśnienie, bo pewnie jest mnóstwo "patentów", tylko po prostu ich nie znam.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Vedymin : 20-07-2012 o 22:26.
Lord Vedymin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-07-2012, 22:37   #2
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał Lord Vedymin Zobacz post
na ile mogą sobie pozwolić gracze w swoich postach, jeśli chodzi opisywanie działań innych członków drużyny przebywających w tej samej lokalizacji i działających równocześnie z postacią piszącego.
Na jak najmniej. Aby nie powiedzieć "na nic".

Gracze opisują działania SWOJEJ postaci, a nie innych. Naturalnym więc jest, że pomijają wszelakie "on robi" i koncentrują się tylko na "ja robię".

Posty storytellingowe mają sens w sytuacjach pozwalających na opis i z relatywnie niskim współczynnikiem styczności pomiędzy postaciami, kiedy postacie mają dużo swobody a równocześnie - są to zamknięte sceny. Niestety w scenach z dużą kontrakcją (np. walka) posty muszą ulec skróceniu, albo scenę trzeba rozegrać poza forum.

Sensownym wydaje się również - jeżeli post ma być długaśny i przewiduje kontrakcje pomiędzy postaciami graczy - komentowanie posta MG w komentarzach i określanie działania (jeżeli Iksiński cośtam to moja postać zrobi to i tamto, ale jeżeli Ygrekowski cośtam to moja postać siamto). To pozwala innym na uwzględnienie tych deklaracji w poście.

Czasami również MG określa jakieś zręby akcji w komentarzach umieszczając notkę: Postać X ma najbliżej do czegoś, postać Y na pewno zadziała pierwsza bo cośtam, postać Z...

Czasami idzie się na żywioł i potem poprawia - bo zawsze należy poprawić posta, jeżeli współgracz powie, ze jego postać by tak nie postąpiła, tylko tak...


-----
...Jeżyna...
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-07-2012, 16:59   #3
 
Lord Vedymin's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Vedymin nie jest za bardzo znanyLord Vedymin nie jest za bardzo znany
Aha. To dzięki. Czyli jak rozumiem mam raczej unikać łączenia graczy w grupy i dogadywać sceny z dużą ilością interakcji między postaciami poza sesją.
 
Lord Vedymin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-07-2012, 17:27   #4
 
Wnerwik's Avatar
 
Reputacja: 1 Wnerwik jest po prostu świetnyWnerwik jest po prostu świetnyWnerwik jest po prostu świetnyWnerwik jest po prostu świetnyWnerwik jest po prostu świetnyWnerwik jest po prostu świetnyWnerwik jest po prostu świetnyWnerwik jest po prostu świetnyWnerwik jest po prostu świetnyWnerwik jest po prostu świetnyWnerwik jest po prostu świetny
Cytat:
Czyli jak rozumiem mam raczej unikać łączenia graczy w grupy i dogadywać sceny z dużą ilością interakcji między postaciami poza sesją.
Nie, czemu?
Drużyna to drużyna, ale każdy sam steruje swoją postacią Nie rozumiem czemu ktoś miałby kierować nie swoją postacią. W jakim niby celu?

Cytat:
Niby gracze mogliby się porozumieć, ale będzie kolejka, i wiadomo, nie każdy zawsze jest obecny i wtedy ktoś musiałby czekać dłużej ze swoim postem.
Nie rozumiem pomysłu z kolejką. Że niby gra Staś (MG), Jaś i Ryś i muszą pisać w takiej kolejności? Nie może napisać Staś, Ryś, a potem Jaś?

To pomysł nieco nietrafiony. Lepiej dać graczom wyznaczony czas na posty (np. tydzień) i każdy odpisuje od razu po twoim poście, kiedy będzie mógł. Jeżeli gracze chcą zrobić coś razem to mogą się dogadać w komentarzach albo na PW
 
Wnerwik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-07-2012, 21:27   #5
 
Lord Vedymin's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Vedymin nie jest za bardzo znanyLord Vedymin nie jest za bardzo znany
Cytat:
Napisał Wnerwik Zobacz post
Nie, czemu?
Drużyna to drużyna, ale każdy sam steruje swoją postacią Nie rozumiem czemu ktoś miałby kierować nie swoją postacią. W jakim niby celu?
Przeglądałem sobie sesje i w storytellingu wielokrotnie się spotkałem z takim czymś. Też mi się to wydaje trochę dziwne, ale naprawdę tam gracze pisali w swoich postach o postaciach innych graczy. Możliwe, że to tylko wygląda tak dziwnie - mogli uzgodnić to w komentarzach.
 
