Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23-01-2013, 13:13   #1
Opiekun Savage Worlds
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 301 JPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skał
Systemy rpg z przymrużeniem oka ;)

Temat ogólnie otwarty do rozmów na temat znanych wam systemów. Co się wam w konkretnych podoba, a co też nie Dorzucam też link dla chcących ciekawego artykułu na ten temat, oczywiście w wersji humorystycznej, jak na przymrużenie oka przystało.

RPG – Nonsensopedia, polska encyklopedia humoru

Zaznaczam, że nazwałem temat tak nie bez powodu, gdyż założyłem go do kulturalnej wymiany zdań na temat uwag co do plusów i minusów systemów. Proszę więc bez bluzgania na mechaniki które według was się do niczego nie nadają, lub obrażania grających z ich użyciem osób. Można też oczywiście przedstawiać własne mechaniki. W tym przypadku tym bardziej proszę o kulturalny krytycyzm i nie obrażanie się nawzajem
 
__________________
Opiekun działu "Savage Worlds"
"Nikt nie będzie za mnie decydował bo nikt potem za mnie nie umrze" podróżnik.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-02-2013, 23:42   #2
 
mckorn's Avatar
 
Reputacja: 13 mckorn nie jest za bardzo znanymckorn nie jest za bardzo znanymckorn nie jest za bardzo znanymckorn nie jest za bardzo znanymckorn nie jest za bardzo znanymckorn nie jest za bardzo znany
Ostatnio przeszukiwawszy sieć google napomknęło mi o "Cepie bojowym" gra opiera się nieco na rywalizacji gracze- Mg.
Jeszcze weń nie grałem ale zawsze musi być ten pierwszy raz

Jest jeszcze "The pool" przypominający nieco storytelling.
 
__________________
Nieobecny
mckorn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-02-2013, 20:58   #3
 
Yaneks's Avatar
 
Reputacja: 221 Yaneks ma w sobie cośYaneks ma w sobie cośYaneks ma w sobie cośYaneks ma w sobie cośYaneks ma w sobie cośYaneks ma w sobie cośYaneks ma w sobie cośYaneks ma w sobie cośYaneks ma w sobie cośYaneks ma w sobie cośYaneks ma w sobie coś
Większość zależy od sposobu gry. Jak gramy na żywo, to można wiele rzeczy uprościć mechaniką, a każdy krok od razu znajduje reakcję MG. Kiedy gramy np. na forum, to sytuacja ulega nieco większej komplikacji. Każdy ma czas na przemyślenie wypowiedzi i posunięć, więc wszyscy są trochę cwańsi niż na żywo. Dodatkowo, powstaje duże pole do domysłów i przypuszczeń, dla przykładu "z łatwością otwierając jego krtań, pozbawiając życia" bez konsultacji z MG, czy dany krok na pewno się udał.
Najwięcej gram i grałem w Warhammera 2ed. Z całą pewnością mogę powiedzieć, że mechanika oparta na procentach jest bardzo wygodna, a niskie współczynniki na początku (i w ogóle, nawet przy wysokim rozwinięciu) oraz nieduże szanse na zadanie wielkich obrażeń, niezależnie bronią, czy czarem, sprawiają, że ekipa dużo większy nacisk musi kłaść na pomysł, niż na świetną postać. W WH 2 edycji drużyna rycerzy może teoretycznie dostać oklep od mniejszej grupki goblinów. To zdecydowany plus dla WH w moich oczach.
 
Yaneks jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-03-2013, 16:02   #4
Opiekun Savage Worlds
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 301 JPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skał
Miałem tu odpisać już dawno, jednak z braku czasu jakoś się nie udało. Chciałem opisać szczegółowo każdy system w jaki dotąd grałem z plusami i minusami, jednak chyba na razie nie będzie na to czasu, więc jak na razie opiszę pokrótce co mi się najbardziej a co najmniej podobało w danym systemie.

Warhammer
Cóż od tego systemu zaczynałem jako 13latek więc zawsze pozostanie mi bliski. Niepowtarzalny klimat, przyjazna mechanika, Fajny i ciekawy świat. Ogólnie nie mam chyba żadnych zarzutów do tego systemu Do dzisiaj jeśli ktoś zaproponuje mi sesję w Warha to chętnie zagram, chociaż już tak dobrze nie pamiętam zasad. No i ja niestety nadal kojarzę głównie 1edycję Jednak miała w sobie coś niepowtarzalnego, mimo błędów.

