lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   Świeża krew - doradźcie! (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/12339-swieza-krew-doradzcie.html)

dzemeuksis 24-03-2013 16:32

Dodam, że "Głębię" można kupić w PDF za 25 zyli, więc próg wejścia, jeśli chodzi o koszty niziutki a jej autor bardzo kontaktowy, więc w razie wątpliwości jest wsparcie u źródła.

Podobnie tanio wyjdzie pdfowa kombinacja "Savage Worlds Edycja Polska" + "Nemesis" + "Nemesis: Eclipse", ale biorąc pod uwagę to, co napisałeś, to chyba "Głębia" będzie lepiej dopasowana do waszych oczekiwań. Z drugiej strony do Nemesis masz w pytę dodatkowych materiałów - opisy statków, planet i innych - na fanowskiej wiki. Problem z tym jednak taki, że chwilowo Ramel ze względów technicznych wycofał pdfy z oferty, ale to jest taki, gość, że jak do niego bezpośrednio napiszesz, to się nie zdziwię, jak się jakoś dogadacie.

Jeśli radzicie sobie z angielskim, to ciekawą opcją może być też "Bandits and Battlecruisers". Obszerna, pięcioczęściowa recenzja na Rzucie krytycznym (link do podsumowania, są tam linki do wcześniejszych części).

W żadną z powyższych nie grałem, więc się nie wypowiadam, ale z tego co słychać na ich temat w necie, to każda daje radę. Raczej kwestia dobrania pod szczegółowe preferencje.

Someirhle 24-03-2013 17:15

Z mojej strony popieram Głębię Przestrzeni.

Miriander 24-03-2013 21:35

Musisz zastanowić się, co najbardziej interesuje twoich znajomych. Jeśli każdy z was czyta książki fantasy, pójście w tym kierunku to dobry wybór. DnD/Pathfinder to tradycyjny wybór dla wielu ludzi ze względu na masę materiałów i mechanikę. Nie ograniczałbym się jednak do tego, moi przedmówcy podali sporo mniej lub bardziej niszowych, ale bardziej interesujących gier/settingów.

Ja osobiście zaczynałem jakieś 10 lat temu od for internetowych Wampira:Maskarady, DnD i Warhammer były później. Najwięcej grałem właśnie w świecie mroku i w zew cthulhu, jak i autorskie sesje fantasy.

Co polecę? Jeśli chcielibyście prowadzić sesje dziejące się "we współczesności", poleciłbym tzw. nowy Świat Mroku. Podręcznik z czarną okładką zawiera w zasadzie samą mechanikę, która jednak jest łatwo przyswajalna, a przynajmniej IMHO o wiele bardziej, niż w takich systemach jak DnD czy Monastyr. Podstawowy podręcznik pozwala na prowadzenie gier w różnych konwencjach - czy będziecie mieli ochotę na gry z większą dozą akcji, scenariusze detektywistyczne, czy horror - to wszystko łatwo będziecie mogli zrealizować przy pomocy tej podstawki, a i Mistrz Gry wiele się z mechaniką raczej nie natrudzi, mogąc się skupić na tym, w jaką przygodę uwikłać wasze postacie.

Kolejne podręczniki z nowego świata mroku - Wampir, Wilkołak czy niewydany w Polsce Mag, Changeling (Odmieniec), Hunter (Łowca) lub Geist służą rozszerzeniu tej podstawy mechanicznej o światek powyżej wylistowanych istot, pokazując je w szerszym i nieco innym od powszechnego ujęciu.

Neuroshima jest bardzo fajnym polskim systemem na temat postapokalipsy. Pojedyńczy, raczej tani podręcznik który fajnie się czyta. Jeśli jesteście fanami takich klimatów - jak najbardziej polecam, szczególnie, że możecie się bawić w bardzo luźnych, punkowych klimatach (Mad Max?), bawić się w post-nuklearny western, walkę z maszynami, jak i w survival horror a la "The Road". Osobiście też zauważyłem, że mechanika "sztuczek" daje ogromną frajdę graczom, którzy przebierają w kreatywności ich użycia.

EDIT

Zauważyłem dopiero teraz twojego późniejszego posta - sugestie moich przedmówców są trafione i myślę, że jeśli chodzi o typowe science-fiction, możesz się nimi zainteresować.

Jeśli lubisz uniwersum gwiezdnych wojen, istnieje system Star Wars: Saga oparty na mechanice D20 (DnD). Przyjemny w graniu i prowadzeniu, choć oczywiście raczej dla fanów SW.

Istnieje jeszcze nieco starszy system o nazwie Gasnące Słońca, jest on o tyle warty uwagi, że dzieje się w klimacie space opery i czerpie garściami z takich książek jak "Diuna" czy "Hyperion", z imperium gwiezdnym, potężnymi domami kosmicznej arystokracji, międzygalaktycznym kościołem i pewnymi elementami...fantasy. Właściwie, międzygwiezdne podróże, przygody na obcych planetach - to działka tego systemu :smile:

Aschaar 24-03-2013 21:58

Cytat:

Napisał inwigil (Post 417649)
Jeśli grasz dłużej w RPG, wtedy powiedz mi proszę jaki system jest Twoim zdaniem najlepszy?

oraz

Cytat:

Napisał inwigil (Post 417649)
Chrzań opinie innych


Sam odpowiedziałeś sobie na postawione przez siebie pytanie. To, że jakiś system / setting / świat jest najlepszy według MNIE, nie znaczy, że będzie odpowiadał Tobie.


Generalna zasada wyboru pierwszego systemu jest jedna i niezmienna: idź za swoimi zainteresowaniami. Jeżeli interesujesz się militariami/wojskowością to najbardziej naturalnym będzie wybór jakiegoś systemu postapo - ponieważ będziesz mógł się skoncentrować na mechanice systemu i grze, a nie kminieniu co to muszka czy jakie są rodzaje pocisków. Jeżeli jesteś fanem SF to wybierz system z tym związany lub nawet - osadzony w ulubionym uniwersum. Jeżeli lubisz utwory Sapkowskiego - wybierz Wiedźmina RPG... etc itd...

Usiądźcie ze znajomymi i ustalcie wspólnie jakie elementy są dla was ważne, jakie elementy chcielibyście widzieć w grze i na tej podstawie wybierzcie system czy setting...


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:30.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172