Lord Vedymin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-07-2012, 21:35   #6
 
JanPolak's Avatar
 
Reputacja: 1 JanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemu
Zapewne widziałeś sesje, w których dialogi i sceny grupowe rozgrywa się wcześniej we wspólnie edytowanym dokumencie Google Doc (vel Google Drive), a potem jedna osoba umieszcza całość na forum.
 
__________________
Jestem Polakiem, mam na to papier i cały system zachowań.
JanPolak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-07-2012, 00:42   #7
 
malahaj's Avatar
 
Reputacja: 1 malahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputację
Zagrajcie sobie z niejakim Akwusem. Zweryfikuje wasze przekonania :P

Odnoszę wrażenie, że traktujcie waszych BG jak penisa, reagując panicznie, jak ktoś sięga wam do rozporka. :P Wiadomo, że nikt nie lubi jak się jego postać wpuszcza w G bez jego wiedzy, albo robi coś zupełnie nie zgodnego z jego charakterem/koncepcją, ale grałem tony świetnych sesji, w których brałem jakiegoś/jakiś BG i urządzałem z nim/nimi jakąś cut scenkę, dialog czy coś w ten deseń. Miało to znaczenie czysto fabularne/budujące klimat i było bez konsekwencji dla danej postaci. Podobnie postępowali inni. Nikt się temu nie dziwił, co więcej sam byłem ciekawy, czy moja kreacja danej postaci jest na tyle dobra, że przełoży się na wyobraźnie o niej w wykonaniu innych graczy.

Oczywiście wymaga to odpowiedniego wyczucia i graczy, ale efekt, pod względem nazwijmy to klimatyczno-literackim wychodzi bardzo dobry. Wystarczy mieć szacunek dla innego gracza/BG z jednej strony i zaufanie z drugiej.
 
__________________
naturalne jak telekineza.
malahaj jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-07-2012, 02:24   #8
 
JanPolak's Avatar
 
Reputacja: 1 JanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemu
Ale to nie jest temat o Bissel i jak Wy tam się bawicie rozporkami , tylko pytanie nowego o to, co tu widział. A generalnie w mainstreamie panuje zasada, że gracze nie ruszają nawzajem swoich pionków.
 
__________________
Jestem Polakiem, mam na to papier i cały system zachowań.
JanPolak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-07-2012, 10:19   #9
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Myślę, że kluczowe jest w twojej wypowiedzi zdanie:

Cytat:
Napisał malahaj Zobacz post
Miało to znaczenie czysto fabularne/budujące klimat i było bez konsekwencji dla danej postaci.
Czyli - tak po prawdzie - zakres kontroli gracza nad inną postacią jest zerowy (prawie zerowy). Pisać o klimatycznym dłubaniu w nosie i ślizganiu po gównie innych postaci można długo i namiętnie (tylko po co, poza klimatem?) ale o tym, że postać zrejterowała czy zwyzywała burmistrza już niekoniecznie.

Jasne, że wszystko zależy od tego jak rozumiemy drużynę i jak bardzo jesteśmy czuli na punkcie swojego pokemona, ale to jakby nie ten temat.


Początkującemu jednak polecam "mainstreamowe" podejście z nieruszaniem pionków...
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-07-2012, 12:20   #10
 
malahaj's Avatar
 
Reputacja: 1 malahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputację
Cytat:
A generalnie w mainstreamie panuje zasada, że gracze nie ruszają nawzajem swoich pionków.
Co nie oznacza, że nie można mu pokazać alternatywy. W tzw mainstremie panuje (ponoć) wiele zasad, które nijak mają się do grania na forum.

Aschaar
nie chce mi się teraz wypisywać długaśnych przykładów o co mi dokładnie chodzi, jak to ma działać a czego nie można, itd. Niech będzie po twojemu, choć nie do końca zgadzam się z tym co napisałeś.

IMO z punktu widzenia przyszłego MG dobrze byłoby określić jaki rodzaj sesji chce zrobić. Jeśli to ma być gra nastawiona na osiąganie celów, realizacje scenariusza, itd., czyli przyjmijmy, ze to takie "klasyczny mainstream", to i podejście do tematu powinno być klasyczne. Jeśli jednak chcemy nastawić się na tzw. tworzenie opowieści, odgrywanie, interakcje między postaciami, gdzie fabuła i sukcesy/porażki naszych BG są na drugim planie, to można trochę poluzować pętli. Zwłaszcza jak gracze i postacie dadzą się już trochę wzajemnie poznać.
Kwestia priorytetów i dostosowania do nich zasad rządzących rozgrywką.
 
__________________
naturalne jak telekineza.
malahaj jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:45.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172