D&D
uwielbiałem i gdzieś w głębi nadal uwielbiam ten system za ilość materiałów. Zawsze byłem gadżeciażem i lubiłem jak coś miało dużo fajnych dodatków A D&D chyba nie da się w tej kwestii przebić. Jak miałem bodajże 15 lat liczyłem sobie ile bym musiał zaoszczędzić by kupić większość dostępnych książek do d&d. Niestety jak doliczyłem do 9000zł to uznałem, że pozostawię to w strefie marzeń Ogólnie system fajny, chociaż zaraziłem się trochę nastawieniem ludzi, że w D&D nie robi się poważnych sesji, tylko cukierkowe hero rpg. Osobiście długo broniłem go w tym temacie, twierdząc, że tylko od prowadzącego zależy jaki będzie klimat sesji, jednak w końcu sobie darowałem. Poza tym Neverwinter Night jest chyba moim ulubionym starszym rpgiem na pc więc tym bardziej bardzo lubiłem ten system. Niestety D&D moim zdaniem lepiej nadaje się na grę na pc niż papierowego rpga. Takie zresztą też mam zdanie o całym d20. Ilość atutów, zaklęć, umiejętności, przedmiotów....przyprawia to o zawrót głowy, a wręcz o jej ból. Robienie postaci przez kilka godzin też mimo, że czasem było fajne, to na dłuższą metę męczyło. Nigdy nawet nie udało mi się ogarnąć mechniki do tego systemu. Niby podstawa jest prost d20+modyfikator vs Skala Trudności. Problem pojawia się gdy w grę wkraczają właśnie te modyfikatory. W pewnym momencie to zaczyna przypominać instrukcję dla kalkulatora, a nie dla ludzkiego umysłu. Zwłaszcza jeśli ktoś chciał pograć dla zabawy a nie nauki matmy :P

L5K
Niestety system niespecjalnie przypadł mi do gustu, jako jeden z niewielu. Motyw wad i zalet był całkiem fajny, tak samo motyw z klanami, jednak chyba, aż tak nie kocham klimatu klasycznej feudalnej japonii by umieć się cieszyć grą w tym świecie. Ceremonie herbaty, rozmowy z Roninami, trudno wczuć się w postać kiedy nie znasz procesów świata ale dla fanów Japonii oczywiście serdecznie polecam, sądzę, że większości przypadnie do gustu.

Neuroshima
Cóż chyba nie jestem odosobniony w twierdzeniu, że jest to świetny system. Uwielbiam główny podręcznik pisany tym specyficznym językiem. Aż chce się chwycić za giwerę i ruszyć przez postnuklearne pustynie. Bardzo fajnie działają dodatki w zależności od pochodzenia Sztuczki cwaniaka z Las Vegas bardzo mi się przydawały podczas sesji Poza tym chyba jest to najlepiej dopracowany system w klimacie postapokalipsy. Widziałem, że również ma sporo dodatków. Minusów aż tak nie widzę, jakoś nawet udało się opanować mechanikę mimo używania głównie d20 :P co po d&d jest dla mnie nie lada sukcesem.

Cyberpunk
Ten system również nie bardzo mi przypasował. Garść k6 stek co raz latających po stole. Z jednej strony wygodne, z drugiej strony momentami upierdliwe zliczanie, bitewniaki się przypominają Tak czy siak to nie sama mechanika jest jednak problemem, ta mimo wszystko wydaje mi się dosyć przystępna. Niestety nie podobał mi się aż tak klimat i realia. Fajnie SF, wszczepy, futurystyczne bajery, jednak ja SF uwielbiam zwłaszcza za to, ze przyszłość oferuje niekończącą się gamę możliwości. Supertechnologie, psionika, nieodkryte światy. Spotkałem też wielu fanów klasycznego Cybera, gdzie krótkofalówka z zasięgiem 5 km to szczyt technologi :P Do mnie to już w ogóle nie trafiało.

Shadowrun
Od razu podaje tutaj Shadowrunu po cyberze, bo dla mnie to strzał w 10siątkę realiów SF. Suprtechnologie wszelakiej maści, wszczepy, modyfikacje genetyczne, magiczne moce, różnorakie rasy, a wszystko to okraszone fajnym światem i fabułą Niestety dane mi było zagrać najpierw w Shadowa a potem Cybera, więc już w ogóle miałem ogromny niedosyt jak zagrałem w drugi system :P jak mocno zubożona wersja shadowa. Równie w Shadowrunu chyba zawsze chętnie zagram Mój ulubiony system SF jak Warhammer ulubione fantasy.

World of Darknes
Nawet nie będę się rozdrabniał na poszczególne podsystemy. Świetny system, Dosyć prosty mechanicznie. Posiada niepowtarzalny klimat. Dużo ciekawych możliwości i w ogóle super sprawa Przez pewien czas uwielbiałem Maga Wstąpienie. To mój ulubiony system z WoDa. Uwielbiam ten motyw sfer. Magia bez księgi zaklęć, bez sztywnych zasad, tylko jakiś zakres mocy. Boska sprawa. To mój ulubiony system w realiach bardziej dzisiejszych

Zew Cthulhu
Niestety nie dane mi było zagrać w ten system jako normalnego rpga. Zdażyło mi się tylko zagrać z LARPa w tych realiach. Co prawda wolę jak bohaterowie mogą jednak zdziałać coś więcej i samemu niszczyć wrogów, a nie tylko w jakiś specyficzny sposób, ale ogólnie wydaje mi się, że to całkiem ciekawy system Nie ocenię go dokładniej puki nie zagram w normalną wersję.

Mutants & Mastermind
Niestety znów mechanika d20 i masa modyfikatorów i modyfikacji. Jednak system ten ogromnie urzekł mnie wielką ilością możliwości tworzenia własnego superherosa. Nie wiem czy przy użyciu M&M jest jakaś moc której nie dało by się stworzyć. Jest to też efektem tego, że system ten m co nie co dodatków z nowymi mocami. Historia dostępna w podręczniku też mi się bardzo podobała. Nawet teraz gdy grywam już w supersów tylko na Almanachu Superbohaterów, nadal zdarza mi się używać motywów świata M&M Ogólnie gdyby nie nadmierna ilość mechaniki to jest to idealny system o superbohaterach. Niestety tylko w wersji po angielsku więc czasem nie jestem w stanie ogarnąć działania wszystkich mocy, jednak ogólnie świetny system.

Savage Worlds
No i w końcu mój faworyt. O wielu systemach wypowiadam się pozytywnie.Ten jeden jednak łączy plusy ich wszystkich. Wszystko dlatego, że SW to przede wszystkim mechanika, a nie sam system. Z łatwością mogę wybrać dowolny świat, klimat, realia itp itd, a potem poprowadzić lub zagrać w na jednej i niezmiennej mechanice, która pasuje do wszystkiego do tego ilość dodatków i settingów, które podsuwają świetne, gotowe światy i zasady sprawiają, ze również jest pełen możliwości. Jednak przede wszystkim możliwości tego systemu ogranicza tylko wyobraźnia Dlatego jest to mój ulubiony system do każdych realiów i dowolnego klimatu

Tyle systemów pamiętam aktualnie, z tych w które grałem Jak sobie jeszcze jakiś przypomnę to dopiszę. Oczywiście jest jeszcze wiele innych systemów których chiałbym kiedyś spróbować
 
__________________
Opiekun działu "Savage Worlds"
"Nikt nie będzie za mnie decydował bo nikt potem za mnie nie umrze" podróżnik.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-03-2013, 01:11   #5
 
mckorn's Avatar
 
Reputacja: 13 mckorn nie jest za bardzo znanymckorn nie jest za bardzo znanymckorn nie jest za bardzo znanymckorn nie jest za bardzo znanymckorn nie jest za bardzo znanymckorn nie jest za bardzo znany
Więc... Mam ogromny sentyment do The Pool- był on moim pierwszym systemem
Wielkimi zaletami TP jest ogromna prostota (idealne dla nowych w RPGach), uniwersalność- możemy poprowadzić na nim zarówno sesję w klimatach Star Crafta, jak i w realiach pierwszych krucjat. Dosyć ciekawy jest sposób rozwijania postaci w TP- gracze podczas sesji mogą (pod warunkiem dobrych rzutów ) nauczyć się nowych traitów (płacąc punktami tytułowej Puli, ale o niej za chwilę) jak i w ten sam sposób podnieść już wykupione. Traity w TP nie ograniczają się tylko do atrybutów/ umiejętności- mogą odwzorowywać cechy charakteru lub wyglądu, możliwości są nieograniczone .
Pula (cecha charakterystyczna TP) : każdy BG zaczyna sesję z 6 punktami Puli (kośćmi), które może wydać na lepsze powidzenie w teście, jest to swoista inwestycja- punkty mogą zwrócić się z nawiązką . Za uzbierane punkty (można zdobyć naprawdę wiele) można zakupić lub podwyższyć traity. Co ciekawe w grze nie ma pd- wszystko zależy od szczęścia gracza i jego umiejętności zarządzania punktami .
 
__________________
Nieobecny
mckorn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:44.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166